MDC 218
Re: MDC 218
Tjah, die lege parking in Wilrijk waar het Ferrarisbos gekapt werd ... Daar hadden ze het vel van de beer "Veritas"verkocht voor dattem geschoten was hé
Ondertussen zeer actueel ...
https://beta.radio2.be/limburg/opwaarde ... rs-terrein
https://www.hln.be/regio/genk/beter-te- ... ~a5bdd918/
https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 08565.html
Om nog efkes off-topic door te gaan : die mannen die de camion toen waren gaan halen waren ook best toffe gasten zenne
En in "de Limburg" zijn ze vanzelfsprekend best blij met dat firmaatje ... en natuur is er daar trouwens redelijk wat over
Ondertussen zeer actueel ...
https://beta.radio2.be/limburg/opwaarde ... rs-terrein
https://www.hln.be/regio/genk/beter-te- ... ~a5bdd918/
https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 08565.html
Om nog efkes off-topic door te gaan : die mannen die de camion toen waren gaan halen waren ook best toffe gasten zenne
En in "de Limburg" zijn ze vanzelfsprekend best blij met dat firmaatje ... en natuur is er daar trouwens redelijk wat over
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: MDC 218
Goed te horen dat ze leren uit het verleden.
Soit, spook, uwe groene is toch goedgekeurd daar in Holland mogen we hopen?
Soit, spook, uwe groene is toch goedgekeurd daar in Holland mogen we hopen?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: MDC 218
ja zelle zwarte...
helemaal in orde
FIA rules rule...
enfin, morgen keuring door de VAS, dan Z platen op en naar de gewone ctrl om inschrijvingsformulier te halen en dan dinsdagmorgen naar de verzekering om in te schrijven
we moeten nummerplaat asap weten want de assistentie moet hun ATA carnet indienen bij de kamer van koophandel anders geraakte met die dingen Afrika niet binnen
dus nog efkes van hot naar her en dan beginnen sportzakske te vullen met minimum gerief dat meegaat
daarna 4x4 afzetten bij assisitentie... en vooral paar kleine reserve onderdelen niet vergeten zoals daar zijn een versnellingsbak en nog wa brol
die mannen rijden daar dan mee tot ginder, wij komen gelijk echte juist op tijd en die dingen staan klaar
onze racepakskes ni vergeten, zijn ook verplicht vanaf dit jaar
ni dat ne diesel rap in brand vliegt ma bon...
in zone V8 met 250 of 300 liter benzine wil ik sowieso ni zitten, met of zonder zo'n kostummeke
als ge daarmee efkes overkop gaat en der komt 1 leidingske los hebt ge ni veel tijd om deruit te geraken denk ik
in alle geval, 't is ni de bedoeling rare figuren te proberen
't zal zo al pittig genoeg zijn
heb startlijst zo is overlopen
geen fabrieksteams want verboden maar de top van de laatste Dakars rijdt toch mee
der is wel ne slimme (en vooral heel rijke) die het peugeotteam opgekocht heeft , wegens, camions, assistentie en personeel end aar nu alls "privé" mee aan de start staat
voor de kenners/Amateurs... (of googelaars)
Toyota Overdrive ...stuk of 10 waaronder die van levende legende Jacky Loomans
Nissan Redline... heb er 2 gevonden
Ford Ranger van Tomaçek die 2 jaar geleden won en vorig jaar een spectaculaire crash had op proloog, denk dat d eversnellingspook nog goed was en daar heeft hij dus een nieuwe auto rond gebouwd
https://www.youtube.com/watch?v=jkZARZ3zuy8
Tomcat
Amarok proto uit Zuid Afrika, was Rookie of the year in voorlaatste dakar
Bowler
Nemesis
Nemesis EXR
ne resem buggy's allerhande (meestal ook V8)
Dunbee (30TDV6)... Henrard zelf staat niet op de startlijst dit jaar, is ne gehuurde blijkbaar
Ford Baja Trucks (2 uit mexico)
Porsche 911
Porsche Macan
...
