alle bon,
gisteren dus vorkpoten erin, alles op moment gezet.
Hupla, af die motorsteun gewipt en klaar voor eerste testrit.
Choke in, benzinekraan open
Effe 3x gaskraan open, decompressie hendel ingetrokken, 3x rustig doortrappen op de kick door de compressie
Net voorbij dode punt, nog es klein tikje verder met decompressiehendel.
Kick naar boven en met één vlotte beenbeweging : GRRRRRRRRRRRRRoeeeeemmm
Dat is denk ik de eerste keer in jaren dat die zo vlot start !
Effe snel ralenti en stationair bijstellen op het gehoor.
Yes , we are ready ....
Rustig vertrokken, effe remmen goed gebruiken om het roest van de schijven te wrijven en de remblokken zo ook weer op de beste positie te krijgen.
De veren es goed induwen en beetje dansen met de moto.
Ziet er allemaal goed uit.
Langzaam aan gaat het gas wat meer open. So far so good.
Een paar gravelwegjes , revisie van voorvork doet goed zijn werk ! Toppie
Ik blijf nog wat rijden en alles ziet er goed uit , behalve .....
Op lange rechte stukken waar ik VOLgas, kraan VOLLEDIG open trek, dan houdt de motor in. Het punt waar de acceleratie pomp werkt en dus die extra vestuiving van benzine door zijn keel ramt !
Ik probeer later met de circlip op de gasnaald te verplaatsen naar boven (van middelste naar top en terug naar beneden). Maar helaas krijg ik de volgas niet correct ingesteld. Ik heb te weinig verstand van carburator afstellingen om dit perfect te krijgen.
Op zich kan ik vlot starten/rijden/optrekken, enkel die volgas is niet OK. Geen drama voor het opkomend balkan ritje. Ik ga ginder niet racen.
Misschien lukt het volgende week nog om dit toch te verhelpen met een andere 'brandstofmengschroef' of .....
Ik vermoed dat die nu te rijk is in de hogere toeren/volgas.
Tijd voor bagage onderdelen te verzamelen:
-tent
-slaapmat
-stoeltje 'netnietclubmed'
-....
waarschijnlijk ga ik weer te veel meenemen , maar ik ga mijn brein instellen op 'easytravel' en dan juist gepast meenemen in de softtassen.
Tussendoor de KTM nog es wat laten werken op een woon/werk ritje.
Dat verschil in 'travelenduro' tussen een XR650r en een 950S blijft toch groot.
Die 950S blijft een zware moto en de XR daar voelt ge niet onder uw lijf.
Ja, zou die 790adv weer eentje worden zoals een 640adv, een 'doe het alles' moto?
Met de weinige km's die ik op een jaar nog doe, zou dat financieel interessanter zijn, maar kunnen kiezen tussen 2 moto's is ook leuk
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today