Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Muug wrote: 23 Jul 2019 11:59 Oei diene mens zijn airbag is aangesprongen. :shock:
Valt wel mee, er rijden andere figuren rond. Bij sommigen daarvan zit een hele veestapel in het racepak verwerkt. :roll:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 23 Jul 2019 19:44
Muug wrote: 23 Jul 2019 11:59 Oei diene mens zijn airbag is aangesprongen. :shock:
Valt wel mee, er rijden andere figuren rond. Bij sommigen daarvan zit een hele veestapel in het racepak verwerkt. :roll:
't Zijn dan ook niet alleen races voor oude motoren, hè ... :whistling:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

Image
Namiddagtripje richting Oudenburg (koffiestop in GRD) ,richting Heuvelland, Kemmelberg, Zwarte berg , Catsberg, de Ijzer richting Diksmuide en weer kronkelend huiswaarts. Heel de Vlaamse kust afgereden door de polders. :)
Last edited by Droopy on 30 Jul 2019 21:14, edited 2 times in total.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Dagtripfoto.

Post by Marsman »

amai, bestaat die GRD nog??? :shock:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

Marsman wrote: 28 Jul 2019 20:48 amai, bestaat die GRD nog??? :shock:
Yep, nog altijd dezelfde eigenaar maar zo goed als nooit meer open en het is over te nemen. :o

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 28 Jul 2019 20:35 Image
Namiddagtripje richting Oudenburg (koffiestop in GRD) ,richting Heuvelland, Kemmelberg, Zwarte berg , Catsberg, de Ijzer richting Diksmuide en weer kronkelend huiswaarts. Heel de Vlaamse kust afgereden door de polders. :)
Droop, ik zie niks :?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

den Bullet wrote: 30 Jul 2019 09:30
Droopy wrote: 28 Jul 2019 20:35 Namiddagtripje richting Oudenburg (koffiestop in GRD) ,richting Heuvelland, Kemmelberg, Zwarte berg , Catsberg, de Ijzer richting Diksmuide en weer kronkelend huiswaarts. Heel de Vlaamse kust afgereden door de polders. :)
Droop, ik zie niks :?
Niemand volgens mij. :?

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

Vreemd, gisteren stond die foto hier wel. :?
Toen met de link van Google foto's, nu met de link van mijn Facebook . ;)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Dagtripfoto.

Post by Marsman »

Droopy wrote: 29 Jul 2019 21:50
Marsman wrote: 28 Jul 2019 20:48 amai, bestaat die GRD nog??? :shock:
Yep, nog altijd dezelfde eigenaar maar zo goed als nooit meer open en het is over te nemen. :o
tja, niet echt het beste hotel ter wereld...
Wij zijn daar in een vorig leven eens gaan overnachten bij wijze van tussenstop en ik herinner mij dat de kamers er heeeeeel erg klein en de muren er heeeeeel erg dunnetjes waren en dan kon je al eens meegenieten van de "pleziertjes" van andere gasten.
Die avond kwamen er 2 Engelanders toe en die vonden dat ze, na de obligate pitsstop in de bar, nog vlug een douche moesten nemen. Geen probleem uiteraard, maar die gasten hadden mekaar nog zeer veel te vertellen en de geluidsknop stond bovendien op het maximum waardoor iedereen kon meegenieten van hunnen babbel...om 01:30 's nachts. Niet echt bevorderlijk voor de nachtrust dus.
Ook een vroeg ontbijt (07:30) stond toen niet op het programma zodat we met een lege maag onze schup afgekuist hebben.

Nu, de idee achter het concept was wel origineel, maar de uitwerking ervan kon een heel stuk beter.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 30 Jul 2019 12:00 Vreemd, gisteren stond die foto hier wel. :?
Toen met de link van Google foto's, nu met de link van mijn Facebook . ;)
Die links werken ni voor "buitenstaanders"; de url moet eindigen op .jpg, dus via bv. tinypic uploaden en die link gebruiken ;)

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

@ den Bullet : tinypic it is. :grin: ;)

@ Marsman : ik heb er nog nooit geslapen maar je bent niet de eerste van wie ik dit hoor. :(
Vroeger, toen ze nog zowat de helft van het jaar open waren was dit een van onze vaste avondrit bestemmingen, een uurtje kronkelen, een hapje eten en een uurtje terug kronkelen. :grin:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dagtripfoto.

Post by zappa »

Droopy wrote: 30 Jul 2019 21:35 een hapje eten en een uurtje terug kronkelen. :grin:
oeh zo slecht eten ? :shock:
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

Soms mis ik hier de "vind ik leuk" knop.
@Zappa :laugh3: :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Een dagtrip naar Geldermalsen. Met de bus en een brommer achterin. Sleutelplezier met bougies, naalden, sproeiers en roterende schijven.
Razend interessante voormiddag gehad, veel bijgeleerd. 8-)

Image

Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 10 Aug 2019 16:47 Een dagtrip naar Geldermalsen. Met de bus en een brommer achterin. Sleutelplezier met bougies, naalden, sproeiers en roterende schijven.
Razend interessante voormiddag gehad, veel bijgeleerd. 8-)
...
En een cylinder van Juliaan ... 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 12 Aug 2019 08:53
En een cylinder van Juliaan ... 8-)
Awel, ik weet het niet. Er zijn enkele losse cylinders bijgekocht, en ze zijn reeds bewerkt maar geen idee of er één van Juliaan bij is. In elk geval zijn er een paar onderdelen gekocht bij een Nederlander en die heeft enkele originele Van Veen's staan. Een originele korte versie van de eerste serie waar men al 40000 euro :pillepalle: voor geboden heeft maar die is netjes blijven staan. En de originele Van Veen van Juliaan heeft hij dan wel verkocht voor 25000 euro. Naar 't schijnt vertrokken richting USA. :roll:

De weinig speciale cylinder in vrij goede afstelling levert trouwens 16,1 pk op bij 14500 tpm. Wat blijkbaar niet slecht is voor zo'n ouwe ketel. Tegenwoordig perst men blijkbaar tot 24pk bij 16000tpm uit zo'n 50cc blokje.... :shock: :shock:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

Een weekend dat weer veel te snel voorbij was...

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

Als Doug en zijn compagnoins van de 75th D Day Harley WLA Tour 2019 nog in Europa zouden zijn had ik 'm ook die richting uit gestuurd. Hun motoren zouden zeker niet misstaan hebben.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

Stefke wrote: 12 Aug 2019 19:48 En de originele Van Veen van Juliaan heeft hij dan wel verkocht voor 25000 euro. Naar 't schijnt vertrokken richting USA. :roll:

De weinig speciale cylinder in vrij goede afstelling levert trouwens 16,1 pk op bij 14500 tpm. Wat blijkbaar niet slecht is voor zo'n ouwe ketel. Tegenwoordig perst men blijkbaar tot 24pk bij 16000tpm uit zo'n 50cc blokje.... :shock: :shock:
Van Veen heb ik altijd geassocieerd met hun dikke 1000 cc wankelmotor.
De gekuipte versie leek wat op een Hollandse Goldwing. :grin:

'k Wist niet dat ze zo'n 50cc keteltjes hadden die blijkbaar heel succesvol zijn geweest in de racerij. :dontknow:
Zo heb ik ook wat bijgeleerd door je foto's Stefke. :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 12 Aug 2019 19:48
....

Awel, ik weet het niet. Er zijn enkele losse cylinders bijgekocht, en ze zijn reeds bewerkt maar geen idee of er één van Juliaan bij is.

...
Volgens de zonen is 'm er toch komen halen; Juliaan heb in de winkel net gemist :?

En Droop:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Julien_van_Zeebroeck

Image

Haalde > 200/uur :o

Locked