in de "toeristische klasse" is er zelfs ne Mercedes G500+ (portaalassen dus, speeltje van een goede 250.000 ballen, splinternieuw is da spel), stond in Ollant tijdens de controle te blinken
en dan de mindere goden; sukkelaars met oude Toyotas, Mitsubishis en Nissans, allemaal mazoutstoven
enfin, 't is een circus met heel mooi speelgoed
en dan zwijgen we nog over de vrachtwagens waar ei zo na elke racetruck uit de Dakar aan de start staat
om te volgen, heel simpel, app MOROCCO DESERT CHALLENGE downloaden
routes, foto's met hopen, resultaten van de dag en livetracking tijdens de etapes
startnummers
356 voor de Discovery van Gregg waar ik vorig jaar Co bij was
364 voor de groenen Toyota
wij gaan er in alle geval van genieten
hopelijk is het voor het thuisfront ook een beetje plezant
40 jaar na de eerste dakar rij ik mee in mijn oude kinderdroom
azdanittovvès
helemaal in orde
FIA rules rule...
enfin, morgen keuring door de VAS, dan Z platen op en naar de gewone ctrl om inschrijvingsformulier te halen en dan dinsdagmorgen naar de verzekering om in te schrijven
we moeten nummerplaat asap weten want de assistentie moet hun ATA carnet indienen bij de kamer van koophandel anders geraakte met die dingen Afrika niet binnen
dus nog efkes van hot naar her en dan beginnen sportzakske te vullen met minimum gerief dat meegaat
daarna 4x4 afzetten bij assisitentie... en vooral paar kleine reserve onderdelen niet vergeten zoals daar zijn een versnellingsbak en nog wa brol
die mannen rijden daar dan mee tot ginder, wij komen gelijk echte juist op tijd en die dingen staan klaar
onze racepakskes ni vergeten, zijn ook verplicht vanaf dit jaar
ni dat ne diesel rap in brand vliegt ma bon...
in zone V8 met 250 of 300 liter benzine wil ik sowieso ni zitten, met of zonder zo'n kostummeke
als ge daarmee efkes overkop gaat en der komt 1 leidingske los hebt ge ni veel tijd om deruit te geraken denk ik
in alle geval, 't is ni de bedoeling rare figuren te proberen
't zal zo al pittig genoeg zijn
heb startlijst zo is overlopen
geen fabrieksteams want verboden maar de top van de laatste Dakars rijdt toch mee
der is wel ne slimme (en vooral heel rijke) die het peugeotteam opgekocht heeft , wegens, camions, assistentie en personeel end aar nu alls "privé" mee aan de start staat
voor de kenners/Amateurs... (of googelaars)
Toyota Overdrive ...stuk of 10 waaronder die van levende legende Jacky Loomans
Nissan Redline... heb er 2 gevonden
Ford Ranger van Tomaçek die 2 jaar geleden won en vorig jaar een spectaculaire crash had op proloog, denk dat d eversnellingspook nog goed was en daar heeft hij dus een nieuwe auto rond gebouwd
https://www.youtube.com/watch?v=jkZARZ3zuy8
Tomcat
Amarok proto uit Zuid Afrika, was Rookie of the year in voorlaatste dakar
Bowler
Nemesis
Nemesis EXR
ne resem buggy's allerhande (meestal ook V8)
Dunbee (30TDV6)... Henrard zelf staat niet op de startlijst dit jaar, is ne gehuurde blijkbaar
Ford Baja Trucks (2 uit mexico)
Porsche 911
Porsche Macan
...
in de "toeristische klasse" is er zelfs ne Mercedes G500+ (portaalassen dus, speeltje van een goede 250.000 ballen, splinternieuw is da spel), stond in Ollant tijdens de controle te blinken
en dan de mindere goden; sukkelaars met oude Toyotas, Mitsubishis en Nissans, allemaal mazoutstoven
enfin, 't is een circus met heel mooi speelgoed
en dan zwijgen we nog over de vrachtwagens waar ei zo na elke racetruck uit de Dakar aan de start staat
om te volgen, heel simpel, app MOROCCO DESERT CHALLENGE downloaden
routes, foto's met hopen, resultaten van de dag en livetracking tijdens de etapes
startnummers
356 voor de Discovery van Gregg waar ik vorig jaar Co bij was
364 voor de groenen Toyota
wij gaan er in alle geval van genieten
hopelijk is het voor het thuisfront ook een beetje plezant
40 jaar na de eerste dakar rij ik mee in mijn oude kinderdroom
azdanittovvès
KMK
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: MDC 218
Schoon verzamelingske aan materiaal
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: MDC 218
meestal vroegen we als 1313Racing nummer 13 omdat toch niemand die wou...
maar hier gelden andere dingen
niet dus
364 papa...
das samen toch 13
also sprach mijn dochter
nog 10 dagen en ik heb de adrenalinerush of a lifetime daar aan de start op plage blanche
onze camion staat bij de assistentie
even rust voor de storm die zeker zal komen
ben der redelijk fier op
is veel aan gewerkt en uiteindelijk prachtresultaat
maar hier gelden andere dingen
niet dus
364 papa...
