Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Muug wrote: 24 Mar 2020 09:46 a zo prutsen aan uw moto ! :o
Maar ja, nu ge toch niet moogt rijden... wat moet ne mens anders doen? :dontknow:
Wel, ik heb gisteren ook zitten prutsen aan mijn moto. :grin:
De nieuwe batterij erin gestoken, normaal gezien een werkje van een dik kwartier maar... De Honda goden hadden die schroeven ook al muurvast gezet... :cry:
Een beetje WD40 en een goede sleutel en dat euvel was snel opgelost.
Bij het monteren van de batterij geen miserie gehad met de +pool maar aan de - pool kant paste de koppeling net niet, na een half uur klooien heb ik dan maar den draad 90° gedraaid en die bovenaan i.p.v. opzij gemonteerd. De bevestiging van de beide polen zit wat verder naar binnen dan bij de originele batterij, vandaar mijn geklooi. :roll:

Maar, batterij gemonteerd en de motor startte onmiddellijk. :rayof: Nu nog wachten op Godot om een ritje te kunnen rijden. :ricky: :(

Thuis melde Facebook dat de NCX net 4 jaar is geworden dus is die batterij eigenlijk een verjaardagsgeschenk. :lol: :lol:

En for the record : het is een Nitro van € 58 geworden ipv een Yuasa van € 164 geworden, in deze technisch werkloze Corona tijden begin ik hier ook al op te letten. :? :?

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Weldegelijk iets gedaan aan moto's vandaag : vloeistofniveau batterijen nagezien, banden opgeblazen en opgepoetst. Dit voor den R100, R45, Z1000, Hercules, F650, LS650. En diene laatste zijne claxon hersteld.
Morgen den F650 nog eens grondig kuisen. De Victoria behoeft geen werk, die staat al de hele winter in huis :mrgreen: .
Den Honda heeft zijn aandacht van't weekend al gehad...
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

Raketman wrote: 25 Mar 2020 21:26 Weldegelijk iets gedaan aan moto's vandaag : vloeistofniveau batterijen nagezien, banden opgeblazen en opgepoetst. Dit voor den R100, R45, Z1000, Hercules, F650, LS650. En diene laatste zijne claxon hersteld.
Morgen den F650 nog eens grondig kuisen. De Victoria behoeft geen werk, die staat al de hele winter in huis :mrgreen: .
Den Honda heeft zijn aandacht van't weekend al gehad...
:w00t: :w00t: :w00t:

hoeveel van die tweewielers hebt gij zo staan???


...en dan klaagt mijn vrouw dat mijn collectie gitaren een beetje uit de hand gelopen is...

:mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Ook hard gewerkt aan de moto vandaag :arrow: één van de 3 uit Deutschland met bPost toegekomen rubbers over den FJR z'n schakelpookske getrokken.
Eentje van Yamaha kost evenveel als deze drie kickstart-rubbers voor ne Simson-brommer :whistling: ... Past perfect en we kunnen dus weer een paar jaartjes verder :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Iets besteld bij RAD, niet voor de moto, wel voor mij, en ook ni (direct) om te rijden ...

Onderhandschoenen van Held. On line want de winkel is toch dicht.

Ge kunt die bestelling volgen en dindag lag het al in het DPD-depot in Mechelen.

Deze namiddag hebben ze dat daar (zonder on line een reden op te geven) teruggestuurd naar Drongen.

Afin, ik maak mij daar ook niet druk over en telefonisch het afleveringsadres (mijn werkadres) maar laten vervangen naar thuis (vriendelijk meiske aan den telefoon 8-) ).

Tjah, ook een gevolg van die crisis: de on lineverkoop is aan 't exploderen daar alle non-food-winkels gesloten zijn :?

Oh ja; ik gebruik die onderhandschoenen om mijn handen in openbare plaatsen te beschermen (stations, trein/metro ...)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 26 Mar 2020 14:30 Afin, ik maak mij daar ook niet druk over en telefonisch het afleveringsadres (mijn werkadres) maar laten vervangen naar thuis (vriendelijk meiske aan den telefoon 8-) )
Ik laat dat toekomen in het Bpost punt van de plaatselijke SPAR op Sintjeroukes. Daar is altijd iemand thuis... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 26 Mar 2020 15:10 Ik laat dat toekomen in het Bpost punt van de plaatselijke SPAR op Sintjeroukes. Daar is altijd iemand thuis... 8-)
Hier op 't werk ook; als er geen gewone bodes aanwezig zijn, zijn die van Securitas er wel, en die doen ook goederenontvangst.

