Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

:bigcry:
Het is een schande hoe de edele kunst van het Motorrijden en Motoronderhoud verneukt wordt door talloze nitwits. Rij-instructeur zou een beschermd beroep moeten worden, met zoals in NL scholen waar ge de stiel kunt leren, net zoals ge eender welk ander ambacht kunt leren, in dag- of avondopleiding.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

ah... ik dacht ook dat den onderkant altijd wa vettiger mocht staan... :whistling:
:? KMK :roll:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Mario »

FransST wrote: 20 Nov 2018 22:59 Enkele weken terug het hitteschild onder het zadel opnieuw vastgemaakt. Moet met 4 popnagels vast zitten, maar bij 3 ervan was een gat.
Moest wel de uitlaatdemper er af, viel gelukkig mee.
Vorige week het exenter om de ketting strakker of losser te zetten weer gangbaar gemaakt. Wilde tijdje terug ketting strakker zetten, maar kreeg er toen geen beweging in.
Toch weer enkele uurtjes arbeidsloon bij de dealer uitgespaard. :)

Binnenkort de 160.000 km beurt, zit wat extra werk aan ivm linksysteem achtervering wat weer wat vet nodig heeft.

Frans
is dat nog steeds je blauwe Triumph ST, Frans ?

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

Muug wrote: 05 Dec 2018 08:19 :bigcry:
Het is een schande hoe de edele kunst van het Motorrijden en Motoronderhoud verneukt wordt door talloze nitwits. Rij-instructeur zou een beschermd beroep moeten worden, met zoals in NL scholen waar ge de stiel kunt leren, net zoals ge eender welk ander ambacht kunt leren, in dag- of avondopleiding.
klopt maar wat Stefke hier aanhaalt is meer kwestie van gezond verstand en ervaring...
als ge efkes iets toont aan ne leerling zonder beschermkledij zijde ni goe bezig :thumbsdown:

als ge ni weet hoe ge een ketting moet smeren en met wat zijde ook ni goe bezig en houdt ge der beter uw pollen af :dontknow:
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Als het gezond verstand ontbreekt moet er iets aan gedaan worden.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

allez
BMW R1100GS is vandaag vertrokken, onder 't gat van een nieuwe blije eigenaar. :thumbsup:
Toch 7 maand in mijn bezit geweest. En 5600km mee gereden, tot mijn eigen verbazing.
Kortom, er is hier een lege plaats. :thumbsdown:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Mario wrote: 05 Dec 2018 11:48 is dat nog steeds je blauwe Triumph ST, Frans ?
Ik denk dat die blauwe 955 al een tijdje geleden (een jaar of 10 8-) )gewisseld werd voor een rode 1050.

edit: foto van 21-07-2007

Image

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Mario »

Muug wrote: 05 Dec 2018 17:30 allez
BMW R1100GS is vandaag vertrokken, onder 't gat van een nieuwe blije eigenaar. :thumbsup:
Toch 7 maand in mijn bezit geweest. En 5600km mee gereden, tot mijn eigen verbazing.
Kortom, er is hier een lege plaats. :thumbsdown:
ik heb het eindelijk begrepen ; jij hebt de wipr zijn plaats ingenomen van chronisch onbevredigbare koper van otto's en motto's :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Mario wrote: 06 Dec 2018 11:57 ik heb het eindelijk begrepen ; jij hebt de wipr zijn plaats ingenomen van chronisch onbevredigbare koper van otto's en motto's :mrgreen:
't isj een obby :mrgreen:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Mario »

Stefke wrote: 05 Dec 2018 19:31
Mario wrote: 05 Dec 2018 11:48 is dat nog steeds je blauwe Triumph ST, Frans ?
Ik denk dat die blauwe 955 al een tijdje geleden (een jaar of 10 8-) )gewisseld werd voor een rode 1050.
ok voor de rode maar tussen die 955 en deze rode heeft hij ook een blauwe 1050 gehad :) , wees gerust, ik kan het weten... :whistling: :oops:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

wat ik mij realiseer als ik dat hier zo lees is dat het weer veeeel te lang geleden
is dat we allemaal samen nog is een toerke gedaan hebben
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

En dat zegt em in december...

Alee, misschien is dat goed. Kunnen we al een datum prikken volgend jaar :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Mario wrote: 06 Dec 2018 11:57
Muug wrote: 05 Dec 2018 17:30 allez
BMW R1100GS is vandaag vertrokken, onder 't gat van een nieuwe blije eigenaar. :thumbsup:
Toch 7 maand in mijn bezit geweest. En 5600km mee gereden, tot mijn eigen verbazing.
Kortom, er is hier een lege plaats. :thumbsdown:
ik heb het eindelijk begrepen ; jij hebt de wipr zijn plaats ingenomen van chronisch onbevredigbare koper van otto's en motto's :mrgreen:
:mrgreen:

‘t moet zijn want ik heb de R NineT nu exact een jaar en zelfs een afspraak gemaakt voor een onderhoud ;)
En en en ik ga er wellicht nog een toerenteller van Wunderlich op laten plaatsen. :rayof:
Zeg nooit nooit en ben nog niet gaan testrijden met de Duke 790 die me wel kan triggeren maar ik denk dat ik niet meer de thrills van de boxer ga vinden in een andere motor.

