Tutto va bene

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

Ik heb in de Denzel Ostalpen (jongste editie) gekeken, en op de kümmerly&Frey kaart, ende daarbij besloten om 4 nachtjes in Rovereto te blijven.

Morgen beginnen we met toerke 69 - altijd leuk, toch?
De passo pian dello fugazze zit daarin, tegen wil en dank een item uit een draadje uit dat forum dat te snel voor je is.

Back to the present.
Op de heenrit weinig passo's, afgezien van kühtai en Timmelsjoch.

Doch en passant toerke 67 meegepikt, en de westelijke kant van het heerlijke mini-toerke 61 .
Geluncht in het Paaseier dal met 3 motards die hier hun congé doorbrengen zonder de Denzel te kennen. Tja.

Enkele impressies volgen hierna (in omgekeerde volgorde). Uitleg volgt, misschien. En een beeld zegt meer dan duizend...

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Tutto va bene

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 11 Jul 2019 22:00 ............
De passo pian dello fugazze zit daarin, tegen wil en dank een item uit een draadje uit dat forum dat te snel voor je is.
.........
Voor Dries B. is het daar idd begin vorige maand helaas niet goed gegaan ... :o
en hij had er net nog ne schone foto van zijn brommer gepost :(

Ge zit daar in, wat mij betreft, de schoonste mototoerkes-regio die er bestaat 8-)
Zelf in 2012 in die contreiën geweest : vanuit Torbole*** toen zowat alle schoon wegskes links en rechts vant Gardameer proberen te doen 8-) :mrgreen:
De Fugazze zelf niet gereden, maar even na Piano via de SP219 naar de Campogrosso (SS99) afgezakt :ricky:
Man, dat is daar een mooie streek :shock:
Dit jaar zitten we niet zo "diep", maar het rondje "Oude_Brenner-Giovo-Timmelsjoch-Kuhtai" is ook best te pruimen ;)

*** met dank aan Dries voor het lenen van de fotto
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

De dag begint met een portie overprijsde naft.

Dan een onnozel straatje tussen de druiven, dat meteen zich naar boven kronkelt gelijk zot. Boven gutsen de wolken over de weg. Nog wat hoger dan weides en de passo Fittanze di Sega.

Image

Image

Acher de hut op de passo begint een veredeld fietspad, dat na een tijdje overgaat in een strada Bianca, via de Malga Lessisina

Image

Denzel verwoordt het optimaal: "Die Landschaft ist vom herben Reiz".


Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

OzzePaa wrote: 12 Jul 2019 15:23
TuttoTerreno wrote: 11 Jul 2019 22:00 ............
De passo pian dello fugazze zit daarin, tegen wil en dank een item uit een draadje uit dat forum dat te snel voor je is.
.........
Voor Dries B. is het daar idd begin vorige maand helaas niet goed gegaan ... :o
en hij had er net nog ne schone foto van zijn brommer gepost :(

Ge zit daar in, wat mij betreft, de schoonste mototoerkes-regio die er bestaat 8-)
Zelf in 2012 in die contreiën geweest : vanuit Torbole*** toen zowat alle schoon wegskes links en rechts vant Gardameer proberen te doen 8-) :mrgreen:
De Fugazze zelf niet gereden, maar even na Piano via de SP219 naar de Campogrosso (SS99) afgezakt :ricky:
Man, dat is daar een mooie streek :shock:
Ik heb campogrosso proberen combineren met fugazze, er ligt volgens mijn kaart ook een straat.

Die is er wel, maar ze is verboden voor alles groter dan een brommerke. De locals bovenaan de campogrosso raadden het me ook af. Ze hadden wel een tip voor een geweldig restaurant op de terugweg,....

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

Na de strada Bianca opnieuw uitstekend asfalt en dito stuurbaantje tot Velo Veronese of zo.

Tijd voor een café, wat amper iets kost, 1,1 Euro of zo:
Image

Nadien begon het speciaal te worden, met oneindig veel steile, supersmalle haarspelden.

Via Altissimo naar Valdagno, en verder naar Recuaro. Waar het smalle, steile haarspeld festijn gewoon kilometers doorgaat tot op de Campogrosso.

