Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Stefke wrote: 01 Nov 2019 22:51 Optimates aangesloten. Alle 3, nog 3 stuks te weinig eigenlijk... :roll:
... of 3 stuks teveel, zo kunt ge het bekijken ;)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Wipr wrote: 20 Oct 2019 22:25 De helm en motorspullen aan de haak gehangen.
Scooter verkocht (Mja, de uitlaat was nog een laatste test om iets meer zin te krijgen in het motorrijden)
Mijn laatste rit vorige week was eigenlijk de druppel toen een Nederlandse automobilist het nodig vond om me niet door te laten op de Antwerpse ring tijdens de file. Reed me quasi van de baan en ik was zo opgedraaid en kwaad dat ik toen het gevoel had te stoppen. Maar ik weet dat je het een paar dagen de tijd moet geven maar als ik dan de afweging maak......
Ik ben zelfs nog een testritje gaan maken met de Duke 390 die ik jaren terug gehad heb. Dat was dan wel weer leuk maar dan denk ik...... laat het maar want heb er eigenlijk gewoonweg de tijd niet meer voor en als ik het lijstje erbij neem van de pro’s en contra’s dan wint de kant met de redenen om ermee te stoppen. Het moeilijkste vind ik afscheid te moeten nemen van mijn leuke nummerplaat maar goed. Het leven bestaat uit afscheid nemen. Het moeilijkste is het loslaten van bepaalde zaken.

Is het voor lang? Wellicht niet maar dat zal dan blijken ergens in maart wanneer er een nieuwe adventure 390 op de markt komt. Eentje waar ik al jaren naar uitkijk maar dat zien we dan wel weer.

Ik blijf uiteraard nog meelezen maar ik ga mijn pijlen op andere dingen richten zonder het conflict te moeten hebben daar ik me druk maak dat ik kies voor een fietstocht, kitesurfen of wakeboarden, weg met de camper, op weg naar een buitenlands tornooi vd zoon, met de elektrische step te rijden, en dan is er nog de passie!

Een come back maken is in en zal wellicht hier niet anders zijn maar heb er wel goed over nagedacht.

Ik moet leren te willen wat ik heb en niet trachten te hebben wat ik wil! ;)

PS: ik denk dat een projectje. Bouw je eigen motorrijwiel kan misschien ook beter tot zijn recht kan komen op deze manier.
Dikke zever hierboven Wipr, dikke zever onnozelaar :pillepalle: :twisted: :peepwall:
Zoek hulp beste vriend want alles heeft zijn grenzen :shock:

Hij zag, kwam, overwon zijn doemgedachten en kon het nieuwe juweel niet laten staan! :twisted: 8-)

:peepwall: :dontknow:

:mrgreen:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Lol, welke KTM hebt ge gekocht? :p

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Wipr wrote: 20 Oct 2019 22:25 De helm en motorspullen aan de haak gehangen.

Is het voor lang? Wellicht niet ........

Een come back maken is in en zal wellicht hier niet anders zijn ......
:mad:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Koeno wrote: 04 Nov 2019 14:55 Lol, welke KTM hebt ge gekocht? :p
Respect Koeno, je hebt me op die korte tijd dat we elkaar gezien hebben goed kunnen doorgronden. ;) Je zit in de goede richting doch niet helemaal. Als het me lukt op een foto op te laden dan laat ik jullie niet langer in spanning wachten.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Klikken op de foto voor een groter formaat.
Ne Zweed met Oostenrijkse genen.
De Duke 390 was voor mij persoonlijk een geweldig motortje maar dit is iets specialer. Tegenover de eerste 390 generatie zijn de huidige blokken is geraffineerder (lees iets minder rauw draaiende).
Het motorvirus is een zoals het HIV virus, eens je het hebt geraak je er niet vanaf. Je kan het quasi onzichtbaar maken maar weg gaat het (tot nog toe) nooit
Image

Speelgoed. Een verjaardagscadeau aan mezelf. :twisted:
Last edited by Wipr on 05 Nov 2019 00:49, edited 2 times in total.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

haha een Vitpillen. Ik heb ooit een klant gehad die dat als eerste moto gekregen heeft van de importeur. Met de hele uitrusting erbij! 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 04 Nov 2019 22:49 haha een Vitpillen. Ik heb ooit een klant gehad die dat als eerste moto gekregen heeft van de importeur. Met de hele uitrusting erbij! 8-)
Wij kennen er recentelijk inderdaad ook één met een Pilleke :ricky:
.... maar dan een zwart en een beetje beter in het vlees 8-)
Wipr, gij zijt gij er toch wel ene sech :lol: Sjans dagget zelf ook weet, maar uw reputatie bereikt nu wel haar toppunt ...
Uw overtuiging ermee te stoppen staat omgekeerd evenredig tot de tijd dagge moto-loos zijt :whip:
Ge zijdegij gene job-hopper, maar ne moto-wipper, gij ;) :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 05 Nov 2019 12:47 ...
Wipr, gij zijt gij er toch wel ene sech :lol: Sjans dagget zelf ook weet, maar uw reputatie bereikt nu wel haar toppunt ...
Uw overtuiging ermee te stoppen staat omgekeerd evenredig tot de tijd dagge moto-loos zijt :whip:
Ge zijdegij gene job-hopper, maar ne moto-wipper, gij ;) :laughing:
:stupid:
'k Had het niet beter kunnen verwoorden. :grin:

Er zijn gelukkig nog zekerheden in het leven, proficiat met de aankoop van deze mooie (en voor mij onbekende) moto Wipr. :thumbsup: :)

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 05 Nov 2019 12:47 Ge zijdegij gene job-hopper, maar ne moto-wipper, gij ;) :laughing:
Grappig...

Ik dacht tot nu toe altijd dat Wipr zijn nicknaam rechtstreeks verband hield met motowipper....
't is nu pas dat ik besef dat het eerste letters van voor & achternaam zijn...

man man man...
Da's omdat iedereen altijd sprak over moto wipr'en.... :D :peepwall: :peepwall:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Koeno wrote: 05 Nov 2019 14:43 't is nu pas dat ik besef dat het eerste letters van voor & achternaam zijn...
Er zijn er hier nog zo, hoor :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

F M wrote: 05 Nov 2019 16:01
Koeno wrote: 05 Nov 2019 14:43 't is nu pas dat ik besef dat het eerste letters van voor & achternaam zijn...
Er zijn er hier nog zo, hoor :whistling:
:krabje: Rare naam zenne ... Frequentie Modulatie :dontknow: ;) :mrgreen: :lol:
(Open deur, maar 'kont niet laten :lipsrsealed2: )


@ de Wipper : gebt uwe cadeau wel wa vroeg gehad hé ;) :arrow:
wipr.jpg
(86.13 KiB) Downloaded 128 times
Congrats met de buird-day en het nief ijzerwerk :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 05 Nov 2019 16:36
F M wrote: 05 Nov 2019 16:01
Er zijn er hier nog zo, hoor :whistling:
:krabje: Rare naam zenne ... Frequentie Modulatie :dontknow: ;) :mrgreen: :lol:
(Open deur, maar 'kont niet laten :lipsrsealed2: )


@ de Wipper : gebt uwe cadeau wel wa vroeg gehad hé ;) :arrow:
wipr.jpg

Congrats met de buird-day en het nief ijzerwerk :!:
Dank je Paaa🙏🏻

@koeno: in het aller aller begin leek het me geen slecht idee de eerste twee letters te nemen maar soms spijt van gehad hoor. Serieus klinkt het alleszins niet dus ik neem het nooit kwalijk als men me niet serieus neemt. :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 05 Nov 2019 12:47
Stefke wrote: 04 Nov 2019 22:49 haha een Vitpillen. Ik heb ooit een klant gehad die dat als eerste moto gekregen heeft van de importeur. Met de hele uitrusting erbij! 8-)
Wij kennen er recentelijk inderdaad ook één met een Pilleke :ricky:
.... maar dan een zwart en een beetje beter in het vlees 8-)
Wipr, gij zijt gij er toch wel ene sech :lol: Sjans dagget zelf ook weet, maar uw reputatie bereikt nu wel haar toppunt ...
Uw overtuiging ermee te stoppen staat omgekeerd evenredig tot de tijd dagge moto-loos zijt :whip:
Ge zijdegij gene job-hopper, maar ne moto-wipper, gij ;) :laughing:
En Ozzepa: ik ben de tel nu echt wel kwijtgeraakt wat betreft het aantal motoren en als ik heel eerlijk moet zijn.....(beetje beschamend ook wel) heb ik meer dan 20jobs gehad. Heb ooit eens een lijstje moeten opstellen voor een psychiater en het was nogal confronterend :pillepalle: :mrgreen:
Sinds midden 2013 is dat jobhoppen gestopt.
Er is wel een voordeel aan geweest........ ik kan over veel zaken wel iets kwijt maar nooit tot in de puntjes.
Het nadeel van zoveel te veranderen is dat je nooit in iets kan uitblinken. De geloofwaardigheid van anderen krijg je niet en dat is ook logisch. Dat heb ik toch ingezien, eindelijk na al die jaren maar de motoren..........ik zal het wellicht nooit leren, maar in deze context hoeft dat misschien ook niet. Mijn vrouw doet tegenwoordig niet meer dan dit :roll: :roll: :roll: :peepwall:





Iets anders dan. Iemand ervaring met het tanktassysteem van SW Motech. Die lockringen die je op de vulopening moet monteren, waar je dan een tanktas op kan klikken. Een goed systeem of de centen niet waard?

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Wipr wrote: 06 Nov 2019 00:04
Iets anders dan. Iemand ervaring met het tanktassysteem van SW Motech. Die lockringen die je op de vulopening moet monteren, waar je dan een tanktas op kan klikken. Een goed systeem of de centen niet waard?
Ik had zo'n systeem op mijn varadero en was daar super content mee.
gemakkelijk los & vast te zetten.

zelfs door putachtige baantjes bleef die tanktas zitten (gevuld met flesje water, kodakske, portefeuille, powerbank, koekske, zakdoekske en nog wat kleine zooi....

maar ik weet iemand hier op't forum (ben de nickname kwijt) dat daar helemaal niet over te spreken is...
blijkbaar is dat een vernieuwd systeem dat niet zo goed meer zou functioneren...

1 tegen 1 dus momenteel hier opt forum :p

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Koeno wrote: 06 Nov 2019 07:00 maar ik weet iemand hier op't forum (ben de nickname kwijt) dat daar helemaal niet over te spreken is...
blijkbaar is dat een vernieuwd systeem dat niet zo goed meer zou functioneren...
Hoe kan je nu Marsman vergeten :shock:
:mrgreen:
Ik heb nog een quicklock tanktas liggen, voor het 'oude' tankring-systeem. Ik had die op de Tiger steken. Ik heb die gehouden met het idee om die opnieuw te gebruiken als ik ooit weer een motor zou hebben waar ik een tankring zou kunnen installeren.

Voor een zacht prijsje kan je die hebben, moest je geïnteresseerd zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

F M wrote: 06 Nov 2019 09:13 Hoe kan je nu Marsman vergeten :shock:
Gemakkelijk....
Kijk ik ben alweer vergeten wie het was :p :whip:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

F M wrote: 06 Nov 2019 09:13
Koeno wrote: 06 Nov 2019 07:00 maar ik weet iemand hier op't forum (ben de nickname kwijt) dat daar helemaal niet over te spreken is...
blijkbaar is dat een vernieuwd systeem dat niet zo goed meer zou functioneren...
Hoe kan je nu Marsman vergeten :shock:
:mrgreen:
Ik heb nog een quicklock tanktas liggen, voor het 'oude' tankring-systeem. Ik had die op de Tiger steken. Ik heb die gehouden met het idee om die opnieuw te gebruiken als ik ooit weer een motor zou hebben waar ik een tankring zou kunnen installeren.

Voor een zacht prijsje kan je die hebben, moest je geïnteresseerd zijn.
Interesse zeker. Ik heb net online (ten Kate motoronderdelen gehoord) en voor deze vitpilen is er geen rond en tanktas te verkrijgen dus ik vrees er wat voor dat het zou passen.

User avatar
Roadster
Posts: 17
Joined: 16 Sep 2019 07:37

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Roadster »

Wipr wrote: 06 Nov 2019 00:04
Iets anders dan. Iemand ervaring met het tanktassysteem van SW Motech. Die lockringen die je op de vulopening moet monteren, waar je dan een tanktas op kan klikken. Een goed systeem of de centen niet waard?
red_zebra heeft een originele tanktas van Husqy op haar Svartpillen, met magneten bevestigd op een montageplaat. Supergemakkelijk. Op de ferry kunt ge die bvb gewoon aan de muur hangen.
De tanktas bedoel ik. Niet de Svartpillen. :mrgreen:

Ik heb zelf de Sw Motech daypack op de GS, eerst verschillende jaren met de 1e generatie lockring en nu met de Evo Lockring. De 1e generatie was imo makkelijker in gebruik maar op aanraden van Marsman heb ik de Evo topring uiteengehaald, vol teflonvet gemikt en terug gemonteerd en dat loopt nu ook goed. Ik vind dit een superhandig systeem en wil niks anders meer.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by 't spook »

F M wrote: 06 Nov 2019 09:13
Koeno wrote: 06 Nov 2019 07:00 maar ik weet iemand hier op't forum (ben de nickname kwijt) dat daar helemaal niet over te spreken is...
blijkbaar is dat een vernieuwd systeem dat niet zo goed meer zou functioneren...
Hoe kan je nu Marsman vergeten :shock:
:mrgreen:
Ik heb nog een quicklock tanktas liggen, voor het 'oude' tankring-systeem. Ik had die op de Tiger steken. Ik heb die gehouden met het idee om die opnieuw te gebruiken als ik ooit weer een motor zou hebben waar ik een tankring zou kunnen installeren.

Voor een zacht prijsje kan je die hebben, moest je geïnteresseerd zijn.
ik heb zo'n SW Motech systeemring en tas gekocht
was voor de SeeBee 1300 italiereis
ik heb da spel wegens KTM1290R die er aan zat te komen bij thuiskomst verkocht maar heb de tas gehouden
't is immers duur spul
maar praktisch, buitengewoon goed afgewerkt met vakjes en natjes binnenin
ik heb dus de grote tanktas voor een roadster platte tank en die gebruik ik op de trail waar volgens SW Motech een piepklein aflopend modelleke opmoet
ik heb liever een modelleke waar meer in kan dan ne zonnenbril, een zakdoekske en 2 kredietkaarten
die tas volgt de tank dus niet maar is gene probleem, ook niet voor stuuruitslag of dergelijke
dus ik vind da goed gerief, behalve het belachelijk kleine model dat z eu durven aansmeren voor trails
:dontknow:
:? KMK :roll:

Locked