Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Koeno wrote: 07 Oct 2018 20:15 Volgens mij een degelijke ziekte op het forum...
Iedereen is hier semi handelaar aan't worden...

En néén mijn gsa staat nog niet te koop,
alsook de cb sevenfifty niet...

Ik ben er namelijk nog niet aan uit wat de opvolger wordt ;-)
Je kan uiteraard gelijk hebben maar als het kan en je voelt het kriebelen waarom zou je het dan niet doen toch. YOLO

Ondertussen staat de teller hier op 26-27 motoren en als ik terugkijk op de periode van 2011 tot heden is de 9T de 4de motor. Terwijl de jaren daarvoor ik het niet voor mogelijk zou houden dat ik een motor een jaar bijhield. Goed, fout, gestoord, ziekelijk, kick krijgen van het kopen en verkopen op zich? Het zal allemaal wel kloppen wat hiervoor staat.

Gelijk welke hobby, bezigheden in het leven. Iedereen heeft een periode van “zoeken en berusten”, en hoe zich dat manifesteerd is voor iedereen anders. Puur op vlak van motorrijden gaat dat ook zo op denk ik. Diegene die zich goed voelen op een motor en er veel mee rijden berusten in de motor en zoeken naar nieuwe bestemmingen. Als die combinatie dan weer bevredigd is en de maatschappij overlaad je met prikkels, zijnde nieuwe modellen dan is een verkoop en aankoop snel gedaan.

En effe dieper ingaan op dat “zoeken en berusten”...... Jaren en jaren heb ik lopen zoeken, zoeken naar dat onbekende, onwetende. Zoeken naar een bepaalde roes. Een gevoel dat velen wel zullen hebben maar niet kunnen of konden definiëren. En elke keer vond ik die roes wel in het kopen en verkopen van een motor of iets anders. Een leegte proberen op te vullen die jezelf creëert door meer en meer te willen. Toe te geven aan de maatschappelijke prikkels en de consumptiemaatschappij. Niet meer gelukkig te kunnen zijn met de simpele zaken in het leven. Het is een grondig foute gedachten natuurlijk maar ik kon alleen maar gelukkiger worden door materialistische zaken aan te schaffen. Is dit nu helemaal gekeerd? Nee, wellicht niet maar ik ben me er wel van bewust dat ik het niet meer nodig heb. Elke keer maakte ik mezelf wijs dat een ander nieuw item beter was en het meer paste bij mijn beoogde gebruiksdoelen. Een scooter was beter want ik kon mijn boodschappen onder het zadel steken, een hoogpoter was beter want een meer relaxe zitpositie en dan was het ook beter voor de passagier. Nee toch maar een VFR want dan kan ik sneller een op en neer naar de zee rijden. Enz enz.

En nu kan ik niets meepakken op de motor, vol met mijne smoel in de wind en de zitpositie is eigenlijk ook niet het beste wat ik ooit gehad had maar toch geniet ik nu als ik de motor de garage uit duw, net omdat ik niet moet rijden maar omdat het kan EN ik die leegte nu vind in een andere passie.

Iets kunnen doen net omdat het niet moet, dat is voor mij een enorme mentale vrijheid.

Geheel rustig is het leven niet. Kan ook ni want het is een haastige maatschappij.
Een rustig, stressloos en bescheiden leven geeft mij meer voldoening dan een jachtig, strevend naar succesvol leven waarbij constante rusteloosheid je deel is en dan ga je veel makkelijker dit willen compenseren met materialistische zaken en niet weinig zoeken mensen dat in genotsmiddelen.

Dus ik heb het kopen en verkopen van motoren altijd goe kunnen uitleggen en rechtvaardigen thuis! :mrgreen:

Sommige mensen vinden nooit het diepzinnig antwoord op: “moeder waarom leven wij” en dat is zelfs niet erg, integendeel. Als je maar “ja” kan antwoorden op de vraag of je gelukkig bent.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 07 Oct 2018 20:15 Ik ben er namelijk nog niet aan uit wat de opvolger wordt ;-)
Maar ik ook nog niet 8-) Maar ik weet wél dat deze GS andere oorden mag zoeken.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Wipr wrote: 08 Oct 2018 15:08 ik die leegte nu vind in een andere passie.
:thumbsup: Goed gezegd!
Feit : ik vind in motorrijden niet meer dezelfde "leegte" als vroeger. Grappig genoeg weet ik waarom. Omdat ik vroeger minder goed was, en motorrijden nog meer concentratie vroeg, waardoor ik er geheel in kon opgaan. Nu ben ik op een niveau gekomen waar gewoon rijden mij helemaal geen voldoening meer geeft. Behalve tamelijk sportieve Eiffelweekendjes bvb, waar je met een vijftal gelijkgezinde evenwaardige motards honderden superbochtige kilometers vreet aan een niet geheel legaal tempo. Dat zijn nog omstandigheden die behoorlijk veel concentratie vragen, en me dus nog die aangename "leegte" kunnen bezorgen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Allee, wij minder begaafde motorrijders hebben dus geluk ! :lol: :lol: :lol:

Maar kom, ik begrijp je wel. Ik heb ook geen plezier meer aan me gewoon verplaatsen met de moto. Ik wil ook enkel nog proeven van de meer uitdagende wegen. Maar voor mij zijn ze gelukkig en sneller uitdagend, en ik woon korter bij de leuke rijgebieden. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote: 08 Oct 2018 16:30 ik woon korter bij de leuke rijgebieden. :thumbsup:
:whip:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