das samen toch 13
also sprach mijn dochter
nog 10 dagen en ik heb de adrenalinerush of a lifetime daar aan de start op plage blanche
onze camion staat bij de assistentie
even rust voor de storm die zeker zal komen
ben der redelijk fier op
is veel aan gewerkt en uiteindelijk prachtresultaat
KMK
Re: MDC 218
Ziet er zéér potent uit Op de Feezboekfottoos blinkt' em wel schoner
... en 'em staat bij Desert Foxx ... die hadden blijkbaar vorig jaar ook al zo'n gifgroen geval op transport
... en 'em staat bij Desert Foxx ... die hadden blijkbaar vorig jaar ook al zo'n gifgroen geval op transport
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: MDC 218
is den Discovery van Gregg
was ik vorig jaar Co bij he
zelfde kleuren idd
allebei 1313Racing he
en gezien de goede zorgen van Desert Focxx dit jaar weer voor hen gekozen
was ik vorig jaar Co bij he
zelfde kleuren idd
allebei 1313Racing he
en gezien de goede zorgen van Desert Focxx dit jaar weer voor hen gekozen
KMK
Re: MDC 218
Spook. Hebt gij gezien om welk uur gij uw laatste post gepost hebt?
Re: MDC 218
da blijft mij dus achtervolgen he...
alles en overal... 13
mijne maat Gregg
kind geboren om 13 uur
moeder op kamer 13
µ
KMK
Re: MDC 218
En at ge ne minuut rapper getypt, 't was terug 13.....
Re: MDC 218
is het ook
redelijk indrukwekkend gerief
mijnen beste maat en piloot van vorig jaar had net met een M1 een "testritteke" gedaan op het industrieterrein toen ik wat nu het groene ding is daar afkapte in zijn loods
ikke weg
net thuis toen ik telefoon kreeg
de adrenaline liep uit mijn Samsungske
ik wist al direct dat hij met den Toy gaan spelen was
toen hij eindelijk uit zijn woorden geraakte wist hij te zeggen dat die M1 voor woessies was en hij nog nooit met zo iets bruut gereden had dan met mijne Landcruiser
Hij heeft vroeger nochthans met Pajero V6 (toen DE machine) woestijraces gereden en is dus wel wat gewoon
ik moet zeggen dat ne 4.2 6 cilinder die standaard net boven de 200PK zit in die versie er met een competitieturbo (2.5 kilo druk) en een herwerkte dieselpomp een hele cavalerie laat galloperen... werd ergens rond de 350PK geschat, reed toen ik hem zag in de BAJA DEUTSCHLAND met bowler V8s en Bulldogs met Jaguar V8 koers voor het podium...
veel te straf voor mij
en veel te fragiel ook met zoveel turbodruk
net wat ik NIET wil
dus turbodruk een kilo lager gezet, nog lager kon niet want anders moest de mazoutpomp er ook uit
maar kijk, zelfs met (maar) 1.5 kilo turbodruk is het ding nog steeds even bruut en reageert hij als een overvierkante viercilinder op elke dot gas... heel speciaal voor een normaal gezien lome zescilinder
pomp en turbo hebben hier hun deel in net als de verhoudingen van de differentiëlen in voor en achteras
die diffs komen uit een oude heavy duty Landcruiser zoals ik er ook eentje rijden heb
om dat te doen is de vooras in 2 geslepen en is de light duty voordiff er vantussen geslepen en een zware, dikkere klok tussen gelast... achteraan zit er standaard een heavy duty die nu dezelfde verhoudingen als de voorste kreeg
topsnelheid ligt dus niet zo hoog maat gezien mijn banden maar 160 km/u aankunnen is dat geen probleem
koppelbeest dus in elke zin van het woord
word lachen als dat allemaal heel blijft ginder
KMK
Re: MDC 218
Tot nu toe precies nog wel ...
Ben dat groen geval tussendoor wat aan het volgen op https://www.moroccodesertchallenge.com/ ... =car-buggy.
