Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Stefke wrote: 09 Nov 2019 23:59 Tanktas moet wel af en toe eens uitgemest worden... :mrgreen:
Image

Image
Vergeet zeker gene stylo mee te nemen als ge hem terug inlaad he. Ge zou dat maar eens kunnen nodig hebben tijdens een motorit ...

ps: schone parket!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Allemaal perfect te volgen en te beredeneren. Een tanktas, topkoffer zijkoffers is nog steeds het beste.

Het opbergsysteem van Droopy op zijn NCx is natuurlijk nog beter.

Net omdat ik liever niets in mijn motorjas steek (met het gedacht dat er iets het lichaam kan doorboren,.....) kies ik voor een extra zakje nu. Vandaar ook de vraag over de verschillende tankzaksystemen de laatste jaren. Het “tankzaksysteem” is iets waar ik al lang niet meer volg, tot nu.

Idd een portefeuille, gsm en sleutels moet ik mee pakken, meer niet.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Droopy wrote: 09 Nov 2019 22:14

De zogenaamde helmkoffer (mijn helm past er aan geen kanten in...)
jommo Droopy, uwen helm ziet er ook gene gewone uit hé. :lol:
Een simpele integraalhelm zal daar hoogstwaarschijnlijk wel in passen.
Al moet ik toegeven dat zelfs mijn Schuberth J1 (https://duckduckgo.com/?q=schuberth+J1& ... b0beba.jpg) ook niet onder het zadel van mijne Forza paste. En dat moeste een "reuze" koffer voorstellen :roll:

On actual topic: ik steek NOOIT iets in mijn zakken, noch van de broek, noch van de jas. Of het zou een zakdoek moeten zijn. 8-)
Ik heb immers altijd mijn tanktasje (https://duckduckgo.com/?q=sw+motech+tan ... -l1000.jpg) mee en daar past alles in wat ik onderweg nodig heb. Verder rijd ik ook altijd met de topcase waarin ik steevast mijn helm steek tijdens een pauze. Daar zit die lekker veilig want je weet immers meestal nooit waar die zal terechtkomen als je in een café/restaurant zit en op de grond heb ik die liever niet.
Schoon is dat niet zo nen topcase, maar wel beestig handig :thumbsup:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Stefke wrote: 09 Nov 2019 23:59
Tanktas moet wel af en toe eens uitgemest worden... :mrgreen:
Image

En bagagemogelijkheden? tja... :dontknow:
Image
Gelukkig had je die "tettentassen" nog niet uitgemest die ene keer dat we langs de douane in Dover moesten passeren.
De eerste die ze controleren was Stefke en een overijverige ambtenaar van dienst (vr) trekt één van zijn "tettentassen" open. En wat zit daar in? Juist: vuil ondergoed en een paar kousen die dringend eens langs een wasmachine moesten passeren. De rits was rap terug toe en we mochten allemaal verder...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :rayof:
Niet dat we iets mee hadden waarop ze ons konden pakken voor smokkelarij, maar de hele situatie was gewoon hi-la-risch :ricky:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Droopy wrote: 09 Nov 2019 22:14
Wat die beentasjes betreft : ik ken iemand die tijdens het skiën zijn gopro daarin wegstak (wegens platte batterij) en die dan in de eerstvolgende afdaling keihard viel, uitgerekend op de kant van die beentas... zijn dijbeen was op de plek van de gopro verbrijzeld. :o Dat is een klein jaar geleden maar de kerel kan is nog steeds aan het revalideren. :x
Ik ken een paar mensen die hun paardenstal binnen gingen en ineens de djoef van de week kregen en hun gezicht daarna nooit meer 't zelfde was :| Je kan pech hebben en dikke pech? Voor 't zelfde steek je nooit ergens iets hard in je kledij, maar val je net op dat één stukje slechte weg in België, net op een brokje losgekomen steen :mrgreen:

Ik heb ook zo'n biltasje, niet omdat ik geen zakken heb, meestal koop ik geen specifieke dames kledij motorpak, met bloemmekes :roll: Mijn panasonic TZ past daar goed in en tijdens 't offroad rijden, was die vlug bovengehaald.
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Marsman wrote: 10 Nov 2019 13:24
Droopy wrote: 09 Nov 2019 22:14

De zogenaamde helmkoffer (mijn helm past er aan geen kanten in...)
jommo Droopy, uwen helm ziet er ook gene gewone uit hé. :lol:
Een simpele integraalhelm zal daar hoogstwaarschijnlijk wel in passen.
Al moet ik toegeven dat zelfs mijn Schuberth J1 (https://duckduckgo.com/?q=schuberth+J1& ... b0beba.jpg) ook niet onder het zadel van mijne Forza paste. En dat moeste een "reuze" koffer voorstellen :roll:

On actual topic: ik steek NOOIT iets in mijn zakken, noch van de broek, noch van de jas. Of het zou een zakdoek moeten zijn. 8-)
Ik heb immers altijd mijn tanktasje (https://duckduckgo.com/?q=sw+motech+tan ... -l1000.jpg) mee en daar past alles in wat ik onderweg nodig heb. Verder rijd ik ook altijd met de topcase waarin ik steevast mijn helm steek tijdens een pauze. Daar zit die lekker veilig want je weet immers meestal nooit waar die zal terechtkomen als je in een café/restaurant zit en op de grond heb ik die liever niet.
Schoon is dat niet zo nen topcase, maar wel beestig handig :thumbsup:
Jouw tanktas had ik in het vizier maar de tanklockring blijkt niet te passen op de vitpilen. Zonde want dit leek me een super oplossing.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Stefke wrote: 09 Nov 2019 23:59 Image
Ik zie vooral ene met een stylo-probleem :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

1 moto en 1 auto buitengezet, heb plaats nodig om te knutselen... :roll:
komt best goed uit, dan kunnen het stof en de spinnenwebben er eens afregenen... 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

1 moto aan de druppellader gehangen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by FransST »

Muug wrote: 09 Nov 2019 20:22
Tja, en dan heb je FransST en die vat gewoon niet waarom je een tanktas nodig zou hebben. En dan vat ik niet waar ie al die nuttige spulletjes laat. Thuis wellicht? :dontknow:
Ik heb mijn portemonnee, groenekaart, inschrijvingsbewijs en mijn GSM in de binnenzakken van mijn jas, huissleutel in buitenzak v.d. jas, reservecontactsleutel en sleutel schijfremslot in broekzak.
In vakje in de kuip zit aanrijdingsformulier en boordgereedschap, doekje, spanband, multitool en bandenreparatieset.
Meer heb ik normaal niet nodig.

Soms neem ik een kleine tanktas mee, daar kan een fles met drinken in , rol ducktape of fotocamera ( daar heb ik ze voor gekocht). In zijvakjes daarvan een balpen, een doekje en soms bandenspanningsmeter.

En Stefke, die foto is van Folembray. Ik had daar vlakbij overnacht, dus moest wel wat spullen meenemen. Dat paste net in die grote tanktas.
Bij onze motorvakanties had ik daar mijn regenoveral in, camera, extra handschoenen, ducktape en nog wat kleine dingen.

Naar mijn werk had ik een plastic broodtrommel en uniformhemd in een rugzak.

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Awel dat is net wat ik al zei: behalve een zakdoek krijg ik niks in de zakken van mijn lederen pak. Het zit wat te strak. :-)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Muug wrote: 12 Nov 2019 08:54 Awel dat is net wat ik al zei: behalve een zakdoek krijg ik niks in de zakken van mijn lederen pak. Het zit wat te strak. :-)
krijgt ge dan een falsetstemmetje???
:lol: :lol: :lol: :peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Marsman wrote: 12 Nov 2019 09:04
Muug wrote: 12 Nov 2019 08:54 Awel dat is net wat ik al zei: behalve een zakdoek krijg ik niks in de zakken van mijn lederen pak. Het zit wat te strak. :-)
krijgt ge dan een falsetstemmetje???
:lol: :lol: :lol: :peepwall:
Als ik mij in sportmodus plooi wel ja :laughing:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by red_zebra »

Ik heb een rugzak probleem. Ik heb nooit geen tas gehad maar wel altijd een rugzak. Daar zit alles in.
Ik heb veel te veel rugzakken maar elk heeft wel een doel.

Een gewone zachte met al mijn spullen erin voor alle dagen.
Een semi hard shell voor op de motor maar alleen als ik iets meer nodig heb dan wat er reeds in mijn tankzak is. En als het de motorrugzak wordt dan let ik wel op wat ik erin steek. In mijn motorpak is er niets behalve mijn oordopjes.

