Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Het meest rare gaat misschien de nieuwe moto zijn...
Afgezien daarvan: laat u niet vangen, blijf trouw aan uzelf, probeer niet rapper te rijden dan uw schaduw. Rij maw sportief gelijk in de Ardennen. Ik hoop dat het een lesdag is waar je meteen de juiste info krijgt want lijnen en bochten op circuit zijn wel wat anders dan op de openbare weg.
Good Luck!
Afgezien daarvan: laat u niet vangen, blijf trouw aan uzelf, probeer niet rapper te rijden dan uw schaduw. Rij maw sportief gelijk in de Ardennen. Ik hoop dat het een lesdag is waar je meteen de juiste info krijgt want lijnen en bochten op circuit zijn wel wat anders dan op de openbare weg.
Good Luck!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Intertrack bij de traagste groep.Muug wrote: ↑07 Aug 2019 07:22 Het meest rare gaat misschien de nieuwe moto zijn...
Afgezien daarvan: laat u niet vangen, blijf trouw aan uzelf, probeer niet rapper te rijden dan uw schaduw. Rij maw sportief gelijk in de Ardennen. Ik hoop dat het een lesdag is waar je meteen de juiste info krijgt want lijnen en bochten op circuit zijn wel wat anders dan op de openbare weg.
Good Luck!
Normaal in de voormiddag rijden onder begeleiding (al kreeg ik te horen dat dit mogelijks "volzet" zou zijn), en namiddag vrij rijden..
Mijn ego is best in staat om waar nodig de traagste van de groep te zijn...
ik voel weinig nood om mij te gaan bewijzen.
ik voel wel de nood om mij te gaan amuseren
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Veel plezier morgen!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Moto voorzien van een nieuwe kettingset.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Terug veilig thuis...
1e sessie: 1.40 -> koeno moest duidelijk wennen aan 13K toeren draaien, opgeplooid zitten en rijden in heuvelachtig circuit...
2e sessie: Afgelast -> Groep voor ons ne zwaren totter gegaan...
3e sessie: 1.28 -> Koeno had honger en wou op tijd binnen zijn voor te eten...
4e sessie: 1.30 -> Koeno had te veel gegeten...
5e sessie: 1.30 -> maar vijf minuten kunnen rijden door een zeer zwaren totter... het doet ne mens nadenken als ge plots een volledig opengeknipt leren pak ziet passeren...
6e sessie: 1.30 -> ik zie een constante in de laatste sessie en ben met krampen in de kuit het circuit afgereden...
zeer leuke en leerrijke dag gehad...
1e sessie: 1.40 -> koeno moest duidelijk wennen aan 13K toeren draaien, opgeplooid zitten en rijden in heuvelachtig circuit...
2e sessie: Afgelast -> Groep voor ons ne zwaren totter gegaan...
3e sessie: 1.28 -> Koeno had honger en wou op tijd binnen zijn voor te eten...
4e sessie: 1.30 -> Koeno had te veel gegeten...
5e sessie: 1.30 -> maar vijf minuten kunnen rijden door een zeer zwaren totter... het doet ne mens nadenken als ge plots een volledig opengeknipt leren pak ziet passeren...
6e sessie: 1.30 -> ik zie een constante in de laatste sessie en ben met krampen in de kuit het circuit afgereden...
zeer leuke en leerrijke dag gehad...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Zeker niet slecht voor de eerste keer op mettet
Wen daar maar aan ... Ge hebt dagen dat er geen enkele ambulance vertrekt, en op andere dagen vertrekken er een stuk of 4
Content van de cbr?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Heel content! Bandenspanning aangepast naar 2.2voor en 2.0 achter. En gaan...
Altijd leuk als je met een 600f een vtr en gsxr 1000 in de bochten kan voorbijgaan en genoeg afstand maken dat ze op het rechte stul hun vermogen niet te hard kunnen misbruiken...moet wel wennen aan de vitessen... ik voel niet wanneer ik in welke Vitesse zit... dat zal nog moeten komen...
Altijd leuk als je met een 600f een vtr en gsxr 1000 in de bochten kan voorbijgaan en genoeg afstand maken dat ze op het rechte stul hun vermogen niet te hard kunnen misbruiken...moet wel wennen aan de vitessen... ik voel niet wanneer ik in welke Vitesse zit... dat zal nog moeten komen...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ne moto zonder gear indicator ?
Dat was mijn gevoel 2 jaar geleden op Croix. Ik blijf maar op hetzelfde tempo dat circuit afrijden. Ik kan me er niet toe brengen om 'grenzen op te zoeken'.
Daarom is circuit rijden geen spek voor mijn bek. Ik zie liever alsmaar andere bochten op me af komen, afgewisseld met wat mooie uitzichten. Circuit rijden is te saai voor mij (op de manier waarop ik daar rijd).
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Goh ik vind het wel leuk... 't is een "race" tegen jezelf.
Je weet bij elke sessie je snelste tijd, en daar kan je dan naartoe werken..
Ook het "haal eens iemand" in moment, of rem eens net iets later dan die andere is plezant...
't is altijd hetzelfde, maar geeft dan wel de kans de bochten te leren kennen, en dus na een tijdje meer op je zit/kijk positie te letten.
laatste sessie had ik het gevoel dat de knie boven het asfalt aan't zweven was en dat er niet veel meer nodig was..
Ook door tips van andere over de zitpositie met poep & bovenlijf...
Goh ik vind motorrijden zo'n totaalconcept..
Allroad met de GS
Circuit met de CBR
Er naar kijken met de CB
volgens is ook wat aan conditie werken...
want de 2 laatste sessies voelde ik wat vermoeidheid in de benen... (alsook de bijhorende krampen bij het inrijden van de pit)
Je weet bij elke sessie je snelste tijd, en daar kan je dan naartoe werken..
Ook het "haal eens iemand" in moment, of rem eens net iets later dan die andere is plezant...
't is altijd hetzelfde, maar geeft dan wel de kans de bochten te leren kennen, en dus na een tijdje meer op je zit/kijk positie te letten.
laatste sessie had ik het gevoel dat de knie boven het asfalt aan't zweven was en dat er niet veel meer nodig was..
Ook door tips van andere over de zitpositie met poep & bovenlijf...
Goh ik vind motorrijden zo'n totaalconcept..
Allroad met de GS
Circuit met de CBR
Er naar kijken met de CB
volgens is ook wat aan conditie werken...
want de 2 laatste sessies voelde ik wat vermoeidheid in de benen... (alsook de bijhorende krampen bij het inrijden van de pit)
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Sessie 3 was bij mij doorgaans de snelste van de dag. Sessies 5 en 6 zijn de gevaarlijkste, daar gebeuren het meeste ongevallen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Sessie 6 is wel plezant omdat er dan al veel afhaken ... Ik had dikwijls niet genoeg durf om voorbij te steken, en als de helft al naar huis is stelt dat probleem zich minder. Maar inderdaad, de vermoeidheid ...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Laatste sessie vind ik tricky omdat de baan terug gladder lijkt van al dat afgesleten rubber.. nu heb ik toch een doel als ik nog eens naar mettet ga... onder de 1.30 geraken
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
2 bemerkingen:
- er wordt daar bijna elke dag geracet, door auto's, moto's, vanalles... dus meer rubber aan het eind van de dag????
- het was je eerste keer op circuit en je denkt dat je nu al het verschil kan voelen???
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
ik zou het houden op vermoeidheid slaat toe, focus staat niet meer zo scherp...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik herinner mij nog de eerste keren dat ik ging trainen op het crossterein met mijne YZ en de eerste wedstrijden ,dan kon ik op het laatste van den dag mijn koppeling geeneens meer in knijpen van de dikke polsen, op het laatste van den dag zijn er ook meer stopkippen en diepere gaten, dan ben ik maar eens info gaan vragen aan een oude crosser ,en ben dan zo gaan trainen gelijk die zegde (ook zonder moto),en na en paar maand geen probleem niet meer, 't is wel niet gelijk op een racecircuit , maar ik wilde het maar meegeven.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Een vierwieler weer aan de praat gekregen, de winterslaap heeft de carburator duidelijk geen goed gedaan. Een tweewieler aan de druppellader gehangen. Morgen toertje rijden.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
slechts één remedie: One Shot
Of: ge kunt daar preventief ook een produkteuuuuhhh inkappen ter stabilisatie van de naft
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
neenee,de enige remedie is geen winterstop houden. gewoon blijven rijden met die dingen. 't zou zelfs nog een voltijdse bezigheid kunnen worden, oude knarren genoeg die eens moet rijden...