Muug wrote: 08 Oct 2018 15:32
Wipr wrote: 08 Oct 2018 15:08 ik die leegte nu vind in een andere passie.
:thumbsup: Goed gezegd!
Feit : ik vind in motorrijden niet meer dezelfde "leegte" als vroeger. Grappig genoeg weet ik waarom. Omdat ik vroeger minder goed was, en motorrijden nog meer concentratie vroeg, waardoor ik er geheel in kon opgaan. Nu ben ik op een niveau gekomen waar gewoon rijden mij helemaal geen voldoening meer geeft. Behalve tamelijk sportieve Eiffelweekendjes bvb, waar je met een vijftal gelijkgezinde evenwaardige motards honderden superbochtige kilometers vreet aan een niet geheel legaal tempo. Dat zijn nog omstandigheden die behoorlijk veel concentratie vragen, en me dus nog die aangename "leegte" kunnen bezorgen.
helemaal mee eens
't avontuurlijke is eraf
misschien omdat ik in 97 met de Transalp ging skiën en ik dat tegenwoordig met de auto doe
misschien ook omdat ge meestal voor den bocht weet dat ge die snelheidsduivels er los afrijdt
maar zo heel soms 's nachts los door de ardennen vlammen om te zien of physische wetten nog steeds superieur zijn aan't verkeersreglement is nog altijd tof...
en als ge nog is naar den Eiffel trekt, please let me know :ricky:
:? KMK :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

't spook wrote: 09 Oct 2018 18:54
maar zo heel soms 's nachts los door de ardennen vlammen...
...en zaterdagmorgen thuiskomen en op de plaatselijke markt boterkoekses gaan bij een taske koffie...
...of ergens potten en pannen bovenhalen om in't veld pensen te bakken....

maar tegenwoordig is het al heel avontuurlijk en uitdagend om de ganse dag te rijden zonder u te proberen ergeren aan de medeweggebruiker...of was het misbruiker...? :roll:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Stefke wrote: 09 Oct 2018 19:36
't spook wrote: 09 Oct 2018 18:54
maar zo heel soms 's nachts los door de ardennen vlammen...

a dat zijde gulder :evil: terwijl ne normale mens probeert in de groene stille rust, slaapkes te doen :cry:


:grin:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

...'s nachts los door de ardennen vlammen ...
...en zaterdagmorgen thuiskomen en op de plaatselijke markt boterkoekses gaan bij een taske koffie...
...of ergens potten en pannen bovenhalen om in't veld pensen te bakken....

We hebben zeker onze leute gehad :thumbsup: 8-) Ik heb nog ergens ne foto van een Petzelke dat met ductape op een stokske was vastgekleefd en dat aldus het roadbook in mijn tanktas verlichtte. :mrgreen:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

zappa wrote: 09 Oct 2018 20:40
Stefke wrote: 09 Oct 2018 19:36
't spook wrote: 09 Oct 2018 18:54
maar zo heel soms 's nachts los door de ardennen vlammen...

a dat zijde gulder :evil: terwijl ne normale mens probeert in de groene stille rust, slaapkes te doen :cry:


:grin:
tututut
nog ni bekan
den uitlaat van de SeeBee1300 maakt geen lawaai
in den tijd de Dammekes op de 950 iets meer natuurlijk
:stupid:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Aha nog nightriders :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Eerst ergens net over de grens een sc project uitlaat gaan afhalen en ineens gemonteerd, daarna nog effkes langs banden ronny voor nief sloefkes. De uitlaat is, raar maar waar, stiller dan de standaard uitlaat. Maar hij klinkt wel beter, is een pak lichter en ziet er vooral beter uit ...
20181013_110759.jpg
(908.31 KiB) Downloaded 814 times
20181013_130852.jpg
(307.88 KiB) Downloaded 814 times

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Looks naais 8-) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

:stupid:
Staat een stuk beter dan de standaard kachelbuis!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

De carburateur van de WR teruggeplaatst. loopt toch nog steeds over :(
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Eigenlijk mag ik het hier niet zeggen omdat het niet over mijn eigen moto gaat. Maar ik heb vanmiddag twee keer efkes met ne moto gereden die niet van mij is. Eén zielig onderhouden ding, zonde toch, enkel de plastiek blonk van de simonis, maar veel aluminium was zwaar geoxideerd. Die stond in Namen. En dan was er die andere, tamelijk schoon blinken, eigenlijk verdomd niet slecht voor zijne leeftijd, altijd in een warme garage gestaan. Daar heb ik efkes in de woonwijk mee mogen rijden, ne keer linksom 't blokske rond en ne keer rechtsom 't blokske rond. Die stond in Brugge. :mrgreen: En de verplaatsing ertussen was met onze Yeti, cruisecontrol op, muziekske via den blauwtand van onze slimfoon. :thumbsup:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Muug wrote: 14 Oct 2018 22:09 Die stond in Brugge.
Ah ? wie wat waar ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Sint-Andries meer bepaald. Een groene zone. Daar stonden ferme villa's op ferme domeinen, grotendeels aan het oog onttrokken door ferme hagen en ferme bomen. En er was ook een woonwijkske in de schaduwen van al die ferme dingen. :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

En welke motoren heb je dan aan de tand gevoeld? :whistling:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Davy78 wrote: 13 Oct 2018 16:16 Eerst ergens net over de grens een sc project uitlaat gaan afhalen en ineens gemonteerd, daarna nog effkes langs banden ronny voor nief sloefkes. De uitlaat is, raar maar waar, stiller dan de standaard uitlaat. Maar hij klinkt wel beter, is een pak lichter en ziet er vooral beter uit ...

20181013_110759.jpg
20181013_130852.jpg
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Locked