En mijn tankzak heeft er wel dat allemaal in: ducttape, klein flesje wd40, klein flesje ketting olie, mini ehbo-kit, bandenhulp, Michelinkaarten een fluo en een stylo, vodden voor de helm, dry-soap voor de handen, gsm, sleutels, portefeuille.
Die waslijst past in de grote tanktas dat op mijn Triumph is. Maar als ik onderweg ben met één van de motoren van't werk dat is het tanktasje dat daarop plakt veel minder vol. Gewoon de gsm en portefeuille, de ehbo en een vod. En als er geen tanktas is, dan is het een heuptas met alleen portefuille, sleutels en gsm erin.

@Stefke: jouw manier van alles zo schoon op een rij te plakken streelt mijn OCD
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

vandaag heb ik mijn ijzerwerk eens extra verwend:
-alles netjes opgekuist (was nog niet gebeurd na de IST2.0) :whip:
-additief aan de benzine toegevoegd :thumbsup:
-ketting vettig gezet :thumbsup:
-bandendruk een beetje verhoogd :thumbsup:
-steun onder de motor gezet zodat beide wielen de grond niet raken :thumbsup:
-druppellader aangesloten :thumbsup:
-hoes over de motorfiets gehangen :thumbsup:

Bij deze is het seizoen dus voorbij voor mij. :sleeping:
Al kan het zijn dat er bij droog weer nog wel eens gereden zal worden, maar dan alleen bij droog weer want de Twin is echt geen pretje om te kuisen. :veryangry:
En nu stillekes hopen dat de winter rap voorbij zal zijn :whistling:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Marsman wrote: 13 Nov 2019 20:31 -steun onder de motor gezet zodat beide wielen de grond niet raken :thumbsup:
Ik vraag mij dan ineens af of dat wel zo goed is voor de balhoofdlagers... :dontknow:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Marsman wrote: 13 Nov 2019 20:31 vandaag heb ik mijn ijzerwerk eens extra verwend:
-alles netjes opgekuist (was nog niet gebeurd na de IST2.0) :whip:
-additief aan de benzine toegevoegd :thumbsup:
-ketting vettig gezet :thumbsup:
-bandendruk een beetje verhoogd :thumbsup:
-steun onder de motor gezet zodat beide wielen de grond niet raken :thumbsup:
-druppellader aangesloten :thumbsup:
-hoes over de motorfiets gehangen :thumbsup:

Bij deze is het seizoen dus voorbij voor mij. :sleeping:
Al kan het zijn dat er bij droog weer nog wel eens gereden zal worden, maar dan alleen bij droog weer want de Twin is echt geen pretje om te kuisen. :veryangry:
En nu stillekes hopen dat de winter rap voorbij zal zijn :whistling:
Ik rij evengoed nog in december als het een mooie winterdag is. Veel zal het niet meer zijn maar af en toe.
En ik hoop de motor in de Veranda te mogen zetten voor de winter :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Wipr wrote: 14 Nov 2019 00:03 Ik rij evengoed nog in december als het een mooie winterdag is. Veel zal het niet meer zijn maar af en toe.
Voor de koude blijf ik niet binnen, wel voor strooizout (maw: toch een paar maand dus in de winter)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Stefke wrote: 13 Nov 2019 23:28
Marsman wrote: 13 Nov 2019 20:31 -steun onder de motor gezet zodat beide wielen de grond niet raken :thumbsup:
Ik vraag mij dan ineens af of dat wel zo goed is voor de balhoofdlagers... :dontknow:
wie sprak de volgende gevleugelde woorden ook alweer: "alles hep ze voordeel en alles hep ze nadeel"?
:mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Davy78 wrote: 14 Nov 2019 08:26
Wipr wrote: 14 Nov 2019 00:03 Ik rij evengoed nog in december als het een mooie winterdag is. Veel zal het niet meer zijn maar af en toe.
Voor de koude blijf ik niet binnen, wel voor strooizout (maw: toch een paar maand dus in de winter)
als ge dat onmiddellijk kunt wegspoelen hoeft dat niet zo'n groot probleem te zijn, maar als ge dat een tijdje laat invreten...
:shock: :shock: :shock:

Dan is er nog altijd een hulplijn, met name Raketman, die je kan raadplegen
;) :peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Locked