Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Online
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Muug wrote: 22 Nov 2019 10:06'k ga toch eens een testritje met zo'n FJR1300 moeten regelen. 'k heb gezien wat Ozzepa er mee kan en dat was tamelijk straf.
Dat ligt eerder aan OzzePaa dan aan de FJR, mijn gedacht
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Muug wrote: 22 Nov 2019 10:06
Tom Thumper wrote: 22 Nov 2019 08:30
Pssst Pol, niet te hard, maar ik denk dat Ozze Pa het over de blauwe geschelpte had de Yamaha, niet over Gertrude de GS. :whistling:
ah, tjah, mjah :|
ik had niet naar de foto's gekeken.
Maar da's dus wel topmateriaal blijkbaar. Klein beetje duur ook. :shock:
'k ga toch eens een testritje met zo'n FJR1300 moeten regelen. 'k heb gezien wat Ozzepa er mee kan en dat was tamelijk straf.
Koddig dat Raketman er nooit vriendjes mee geworden is, maar die moto zijn TPS was een beetje ziekjes dacht ik, en zijn serienummer viel juist buiten de terugroepactie als ik me niet vergis.
Ik vermoed dat Raketman 1 van de eerste gehad heeft met nog de 5 bak. Een vriend is net overgestapt van een 1200GS (de gewone nog zonder LC) naar een FJR.

Altijd al ne ferme motor gevonden die FJR. Goedkoopst zijn ze er niet op geworden. In vergelijking zie je minder Kawa GTR1400 rijden. Raar want die motor is toch goedkoper en zelfde segment? :dontknow:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Ik ga mijne motor eens ophalen se :rayof:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Wipr wrote: 22 Nov 2019 12:59 Ik ga mijne motor eens ophalen se :rayof:
Misschien ineens eens polsen naar de restwaarde? :lol: :lipsrsealed2: :whip:

Online
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ga dadelijk nog eens met de fiets langs mijne moto rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Davy78 wrote: 22 Nov 2019 14:55
Wipr wrote: 22 Nov 2019 12:59 Ik ga mijne motor eens ophalen se :rayof:
Misschien ineens eens polsen naar de restwaarde? :lol: :lipsrsealed2: :whip:
Done :mrgreen:

Gezegd tegen de medewerkers van de Ktm store: ah hierse, das mijne volgende die staat te wachten :mrgreen:

Eerste 50km gereden en suuuuper plezant. Langer moet ni want das nogal belastend voor de polsen die clip ons :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Wipr wrote: 22 Nov 2019 17:14
Davy78 wrote: 22 Nov 2019 14:55

Misschien ineens eens polsen naar de restwaarde? :lol: :lipsrsealed2: :whip:
Eerste 50km gereden en suuuuper plezant. Langer moet ni want das nogal belastend voor de polsen die clip ons :mrgreen:
Ja, het begint al. :whistling: :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

De weddenschappen zijn geopend 8-)

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Cotthem »

Waar kunnen we geld inzetten en mag dat met bitcoins of ander monopoly geld zijn?
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Bovenaan in de banner staat een oranje button. Dáár. :arrow:
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Brommer eens gekuist, daarmee is het eerste zout er ook weer af... 8-)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Raketman »

Muug wrote: 22 Nov 2019 10:06 Koddig dat Raketman er nooit vriendjes mee geworden is, maar die moto zijn TPS was een beetje ziekjes dacht ik, en zijn serienummer viel juist buiten de terugroepactie als ik me niet vergis.
Geheel correct. Ik had nen 2006. Die TPS had ik nog wel zelf willen vervangen als dat mijn enige probleem geweest was, naast de chronische schouderontstekingen die 2 weken nadat ik hem gekocht had begonnen zijn en 2 weken nadat ik hem verkocht had terug over waren :? . Er was dus een probleem met de zithouding. Verder had ik ook nogal veel last van de grondspeling, of het gebrek eraan.
De doodsteek was een proefrit op een KTM 950 Adventure, de rest is geschiedenis :mrgreen: .
Nil volentibus arduum