Na een zware etappe vandaag met veel problemen voor veel rijders en veel uitval tot gevolg, prijkt ons spook nog op plaats 47 in de auto-ranking Ze misten wel het laatste waypoint (353km) en dan blijkbaar tegen een gezapig tempo over de RN17 ipv via de track naar de finish gebold ... maar wel gearriveerd dus. Omdat het "slechts" aan 45 per uur over die national ging, toch curieus of er mechanisch iets hapert ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: MDC 218
Amaai Nog één dagske te gaan en die sjarels zijn nog steeds in koers
Ons Spook heeft helaas blijkbaar (noodzakelijkerwijs ) tijdens een paar "stages" wat veel kilometers over de Nationals moeten rijden en staat daardoor met 109u straftijd op de 33ste plek bij de otto's . Zijn kompanen in de Landrover verzamelden slechts 7u straftijd en prijken op de 26ste plaats ...
Hun betrachting de rally uit te rijden gaat hiermee hopelijk bewaarheid worden. Goe gedaan zouwk zegge
Ons Spook heeft helaas blijkbaar (noodzakelijkerwijs ) tijdens een paar "stages" wat veel kilometers over de Nationals moeten rijden en staat daardoor met 109u straftijd op de 33ste plek bij de otto's . Zijn kompanen in de Landrover verzamelden slechts 7u straftijd en prijken op de 26ste plaats ...
Hun betrachting de rally uit te rijden gaat hiermee hopelijk bewaarheid worden. Goe gedaan zouwk zegge
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: MDC 218
OzzePaa wrote: ↑16 Apr 2019 22:19Tot nu toe precies nog wel ...
Ben dat groen geval tussendoor wat aan het volgen op https://www.moroccodesertchallenge.com/ ... =car-buggy.
Na een zware etappe vandaag met veel problemen voor veel rijders en veel uitval tot gevolg, prijkt ons spook nog op plaats 47 in de auto-ranking Ze misten wel het laatste waypoint (353km) en dan blijkbaar tegen een gezapig tempo over de RN17 ipv via de track naar de finish gebold ... maar wel gearriveerd dus. Omdat het "slechts" aan 45 per uur over die national ging, toch curieus of er mechanisch iets hapert ...
klopt
zandstorm
laatste waypoint in de duinen dus verstand gebruikt en langs de baan
klassement was na pech dag 1 toch om zeep
KMK
Re: MDC 218
we zijn er idd geraakt
doodgelukkig zijde dan
dag 1 panhardstang bevestiging af
120km met as aan chassis gestrapt met dikke riemen
ni om te lachen
alles uitgereden maar buiten tijd dus berg straftijd en kans op top 20 om zeep
dan is via baan om laatste waypoint heen want lag in duinen en zandstorm plus de zon was al onder aan t gaan
gevaarlijk dus ni vvor ons
volgende dag copiloot licht uit in zandstorm
van middagpunt binnengereden
jammer maar menselijke factor
maar altijd blijven rijden
wat is er kapot gegaan
spanrol distributie... maar blok ni... mirakel, distri was nieuw trouwens
glas rechter buitenspiegel weg
ampoeleke rechter achterlicht stuk
alternator gegrippeerd door zand
stuurstang geplooid
trekstang vooras rechts geplooid
enfin, nix meldenswaardig dus
zal is verhaalke schrijven azzek op mijn effen ben... dassal apeuprai november 2056 zijn
veel geleerd
volgende keer beter
doodgelukkig zijde dan
dag 1 panhardstang bevestiging af
120km met as aan chassis gestrapt met dikke riemen
ni om te lachen
alles uitgereden maar buiten tijd dus berg straftijd en kans op top 20 om zeep
dan is via baan om laatste waypoint heen want lag in duinen en zandstorm plus de zon was al onder aan t gaan
gevaarlijk dus ni vvor ons
volgende dag copiloot licht uit in zandstorm
van middagpunt binnengereden
jammer maar menselijke factor
maar altijd blijven rijden
wat is er kapot gegaan
spanrol distributie... maar blok ni... mirakel, distri was nieuw trouwens
glas rechter buitenspiegel weg
ampoeleke rechter achterlicht stuk
alternator gegrippeerd door zand
stuurstang geplooid
trekstang vooras rechts geplooid
enfin, nix meldenswaardig dus
zal is verhaalke schrijven azzek op mijn effen ben... dassal apeuprai november 2056 zijn
veel geleerd
volgende keer beter
KMK
Re: MDC 218
als ge die stofwolk eindelijk voorbijkunt ziede dan dat het uwen beste maat is waar ge vorig jaar copiloot bij waart
t'zal zo tegen iet van 130/140 geweest zijn...
https://www.facebook.com/1313Racing/vid ... 638060796/
zijn paar tientallen uren goprofootage aan't editeren om te proberen iets deftig in mekaar te knutselen
ni simpel
t'zal zo tegen iet van 130/140 geweest zijn...
