Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

Me redelijk hopeloos afvragend waarom ik meer sleutel- dan rij-uren heb, en meer moto's dan vrouwen, en mezelf ook al een tijd fundamentele existentiële vragen stellende over het nut en het waarom van deze motorhobby, begon ik langzaam door te hebben dat het uiterst dringend tijd was geworden om nog eens te gaan controleren of ik wel nog die hendels en pedaaltjes wist te bedienen op dusdanige wijze dat er van een zekere vorm van motorrijden gesproken kon worden. :ugeek:
Wetende dat er veel te ver van hier ook nog zo iemand zat te zitten, werkend en peuterend en sleutelend tijdens allerlei amechtige pogingen om in het zweet des aanschijns zijn met baksteengruis belegde droge boterham te verdienen, pleegde ik aldus een ouderwets telefoontje om eens te horen of die persoon een handvol dagen kon vrij maken, zo ongeveer van 5 t/m 9 september.
Hij kon.
En ik ook.
En zo geschiedde.
Het reisje naar ZWUK kon beginnen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by duibhce Kaelann »

:lurker:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

Foto's uploaden ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... :lurker:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by TRooPER »

:whip:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Davy78 »

Muug wrote: 10 Sep 2019 19:36 Foto's uploaden
Ik zien allien stippekes jong ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

dat zijn hélé kleine thumbnails :mrgreen:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Cotthem »

:lurker: :lurker: :lurker:

Met nonkel Bert op schok....kan alleen maar leuk zijn....hup hup met die foto's
"...the path is the destination"

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by laouen »

Cotthem wrote: 10 Sep 2019 21:05 :lurker: :lurker: :lurker:

Met nonkel Bert op schok....kan alleen maar leuk zijn....hup hup met die foto's
:stupid:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Eigenlijk paste het niet echt goed.
Eerder op het jaar al een 3 weekse WYOA laten voorbijgaan, en een tiendaagse in de Alpen, mij intussen ook afvragende waarom ik feitelijk nog de staat en verzekering sponsorde via die moto ...
Dus: no excuses, ja zeggen en ne keer kijken hoe we het goedkoopst in ZWUK geraken, voor heel de UK wegdrijft naar Atlantis.

Met DFDS via Dunkerque. Ge moet minder ver door Frankrijk rijden, ge moogt langer op de ferry zitten en ge komt maar 3 zwarte medemensen tegen, wandelend op de snelweg. Al tig keren overgestoken naar WUK en zelfs UK, maar dit was de eerste keer dat ik mijn helm moest afzetten voor mijnheer de douanier.

Foto's , aja, wacht ..........
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Francis_Drake :geek:
Verder nog Sammy, Brexit Babes, Darling Nicky en vele anderen. :ricky:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by zappa »

volgens de titel, zouden de foto's er zo moeten uitzien?

Image

&

Image


op

Image

in

Image


:mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

Verdekke, 't is ne rebus ! :w00t:

Soit,
mijn deel van de foto's is opgeladen.
Sowieso zijn er weinig of geen rij-foto's. Iemand een idee voor een helmcamera met beeldstabilisatie die heel discreet is? Ik wil geen mini-tv op mijn kop :devil: Bij voorkeur ook bluetooth te bedienen met een knopje op het stuur. :thumbsup:

Goed, weing of geen rijfoto's dus. :geek: Wel 123 toonbare foto's, en ge gaat rap weten waarom. ;)

Fototoestel van dienst was een gewone Samsung A5. Maar ik vrees da'k mij in de toekomst toch ook een kleine pocketable Panasonic travel zoom ga kopen. Veel handiger in omgang, en ge laat het niet zo rap vallen als een smartphone. :evil:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

Woensdagavond dus stond er aan mijn deur, omstreeks 21u, een lang mager geval dat juist zijn moto geparkeerd had. Ook zo'n hoog mager geval. :mrgreen:
Den Bert had er toen al anderhalf uur boeiend autosnelwegrijden op zitten.
Nog maar anderhalf uur te gaan, vanaf mijn deur, tot Duinkerken, alwaar we voor de verandering eens de ferry gingen nemen. Dàt was lang geleden!
Blackberts redenen om de ferry te nemen:
- een half uur minder lang rijden op de autostrade
- boot is goedkoper dan chunnel
- meer relax op de boot zitten, met ruimte voor hapje en drankje, en met wat geluk vaar je een zeilbootje over!
Ah, wat maakt het ook uit. De overtocht ging vanzelf, toch wel handig zo'n motorboot! :thumbsup:
Oja, de ene douanier is duidelijk de andere niet. Waar de eerste dolenthousiast was over onze KTM's - hij had zelf nog met KTM dirtbikes gereden - was de andere de saaiheid zelf: we moesten onze helm afzetten (ik heb een systeemhelm!) om onze kop goed te kunnen vergelijken met onze lelijke pasfoto. :roll:
Verder stonden we ook met wat andere motorfietsen aan te schuiven. Een Duits stel dat met oude BMW's reed, maar het grootste deel van hun kapitaal duidelijk in een mooi modern Rukka-pak hadden gestoken.
En een krankjorum Hollands stel waarvan de mannelijke helft de grenzen van het technisch toelaatbare heeft afgetast....

Image

Image

Image

Image

Image

Een duidelijker bewijs dat we trouwens op de goede boot zitten: Waar anders maken ze zo'n taarten?
Image
Last edited by Muug on 12 Feb 2022 17:03, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

De overtocht verloopt zoals gezegd heel voorspoedig. En eigenlijk was het tempo van die boot een mooi voorbeeld van het tempootje voor de komende vijf dagen: rustig an, altijd maar rijden, één pauze per dagdeel, eten wanneer de maag grolt en niet wanneer de doorsnee burger eet.
Na de overtocht neem ik het voortouw, en dat zal zo de hele tijd blijven, om de simpele reden dat ik de TomTom Rider 550 op mijn stuur gemonteerd heb. Daarin zat één route die Blackbert al eens eerder gereden had - van Folkestone naar Wilcot - met enkele forumleden, dan nog een route van het Britse AdventureBikeRiderforum doorheen Dartmoor. Er waren nog enkele andere routes, maar die hebben we maar zo gelaten of we zouden pas vandaag thuis gekomen zijn...
Doordat ik ook een eenvoudige Sena heb (SMH5) kon de TT mij mooi op tijd zeggen waar en wanneer ik moest afslaan, en dat zorgde voor een zeer vloeiende manier van rijden, met weinig aarzelingen, geen gedoe met kaarten, geen één-oog-op-de-gps-en-één-op-de-weg-scenario's... Dus Blackbert schikte zich gemakkelijk in de rol van volger. Ook wel handig, zo'n voorrijder, om in te schatten wat voor bocht erop je afkomt, ik spreek uit ervaring. :thumbsup:
In eerste instantie schieten we ons de snelweg op, maar nadat we die in Ashford verlaten begint de leute al heel gauw. In eerste instantie wordt er nog voor een vrij vlotte A-weg gekozen, maar plots stuurt de TT ons de kleine wegjes in. Ergens rond de middag besluiten we in Hawkhurst op 't kruispunt in het "Café" een mega breakfast te nuttigen. Na de koffie met muffin op de boot waren we toch lichtjes hongerig!
Hier een streetview van het café: een aanrader! Met parking achteraan.
https://goo.gl/maps/beN2vyPLjMFTvCpa9

Op die parking stond trouwens een heel vreemd uitgedoste Bandit:
Image

Na dit late ontbijt, vervolgende we onze weg, onder een toekijkend zonnetje.

Ik moet mij nu verexcuseren, maar veel meer kan er over het rijden an sich niet meer gezegd worden. De TT blijkt de perfecte begeleider, hij - eigenlijk is het "zij" want ik heb een vrouwenstem gekozen - verwittigt mooi op tijd en regelmatig waar ik naar toe moet, en op de vele miljoenen rotondes die het Britse rijk rijk is, zegt die zeer accurraat welke afrit ik moet hebben en op het scherm kan je ook zonder enige latency meevolgen waar je exact op die rotonde bent. Voorwaar heel handig, want de Britten zijn wereldkampioen in multirotondes met drie of meer vakken!

Rond 19u is er een gesprek over kamperen of logeren. Er is een camping in de buurt maar er is veel kans dat er niks te bikken valt. Dus wordt beslist om naar de streek door te rijden waar Wilcot is, daar is het bosrijk en ik zie op de Archie-app dat er daar een tiental campings zijn.
Iets na zonsondergang - iets na achten dus - komen we in een klein gehucht toe: Upavon. De temperatuur blijkt met het wegvallen van de zon behoorlijk sterk gedaald te zijn en zonder aarzelen stop ik aan de Antelope Inn. Aan Blackbert zie ik dat hij ook van dezelfde mening was. Prijs voor een "double" met ontbijt is 90£, een bedrag waarmee we kunnen leven.

Streetview van The Antelope Inn: https://goo.gl/maps/7g6jVhZDUv35aTMeA
(dat benzinestation (te zien in de andere richting) is trouwens met de grond gelijk gemaakt)
Last edited by Muug on 12 Feb 2022 17:03, edited 2 times in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

De Inn zelf zouden we niet meer aandoen. Beetje te duur voor het geboden ontbijt/avondeten. Bed en badkamer waren wel ok, de gelagkamer zag er wat versleten uit. Soit. De kou moet ons van onze zinnen beroofd hebben, want de volgende avonden pakken we het slimmer en meer budgetbewust aan.
De Inn wordt open gehouden door een Oekraïnse madam. Raar Engels spreken die Oekraïnezen.
De moto's parkeren we achteraan, lekker uit het zicht. Niet geheel afgesloten van de weg, maar goed genoeg weg gestoken.
Na een pint en vegetarische pizza met als extra topping ham (lekker!) duiken we in ons bed.
Blackbert blijft aan zijn kant, ik aan de mijne, en we slapen vurrukkulluk ! :laugh3:

De rest vertel ik morgen wel. :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

Het ontbijt was gepland om 8u30 (aja, ne mens moet iets zeggen als ze daar om vragen) maar 'k peis dat we rond 7u al wakker waren. :dontknow:
Tijd genoeg dus om ons klaar te maken tegen dat het spek gebakken was.
English breakfast nr. 2 gaat achter de kiezen!
In de loop van de vorige avond was het ons beginnen dagen dat ons eerste plan nogal wat te ambitieus was. Van Dover naar Winchester naar Portishead naar Lands'End en over Exeter terug naar Dover. Op vijf dagen. Tegen een gemiddelde snelheid van hoogstens 50km/u was dat niet haalbaar zonder veel koersen en stress. Dus het parcours werd hier en daar wat bijgeschaafd.
We vertelden de TT dat 'm ons zonder omwegen naar Minehead moest mikken. En voorwaar, de TT kweet zich prachtig van zijn taak :shock: Op het scherm zag de route er rechtdoor uit, maar bij inzoomen bleek het een haast oneindige aaneenschakeling van links-rechts-links-rechts(x1000) te zijn. Quasi alle hoofdwegen werden door de TT gewoon doormidden gekruist, slechts af en toe werd er een paar honderd meter hoofdweg gevolgd, om dan plots ergens een zijwegske in te slaan dat meteen omhoog of omlaag dook, geflankeerd door ofwel metershoge hagen, ofwel door wanden van rots. We reden het ene moment door dichte bossen, om het andere moment plots temidden van een superschoon dorp uit te komen dat recht uit "De Hobbit" kwam, met allemaal huizen en huisjes die een Jommekes kwaffuur hadden, en zelfs de voordeuren hadden een portaal met ne froufrou!
Image
We passeerden Manors, cottages en ander gebouwte dat duidelijk gezet was toen Engeland nog het grootst aantal koloniën had. :shock:
"Hier woont eenen rijcken mensch", kon je er zo bij denken.
Een kwartier later kon het dan gebeuren dat we door een typisch oud arbeidersstadje dodderden, met links en rechts een rij van wel veertig dezelfde kleine, lage huisjes met weinig venstertjes en kamertjes, waar enkel het gevelnummer verschilde en de nummerplaat van de kleine stadswagentjes ervoor.
"Dwars door stad en dal", is duidelijk het devies van de TT. Hij trok het zich niet aan of het nu een bos of een stad was, de meest kronkelige weg zou het zijn. Maar met een snelle en accurate gps als deze zou je voor je plezier wel dwars door Parijs willen rijden, zo strak loodste die ons overal doorheen :!:
Na zo anderhalf uur gerold te hebben was onze ontbijtkoffie afgezakt tot in onze blaas en werd het tijd om terug bij te tanken. In ik weet niet meer welk gehucht stopten we aan een Inn waar wat voertuigen geparkeerd stonden. Edoch de inn was gesloten. Dan maar wat op de bankjes gezeten, ik een luchtje scheppen en Blackbert wat rook. Een krom gebogen vrouwtje kwam daar plots van achter een deurtje tevoorschijn getokkeld en toen ze hoorde dat we maar een koffie wilden was ze zo vriendelijk om haar Inn voor ons open te stellen. Dom dom dom maar ik heb daar dus geen foto's van getrokken. De Inn was heel erg gezellig, en Blackbert moest goed opletten dat 'm zijn blinkende knikker niet ontvelde tegen de ruwe, zwarte, laaghangende en doorgebogen plafondbalken. Deze Inn was er duidelijk al ten tijde van de bokkerijders! De uitbaters hadden wel zin in een praatje, en zo vernamen we dat Minehead - ons mikpunt van dat moment - wel degelijk een goede keuze was, want vanaf dat stadje liep een prachtige bochtige en snelle weg langs de kustkliffen.
Minehead : https://goo.gl/maps/ZpkNWzrFNtoAXrqBA
Het praatje liet ons ook toe om de tanden van het vrouwtje te bewonderen, die zo ongeveer naar alle windrichtingen tegelijk wezen. Geen wonder dat ze lichtjes sliste... :whistling:
Na de koffie, na een plasje, en na enkele pas geverfde deuren te hebben ontweken, vertrokken we weer, krinkelend en kronkelend, onder een licht miezertje.
Last edited by Muug on 12 Feb 2022 17:04, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

Enige tijd later, vielen we min of meer letterlijk het dorpje Monksilver binnen. We hadden net weer de meest prachtige binnenweggetjes mogen ontdekken en de betoverende, verlammende kracht van het E.B. nr.2 begon uit te werken. Tijd dus om wat te bikken!
We draaiden Monksilver in en troffen daar zowaar een Inn!
Wie had dat gedacht? :dontknow:
Image
Na wat gesukkel om de zware KTM's geparkeerd te krijgen op de schuine tot heel schuine parking waren we eindelijk klaar om binnen te gaan. En yes ! het was een super gezellige Inn. Deze keer eentje met een wat rijkere, luxueuzere aankleding.
Image

Image

De menukaart was vrij summier, maar je voelde dat elk gerecht om de vingers bij af te likken zou zijn. Toch zijn we er in geslaagd om onze hebzucht te beperken tot een "gewone" zeer lekkere sandwich.
Tegen dat we daar mee klaar waren, kwam de zaakvoerder binnen gewandeld. Een erg sympathieke kerel die heel veel woorden op overschot had. ;) Hij was duidelijk erg trots op zijn zaak. En ook op hetgeen hij in zijn tuin had, en over de regio, en over het dorp, en over Exmoor, en en en !
Nu, het was ook de moeite. Achter in zijn tuin stond een 12de eeuw kerkje, met zo van die "gargoyles" ofte waterspuwers.
Image
Eén van de mooi gedetailleerde waterspuwers had zijn mond wagenwijd open en een andere figuur was bezig aan de tanden! De eigenaar vertelde dat er in de mond van deze waterspuwer zelfs vullingen in de tanden te zien waren. Het was één van de eerste bewijzen (of zoiets) van tandartspraktijken zo vroeg in de middeleeuwen.
Image
De man wist ook te vertellen dat Exmoor en omgeving in diezelfde Middeleeuwen een beschermde status genoot van de koningen, omdat er daar een speciaal soort eiken groeit dat zeer recht omhoog groeit, wat ideaal is voor de scheepsbouw. En jawel, vlak achter de Inn stond er heel onopvallend tussen andere bomen zo'n mooi, kaarsrecht exemplaar. Nog een ander verhaal van deze man was dat Monksilver ook één of ander verband had met Francis Drake, maar het was me ontgaan welk. Kortom, we waren per ongeluk terecht gekomen in één van de schoonste dorpjes van Somerset!
https://www.britainexpress.com/counties ... silver.htm
Maar het meest ferme was nog dat hij dacht dat we hier in 't dorp waren voor een offroad training in het Honda Adventure Centrum. Ehm, nou neen eigenlijk! We wisten dat dat bestond, maar niet dat het hier vlakbij de deur was!
https://hondaadventurecentre.com
Twee uur later ongeveer :grin: vertrokken we met een voldaan gevoel, de aanwijzingen volgend van onze gastheer. Dwars door Exmoor raadde hij ons aan!
Maar we geraakten niet weg voor hij een foto van ons had getrokken.
Image
Last edited by Muug on 12 Feb 2022 17:04, edited 2 times in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

Dwars door Exmoor ging een pak rapper dan we dachten, en eigenlijk stonden we al redelijk rap in Tavistock, het beginpunt van onze exploratie doorheen Dartmoor, morgen.
Eén van onze ooghoeken had onderweg wel deze Inn zien voorbij flitsen (afin, wij flitsen, de Inn stond stil...)
(foto van internet)
Image
Een Inn met best wel veel geschiedenis blijkbaar... want het ding is gekend als "the most unusual inn in Britain"
https://www.littleobservationist.com/hi ... usual-pub/
Dat zullen we wel een volgende keer met een bezoekje vereren!
Omstreeks 18u stonden we dus al in Tavistock, een klein, leuk Brits stadje waar we dus een overnachting dienden te vinden. En deze keer maakten we handig gebruik van de moderne technologiën. We knipten de locatie en de 4G van onze smartphone aan en bezochten booking.com. Die toonde ons alle logementen in de buurt, met hun prijskaartje erboven. Wie was het goedkoopste?
Bingo!
Tavistock had een bunkhouse!
Allen daarheen!
Image
Het bunkhouse was een bijgebouwtje achter de pub, zodat de gasten geen last hadden van de ambiance in de pub. Er waren twee kamers van 8, en één van vier. Er was niemand anders. I-de-aal gewoon. Vanzelfsprekend namen we de kamervanvier. Prijs voor een bed zonder linnen was 20£, ontbijt was 5£. Alles was heel mooi gerenoveerd en onderhouden. De douches werkten met een jeton, maar het duurde lekker lang eer die uitviel. Dik in orde! Nadat de moto's gestald en geketend waren, wij gedouchet en in burgerkleding, werd het tijd om iets te eten. Dat werd in mijn geval een fabuleus lekkere "meat" pizza die superlekker gekruid was. Als extra topping koos ik deze keer voor ananas, om de smaak van de chorizo wat te breken.
Ondertussen was er een bandje van overjaarse pubers (40 somethings dus) aan het soundchecken. Wel, veel slechter klinken kon het inderdaad niet... tegen 21u begonnen die mannen eraan: een mix van punk en strakke rock en roll. Bij tijd en wijle klonk het goed, maar meestal was het toch wel wat vals. Ook de muzikanten deden heel hard hun best en waren duidelijk enthousiast, maar soms is enthousiasme alleen niet genoeg om ook goed en strak te klinken... :|
Image
Om het eten wat te verteren, en de oren wat te laten rusten, maakten we wat later een wandelingetje doorheen het ondertussen uitgestorven dorp.
En toen was het weer tijd om te gaan maffen!
Tot morgen!
Last edited by Muug on 12 Feb 2022 17:05, edited 1 time in total.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by zappa »

Muug wrote: 12 Sep 2019 20:46

Image

holala een wafelijzer als kickstarter ? :o
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Die kickstarter is waarschijnlijk het duurste en mooiste onderdeel van heel dat stuk huisvlijt.

Soit, om uit de drukte rond Dover weg te komen pakken we de snelle weg tot Ashford. Om dan de TT te laten werken.
Ik had dat al eerder gedaan, het is wel leuk rijden, maar het schiet niet echt op en wanneer Petersfield binnen bereik komt is het spitsuur aangebroken. Effe de tuin in van de eerste de beste pub. Koffie en overleg met het juiste deel van de AA roadatlas uit 2010 erbij.

*mijn voorbereiding voor dit tripje: hoogstnodige bagage inpakken, kofferrek weer aan de Ktm schroeven en die atlas uiteentrekken zodat de nodige pagina's in de tanktashoes passen. Op een gps-scherm hebde weinig overzicht.

De spits luwt wat en na Petersfield wordt het ineens veel beter. weg verkeer, plezantere baantjes. We schuren langs Salisbury Plains richting Wilcot. Wegens na zonsondergang ineens 10° kouder stranden we bij de Oekrainse pub.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply