The Rise of Skywalker

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: The Rise of Skywalker

Post by zappa »

Marsman wrote: 19 Dec 2019 18:15 woeps: (uit HLN geplukt)

https://www.hln.be/showbizz/film/laatst ... ~afcb67a5/


:shock: :shock: :mrgreen:
en toch... binnenkort om de lichtjes in mijn dochter haar ogen te zien schitteren, offer ik me op en slecht of heel slecht, kan zeker niet slechter zijn dan wat ik dag in dag uit rond me zie op de baan :mrgreen:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Rise of Skywalker

Post by Wipr »

Marsman wrote: 19 Dec 2019 18:15 woeps: (uit HLN geplukt)

https://www.hln.be/showbizz/film/laatst ... ~afcb67a5/


:shock: :shock: :mrgreen:
Ik heb ontzettend genoten van een namiddagje film met mijn twee kinderen en de film was entertainment en mijn kinderen vonden hem reuze maar in alle eerlijkheid heb ik er nadien nog lang over nagedacht en zoveel andere scenario’s kunnen bedenken die zoveel meer wauw hadden kunnen zijn. Ik ben het vaak niet eens met de filmcritici want er zit nen hoop onnozelaars bij die alles vanuit een bepaald standpunt bekijken en dit is allesbehalve het standpunt van het grote publiek maar............ deze keer hebben ze wel gelijk....... maar als ik heel oprecht ben zijn de laatste 3 films niet geheel wat ik ervan verwacht had. Misschien net omdat je meer en beter verwacht dan de vorige edities. En de honger is niet gestild geweest.

(Te) Veel een herhaling van the Return of the Jedi (VI) en te weinig vernieuwend en teveel vragen die resteren wat maakt dat ze ook nu ruimte hebben gelaten voor een vervolg en dat hoeft ook niet meer.

The Lord of the Rings was simpelweg WAUW maar The Hobbits vond ik helemaal niet meer wauw. Een afkooksel van het originele en dat is het nu weer geweest!

Maar goed....... nu wachten tot een zoveelste geniale schrijver met een geheel nieuw concept afkomt en menig fan de Star Wars kan doen vergeten! Wie o wie?

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: The Rise of Skywalker

Post by pingu »

Marsman wrote: 19 Dec 2019 18:15 woeps: (uit HLN geplukt)

https://www.hln.be/showbizz/film/laatst ... ~afcb67a5/


:shock: :shock: :mrgreen:
Tja... als "Avengers x Tomb Raider x Indiana Jones" actieflick helemaal niet slecht. Hoog tempo, heerlijke actiescenes, knappe (CGI) effecten,... Zoals alle recente Hollywood blockbusters is de plot er natuurlijk vooral op gericht om wereldwijd geen enkel regime tegen de borst te stuiten. Er moet immers geld verdiend worden; maar de plot is ook niet waarom je naar een blockbuster gaat kijken.

Als episode in het "Star Wars canon"? Laat staan het sluitstuk ervan? De grootste bagger ooit gemaakt. Gretig losse plot elementen uit de eerdere episodes stelen en combineren? Voor J.J. Abrams niks nieuws natuurlijk (zie Star Trek Into Darkness). Maar daaruit een plot samenstellen dat met haken en ogen aan elkaar hangt, en op meerdere punten in (quasi) directe tegenspraak is met voorafgaande films? Zonde van het geld... De beste (recente) Star Wars is en blijft "Rogue One"; veruit.

Maar als nieuwe film in de "Avengers" reeks dus helemaal niet slecht 8-)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: The Rise of Skywalker

Post by pingu »

Wipr wrote: 20 Dec 2019 01:32 Maar goed....... nu wachten tot een zoveelste geniale schrijver met een geheel nieuw concept afkomt en menig fan de Star Wars kan doen vergeten! Wie o wie?
"The Mandalorian" is meer dan behoorlijk, naar 't schijnt...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Rise of Skywalker

Post by Wipr »

pingu wrote: 21 Dec 2019 20:13
Wipr wrote: 20 Dec 2019 01:32 Maar goed....... nu wachten tot een zoveelste geniale schrijver met een geheel nieuw concept afkomt en menig fan de Star Wars kan doen vergeten! Wie o wie?
"The Mandalorian" is meer dan behoorlijk, naar 't schijnt...
Had ik ook al vernomen maar enkel legaal te streamen via Disney+ zonde

Post Reply