't Was waarschijnlijk een logistiek probleem bij DPD, en dat neem ik ze niet kwalijk; ze zullen wel verzuipen in 't werk ... :w00t:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Marsman wrote: 25 Mar 2020 22:52...en dan klaagt mijn vrouw dat mijn collectie gitaren een beetje uit de hand gelopen is...
Marsvent, check uw pm ne keer aub :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Update van het "neutraal-lampke-dat-niet-wil-doven" ... :roll:
Omdat ik niet zomaar de hele voorkant van den brommer wil afbreken, na nog wat frullen en prullen bemerkt dat de microswitch die de ruit in onderste positie stopt, geen effect heeft : als ik hem activeer terwijl de ruit (bij uitschakelen contact) naar beneden zakt, blijft die gewoon verder zakken :? Eénmaal beneden hoor ik de motor wel niet verderdraaien ... maar dat neutral-lampke blijft wel aan.
Ook met contact AAN werkt, in tegenstelling tot het bovenste exemplaar, de onderste limit-switch niet. Vermits het lampje uitgaat en blijft nadat de batterij afgekoppeld en weer aangesloten wordt, is mijn vermoeden nu dat de reverse-relay voor het servomotortje blijft "plakken" zolang er stroom blijft opstaan. De vrees is dus dat de sturingsmodule (Arduino of hoe noemen ze dat :?: ) kapot is.
Zoals op de foto van dat onderdeel te zien, is die echter ook slechts bereikbaar als de hele voorkant van den brommer gesloopt wordt. :wall:
Mijn hoop is nu dat de ontkoppeling van de kleine stekker die op de foto te zien is, en bewerkstelligt dat de ruit na uitzetten van het contact naar haar uitgangspositie teruggaat, het euvel verhelpt. Alleen zit die natuurlijk op een kwazie onbereikbare plek :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Allemaal uitstel van het onvermijdelijke...

't is trouwens alleen maar de eerste keer dat ge zoiets demonteert veel werk...den tweede keer vliegt dat al veel rapper uiteen.
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Ja, wat gaat ge er nu anders mee doen, met die brommer? Rijden? :mrgreen: :peepwall:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

In mijn geval ... poetsen :)

Image

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by robman »

Ik heb nog eens gekeken naar mijn brommer :)

Ik heb besloten om die nooit meer te kuisen .... :(

vorige keer dat ik die gekuisd had was zondag 8/9 en de dag erna heb ik mijn accident gehad

Deze keer is erna de 'mini- lockdown ' gestart ...

He zal een Rat - bike worden vrees ik

:grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ne Rob-bike :mrgreen:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Vandaag mijn luchtfilters uitgewassen , en gezien dat die verbouwers van moto's het toch niet altijd zo nou nemen ,die twee luchtfilters waren niet stuk, maar ze hadden in elk een zachte deuk aan de zijkant ingeduwd om hem te laten passen en daar op die plaats veel meer olie op gespoten :? ik kan't eigenlijk nie hebben zoiets, ofwel doe je dat goed zo niet blijft je er met je pollen vanaf :whip: nu ze laten drogen en in oliën , gelukkig had ik twee hoesjes besteld om over die K&N filters te schuiven om ze nog beter te beschermen tegen stof en nattigheid dan alleen maar met olie, ik heb hier nog een luchtfilter liggen van een enduro , daar knip ik maar een stuk uit en steek dat maar tussen de zijkant waar de filters een beetje raken zodat ze niet zouden door schuren ,een tijdelijke oplossing tot ik iets anders gevonden heb om het beter op te lossen zodat ik er wel tevreden over kan zijn nu ik dit gezien heb .

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

en een gewoon luchtfilter is niet goed genoeg? :dontknow:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Muug wrote: 03 Apr 2020 15:47 en een gewoon luchtfilter is niet goed genoeg? :dontknow:
Voor mij is dat zeker goed genoeg ,en ik had niet liever gewillen, maar ik heb die moto zo gekocht ,en op het eerste zicht zag je niet dat er geen luchtfilterkast opzat , dus dat heb ik maar pas gezien na een paar weken , en nu met die filters er vanaf te halen pas gezien dat ze daar wa zitten klooien hebben, ze zijn wel dicht, maar 't moet beter opgelost worden , nu heb ik daarstraks al is gekeken naar excentrische K&N filters , en ze zijn er blijkbaar onder kleine hoek, en eigenlijk zou dat genoeg zijn volgens mij, of ik ga achter een luchtfilterkast ,of hoe het origineel was en een originele luchtfilter, maar voor de moment kan ik alleen maar op de pc zoeken.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Daarstraks de filters dan maar terug gemonteerdImage
Image
Nu zijn ze in geolied en het hoesje is er over en is het veilig, zo kan dat wel een tijdje blijven , en als ik weg kan, kan ik rustig opzoek naar een beter oplossing. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

bon
vacuumslangske van ne carb vervangen. 't was op en rot.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Davy78 wrote: 28 Mar 2020 14:26 In mijn geval ... poetsen :)

Image
Heeeel knappe motor! :thumbsup:
Is dat de 1050 of 1090?

Locked