https://www.facebook.com/1313Racing/vid ... 638060796/
zijn paar tientallen uren goprofootage aan't editeren om te proberen iets deftig in mekaar te knutselen
ni simpel
KMK
Re: MDC 218
en het allerplezantste dees jaar was midden in een zandstorm een zot met een KTM tegen te komen... die zijne moto tegen uwe Landcruiser smijt en met open armen op u toeloopt... efkes vergetend dat ge met die helm dus het manneke ni herkent
bleek Carles te zijn, ne maat uit Barcelona die ik ken uit transsilvania die wist dat ik daar ergens rondreed, met ne nest maten onderweg was in de woestijn en mijnen auto daar aan het verplichte rustpunt zag staan...
small world
het vervolg was simpel... ikke toerke KTM gedaan in 't zand
https://www.facebook.com/stavros.sorvat ... I52uAd07hh
te noteren dat diene mens jaren met nen GS heeft gereden denkend dat dat de ideale reisenduro was...
bleek Carles te zijn, ne maat uit Barcelona die ik ken uit transsilvania die wist dat ik daar ergens rondreed, met ne nest maten onderweg was in de woestijn en mijnen auto daar aan het verplichte rustpunt zag staan...
small world
het vervolg was simpel... ikke toerke KTM gedaan in 't zand
https://www.facebook.com/stavros.sorvat ... I52uAd07hh
te noteren dat diene mens jaren met nen GS heeft gereden denkend dat dat de ideale reisenduro was...
KMK
Re: MDC 218
los vergeten ulle paar fotokes kado te doen
bij deze...
technical scrutineering
ready to rumble
start op plage blanche...
25 km plankgas over 't strand
make no mistake, dees gaat straf omhoog
wie legt er nu nen bocht midden in de woestijn?
rotsen hebben ze daar ook... en trappen om op te rijden...
uw plombaachkes zitten beter goed vast...
feshfesh... verschrikkelijk... precies of ge rijdt in een zwembad gevuld met bloem....
landschappen zijn schitterend
stof wij mabbanee...
banden aflaten voor de duinen ...
en dan met doodsverachting (ge voelt u zo klein en nietig daar) en 800 grammekes druk in de banden die duinen inrijden, u afvragend hoe ge daar in godsnaam met nen auto door kunt geraken...
en dan dat onbeschrijfelijke gevoel als ge doorhebt dat het wel mogelijk is
die duinen zijn dus iets hoger en net wat steiler dan we in Oostduikerke gewoon zijn....
en dan moete da groen spel over die kam stampen zonder dat ge weet wat erachter ligt want ge ziet nix...
spannende momenten
mooi... schitterend mooi...
Jan en Mon Kamion die voor mijn groen ding zorgen... danku mannen
bivak
weer de zandbak in...
voor degenen die zich afvragen of dat bergen zijn aan de horizon... dat zijn duinen... en daar moeten we ook over
en dan... ineens... zijde der
bij deze...
technical scrutineering
ready to rumble
start op plage blanche...
25 km plankgas over 't strand
make no mistake, dees gaat straf omhoog
wie legt er nu nen bocht midden in de woestijn?
rotsen hebben ze daar ook... en trappen om op te rijden...
uw plombaachkes zitten beter goed vast...
feshfesh... verschrikkelijk... precies of ge rijdt in een zwembad gevuld met bloem....
landschappen zijn schitterend
stof wij mabbanee...
banden aflaten voor de duinen ...
en dan met doodsverachting (ge voelt u zo klein en nietig daar) en 800 grammekes druk in de banden die duinen inrijden, u afvragend hoe ge daar in godsnaam met nen auto door kunt geraken...
en dan dat onbeschrijfelijke gevoel als ge doorhebt dat het wel mogelijk is
die duinen zijn dus iets hoger en net wat steiler dan we in Oostduikerke gewoon zijn....
en dan moete da groen spel over die kam stampen zonder dat ge weet wat erachter ligt want ge ziet nix...
spannende momenten
mooi... schitterend mooi...
Jan en Mon Kamion die voor mijn groen ding zorgen... danku mannen
bivak
weer de zandbak in...
voor degenen die zich afvragen of dat bergen zijn aan de horizon... dat zijn duinen... en daar moeten we ook over
en dan... ineens... zijde der
KMK
Re: MDC 218
Merci, Spook ... schitterende action-foto's Ik veronderstel dagge nie zelf zijt uitgestapt om die te nemen
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla