Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

F M wrote: 10 May 2019 09:29 Waarschijnlijk ben ik zo een amateuristische rijder dat ik dat verschil niet opmerk. :dontknow:
Ik merk het ook niet echt die kleine verschillen...
Onlang staan babbelen met iemand die regelmatig op circuit rijd, en die zou zelfs het verschil voelen in druk als de band warm/koud staat.... voor hem was 0.2 bar verschil echt een wereld van verschil in rijden (ook op de baan)...

Ik daarentegen vertrouw op mijn RDC bij de bmw (woops sensor batterij is plat).
en bij de sevenfifty moet ik mijzelf echt keihard er doen aan denken omdat regelmatig te checken...
maar voelen? nowp, dat niet....

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Ik controleer de motorbanden altijd met de bandendruk meter,zo eene gelijk bij de bandenboer , ik heb is een keer zo is bij mijne enduro op het gedacht de achterband gecontroleerd met er met mijn crossbotten is tegen te stampen, en dacht ok, in het zand was het ook wel ok, maar op een asfaltbaantje in een bocht :o was het niet meer ok, den achterband schoof wegen ik lag daar op mijn sjokkedeizen maar zonder erg :whistling: terug thuis aangekomen die druk gaan meten ,en er zat maar 0,700 bar in in plaats van 1,4,een stijve crossband daar voel je dat verschil niet met is tegen te stampen ,nadien voor elke motorrit die banden toch maar nagemeten met de bandenmeter :mrgreen:
Op mijne blackbird in den tijd een platte band vanachter ,ik reed op de snelweg met duo,maar ik voelde na een tijdje wel dat er iets scheelde aan de achterkant van de moto( was nagezien voor vertrek) ,en dacht ik rij wel iets verder tot aan de parking, hij stond nog niet helemaal plat , aan Liege Airport de band proberen te herstellen met ne stop er in te duwen,en langs de gewone weg terug naar huis , dan naar den bandenboer ,en die zegde leg er maar een nieuwe op, want op die band kan je niet meer vertrouwen die is te warm geweest en te lang te plat gereden,en dat zag je ook wel aan den band.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

een verschil van 0.2 bar voel ik ook niet zo direct, maar 1 bar verschil dat voel ik toch wel. Tenminste als die druk op korte termijn verdwenen is... Te weinig druk vooraan geeft meestal loodzwaar sturen, te weinig achteren geeft een redelijk onstabiel gevoel... :roll:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Allee vandaag dan zotte kosten gedaan ,ik heb de scrambler dan toch maar gekocht , volgende week mag ik hem gaan halen :mrgreen:
Image

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Mario »

allee, proficiat ! :)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by zappa »

bompa wrote: 10 May 2019 17:02 Allee vandaag dan zotte kosten gedaan ,ik heb de scrambler dan toch maar gekocht , volgende week mag ik hem gaan halen :mrgreen:
hallo, het gras heeft geen tijd om er over te groeien :mrgreen: Proficiat :thumbsup: En vele leuke km's gewenst.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

schoon machien zeg!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 10 May 2019 17:02 Allee vandaag dan zotte kosten gedaan ,ik heb de scrambler dan toch maar gekocht , volgende week mag ik hem gaan halen :mrgreen:
Image
How zekers ... De lente lijkt haar efffect nie te missen : TuttiTerrano bestelt zonder blikken of blozen die machtig mooie Moto Guzzi, en nu gadegij Steve Mc Queen vanachterna :mrgreen: :!: :rayof: Het ijzer was braa heet pesies ;) :thumbsup: Dat is nu noggis nen échte motseklet dadde 8-)
We gaan zorgen dat het geen half jaar duurt eer diejen ingereden is hé Bompa ;) :!: :lol:
Proficiat mee 't nief gerief :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Allemaal bedankt voor de felicitaties :thumbsup:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 10 May 2019 21:52
bompa wrote: 10 May 2019 17:02 Allee vandaag dan zotte kosten gedaan ,ik heb de scrambler dan toch maar gekocht , volgende week mag ik hem gaan halen :mrgreen:
Image
How zekers ... De lente lijkt haar efffect nie te missen : TuttiTerrano bestelt zonder blikken of blozen die machtig mooie Moto Guzzi, en nu gadegij Steve Mc Queen vanachterna :mrgreen: :!: :rayof: Het ijzer was braa heet pesies ;) :thumbsup: Dat is nu noggis nen échte motseklet dadde 8-)
We gaan zorgen dat het geen half jaar duurt eer diejen ingereden is hé Bompa ;) :!: :lol:
Proficiat mee 't nief gerief :headbang:
Ja testrijden is gevaarlijk , ik had mijn Tenere binnen gedaan voor onderhoud ,en liep samen met Anne-Marie nog is door de zaak, en ze zag die staan en zegde die daar is ne mooie se , ik ja eigenlijk wel ,en heb ik er maar is mee gereden en dat viel zeer goed mee, thuis er nog is over gehad ,vandaag wilde ik dan den Tenere terug gaan halen, maar we hebben het nog is over de prijs gehad ,en heb den Tenere maar daar gelaten en terug gekomen met de papieren van den Triumph ,volgende week rij ik met den bandiit naar daar en kom terug met den scrambler.

OzzePaa we gaan er zeker voor zorgen dat die ingereden zal worden, maar de eerste paar weken nog niet wan 'k zit nog wa te sukkelen met mijn dijbeen, maar 't is wel aan't beteren, ik heb nu een voordeel als ik ga rijden moet ik niet meer kiezen welke moto ik neem,en met den deze zou ik ook over zandpaden en zo moeten kunnen volgens mij, maar 't zal niet gelijk met de Tenere zijn denk ik,maar nu kan ik met mijn halvevoeten aan de grond :mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TuttoTerreno »

aaaah, nog ne "classic enduro"!

:thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Amai, dat koopt hier allemaal maar nieuwe motos ! :shock:

Proficiat aan allen.

Zelf kijk ik alleen maar youtubefilmpjes van wat ooit mijn nieuwe moto gaat worden... :cry:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

F M wrote: 10 May 2019 23:22 Amai, dat koopt hier allemaal maar nieuwe motos ! :shock:

Proficiat aan allen.

Zelf kijk ik alleen maar youtubefilmpjes van wat ooit mijn nieuwe moto gaat worden... :cry:
Gaan testrijden is gevaarlijk :whistling: , maar ik was eigenlijk al langer iets aan het zoeken om eigenlijk nog maar een moto over te houden en toch nog de ritjes te doen die ik graag rij ,dit zal wel de laatste zijn denk ik :mrgreen: tegen dat er hier 100000KM op staan zal ik wel een lange grijzen baard hebben volgens mij 8-) .Nen triumph heb ik nog nooit gehad , ik ben benieuwd. :ricky:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Davy78 »

bompa wrote: 10 May 2019 17:02 Allee vandaag dan zotte kosten gedaan
Proficiat, veel plezier ermee!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by den Bullet »

Dacia Dokker Van besteld.

Er komt eindelijk een eind aan 't getouwtrek rond den Trafic ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

wel bompa, misschien koop ik mij dan toch ooit een Triumph. :dontknow: Als 't voor u nu pas ook uwen eerste keer is. :grin:

Triumph maakt zeer schoon en zeer goeie moto's. Elke keer dat ik bij ons de Triumph dealer bezoek, max één keer per jaar is dat, dan valt het mij op wat een schoon moto's die retro's, scramblers, classics, bobbers en andere brobbelaars zijn. En ook hoe lelijk die Tiger lookalikes zijn. :pillepalle: Op basis van deze primitieve observatie kom ik dan steeds tot deze stelling : de schoon Triumph's zijn niet praktisch, en de praktische zijn niet schoon. :whistling: Dus no way dat ik mij dat ga kopen. Of binnen 20 jaar misschien toch, uw verhaal bewijst dat het toch nog kan keren. :thumbsup: Geniet dus nu maar van uwen nieuwen bak! :rayof: :ricky:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by zappa »

den Bullet wrote: 11 May 2019 20:07 Dacia Dokker Van besteld.

Er komt eindelijk een eind aan 't getouwtrek rond den Trafic ...

proficiat met je 4 -wieler :thumbsup: Ne Daaaaaaacia gelijk ze in olland zeggen, maar 't ziet er een praktisch machien uit :)
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

F M wrote: 10 May 2019 09:29
Wipr wrote: 10 May 2019 00:55... maar met de BMW merkte ik het meteen als er verschil op zat.
Dat is raar. Met de RT merk ik het net nauwelijks op. Ik heb 2 x met een RT een lekke achterband gehad. De eerste keer hebben mijn medematen me moeten zeggen dat de band precies wat platter was. Bij de 2e heb ik het waarschuwingssignaal op het dashboard gezien.

Waarschijnlijk ben ik zo een amateuristische rijder dat ik dat verschil niet opmerk. :dontknow:

Neen, ik vergeet de eerste lekke band, toen had ik het wel door. Maar die band stond dan ook al heel plat...
Kan het niet gewoon liggen aan het feit dat EN het gewicht hoger ligt van je RT EN misschien een andere ophanging telelever/ paralever dinges :dontknow:

En ik ben er quasi zeker van dat je niet meer amateuristisch bent dan ik hoor ;)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by bompa »

Muug wrote: 11 May 2019 20:41 wel bompa, misschien koop ik mij dan toch ooit een Triumph. :dontknow: Als 't voor u nu pas ook uwen eerste keer is. :grin:
:whistling: Dus no way dat ik mij dat ga kopen. Of binnen 20 jaar misschien toch, uw verhaal bewijst dat het toch nog kan keren. :thumbsup: Geniet dus nu maar van uwen nieuwen bak! :rayof: :ricky:
Maar bij mij was het gewoon omdat ik eigenlijk niet zo heel veel meer met de moto rij den laatste tijd, hoe dat komt ?, en daar stonden twee moto's te wachten voor ritjes. Ik zou me er een kopen waar ik toch nog bijna hetzelfde mee zou kunnen doen dan gelijk met die twee , dan was er al niet veel keuze meer over, er van genieten hoop ik er zeker van te doen, nen oude uitziende moto voor ene die op pensioen is he :grin: , ik was eerst van zin mijn moto's weg te doen, en een elektrische bultaco te kopen ,dan zou ik terug overal kunnen rijden waar ik hierachter vroeger ook reed ,maar die heeft maar een bereikt van 80 KM,maar nen truimph had ik inderdaad nog niet gehad, maar mijn vader in den tijd wel dacht ik.en ik hoorde nu dat Anne-Marie ook wel is nu en dan terug zou meerijden zegde ze , deze is blijkbaar niet zo hoog gelijk al die ander die ik gehad heb . :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

bompa wrote: 12 May 2019 19:13 was eerst van zin mijn moto's weg te doen, en een elektrische bultaco te kopen ,dan zou ik terug overal kunnen rijden waar ik hierachter vroeger ook reed ,maar die heeft maar een bereikt van 80 KM
Awel ,ne maat van mij die al een jaar 40 enduro rijdt (hijzelf is dit jaar 50 geworden... 8-) ) heeft zich een ZERO gekocht. En hij is er redelijk wild van. Gaat er alle dagen mee werken, 40km enkel en duikt in het weekend regelmatig het veld en de bossen in. En hij vindt dat een fantastisch ding, muisstil, niemand bekijkt u scheef in de velden of bossen, en ge moet dat spel niet tanken of olie bijvullen, geen ketting smeren ,trekt de stenen uit de grond. En staat niet te stinken in de garage of waskot! 8-)

Locked