Op de terugweg dan lunch with a view.
Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

Opnieuw in Recuaro stuurt de GPS me over de oude weg naar de Fugazze, via Staro.
Waar ik achter een DHL camionette het ezelspad af reed. Overigens ongelooflijk wat ge allemaal tegenkomt op die kleine kronkelpaadjes. Het gevaarlijkst de boomstam-camions. Groot, breed en snel.

Wegdek van de Fugazze aan Vicenza zijde slecht. Effenaf. Grote gaten in het wegdek, liefst precies in de bocht. Maar we zijn er :

Image

Dan nog de campogrosso weg gecheckt, ook hier verboden...

Het was nog vroeg en toerke 68 en 69 delen de Fugazze, dus teruggedraaid en de Passo Xomo
Opnieuw verlaten, klein, small, enz.


Image
Last edited by TuttoTerreno on 12 Jul 2019 22:42, edited 1 time in total.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

En toen kwamen de tegenslagen.
Passo della Borcola gesloten.
Grote omweg via Arsiero,
Tonezza,
monte toraro, wegenwerken (in de mist),
passo Coe (regen)
en Folgaria.

Het heeft er wel voor gezorgd dat ik vandaag alle rij-modi gebruikt heb. Road- off road - rain

Morgen monte Baldo.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Tutto va bene

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 12 Jul 2019 20:48 .......

Image

Dan nog de campogrosso weg gecheckt, ook hier verboden...
........
Da's curieus :? ... efkes verderdoor van waar je deze fotto trok kun je toch links de SP219 op naar de Campogrosso en Camposilvano ... Volgens Goegelstriet staat er zelfs een wegwijzer :dontknow: :krabje:
Wij zijn inallegeval toen langs daar naar Recoaro gereden en dan verder afgezakt naar Verona (voor de shopping-madammen :mrgreen: )

De Baldo is ook tof ... Je kan vandaar via Prada de SP9 of Zonneweg pakken en op spectaculaire wijze een de "dicesa pericolosa" met prachtige uitzichten op het meer en een hoop ultra-korte "tornantes" afdalen naar Castello/Brenzone. De moeite :thumbsup: :!:

Geniet verder :!: Ik zal wel blijven :drif: :drif: :drif: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

De wegwijzer staat er nog.

Maar na een paar honderd meter begint links de SP99 naar Campogrosso. Daar staat een verbodschild. Enkel fietsers mogen door omdat de weg niet meer onderhouden wordt. Denk ik.

En de mannen boven, boswachters of zo, zeiden iets van een heel smalle doorgang. Voor zover ik het begreep.
Ze lieten me wel door, op eigen risico. Maar het was me net iets te onduidelijk of dat risico te maken had met de carabinieri of met het wegdek...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

Vanochtend Nr 70 gedaan.

Op de middag, 71. (Baldo)

Late namiddag Nr 69 opnieuw, in het bijzonder al wat gisteren overgeslagen werd.

Paradijs.

Beeldjes volgen wanneer ik een paradijselijke internetverbing heb.

Nu eerst een grote koude pint bier.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

De onverharde weg op Monte Baldo van Polsa naar boven, (postemon) was gesloten van 9-16h en van 20h-6h of zo.

Is dat de Zonneweg? Begint / eindigt bij hotel Sole...

Ik was er rond 14h.... :wall:
Last edited by TuttoTerreno on 14 Jul 2019 00:28, edited 1 time in total.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

Omgekeerde volgorde. Eerst het WOI frontlijn straatje.
Rif coni Zugna.

Image

Het straatje danst over de kam, zo kijk je afwisselend op het vallarsa en etschtal.
Image
Image

Onderweg overal informatieborden. Weg
Eindigt bij de Italiaanse vlag en een monument van de gestorven soldaten.Image


Rifugio Bertagnoli. Helemaal geasfalteerd ondertussen
Image

Welcome to vicenza!

Image

Ergens bovenop de Lessisina.
Image

Fittanze, veel drukker dan gisterenochtend...
Image

Monte Baldo
Image
Image

Bij de koffie kwamen we het broertje tegen...
Image
Image

En wat volgt zijn enkele impressies van de Stivo-Bondone toer:

Image

Image



Image



Image

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

Vandaag toerke 73, rond Lago d'Idro, met als highlights o.a. :
Val di Brasa - wat een weg.
Passo della Spina,
Passo della Berga,
Maniva,
Passo di Croce Domini

En als desert, passo Tremalzo.

Een kleine random selectie aan plaatjes volgt, zoals steeds in omgekeerde volgorde.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

Op de terugweg, een schoon ritje met dank aan Calimoto!
Image

Image

tremalzo, jammer dat het geen doorgaande pas is. Perfect wegdek. 2x13km genieten ...
Image

Image
blik in de andere richting vd pass:
Image

Croce domini e.d

Image
Image
Image
Image
Image

Passo della Spina...
Image
Image
Image
Image

Val di Brasa. Te smal en te spectaculair om fotos van te nemen als ge er door rijdt:
Image
Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

huiswaarts gekeerd.

Via de Sella, Gardena, Furkel, Staller.

Het was druk op weg naar en bij de twee eerste (heel bekende) passen. filerijden. :wall:
Beter niet in Juli of Augustus bezoeken.

Staller Sattel is speciaal, je mag er per uur maar 1 kwartier door, per richting. Dus als je pech hebt, moet je er 45minuten wachten.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Tutto va bene

Post by OzzePaa »

:drif: :drif: :drif:
Brings back memories ... :) Die kloof-weg naar Tremosine is idd een uniek ding. James Bond heeft 'em zelfs gereden in "Quantum of Solace".
Ben je ook omhoog gereden naar het klooster Montecastello ? Adembenemend uitzicht over het meer ... van Sirmione tot Riva 8-)
Tremalzo hebben we niet gedaan : kamaraad zijne VFR wilde er niet over :roll: , maar de Croce Domine en Maniva wel. Gestopt aan de schotelantennes ?
Nee, de Via del Sole is wel smal en gepokkeld maar niet onverhard : de SP9 ligt boven op de Baldo, vertrekt in Prada en daalt spectaculair af naar Castello aan de oostelijke meeroever.
Uw ritteke naar huis is ook niet te versmaden : paar jaar geleden in Arabba gezeten, en dat ligt dus middenin al dat lekkers ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

OzzePaa wrote: 16 Jul 2019 01:03
Nee, de Via del Sole is wel smal en gepokkeld maar niet onverhard : de SP9 ligt boven op de Baldo, vertrekt in Prada en daalt spectaculair af naar Castello aan de oostelijke meeroever.
ik zie waar de verwarring vandaan komt: er zijn 2 Prada's daar, plus nog een Prada Alta. :mrgreen:

De SP9 gaat dus door het andere Prada, waar ik niet was. Nu, ik moet nog wat wegeltjes overhouden voor de volgende keer, eh.

Het Prada waar ik wel was, ligt iets noordoostelijker, net ten zuiden van Brentonico. Van daaruit gaat het naar Polsa en dan onverhard via de Postemon naar de Passo di San Valentino.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

tussen Rovereto en Trento

Image

Passo Gardena, het obligate plaatje...

Image

Afdaling van de Furkelpas

Image


net geen 2000km gedaan.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tutto va bene

Post by TuttoTerreno »

Ik had me nooit beziggehouden met dat Transeurotrail gedoe, behalve een tijdje geleden eens gekeken waar het dichtsbijzijnde stukske lag.

En dat was in N-Italië maar aan de dolomieten kant waren het toen vooral kleine geasfalteerde wegeltjes, de gravel begon pas richting Franse grens.


Gisteren nog eens gekeken, en zowaar, ik heb dus vorig jaar - volledig onbewust - enkele stukjes van de TET Italië gereden: Lessinia, Giogo del Maniva, Croce domini.

Ze hebben die track dus duidelijk verlegd.


Best dat het al achter de rug is, de verbodsbordjes kunnen nu niet lang meer op zich laten wachten.

Post Reply