KTM 390 Adventure

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

KTM 390 Adventure

Post by Muug »

Prijs op Franse site is 6699 en op Duitse site 6195€.
Dat is een plezante prijs. 8-)

@wipr: de RC390 heb ik eens twintig minuten (als het zoveel was) bereden op een hele lange, rechte, slechte betonweg. In putje winter. Mijn herinneringen zijn dus 1) het was aan het vriezen en 2) ik was precies op een plank met houten wielen aan 't zitten ipv op een moto. Niets dat bruikbaar is voor die kleine Adventure dus. :whistling:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: KTM 390 Adventure

Post by Cotthem »

Gietwielen op een adventurefiets is zo jaren 90 :mrgreen:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: KTM 390 Adventure

Post by Muug »

Cotthem wrote: 02 Dec 2019 15:04 Gietwielen op een adventurefiets is zo jaren 90 :mrgreen:
Aja? :grin:

Ah, weet je, ken Chris Scott? Da's zo ene die al enkele tientallen jaren boeken schrijft over avontuurlijk motorrijden doorheen - vooral - Noord-Afrika. Hij is daar al met tientallen soorten moto's geweest, soms standaard, soms geheel getuned. Zijn site: https://adventure-motorcycling.com/ Ene met een beetje ervaring dus. Wel, die zweert bij tubeless banden en een gewoon 19"-wiel. Geen gedoe met die stomme binnenbandenwissels. Gewoon een plug erin en voort. 8-) Het is wel geen vliegmachien, die kerel, maar er is volgens mij heel erg weinig dat hem stopt. :thumbsup:

Enkele boekskes van hem: https://chrisscottbooks.wordpress.com/

Dus, misschien is 't zo nog geen slecht idee, die spaakwielen. :grin:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: KTM 390 Adventure

Post by Wipr »

Toeme een hele tekst geschreven en foetsie verdwenen.

Hmmmm, wat had ik nu geschreven........ ahja, ik ben benieuwd, bokt amper dit aangepaste 390 blokje, onder de 4000toeren niets te zoeken maar met welke mono is dat wel zo he ;)
Quickshifter in optie leverbaar (vermeld op officieel persbericht, gelezen bij de dealer). Dus geen aftermarket quickshifter. Grote troef tov de concurrentie denk ik dan.

Testen Muug en deze keer als de temperaturen wat beter zijn. :mrgreen:

RC390 is niet mijn goesting. Kan het waarderen maar ik snap de bestaansreden van dat model niet goed.

BRYBE remmen, Ktm en vering zit 99% goed en fantastisch blokje dat tegenover jou 660 niet heel veel zal moeten onderdoen VERMOED ik.

En gietwielen........ who CARE’s en Ktm heeft altijd wel een setje wielen die daar onder passen of ze brengen een R versie uit met standaard spaakwielen.

Nog een maand of drie en dan testen :rayof:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: KTM 390 Adventure

Post by Muug »

in februari demo moto present.
Prijs 6500€ (van een nieuwe eh)

Post Reply