Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Het is een schande hoe de edele kunst van het Motorrijden en Motoronderhoud verneukt wordt door talloze nitwits. Rij-instructeur zou een beschermd beroep moeten worden, met zoals in NL scholen waar ge de stiel kunt leren, net zoals ge eender welk ander ambacht kunt leren, in dag- of avondopleiding.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ah... ik dacht ook dat den onderkant altijd wa vettiger mocht staan...
KMK
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
is dat nog steeds je blauwe Triumph ST, Frans ?FransST wrote: ↑20 Nov 2018 22:59 Enkele weken terug het hitteschild onder het zadel opnieuw vastgemaakt. Moet met 4 popnagels vast zitten, maar bij 3 ervan was een gat.
Moest wel de uitlaatdemper er af, viel gelukkig mee.
Vorige week het exenter om de ketting strakker of losser te zetten weer gangbaar gemaakt. Wilde tijdje terug ketting strakker zetten, maar kreeg er toen geen beweging in.
Toch weer enkele uurtjes arbeidsloon bij de dealer uitgespaard.
Binnenkort de 160.000 km beurt, zit wat extra werk aan ivm linksysteem achtervering wat weer wat vet nodig heeft.
Frans
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
klopt maar wat Stefke hier aanhaalt is meer kwestie van gezond verstand en ervaring...Muug wrote: ↑05 Dec 2018 08:19
Het is een schande hoe de edele kunst van het Motorrijden en Motoronderhoud verneukt wordt door talloze nitwits. Rij-instructeur zou een beschermd beroep moeten worden, met zoals in NL scholen waar ge de stiel kunt leren, net zoals ge eender welk ander ambacht kunt leren, in dag- of avondopleiding.
als ge efkes iets toont aan ne leerling zonder beschermkledij zijde ni goe bezig
als ge ni weet hoe ge een ketting moet smeren en met wat zijde ook ni goe bezig en houdt ge der beter uw pollen af
KMK
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Als het gezond verstand ontbreekt moet er iets aan gedaan worden.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
allez
BMW R1100GS is vandaag vertrokken, onder 't gat van een nieuwe blije eigenaar.
Toch 7 maand in mijn bezit geweest. En 5600km mee gereden, tot mijn eigen verbazing.
Kortom, er is hier een lege plaats.
BMW R1100GS is vandaag vertrokken, onder 't gat van een nieuwe blije eigenaar.
Toch 7 maand in mijn bezit geweest. En 5600km mee gereden, tot mijn eigen verbazing.
Kortom, er is hier een lege plaats.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ik heb het eindelijk begrepen ; jij hebt de wipr zijn plaats ingenomen van chronisch onbevredigbare koper van otto's en motto's
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ok voor de rode maar tussen die 955 en deze rode heeft hij ook een blauwe 1050 gehad , wees gerust, ik kan het weten...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
wat ik mij realiseer als ik dat hier zo lees is dat het weer veeeel te lang geleden
is dat we allemaal samen nog is een toerke gedaan hebben
is dat we allemaal samen nog is een toerke gedaan hebben
KMK
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
En dat zegt em in december...
Alee, misschien is dat goed. Kunnen we al een datum prikken volgend jaar
Alee, misschien is dat goed. Kunnen we al een datum prikken volgend jaar
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
‘t moet zijn want ik heb de R NineT nu exact een jaar en zelfs een afspraak gemaakt voor een onderhoud
En en en ik ga er wellicht nog een toerenteller van Wunderlich op laten plaatsen.
Zeg nooit nooit en ben nog niet gaan testrijden met de Duke 790 die me wel kan triggeren maar ik denk dat ik niet meer de thrills van de boxer ga vinden in een andere motor.
Van t weekend toch nog eens een motorkledingzaak binnengestapt en dat is voor mij toch nog als een klein kind in een bollenwinkel
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ola, en ik dacht dat de multistrada dat plekske moest opvullen?
Of ist omdat de multi binnen is voor reparage?
Vandaag nog is over de naftbak gewreven van de GS...
die is al een tijdje werkloos gebleken, te weinig tijd voor plezierritjes en de elektrische fiets blijkt een fantastisch woon-werk-vervoermiddel...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Da's een nevenprojectje. Goed mogelijk zelfs dat het de moto van mijn Miss wordt. Maar er mankeert hier een deftig allroadding, zo eentje zonder ABS en elektronica-tralala. Iets oranje.
