Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Cotthem »

zappa wrote: 03 Dec 2019 18:54 De olie laten wisselen en nieuwe batterij gaan laten steken, trouwens er zat eentje in van +- 2 kg nu eentje van misschien maar 100gr :shock:


En daarnaaaaaa .....


Image

Image

En toen begon zijn lampje reserve te branden, dus gaan tanken in NL :?


Image

-SLIK-

Zal ruim anderhalf jaar geleden zijn dat ik nog eens met Husa buiten kwam, ik was veel vergeten, zoals niet uw gas enthousiast opendraaien als je uit een polderkleibaantje komt en de asfalt op draait, das was een

Het smaakt naar meer, ik ga wel niet meer moeilijke dingen gaan doen, ook niet meer zot jong geweld mee gaan rijden.

Ik had bewust mijn crossbotten niet aan getrokken, maar mijn baan moto (sidi adventure) en oké minder goed beschermt, maar veel minder als een plank omdat je uw benen / voeten niet kan bewegen.

https://www.facebook.com/bert.ober/vide ... 623730005/

En merci Wipr, voor de link naar dat foto deel site ding, maar hoe vind ik die foto's nu terug?
ziet er toch plezant uit en ge komt op schoon plekskes
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

JAAAAAAAAAAAAA nu kunnen we tezamen gaan modderrijden!!!!!!!!! :rayof: :rayof: :rayof:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Muug wrote: 03 Dec 2019 20:51 JAAAAAAAAAAAAA nu kunnen we tezamen gaan modderrijden!!!!!!!!! :rayof: :rayof: :rayof:
YEEEEEESSssss !


Maar volgend weekend kan ik niet :dontknow:
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 03 Dec 2019 20:06 :laugh3: tja toch 250000 inwoners tegenover 39000... :roll:
Tututut!

En in Sinnekloas zin 't er 77.000!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 04 Dec 2019 09:30 En in Sinnekloas zin 't er 77.000!
oei, van waar kom ik met die 250000.. :o :roll:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Stefke wrote: 04 Dec 2019 19:47
den Bullet wrote: 04 Dec 2019 09:30 En in Sinnekloas zin 't er 77.000!
oei, van waar kom ik met die 250000.. :o :roll:
heel het waasland ? :dontknow:
sig nature

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Ik ben mijn geduld aan't testen...
resem onderdelen aan't verkopen voor CM250C en CB... en nog wat zooi...

Maar ik vraag mij af of het lukken zal...
Wie koopt er nu ook voorvorken, of een blok in ongekende staat, of rempedaal....
zucht...

qua motorrijden al tijdje niets meer gedaan... de ijzige temperaturen houden mij binnen momenteel...
ben dan maar 2dehands aan't mishandelen met verkoop en zoek opdrachten :p

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

ik vrees dat ik toch nog eens eea zal moeten schoonmaken... er valt tegenwoordig denk ik properder offroad te rijden dan onroad... :roll:
Een tros cementmortel die van een werf naar beneden kwam was wel de vreemde afsluiter van een incidentrijke werkweek. Ik had er niks van gemerkt, alleen mijn rug en de achterkant van de moto hingen vol, de moto achter mij zat volledig onder de cementspetters... :w00t:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Wordt het geen tijd dat gij uw eigen tv-programma krijgt? :mrgreen:

Gisterenavond trouwens de versnellingsbaksensor gemonteerd en dan het blok ontvet en de moto op zijn zijpoot gezet. Vanavond eens kijken of er een plasje onder staat. Indien niet, dan schroeven weer de carterplaat terug onder en kan er weer gereden worden.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Wipr wrote: 04 Nov 2019 21:41 Klikken op de foto voor een groter formaat.
Ne Zweed met Oostenrijkse genen.
De Duke 390 was voor mij persoonlijk een geweldig motortje maar dit is iets specialer. Tegenover de eerste 390 generatie zijn de huidige blokken is geraffineerder (lees iets minder rauw draaiende).
Het motorvirus is een zoals het HIV virus, eens je het hebt geraak je er niet vanaf. Je kan het quasi onzichtbaar maken maar weg gaat het (tot nog toe) nooit
Image

Speelgoed. Een verjaardagscadeau aan mezelf. :twisted:
https://www.returnofthecaferacers.com/h ... -701-aero/

Image

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by red_zebra »

