Wel, ik heb gisteren ook zitten prutsen aan mijn moto.
![lachen :grin:](./images/smilies/grin.png)
De nieuwe batterij erin gestoken, normaal gezien een werkje van een dik kwartier maar... De Honda goden hadden die schroeven ook al muurvast gezet...
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Een beetje WD40 en een goede sleutel en dat euvel was snel opgelost.
Bij het monteren van de batterij geen miserie gehad met de +pool maar aan de - pool kant paste de koppeling net niet, na een half uur klooien heb ik dan maar den draad 90° gedraaid en die bovenaan i.p.v. opzij gemonteerd. De bevestiging van de beide polen zit wat verder naar binnen dan bij de originele batterij, vandaar mijn geklooi.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Maar, batterij gemonteerd en de motor startte onmiddellijk.
![joehoe :rayof:](./images/smilies/rayof.gif)
![motootje :ricky:](./images/smilies/ricky.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Thuis melde Facebook dat de NCX net 4 jaar is geworden dus is die batterij eigenlijk een verjaardagsgeschenk.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
En for the record : het is een Nitro van € 58 geworden ipv een Yuasa van € 164 geworden, in deze technisch werkloze Corona tijden begin ik hier ook al op te letten.
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)