Valse excusen : ge zijt oud aan 't worden.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren wat olie bijgegoten. vandaag mijn lederen pak van onder het (verbouwings) stof gehaald, schoongemaakt en ingevet. Straks verdwijnt dat netjes in de kast voor een winterslaapje. Mijn daytona's heb ik ook van een laagje ledervet voorzien maar die moeten nog alle dagen dienst doen. En ondertussen laat de radio mij weten dat Everts in coma ligt...wat is dat toch met onze crosshelden...?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Bon die nieuwe dichtingen voor de carburator waren geen succes. Een dichting dichtgespoten met een geschikte siliconenpasta, werkt prima. De andere nieuwe dichting bleek een drama te zijn, de carburator stond direct vol benzine, lekte dus aan de vlotterkamer. Tegen beter weten in vandaag toch oude dichting terug gebruikt en probleem opgelost. Het is dan nog wel de oude dichting (van een andere carburator) die al twee jaar op het schap ligt. De oude dichting van de originele carbu had ik er immers niet zo fraai afgeprutst. Dus, oude dichtingen altijd heel netjes demonteren en bijhouden. Zeker als die dichtingen niet meer courant leverbaar zijn...
Storing bij de Sprint was snel gevonden, zekering gesprongen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Allez hop
De Duke-ati gaan halen bij Mototech.
Beide voorpoten zaten dus simpelweg verkeerd in elkaar en er zat niet evenveel olie in. Dat tellen we op bij de verknipte elektriekkabel vanachter, de lullige manier waarop de led-pinkers van de stuurkappen met prutscontactjes vast zaten aan de restanten van de originele kabeltjes die ze hadden afgeknipt, plus de elektriek van de gps die met een suikerke aan de batterij zat, plus nog een ferm lek links aan 't carterdeksel. Ik ga de verkoper toch eens een mail sturen dat hij best een andere garagist zoekt voor zijn schone moderne Multistrada.
Dus rustig mee naar huis gereden, beetje in 't gemiezer in de donker. Prachtig rustig brabbelende uitlaat, doet me wat denken aan zo'n Dodge RAM pickup die voorbij komt gebrabbeld, gelijk of daar de motor van een motorboot in zit. Een potent maar rustig motorblok dus dat bij 't keren en draaien een wat slepende koppeling vraagt om de low bottom power te doseren. Zeker op dat nat willen we geen doorspinnend wiel.
De Duke-ati gaan halen bij Mototech.
Beide voorpoten zaten dus simpelweg verkeerd in elkaar en er zat niet evenveel olie in. Dat tellen we op bij de verknipte elektriekkabel vanachter, de lullige manier waarop de led-pinkers van de stuurkappen met prutscontactjes vast zaten aan de restanten van de originele kabeltjes die ze hadden afgeknipt, plus de elektriek van de gps die met een suikerke aan de batterij zat, plus nog een ferm lek links aan 't carterdeksel. Ik ga de verkoper toch eens een mail sturen dat hij best een andere garagist zoekt voor zijn schone moderne Multistrada.
Dus rustig mee naar huis gereden, beetje in 't gemiezer in de donker. Prachtig rustig brabbelende uitlaat, doet me wat denken aan zo'n Dodge RAM pickup die voorbij komt gebrabbeld, gelijk of daar de motor van een motorboot in zit. Een potent maar rustig motorblok dus dat bij 't keren en draaien een wat slepende koppeling vraagt om de low bottom power te doseren. Zeker op dat nat willen we geen doorspinnend wiel.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
[/quote]
Die blauwe was een 955i, in 2006 opgevolgd door een rode 1050 en die werd in 2008 opgevolgd door mijn huidige grijze 1050.
En Stefke kan beamen dat die 3 cilinder Triumphs betrouwbare motoren zijn.
Ondertussen ook zelf het exenter van de kettingspanner losgehaald en gesmeerd. Dat zat zo vast dat de ketting met geen mogelijkheid gespannen kon worden.
Motor staat nu bij de motorzaak voor de 160.000 km beurt.
Frans.
is dat nog steeds je blauwe Triumph ST, Frans ?
Jullie lopen beiden ver achter.
Die blauwe was een 955i, in 2006 opgevolgd door een rode 1050 en die werd in 2008 opgevolgd door mijn huidige grijze 1050.
En Stefke kan beamen dat die 3 cilinder Triumphs betrouwbare motoren zijn.
Ondertussen ook zelf het exenter van de kettingspanner losgehaald en gesmeerd. Dat zat zo vast dat de ketting met geen mogelijkheid gespannen kon worden.
Motor staat nu bij de motorzaak voor de 160.000 km beurt.
Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.