Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Het meest rare gaat misschien de nieuwe moto zijn...
Afgezien daarvan: laat u niet vangen, blijf trouw aan uzelf, probeer niet rapper te rijden dan uw schaduw. Rij maw sportief gelijk in de Ardennen. Ik hoop dat het een lesdag is waar je meteen de juiste info krijgt want lijnen en bochten op circuit zijn wel wat anders dan op de openbare weg.
Good Luck!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Muug wrote: 07 Aug 2019 07:22 Het meest rare gaat misschien de nieuwe moto zijn...
Afgezien daarvan: laat u niet vangen, blijf trouw aan uzelf, probeer niet rapper te rijden dan uw schaduw. Rij maw sportief gelijk in de Ardennen. Ik hoop dat het een lesdag is waar je meteen de juiste info krijgt want lijnen en bochten op circuit zijn wel wat anders dan op de openbare weg.
Good Luck!
Intertrack bij de traagste groep.
Normaal in de voormiddag rijden onder begeleiding (al kreeg ik te horen dat dit mogelijks "volzet" zou zijn), en namiddag vrij rijden..
Mijn ego is best in staat om waar nodig de traagste van de groep te zijn...

ik voel weinig nood om mij te gaan bewijzen.
ik voel wel de nood om mij te gaan amuseren :D

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Veel plezier morgen!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Moto voorzien van een nieuwe kettingset. 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Terug veilig thuis...
1e sessie: 1.40 -> koeno moest duidelijk wennen aan 13K toeren draaien, opgeplooid zitten en rijden in heuvelachtig circuit...
2e sessie: Afgelast -> Groep voor ons ne zwaren totter gegaan...
3e sessie: 1.28 -> Koeno had honger en wou op tijd binnen zijn voor te eten...
4e sessie: 1.30 -> Koeno had te veel gegeten...
5e sessie: 1.30 -> maar vijf minuten kunnen rijden door een zeer zwaren totter... het doet ne mens nadenken als ge plots een volledig opengeknipt leren pak ziet passeren...
6e sessie: 1.30 -> ik zie een constante in de laatste sessie en ben met krampen in de kuit het circuit afgereden...

zeer leuke en leerrijke dag gehad...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 08 Aug 2019 22:15 3e sessie: 1.28 -> Koeno had honger en wou op tijd binnen zijn voor te eten...
:lol:
Zeker niet slecht voor de eerste keer op mettet
Koeno wrote: 08 Aug 2019 22:15 5e sessie: 1.30 -> maar vijf minuten kunnen rijden door een zeer zwaren totter... het doet ne mens nadenken als ge plots een volledig opengeknipt leren pak ziet passeren...
Wen daar maar aan ... Ge hebt dagen dat er geen enkele ambulance vertrekt, en op andere dagen vertrekken er een stuk of 4

Content van de cbr?

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Heel content! Bandenspanning aangepast naar 2.2voor en 2.0 achter. En gaan...

Altijd leuk als je met een 600f een vtr en gsxr 1000 in de bochten kan voorbijgaan en genoeg afstand maken dat ze op het rechte stul hun vermogen niet te hard kunnen misbruiken...moet wel wennen aan de vitessen... ik voel niet wanneer ik in welke Vitesse zit... dat zal nog moeten komen...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Koeno wrote: 09 Aug 2019 07:33 moet wel wennen aan de vitessen... ik voel niet wanneer ik in welke Vitesse zit
Ne moto zonder gear indicator ? :shock: :shock:
Koeno wrote: 08 Aug 2019 22:15 6e sessie: 1.30 -> ik zie een constante in de laatste sessie ...
Dat was mijn gevoel 2 jaar geleden op Croix. Ik blijf maar op hetzelfde tempo dat circuit afrijden. Ik kan me er niet toe brengen om 'grenzen op te zoeken'.
Daarom is circuit rijden geen spek voor mijn bek. Ik zie liever alsmaar andere bochten op me af komen, afgewisseld met wat mooie uitzichten. Circuit rijden is te saai voor mij (op de manier waarop ik daar rijd).
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Goh ik vind het wel leuk... 't is een "race" tegen jezelf.
Je weet bij elke sessie je snelste tijd, en daar kan je dan naartoe werken..
Ook het "haal eens iemand" in moment, of rem eens net iets later dan die andere is plezant...