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Raketman wrote: 24 Nov 2019 19:01
Muug wrote: 22 Nov 2019 10:06 Koddig dat Raketman er nooit vriendjes mee geworden is, maar die moto zijn TPS was een beetje ziekjes dacht ik, en zijn serienummer viel juist buiten de terugroepactie als ik me niet vergis.
Geheel correct. Ik had nen 2006. Die TPS had ik nog wel zelf willen vervangen als dat mijn enige probleem geweest was, naast de chronische schouderontstekingen die 2 weken nadat ik hem gekocht had begonnen zijn en 2 weken nadat ik hem verkocht had terug over waren :? . Er was dus een probleem met de zithouding. Verder had ik ook nogal veel last van de grondspeling, of het gebrek eraan.
De doodsteek was een proefrit op een KTM 950 Adventure, de rest is geschiedenis :mrgreen: .
Tiens ... :krabje: de Blaawe Geschelpte is ook van dat jaar ... ofwel is die zijn gaaz-sensoorke vervangen (de eerste bezitter heeft daar nochthans geen melding van gemaakt) ofwel kan ik daar goed mee leven, maar last heb ik er niet van. Dat de lichamelijke klachten van Chris veroorzaakt werden door de zitpositie op de FJR, kan ik wel inkomen ... die is inderdaad zeker niet zo "harmonieus" als bv. op Gertruud.
Int begin had ik na lange ritten steeds een paar dagen last van zeurende duim-muis aan beide handen. Nadat de stuurhelften een extra slag "naar buiten" kregen (ingreep waartoe er eerst wel een paspinnetje moest worden verwijderd) is dat weg.
Na zo'n 4000km naar en in de Dolle Mietjes vanuit Arabba, kwam ik in 2017 inallegeval niet geradbraakt thuis ;) :rayof:
Vandaag op de wegen en wegskes richting Ciney vol boerenslijk niet extensief kunnen testen, maar de grondspeling (of beter het gebrek er aan) is definitely a bit of a problem :thumbsdown: ... ik draai er inplaats van de Yamaha-stoppen tegenwoordig gewone huis-tuin-en-keuken bouten in, maar ook met de kersverse Wilbers-poten sleten die bij enigszinds vlot bochtentempo op propere droge stukken (en zeker op ronde punten) nog steeds een stukske ... Maar daar dienen ze tot slot ook voor, en alles went natuurlijk ;) :mrgreen:
Tenandere : onder het motto "draag zorg voor uw nief gerief", kreeg de nieuwe achtershock een sumier-subliem vuil-afstotend jasje.
Dat ge na een proefrit kunt verkocht zijn, kan ik hierbij ook beamen : de 1150 GSA stond hier een maand na de testday bij BMW-Bornem in het fietsenkot :ricky: (maar dat lag grotendeels ook aan het feit dat ik volgens sommigen hier de FJR veel te veel aan oneigenlijk gebruik onderwierp :mad: :tongue: )
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Gisteren toertje met de vitpilen en vandaag had ik maar een klein uurtje tijd dus wederom een min toertje rond de blok. Daarna afgespoeld met koud water en het blok ingespoten met WD-40.

En eens bij stilgestaan hoeveel motoren er nu sinds het begin (als 19jarige) van de motor”carrière” zijn gepasseerd. Misschien nog 1 of 2 in de vergetelheid geraakt maar denk dat het vrij compleet is.

Conclusie:
Zijn er veel, zelden een “zware” motorfiets, toch wel wat scooters, niet perse in deze volgorde, er lopen mensen rond die er meer hebben gehad :mrgreen:
Motorfietsen zijn een passie
Enkel de Diversions heb ik gebruikt voor woon-werk. De andere soms ook maar veelal als recreatief gebruik en nu en dan eens naar het werk als de sterren goed stonden. Dus eigenlijk zo goed als nooit. De meeste motorfietsen zijn occasie gekocht en het leuke is dat ze of te wel met een maagdelijke km-stand (minder dan 5000km) gekocht zijn oftewel met 50.000km op de teller (bijv de Triumph en de VFR). Met de Ducati ST2 heb ik de meeste km’s gedaan (11.000 op 9 maanden tijd) en verder zet ik er gemiddeld een 5000km op per motorfiets. De laatste motoren was het minder maar vandaar het gemiddelde van 5000km/ motor. Dus een 125.000km motor”ervaring” en 3 motorfiets ongevallen waarbij de Diversions rijp voor de vuilbak waren (frame en voorvork verbogen) en de Suzuki SV650 hersteld kon worden.
Rijden in groep heb ik zelden gedaan (misschien 2x, waarvan 1 toer met een paar van de forumleden hier). Ik vind het eigenlijk beangstigend en voor mij een extra aandachtspunt tijdens het rijden dat erbij komt. Afstand houden, positie op de baan behouden tov voorligger enz.
Motorreizen was een droom maar eentje dat reeds opgeborgen zit in zaken te doen in een ander leven,
De perfecte motorfiets bestaat volgens mij niet en als deze de perfectie benaderde dan werd deze haast als saai ervaren (het mooiste voorbeeld wat mij betreft: Honda VFR800)
Een Harley Davidson Street Bob of iets in die aard vind ik heel knap maar ik ben geen fan van de Harley filosofie al vind ik het nog steeds wel een merk met een sterk imago (net zoals BMW) maar dat is iets persoonlijks.

Motorfietsen:

Yamaha Diversion 600 zwart/ nieuw
Yamaha Diversion 600 rood/ nieuw
Honda Varadero 1000/ occasie
Ducati ST2/ nieuw
Vespa GT200/ nieuw
Vespa GTS250/ nieuw
Vespa ET150/ occasie
Suzuki Burgman 400/ occasie
Aprilia Scarabeo 500/ occasie
Honda Vigor 650/ occasie
Honda CBF250/ nieuw
BMW R850R/ occasie
Honda SH125/ occasie
Honda SH300/ nieuw
Triumph Legend 900 TT/ occasie
Suzuki SV650/ occasie
Yamaha Xmax 250/ nieuw
Yamaha TDM 900/ occasie
BMW R9T pure/ occasie
KTM Duke 390/ nieuw
KTM Duke 690/ nieuw
Honda VFR800/ occasie
Piaggio Beverly 350/ nieuw
Husqvarna Vitpilen 401/ occasie

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Stefke wrote: 24 Nov 2019 15:55 Brommer eens gekuist, daarmee is het eerste zout er ook weer af... 8-)
Duw ik die van morgen van de middenpoot om 'm dan buiten op de zijpoot klaar te zetten, zeikt er gewoon nog water uit, een liter of twee, ergens van tussen de radiator ofzo... :shock: Ik dacht echt dat er iets lek was... :roll: :wall:
En zeggen dat ik normaal efkes een toerke doe om droog te rijden...

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by red_zebra »

Eindelijk die van't werk terug gebracht en wat leven geschoten in mijn lingerie moto ...
Die trut was weer dood, effe aan de lader en het zal wel bollen voor vanavond zeker: planning is om die nu goed op te kuissen voor haar beauty/wintersleep en vooral een nieuw achterspatbord te vinden want het blijkt gebarsten te zijn.
Positief punt, ik weet nu eindelijk van waar dat lawaai komt :mrgreen: en het is dus niet van mijn motorblok :mrgreen: :laughing: :whistling:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

red_zebra wrote: 26 Nov 2019 11:53 mijn lingerie moto ...
We want pictures :drif:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 26 Nov 2019 13:10
red_zebra wrote: 26 Nov 2019 11:53 mijn lingerie moto ...
We want pictures :drif:
Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

:lol: :lol: :lol: :thumbsup:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

red_zebra wrote: 26 Nov 2019 11:53 Eindelijk die van't werk terug gebracht en wat leven geschoten in mijn lingerie moto ...
zijt ge eindelijk van die strijkplank af :lol: :lol: :lol:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Locked