ik heb ook een suggestie...

Heb je feedback en wil je die delen? Wees niet zo verlegen en laat het ons weten! Met jouw informatie kunnen we dit forum beter maken.
diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

ik heb ook een suggestie...

Post by diskeletloetje »

Soms overvalt de vieze goesting plotseling en dan wil je een toerke rijden. Aangezien hier veel sjarels zitten die al menig toerkes bijeengereden hebben dacht ik dat het misschien interessant was om al die gpx.files in een apart onderdeel van het forum onder te brengen als zij dat willen delen natuurlijk... Nu staan die files her en der verspreid in verschillende topics en dat zoekt wat moeilijk, misschien moeten we die centraliseren? Dan kies je hier gewoon een ritteke, en weg ben je.
Allez, tis maar een gedacht....
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by zappa »

Ja ik wacht nog steeds op een ritje samen met jou, op Josefien ! :grin: En ik kijk er naar uit !! :rayof: :rayof:
sig nature

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by diskeletloetje »

Ah Zappa, ik zou niet liever willen. Maar ik zie er zo tegenop op weer te taffelen, te sukkelen, om te vallen en te vloeken. Nochtans meen ik me te herinneren dat ik toch niet zo ne slechte motard was. Al kan het zijn dat mijn brein mijn herinneringen wat heeft opgesmukt lol...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by Davy78 »

diskeletloetje wrote: 16 Sep 2019 21:07 Aangezien hier veel sjarels zitten die al menig toerkes bijeengereden hebben dacht ik dat het misschien interessant was om al die gpx.files in een apart onderdeel van het forum onder te brengen als zij dat willen delen natuurlijk...
:stupid: :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by Muug »

Enerzijds ja, anderzijds nee. Het zal afhangen van de hoeveelheid data dit gaat innemen, en hoe gedisciplineerd de topics gaan zijn.

Een voorbeeldje van hoe extreem groot het kan worden : https://rando-moto.be/roadbooks.html Er is een enorme content, maar eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk gepresenteerd.

Dit lijkt me dan weer veel toffer: https://adventurebikerider.com/forum/vi ... 40&t=48671
Het is leesbaar, het geeft goesting, het kaartje toont waar en hoe de route loopt. Je hebt meteen een veel beter idee van wat er je te wachten staat. :thumbsup: Er is interactie mogelijk met de maker van de route.

Mag ik dan wel van elke topic starter vragen dat die er ook een kleine introductie bij schrijft en ook een kaartje toevoegt zodat men kan zien waar die rit gelegen is. Extra info over bvb. de totale afstand is ook altijd meegenomen.
Het spreekt vanzelf dat de titel van de topic dan ook zo accuraat mogelijk is.

Dus zomaar een topic openen, gpx erin en een vage topic titel meegeven is niet de goeie manier.

Verder is er nog de vraag of we het per land gaan organiseren.

En, last but not least, het is geen goed idee om roadbooks van 15 of 25 jaar geleden zomaar online te gooien "omdat het kan". Zeker 90% van de vele roadbooks op mijn pc vallen in die categorie... :oops: Het zou beter zijn om die eerst nog eens af te rijden, zodat je er zeker van bent dat ze terug actueel is.

Akkoord? Nog punten waaraan we moeten denken?

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by laouen »

zappa wrote: 16 Sep 2019 21:30 Ja ik wacht nog steeds op een ritje samen met jou, op Josefien ! :grin: En ik kijk er naar uit !! :rayof: :rayof:
Dan wachten we daar met 2 op... :mrgreen: en kijken we daar met 2 naar uit :rayof: :rayof:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

kirikoe 1.0
Posts: 27
Joined: 28 Jul 2019 11:25

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by kirikoe 1.0 »

Een vrij goede mannier om een overzicht te houden is zoals bij de groep GPS motorritten en motorvrienden
Hier wordt de landcode'(s) mee gegeven vertrekpunt en eindpunt , aantal km ( indien een rondrit ook de streek )
BV B-LUX gent - esch sur sure 315km of D Eisenbach via Freudenstad zwarte woud 250km

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by Koeno »

'k Heb ooit zo eens wat php-code geschreven om gpx files te kunnen verzamelen in folders online
met automatisch een preview die gegenereerd werd op google maps.
als dan inderdaad de filename een vast patroon heeft kunt ge dat nog proper weergeven ook :p

met wat interesse en geduld, kan ik daar wel nog eens naar kijken :p
dan staat het natuurlijk niet echt op't forum, maar wel beschikbaar on the line

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by Blackbert »

Awel, 1 topic met lijstjes die linken naar zo'n folder zijn, en wat uitleg over de route.
Geen "vervuiling" toelaten , enkel bvb commentaren ivm de route (wegcondities, werken, veranderde situaties, ...)

Nog te bepalen: toegankelijk voor iedereen of enkel voor wie ingelogd is?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 25 Sep 2019 16:46 Nog te bepalen: toegankelijk voor iedereen of enkel voor wie ingelogd is?
Ingelogd en minstens 1 post (die gene spam is) :geek:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by Muug »

Ik heb een groot respect voor de web-tovenaarskunsten van Koeno. Hij heeft dit forum letterlijk al twee keer gered. En het zou me niet verbazen dat het in de toekomst nog eens nodig zal zijn.
Maar het gaan implementeren van een door één persoon geschreven php-toepassing, gaat mij een stap te ver. Als kleine IT-er in een IT-bedrijf met veel knutselaars heb ik al een beetje teveel voor raadsels gestaan nadat de bedenker ervan was opgestapt. Dus hoewel ik ervan overtuigd ben dat dat zal werken, wens ik deze kelk aan dit forum te laten voorbij gaan.
De suggestie van Kirikoe ga ik ook eens bekijken, maar voorlopig neig ik naar titels die de regio omschrijven, zonder de technische details. Die zou ik bewaren voor de topic zelf.
Ik ga dus zeker werk maken van deze kwestie, maar het zal niet voor deze week of volgende week zijn.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by petervdc »

Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by Muug »

petervdc wrote: 26 Sep 2019 11:43 Zoals op dit forum ?
http://www.motovrienden.be/forum/forumdisplay.php?f=20
Zoals, maar de topic-titels zijn niets zeggend voor wie er niet bij was: kikkertreffen, mosseltreffen, eikeltreffen :lol:

Echt wel eerder zoiets: https://adventurebikerider.com/forum/vi ... .php?f=143
- mooie titels
- mini/klein verslagje
- eventueel wat foto's
- zeker een kaartje
maar
- totale afstand ontbreekt
- rijtijd ontbreekt ook

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by petervdc »

op feekboek is er een groepje gps motorritten of zoiets, mét kaartjes, te downloaden etc etc
Keep going

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by FransST »

heb je al eens gekeken op www.gpstracks.nl ?
Onder auto & motorroutes kun je een land kiezen, daar staat vermeld : startplaats, afstand en een korte beschrijving van de route, vaak / meestal geschikt voor zowel Garmin als TomTom.
Ik denk dat er nog meer sites zijn waarop GPS routes te downloaden zijn.

Frans
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by Muug »

Jommoja... heel internet staat vol sites met motorroutes... ook staat heel internet vol motorsites... maar dat wil niet nog zeggen dat dit forum geen bestaansreden zou hebben :-)

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by TRooPER »

Als de routes nu eens op 'routeyou' zouden geplaatst worden,
en hier een topic komt met de link's naar de routeyou pagina....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by Muug »

TRooPER wrote: 01 Oct 2019 11:04 Als de routes nu eens op 'routeyou' zouden geplaatst worden,
en hier een topic komt met de link's naar de routeyou pagina....
Lol
of gewoon een link naar Google? :w00t:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by TRooPER »

Muug wrote: 01 Oct 2019 11:47
TRooPER wrote: 01 Oct 2019 11:04 Als de routes nu eens op 'routeyou' zouden geplaatst worden,
en hier een topic komt met de link's naar de routeyou pagina....
Lol
of gewoon een link naar Google? :w00t:

waar vind ik google ?

:wall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ik heb ook een suggestie...

Post by Muug »

TRooPER wrote: 01 Oct 2019 12:39
Muug wrote: 01 Oct 2019 11:47 Lol
of gewoon een link naar Google? :w00t:
waar vind ik google ?

:wall:
Oei...
da's te moeilijk om uit te leggen.... :lipsrsealed2:

Post Reply