Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
en wat is er mis met ketting smeren per halve meter, moto vooruit bollen, weer halve meter smeren, tot wanneer ge rond zijt.
en ge kunt dat in een linkse bocht, vervolgens rechtse bocht en eindigend met een recht stuk of zelfs een wheelie....
Keep it simple
en ge kunt dat in een linkse bocht, vervolgens rechtse bocht en eindigend met een recht stuk of zelfs een wheelie....
Keep it simple
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
de meeste "ikmoetnecardanfietshebbewantdiekettingsmerenismiserie" statements komen van motards die 3000 km per jaar rijden...
ik smeer mijn ketting als ik ze aanspan
ni veel dus
en altijd haal ik een deftige 30 à 40.000km per ketting
transalp
XJR
KTM950
KTM1190
...
waar gaat het juist over hier?
ik smeer mijn ketting als ik ze aanspan
ni veel dus
en altijd haal ik een deftige 30 à 40.000km per ketting
transalp
XJR
KTM950
KTM1190
...
waar gaat het juist over hier?
KMK
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
En zo ne quote komt meestal van .... vult zelf maar één of andere lompe quote in....
Ahjah, wacht ik heb nen cardanfiets, dus mag waarschijnlijk geen mening erover hebben ook....
Als ik er bovenop doe da mijne velo zelfs met nen riem is, gade daar dan ook nog iets over te vertellen hebben
maw:
Ik rijd maar 13.000a14.000 km opt jaar, en ik zal zo lang mogelijk met tees cardanfietske blijven rijden... (maar sluit niet uit dat mocht met deze iets gebeuren, er toch een ketting of riem terug komt).
bij mijne varadero zonder middenbok om de 2 tankbeurten weer dat kettingske smeren...
met nen 2e persoon erbij nog relatief handig, dat ik dan de varadero over zijne pikkel trok en den andere mocht spuiten...
nowp: geef mij maar cardan....
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
de meeste "ikmoetnecardanfietshebbewantdiekettingsmerenismiserie" statements op dit forum komen van motards die meer dan 10.000 km per jaar rijden...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Per halve meter: geen probleem.
Per tien centimeter: wél probleem.
Komt maar eens kijken hoe dat zit bij de Mulitistrada.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
kardan of ketting maakt mij niet uit.
Ik heb feitelijk al veel meer kweddelen gehad met de (bmw) kardan dan met kettingen:
1x kardanas afgebroken aan v-bak zijde. Daar sta je dan schoon
2x dichtingsring @ achterwiel.
Daar kunde veel kettingen van kopen, als ge die rekeningen krijgt.
Vrijdag test ik de Guzzi V85 TT.
Is de reden waarom ik overweeg opnieuw iets voor de openbare weg te kopen. 100% hart, 0% verstand.
Dealer is ca. 10km ver.
Ik heb feitelijk al veel meer kweddelen gehad met de (bmw) kardan dan met kettingen:
1x kardanas afgebroken aan v-bak zijde. Daar sta je dan schoon
2x dichtingsring @ achterwiel.
Daar kunde veel kettingen van kopen, als ge die rekeningen krijgt.
Vrijdag test ik de Guzzi V85 TT.
Is de reden waarom ik overweeg opnieuw iets voor de openbare weg te kopen. 100% hart, 0% verstand.
Dealer is ca. 10km ver.
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Ik vind dat één van de schoonste moto's die de laatste jaren uitgekomen zijn. Vooral die driekleuren versie dan. Maar dat dealernetwerk in België is extreem triestig.
(Niet dat Honda bvb momenteel veel beter is...)
(Niet dat Honda bvb momenteel veel beter is...)
Nil volentibus arduum
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
het voordeel bij honda is dat ge mogelijk nooit nen dealer nodig hebt
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Volgende stap: gewoon uw Honda via internet bestellen. Aan huis geleverd door UPS of DHL of zo.TuttoTerreno wrote: ↑02 May 2019 12:12 het voordeel bij honda is dat ge mogelijk nooit nen dealer nodig hebt
Voor onderhoud: gewoon terugsturen.
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Bij Ducati Terneuzen is dat al zo, ze komen je motor ophalen, doen onderhoud en brengen hem dan terug.
sig nature
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Nee, natuurlijk niet. In de premium formule zetten ze de duc terug af in de living en wordt ie ter plekke extra opgeblonken.
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
ah juist, door bodies van het tegengestelde geslacht, in minimum kledij, geölied en wulps.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Guzzi V85 getest en goedgekeurd.
Nu nog een prijs overeen komen...
Nu nog een prijs overeen komen...
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Tutto Terreno, nu ben ik mee...
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Amai Stef, doorgaans zijt ge rapper
@Tuttifruti: dat was het kortste testverslag dat ik ooit gelezen heb
@Tuttifruti: dat was het kortste testverslag dat ik ooit gelezen heb
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Copy paste van dat ander forum:
ideale condities voor een uitgebreide testrit: 7°-10°C en strontregen
soit, mezelf in mijn regenpak gehesen, brommer gestart, hey die springt dus echt op(zij) bij het starten, en is krak dezelfde boxer vibrator die ik 15 jaar geleden al had. Als ge alles fijn bekijkt, is 't ook precies dat ge naar nen R1150GS aan 't kijken bent, maar dan ietsje kleiner (en veeeel lichter).
"rain mode" geselecteerd - met de start knop
en hop, de vibrator vertrekt, 1-2-3-4 de vitesse, koppelt en schakelt gelijk niets, en rijdt gelijk ne vélo. 4de vitesse in de bebouwde kom, 6de vitesse erbuiten. Geluid, aanvoelen, is gelijk de R8(5)0GS die BMW nooit wil bouwen - met een betere v-bak.
Wat me opviel, is de (grote) stuuruitslag. U-turn in mijn straatje, fluitje van een cent en ik had nog straat en stuuruitslag over. :duim:
Zitcomfort, tja ge zit rechtop en ge hebt een breed stuur in uw handen. What can go wrong? Natuurlijk komen mijn knieën niet tegen die tetten en ik kon nog redelijk wat schuiven in mijn zitje.
Geen idee in welke stand de ruit stond, maar mijn helm zat in de wind. En ik werd gedwongen om mijn houding te verzorgen ("Recht zitten"!) want als ik me een beetje liet doorzakken, kwam de helm in een turbulente straal. ik ben ca. 183cm kort.
Vering lijkt mij okay, niet soft, niet beenhard.
De jiffy heeft zo'n oor dat nergens toe dient, behalve als zijdelingse steun voor mijn schoen. hinderde mij niet.
De display is OK. Belangrijkste is toch de snelheid, de rest boeit me niet.
Bij het inhalen ne keer op de staart getrapt, en dan verschijnen er eerst oranje en dan rode LEDs bovenaan de display.
Terwijl ik aan het rijden was, heb ik wel het licht gezien dat de kleur van zo een gerief me eigenlijk geen hol uitmaakt. Mezelf kennende gaat dat spel toch altijd vol drek hangen... bij het rijden, maakt zo'n extra kleurtje ook geen verschil, peins ik.
Ik ga gewoon de goeiekoopste nemen, haha.
:duim: