Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Tut tut Davy78 :whip: dat was de coolste brommer op de meeste scholen, zeker in Honda rood. :grin:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Tom Thumper »

Droopy wrote: 07 Oct 2019 10:50 Tut tut Davy78 :whip: dat was de coolste brommer op de meeste scholen, zeker in Honda rood. :grin:
Uhum, dat was echt dé shit, ik kon daar alleen maar van dromen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Ik had den beste die ze toen hadden : 8-)

Image

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Eigenlijk, als ik bedenk wat ik vroeger allemaal met dat brommerke deed ...
Thuis blijven als er ijzel op de baan lag? No way, den deze met zijn voeten aan de grond weg met den brommer (ben dan ook meer dan één keer tegen de vlakte gegaan)

Nu doe ik met mijn ABS, tractiecontrole en veel betere banden in mijn broek als er in de verte een regenwolkje verschijnt :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Davy78 wrote: 07 Oct 2019 13:35 Eigenlijk, als ik bedenk wat ik vroeger allemaal met dat brommerke deed ...
Thuis blijven als er ijzel op de baan lag? No way, den deze met zijn voeten aan de grond weg met den brommer (ben dan ook meer dan één keer tegen de vlakte gegaan)

Nu doe ik met mijn ABS, tractiecontrole en veel betere banden in mijn broek als er in de verte een regenwolkje verschijnt :lol:
1) voeten aan de grond, ge zegt het zelf
2) gewicht: da brommerke woog 3 keer lichter
3) power: die pruts had evenveel power als een mug, dus waarvan moest ge bang zijn? :dontknow:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Image

8-)

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Juist, zo een Puch hadden er velen van mijn vrienden :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

F M wrote: 07 Oct 2019 15:30 Juist, zo een Puch hadden er velen van mijn vrienden :thumbsup:
Dat verklaart alles... :lipsrsealed2:

Koeno
Posts: 3198
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Handen uit de mouwen gestoken...

Eerst begonnen met eens te passen of de kuipen die ik gekocht heb wel passen (F4I VS F4ISport).
en dat was een succes:
Image

Nadien was het tijd om de tank kaal te maken...
Chemisch goedje, meermaals op gestreken en dan krijg je dit:
Image
Image
Image

vanavond garage wat aanpassen (plastiek hangen, verwarmen) zodat ik daar veilig kan primer laag spuiten...
en dan eens testen of ik nog iets "proper" kan spuiten...

wel blij dat ik niet te hard heb moeten schuren op dat spel...
dat goedje deed het wel goed....

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

:shock: :shock: :shock:

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Gezien dat de Michelin PR4 band vooraan versleten is, de rechterkant is versleten tot aan de slijtage indicator, de linkerkant op sommige plekken zo goed als kaal. :o

Niet slecht na bijna 16.000 km maar met dit natte en modderige weer niet ideaal. :oops:

De achterband ziet er nog goed uit voor een paar 1000 km. :)

Prijs vragen dus voor een PR4 en PR5 en nog tijd zoeken om bij de bandenboer te geraken. :roll: :roll:

@ Koeno : goed bezig. :thumbsup:
Last edited by Droopy on 08 Oct 2019 10:55, edited 1 time in total.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

.
Last edited by OzzePaa on 08 Oct 2019 10:56, edited 3 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

@ KoenO : ziedewel :!: :thumbsup: Als uw goesting om er weer op te kruipen niet zou sudderen, gade aan dees niet beginnen hé ;)
Tegen dattem klaar is, is er al een nieuw sircuitsessie :laughing: geboekt denk ik zo ... :ricky:

@ Droop : waddik vooral nie slecht vind is dat de zijkanten bijna op zijn :o :thumbsup: ... woonde gij tegenwoordig in de Dolomieten of zo :?: :mrgreen: :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3198
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Ik hoop binnen 2 weken een eerste rit op de GS te kunnen maken.
'k Ben elke dag enorm bezig met oefeningen, en trainen van de pols.

circuit sessie gaat er minstens 1 gebeuren (hopelijk volgend jaar, maar indien niet, nog later), want ik wil niet stoppen met circuit rijden na 1 val. :lipsrsealed2:
Als ik voel op die dag dat het helemaal niet lukt, of dat door de val het plezier er af is... dan kan dat wel direct een laatste keer zijn. :peepwall:

Motorrijden..... zal ik toch niet al te rap opgeven precies.... :ricky:
ik hoop stiekem dat het op de herfstrit in moerzeke prachtig weer is, en dat ik daar mijn eerste rit kan van maken...
hopelijk start die GS dan nog na bijna 3 maand stilstand.... :dontknow:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Ach, we leven maar ene keer niewaar. ;)

Image
Image

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Voor op uw lasapparaat? :dontknow:

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Koeno wrote: 08 Oct 2019 11:01 ik hoop stiekem dat het op de herfstrit in moerzeke prachtig weer is, en dat ik daar mijn eerste rit kan van maken...
hahaha, voor mij zou dat een reden zijn om er direct terug mijn goesting van te hebben.... HORRORRRRRR.... :twisted:

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Jamaar Stefkos, de Koeno is nog een bleuke eh, die heeft zijn verzadigingsgrens voor wat betreft massa-events nog niet bereikt. :mrgreen:

Wat ik zelf gedaan heb trouwens.... niks..... ik begin mij stilaan af te vragen of de accu niet plat gaat zijn.... :oops: :oops: :devil: :oops: :oops:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Muug wrote: 10 Oct 2019 11:20 Voor op uw lasapparaat? :dontknow:
Trekt er een beetje op. De meest gewaardeerde scooter in Parijs en meer zuidelijk gelegen grootsteden. :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 10 Oct 2019 19:58 Jamaar Stefkos, de Koeno is nog een bleuke eh, die heeft zijn verzadigingsgrens voor wat betreft massa-events nog niet bereikt. :mrgreen:

Wat ik zelf gedaan heb trouwens.... niks..... ik begin mij stilaan af te vragen of de accu niet plat gaat zijn.... :oops: :oops: :devil: :oops: :oops:
Damoetikme nimmer afvragen : derjust gaan checken hoeveel km's er nu weeral op de Blaawe Geschelpte staan, maar een sleuteldraai gaf enkel een uiterst moeizaam in gang schietende naftpomp en efkes later wat flauw alarm-getuut :roll:
Een nachtje aan de Optimate zal dat wel genezen denk' :whistling:
Maar erger : naast de linkervoorpoot drie "duimgrote" vlekjes groenachtige vloeistof ontdekt :o ... en dat terwijl die poten pas een goei 15000km geleden zijn gereviseerd :(
Nu, met bijna 120.000 op de tacho bestaat de kans dat mijn aanvoelen alsof de (originele) achterste shock zijn beste tijd gehad heeft ook wel correct is. De overweging speelt dus om dan maar heel de verenwinkel te (laten) vervangen door een Wilbers-LDC Novimat-setje ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked