Dromen van motortestjes

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Ah, ik heb goesting om ne keer volgende moto's te testen zie:

- FJR1300: curieus of enkel Ozzepa daar zo "magical" mee kan omgaan :grin:
Image
- Triumph Speed Twin: een 1200cc met 98 pk's en superlekker heel erg veel braaf krachtig soepel koppel onderin. Dat lijkt mij wel wat. Coole bike ook. Misschien moet ik dan wel coole, hippe motorkledij kopen dan, met een open helm bvb 8-)
Image
- K1300S: de overtreffende trap van de toersporter, mét cardan
Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dromen van motortestjes

Post by zappa »

Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image



Ik haat motortestjes..

Image

Ik rij niet graag met een andere moto die ik niet ken, en ge moogt daar niks mee voor hebben, die druk, en ik ben dan zo met die moto bezig dat ik niet eens weet hoe die rijdt ?

Image


Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

lol
ik heb dat boek thuis. Dat is zo onnozel groot dat ge dat in geen enkele kast krijgt. :laughing:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dromen van motortestjes

Post by Blackbert »

Muug wrote: 27 Nov 2019 12:02
- Triumph Speed Twin: een 1200cc met 98 pk's en superlekker heel erg veel braaf krachtig soepel koppel onderin. Dat lijkt mij wel wat. Coole bike ook. Misschien moet ik dan wel coole, hippe motorkledij kopen dan, met een open helm bvb 8-)
Image
en uw gezichtsbeharing weelderig laten groeien, tegelijk ze zijkant van uw haar ewa bijscheren en een abo bij de tattooshop. :thumbsup: :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dromen van motortestjes

Post by Koeno »

Mijn Ideale testritrijtje ziet er momenteel zo uit:

KTM Duke 690R
KTM SuperDuke 990
CB 1000R
Triumph Thruxton

eigenlijk precies (buiten de triumph dan) op zoek naar een "speelse" fiets...
690R op eerste plek, snel genoeg om in huidige situatie rijbewijs te verliezen en licht qua gewicht...
Het idee van downsizing lijkt me wel wat :p

990.... sjah, die speelt al lang in mijne kop... vind ik er beestig uit zien...
voor mij qua looks mooier & straffer dan die nieuwe generatie...
Wel eerder een vorm van upscaling... zou ongeveer motorisch strafste motor ooit zijn voor mij...

CB1000R, sjah, honda is altijd beetje thuiskomen... CB'tje, beetje alleskunnertje niwaar?

Thruxton... want in motorjeans, ouwe leren jekker, pothelm, en botinnenrondrijden op een masjien dat er zot uit ziet.... mij misschien ook zou kunnen plezieren?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Ik voeg er nog ene toe aan mijn lijstje: de moto van Cothem zijn Rosse . 8-)
En ook de KTM 390 Adventure. :w00t:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dromen van motortestjes

Post by OzzePaa »

@KoenO ... ne Thruxton krijgt van mij ook een 9,5 voor z'n looks, maar ik vrees azzegij daar opzit dat het plaatje ook een beetje de allure krijgt van dat van de Wippr op zijne Vitpillen ;)
Lang geleden reed ene Mantis met zo'n spel ... zag er vree cool uit ... maar die was wel een klein 40cm korter dannegij :mrgreen:
En met de zitpositie gaan uw polsen ook niet echt euforisch worden denk'.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dromen van motortestjes

Post by Wipr »

Muug wrote: 30 Nov 2019 17:28 Ik voeg er nog ene toe aan mijn lijstje: de moto van Cothem zijn Rosse . 8-)
En ook de KTM 390 Adventure. :w00t:
De RC390 met een kaarsrechte rijhouding en ik vind de draaicultuur veel beter in de nieuwe generatie 390 blokken dan de eerste en ik vermoed dat jij de rc390 in t begin getest hebt.

Mijn testrit lijstje:
Duke 790/890
Street triple 765
Honda AT (puur om te testen, kunnen we niet betalen)
FJR1300 uiteraard ook maar tzelfde verhaal als de AT
BMW zal niet zo lang meer wachten met een nieuwe F850R op de markt te brengen dus die mag er ook op.
En
En
En

Maar het is toch winter nu dus t kriebelt niet zo fel :mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dromen van motortestjes

Post by Droopy »

Testrit droompjes (en ook lotto winst droompjes :krabje: )

Een Royal Enfield Classic 500 Black.
Een Honda Goldwing street in matgrijs.


Yep, I'm getting older. :-D :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Dromen van motortestjes

Post by bompa »

Mijn enigste droom moto is nog altijd den Yamaha IT 465 8-) , maar 't zal bij een droom blijven denk ik.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dromen van motortestjes

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 01 Dec 2019 13:36 Mijn enigste droom moto is nog altijd den Yamaha IT 465 8-) , maar 't zal bij een droom blijven denk ik.
Gebt nog een paar uurkes tijd om uwe portemonée open te trekken, Bompa 😉
https://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-IT-46 ... b1f50461e0
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Dromen van motortestjes

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 01 Dec 2019 14:20
bompa wrote: 01 Dec 2019 13:36 Mijn enigste droom moto is nog altijd den Yamaha IT 465 8-) , maar 't zal bij een droom blijven denk ik.
Gebt nog een paar uurkes tijd om uwe portemonée open te trekken, Bompa 😉
https://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-IT-46 ... b1f50461e0
Da is een hele mooie, maar da invoeren en zo zie ik ni echt zitten ,ik weet er hierachter 3 staan bij dezelfde mens 2 met papieren en een zonder papieren, maar hij lost er geen eentje , niet dat die beter sturen dan een andere enduro, want dat voorwiel staat iets verder naar voor dan normaal,maar hij heeft wel iets vind ik, ik heb veel uren en plezier op den yz 465 gehad en daarom wou ik den IT, 't is dezelfde gelijk den yz maar dan straat legaal ,maar het is er niet van gekomen in den tijd wegens bouwgrond te kopen en te bouwen ,en nadien waren ze hierachter niet meer te vinden.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dromen van motortestjes

Post by Tom Thumper »

OzzePaa wrote: 30 Nov 2019 18:54 @KoenO ... ne Thruxton krijgt van mij ook een 9,5 voor z'n looks, maar ik vrees azzegij daar opzit dat het plaatje ook een beetje de allure krijgt van dat van de Wippr op zijne Vitpillen ;)
Lang geleden reed ene Mantis met zo'n spel ... zag er vree cool uit ... maar die was wel een klein 40cm korter dannegij :mrgreen:
En met de zitpositie gaan uw polsen ook niet echt euforisch worden denk'.
Die Truxton is tegenwoordig een nog veel vetter uitziend machine met een 1200cc blok. Vet! En vrij groot, de Scrambler van dezelfde familie ziet er ook niet echt pocketbike uit met mij erop. Als ik woensdag de Lotto win...
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dromen van motortestjes

Post by Blackbert »

@ red zebra: wanneer is de forumtestdag?

https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Dromen van motortestjes

Post by red_zebra »

Blackbert wrote: 06 Dec 2019 06:37 @ red zebra: wanneer is de forumtestdag?
https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/
Dat zou ik zeker en vast kunnen organiseren 8-)
Maar jullie gaan geduld moeten hebben want er gaat niets voor 2021 gebeuren :wall:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dromen van motortestjes

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 06 Dec 2019 06:37 @ red zebra: wanneer is de forumtestdag?

https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/

Image
Ziet er een potent apparaat uit 8-) ...
De bandenkeuze kan ik alvast als "getest en goedgekeurd" aanvinken ;) :thumbsup:
Wel akkoord met een paar bedenkingen van de AdvRiders ( :arrow: goed verstopt achterlicht, kabel-clutch) en het knoppeke voor de cruise-control lijkt me ook nogal vulnerable :? How's that for miereneukerij :mrgreen:
Enneuhhh ... 'em is voorzekers ook niet cardanversie te krijgen vermoed ik :?: ;) :lol: :peepwall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Dat kunt ge zelf wel monteren eh Paa.
Ge steekt daar gewoon het blok en de cardan in van de V85 :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dromen van motortestjes

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 06 Dec 2019 11:59 Dat kunt ge zelf wel monteren eh Paa.
Ge steekt daar gewoon het blok en de cardan in van de V85 :thumbsup:
Gij hebt just "eens iets anders" gelezen zekers :?: ;) :pillepalle: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dromen van motortestjes

Post by Blackbert »

red_zebra wrote: 06 Dec 2019 08:52
Blackbert wrote: 06 Dec 2019 06:37 @ red zebra: wanneer is de forumtestdag?
https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/
Dat zou ik zeker en vast kunnen organiseren 8-)
Maar jullie gaan geduld moeten hebben want er gaat niets voor 2021 gebeuren :wall:
Jommanee, assem in de winkel staat is 't te laat hé, dan kunnen ze geen verbeteringen meer doen, obv onze doordachte suggesties. ;)
Ergens in de lente, een rerun van de soeurs perdues of ne red knight something. Op dikke noppen. 's Anderendaags een IST-ke op straatbanden.

Voilà, 't is al een weekend geworden. :dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dromen van motortestjes

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 30 Nov 2019 18:54 @KoenO ... ne Thruxton krijgt van mij ook een 9,5 voor z'n looks, maar ik vrees azzegij daar opzit dat het plaatje ook een beetje de allure krijgt van dat van de Wippr op zijne Vitpillen ;)
Lang geleden reed ene Mantis met zo'n spel ... zag er vree cool uit ... maar die was wel een klein 40cm korter dannegij :mrgreen:
En met de zitpositie gaan uw polsen ook niet echt euforisch worden denk'.
Just Man4tis was het he en idd 1 van de eerste Thruxtons in het “nieuwe” Bonneville kleedje. Was nog met het 865cc blok.

De polsen moeten hun bakkes houden. Heb ik zo tegen mijn polsen kenbaar gemaakt. Ze moeten ni zeveren, anderen moeten mijn polsen maar ne nieve moto kopen, voor mij moetani :mrgreen:

Post Reply