De AERO blijft spijtig genoeg nog altijd maar in de "concept" phase :(
Maar de 2020 editie van de VITPILEN (wel 701 en niet 401) komt in bijna dezelfde kleuren ;)
https://www.husqvarna-motorcycles.com/b ... pilen-701/
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

den Bullet wrote: 09 Dec 2019 10:01
Wipr wrote: 04 Nov 2019 21:41 Klikken op de foto voor een groter formaat.
Ne Zweed met Oostenrijkse genen.
De Duke 390 was voor mij persoonlijk een geweldig motortje maar dit is iets specialer. Tegenover de eerste 390 generatie zijn de huidige blokken is geraffineerder (lees iets minder rauw draaiende).
Het motorvirus is een zoals het HIV virus, eens je het hebt geraak je er niet vanaf. Je kan het quasi onzichtbaar maken maar weg gaat het (tot nog toe) nooit
Image

Speelgoed. Een verjaardagscadeau aan mezelf. :twisted:
https://www.returnofthecaferacers.com/h ... -701-aero/

Image
Ooooowwwww iel schuun mor da gaat centjes extra kosten.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Skidplate die ik besteld had via aliexpres geannuleerd (de eerste x in van zovele bestellingen dat ik een “geschil” open omdat het te lang duurt terwijl ik net extra betaald had voor zen snelle levering).

Bij Racing centre de skidplate besteld!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Kofferscharnieren en koffersloten van een spuitje WD40 voorzien. Eigenlijk te laat want ze gaan het eerste zoutoffensief precies niet ongeschonden doorkomen... :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Stefke wrote: 09 Dec 2019 23:01 Kofferscharnieren en koffersloten van een spuitje WD40 voorzien. Eigenlijk te laat want ze gaan het eerst zoutoffensief precies niet ongeschonden doorkomen... :roll:
Roestvlekkenverwijderaar gebruiken :dontknow:

Ik rij uiteraard niet zoals jij maar een doe t zelf oplossing van roestvlekkenverwijderaar en WD40 kan helpen. Scharnieren en sloten inspuiten met de roestvlekkenverwijderaar en met een oude tandenborstel en of fijne staalwol heel zacht opschuren en natuurlijk dan consequent WD40 gebruiken nadien.

Heb ik al vaak gedaan bij andere toepassingen. Het grote verschil is dat de zaken die ik zo behandeld heb staal waren of metalen oppervlakten welke geschilderd of gepoedercoat waren. Het is in het geval van roestvorming makkelijker op te lossen dan verzinkte onderdelen zoals de sloten en scharnieren. Eventueel afschuren en potje zinkverf gebruiken.
Ik gebruik Hammerite vaak en echt wel heel goede verf. Duur dat wel maar doet de job.

https://www.hammerite.be/metaltype-specific/zink/

Wel een prulwerkje, zoals modelbouw maar mits wat geduld en een fijn borsteltje krijg je een heel goe resultaat!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Gisteren de GSa nog eens genomen om naar't werk te rijden...
Dat beest staat alweer veel te lang stil...

handvatverwarming is nu wel leuk extraatje... die warmte maakte pols wat soepeler precies...
ofwel is dat omdat de rest zo koud had... :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Koeno wrote: 13 Dec 2019 08:48 ofwel is dat omdat de rest zo koud had... :p
KOUD ! :devil: :devil: :devil:
Zo zacht vanmorgen!
Ge zijt duidelijk verweekt, door zolang niet met de moto te rijden. :lol:
(look who's talking trouwens...)


Wel, ik heb de KTM gisterenavond eens gestart, wat laten draaien (met de deur van het kot open), en dan weer uitgezet. :|

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Koffers volgeladen met boodschappen. De moto bleek weer het enige alternatief om een beetje vlot door de stad te geraken. Zo langs eindeloze files waarin ongeveer iedereen op zijn smartfoon bezig is en het verkeer dus nog minder vooruit gaat... :twisted:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 13 Dec 2019 16:32 Koffers volgeladen met boodschappen. De moto bleek weer het enige alternatief om een beetje vlot door de stad te geraken. Zo langs eindeloze files waarin ongeveer iedereen op zijn smartfoon bezig is en het verkeer dus nog minder vooruit gaat... :twisted:
En dan zijn de grote werken nog ni begonnen ... :|

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 14 Dec 2019 12:52 En dan zijn de grote werken nog ni begonnen ... :|
Laat maar komen... 8-)
Image

Locked