't is altijd hetzelfde, maar geeft dan wel de kans de bochten te leren kennen, en dus na een tijdje meer op je zit/kijk positie te letten.
laatste sessie had ik het gevoel dat de knie boven het asfalt aan't zweven was en dat er niet veel meer nodig was..

Ook door tips van andere over de zitpositie met poep & bovenlijf...

Goh ik vind motorrijden zo'n totaalconcept..
Allroad met de GS
Circuit met de CBR
Er naar kijken met de CB

volgens is ook wat aan conditie werken...
want de 2 laatste sessies voelde ik wat vermoeidheid in de benen... (alsook de bijhorende krampen bij het inrijden van de pit)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by duibhce Kaelann »

Sessie 3 was bij mij doorgaans de snelste van de dag. Sessies 5 en 6 zijn de gevaarlijkste, daar gebeuren het meeste ongevallen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Sessie 6 is wel plezant omdat er dan al veel afhaken ... Ik had dikwijls niet genoeg durf om voorbij te steken, en als de helft al naar huis is stelt dat probleem zich minder. Maar inderdaad, de vermoeidheid ...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Laatste sessie vind ik tricky omdat de baan terug gladder lijkt van al dat afgesleten rubber.. nu heb ik toch een doel als ik nog eens naar mettet ga... onder de 1.30 geraken

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Koeno wrote: 09 Aug 2019 23:03 Laatste sessie vind ik tricky omdat de baan terug gladder lijkt van al dat afgesleten rubber..
2 bemerkingen:
- er wordt daar bijna elke dag geracet, door auto's, moto's, vanalles... dus meer rubber aan het eind van de dag????
- het was je eerste keer op circuit en je denkt dat je nu al het verschil kan voelen???
:dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Koeno wrote: 09 Aug 2019 23:03 Nu heb ik toch een doel als ik nog eens naar mettet ga... onder de 1.30 geraken
En nu gaat het gevaarlijk worden 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Muug wrote: 11 Aug 2019 09:19
Koeno wrote: 09 Aug 2019 23:03 Laatste sessie vind ik tricky omdat de baan terug gladder lijkt van al dat afgesleten rubber..
2 bemerkingen:
- er wordt daar bijna elke dag geracet, door auto's, moto's, vanalles... dus meer rubber aan het eind van de dag????
- het was je eerste keer op circuit en je denkt dat je nu al het verschil kan voelen???
:dontknow:
ik zou het houden op vermoeidheid slaat toe, focus staat niet meer zo scherp... :?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Koeno wrote: 09 Aug 2019 23:03 Laatste sessie vind ik tricky omdat de baan terug gladder lijkt van al dat afgesleten rubber.. nu heb ik toch een doel als ik nog eens naar mettet ga... onder de 1.30 geraken
Ik herinner mij nog de eerste keren dat ik ging trainen op het crossterein met mijne YZ en de eerste wedstrijden :? ,dan kon ik op het laatste van den dag mijn koppeling geeneens meer in knijpen van de dikke polsen, op het laatste van den dag zijn er ook meer stopkippen en diepere gaten, dan ben ik maar eens info gaan vragen aan een oude crosser ,en ben dan zo gaan trainen gelijk die zegde (ook zonder moto),en na en paar maand geen probleem niet meer, 't is wel niet gelijk op een racecircuit , maar ik wilde het maar meegeven.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Een vierwieler weer aan de praat gekregen, de winterslaap heeft de carburator duidelijk geen goed gedaan. Een tweewieler aan de druppellader gehangen. Morgen toertje rijden.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Stefke wrote: 11 Aug 2019 21:34 Een vierwieler weer aan de praat gekregen, de winterslaap heeft de carburator duidelijk geen goed gedaan. Een tweewieler aan de druppellader gehangen. Morgen toertje rijden.
slechts één remedie: One Shot :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Of: ge kunt daar preventief ook een produkteuuuuhhh inkappen ter stabilisatie van de naft ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Marsman wrote: 12 Aug 2019 21:30 slechts één remedie: One Shot :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Of: ge kunt daar preventief ook een produkteuuuuhhh inkappen ter stabilisatie van de naft ;)
neenee,de enige remedie is geen winterstop houden. gewoon blijven rijden met die dingen. 't zou zelfs nog een voltijdse bezigheid kunnen worden, oude knarren genoeg die eens moet rijden... 8-)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Stefke wrote: 12 Aug 2019 21:41 neenee,de enige remedie is geen winterstop houden. gewoon blijven rijden met die dingen
Ik heb een pekel-fobie ...

Locked