Van t weekend toch nog eens een motorkledingzaak binnengestapt en dat is voor mij toch nog als een klein kind in een bollenwinkel :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

't spook wrote: 06 Dec 2018 13:17 wat ik mij realiseer als ik dat hier zo lees is dat het weer veeeel te lang geleden
is dat we allemaal samen nog is een toerke gedaan hebben
Fantastisch idee!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote: 05 Dec 2018 17:30
Kortom, er is hier een lege plaats. :thumbsdown:
Ola, en ik dacht dat de multistrada dat plekske moest opvullen?
Of ist omdat de multi binnen is voor reparage?

Vandaag nog is over de naftbak gewreven van de GS...
die is al een tijdje werkloos gebleken, te weinig tijd voor plezierritjes en de elektrische fiets blijkt een fantastisch woon-werk-vervoermiddel...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 06 Dec 2018 22:46 Ola, en ik dacht dat de multistrada dat plekske moest opvullen?
Da's een nevenprojectje. Goed mogelijk zelfs dat het de moto van mijn Miss wordt. Maar er mankeert hier een deftig allroadding, zo eentje zonder ABS en elektronica-tralala. Iets oranje.
Koeno wrote: 06 Dec 2018 22:46 de GS...
die is al een tijdje werkloos gebleken, te weinig tijd voor plezierritjes en de elektrische fiets blijkt een fantastisch woon-werk-vervoermiddel...
Valse excusen : ge zijt oud aan 't worden. :whip:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Gisteren wat olie bijgegoten. vandaag mijn lederen pak van onder het (verbouwings) stof gehaald, schoongemaakt en ingevet. Straks verdwijnt dat netjes in de kast voor een winterslaapje. Mijn daytona's heb ik ook van een laagje ledervet voorzien maar die moeten nog alle dagen dienst doen. En ondertussen laat de radio mij weten dat Everts in coma ligt...wat is dat toch met onze crosshelden...?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Stefke wrote: 16 Nov 2018 13:39 Daarna dichtingen in de carburator van de Civic vervangen, na 40 jaar dienst gaat dat al eens lekken... En nu de storing bij de Sprint herstellen, klok en tripmeter krijgen geen stroom meer.
Bon die nieuwe dichtingen voor de carburator waren geen succes. Een dichting dichtgespoten met een geschikte siliconenpasta, werkt prima. De andere nieuwe dichting bleek een drama te zijn, de carburator stond direct vol benzine, lekte dus aan de vlotterkamer. Tegen beter weten in vandaag toch oude dichting terug gebruikt en probleem opgelost. 8-) Het is dan nog wel de oude dichting (van een andere carburator) die al twee jaar op het schap ligt. De oude dichting van de originele carbu had ik er immers niet zo fraai afgeprutst. Dus, oude dichtingen altijd heel netjes demonteren en bijhouden. Zeker als die dichtingen niet meer courant leverbaar zijn... :roll:
Storing bij de Sprint was snel gevonden, zekering gesprongen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Allez hop
De Duke-ati gaan halen bij Mototech.
Beide voorpoten zaten dus simpelweg verkeerd in elkaar en er zat niet evenveel olie in. :shock: Dat tellen we op bij de verknipte elektriekkabel vanachter, de lullige manier waarop de led-pinkers van de stuurkappen met prutscontactjes vast zaten aan de restanten van de originele kabeltjes die ze hadden afgeknipt, plus de elektriek van de gps die met een suikerke aan de batterij zat, plus nog een ferm lek links aan 't carterdeksel. Ik ga de verkoper toch eens een mail sturen dat hij best een andere garagist zoekt voor zijn schone moderne Multistrada. :pillepalle:

Dus rustig mee naar huis gereden, beetje in 't gemiezer in de donker. Prachtig rustig brabbelende uitlaat, doet me wat denken aan zo'n Dodge RAM pickup die voorbij komt gebrabbeld, gelijk of daar de motor van een motorboot in zit. Een potent maar rustig motorblok dus dat bij 't keren en draaien een wat slepende koppeling vraagt om de low bottom power te doseren. Zeker op dat nat willen we geen doorspinnend wiel.

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by FransST »

[/quote]
Mario wrote: 05 Dec 2018 11:48
is dat nog steeds je blauwe Triumph ST, Frans ?
Stefke wrote: 05 Dec 2018 19:31 Ik denk dat die blauwe 955 al een tijdje geleden (een jaar of 10 8-) )gewisseld werd voor een rode 1050.
Jullie lopen beiden ver achter.
Die blauwe was een 955i, in 2006 opgevolgd door een rode 1050 en die werd in 2008 opgevolgd door mijn huidige grijze 1050.
En Stefke kan beamen dat die 3 cilinder Triumphs betrouwbare motoren zijn. ;)

Ondertussen ook zelf het exenter van de kettingspanner losgehaald en gesmeerd. Dat zat zo vast dat de ketting met geen mogelijkheid gespannen kon worden.
Motor staat nu bij de motorzaak voor de 160.000 km beurt.

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

Locked