Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

dikke proficiat Pingu...nu is het waarschijnlijk draaglijker dat je niet met de motor kan rijden....
"...the path is the destination"

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Cotthem wrote: 25 Mar 2020 17:47 dikke proficiat Pingu...nu is het waarschijnlijk draaglijker dat je niet met de motor kan rijden....
Pingu ??????????????
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Koenu, Pingo, 't is allemaal zo moeilijke uiteen houden hé :mrgreen:
Nil volentibus arduum

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Ik wil hier toch even vermelden dat ik niets, maar dan ook niets met koeno's gezinsuitbreiding te maken heb! :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Cotthem wrote: 25 Mar 2020 17:47 dikke proficiat ...nu is het waarschijnlijk draaglijker dat je niet met de motor kan rijden....
Moest het nu gene biervirus-crisis zijn, dan zou 'm perfect op stap kunnen gaan met het gezin: de kleinste in de topkoffer, de andere kleine in een zijkoffer met daarop een ruitje, zijn dame achterop. :thumbsup:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

oei...
"...the path is the destination"

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by bompa »

Koeno wrote: 23 Mar 2020 20:58 Alleh kom... ik ga mee juichen...
Mijn dochter is zondag om 12.04 geboren...
Proficiat met je dochtertje

kirikoe 1.0
Posts: 27
Joined: 28 Jul 2019 11:25

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by kirikoe 1.0 »

Koeno wrote: 23 Mar 2020 20:58 Alleh kom... ik ga mee juichen...
Mijn dochter is zondag om 12.04 geboren...
Proficiat met je dochtertje

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Raketman wrote: 27 Mar 2020 16:04 Allemaal uitstel van het onvermijdelijke...
't is trouwens alleen maar de eerste keer dat ge zoiets demonteert veel werk...den tweede keer vliegt dat al veel rapper uiteen.
Ondanks het weinig hoopgevende oordeel van RaketMan hierboven kan ik ook eens juichen :!: :rayof: :pom: :sunny:
Daarstraks met OsMaa een wandelingske gedaan naar de kreemglas-winkel en genoten van een mega vanille/stratiatella.
Bij thuiskomst met bijeengeraapte moed m'n kleinste handjes aangetrokken en nogmaaris in de donkere krochten van den FJR z'n kopkuip gedoken.
En zie : geduld en persisitentie wordt beloond :arrow: de kleine stekker die maakt dat de ruit terugzakt na contact AF, is uitmekaar :thumbsup:
En what's more : het f**ing neutral-lampke ging prompt uit :ugeek:

Een warm gevoel doorstroomde mijn gemoed en de spontane YES ! is waarschijnlijk in de verre omtrek gehoord ;) :mrgreen:
De zonet afgedrukte werkplaatshandboekschema's om de afbraakwerken aan te vatten kunnen dus bij 't oud papier :-D
Nu dus alle rommel weer op z'n plaats frommelen ... en afwachten of de oplossing blijvend is :krabje:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Warm gevoel in de broek???
Zo jong nog, en daar nu al last van? :thumbsdown:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 27 Mar 2020 18:27 Warm gevoel in de broek???
Zo jong nog, en daar nu al last van? :thumbsdown:
:lol: :lol: Altijd met alles al rapper geweest dan de rest ;) :mrgreen: :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Proficiat met uw warm (broek) gevoel Ozzepa. :lol: :lol:

Ah ja en ook proficiat dat uw neutraal lampjes probleem is opgelost. :) :grin:

(als ik het goed snap is de kortsluiting weg maar kan je ruit nu niet meer op en neer bewegen?) :whistling:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 28 Mar 2020 12:53 Proficiat met uw warm (broek) gevoel Ozzepa. :lol: :lol:

Ah ja en ook proficiat dat uw neutraal lampjes probleem is opgelost. :) :grin:

(als ik het goed snap is de kortsluiting weg maar kan je ruit nu niet meer op en neer bewegen?) :whistling:
Dank voor het medeleven, Droop :ImaPoser:
Nee, de ruit gaat nog vrolijk op en neer met het daartoe bedoelde knopke ; ze zakt, bij uitzetten van 't contact, alleen niet meer automatisch naar de laagste stand.
Mijn amateuristisch-deductieve-verklaring :
De ontkoppelde stekker bewerkstelligde die "handige" feature. Omdat ik geen schema van de stuurmodule voor de ruitmotor heb, is het niet helemaal zeker, maar het vermoeden is dat een plakkenblijvende relais daarin het neutrallampke van stroom bleef voorzien via de contact-omzeilende permanente stroomkring t.b.v. het klokje, kilometer- en triptellers alsook de "wegrijbeveiliging" ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by diskeletloetje »

Niet veel te vertellen alleen dit misschien : ik ben blij dat jullie er zijn. Sorry, slechte dag... :(
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 28 Mar 2020 13:37 .....het vermoeden is dat een plakkenblijvende relais daarin het neutrallampke van stroom bleef voorzien via de contact-omzeilende permanente stroomkring t.b.v. het klokje, kilometer- en triptellers alsook de "wegrijbeveiliging" ...
Dat is toch allemaal veel te complex gemaakt eigenlijk eh. Wie verzint al die nutteloze opties, gelijk dat bij stilstand automatisch zakkend ruitje? Wat is de meerwaarde daarvan?
En je vindt dat bijna overal tegenwoordig: van die extra's of features die zogezegd iets verbeteren, of het comfort verhogen, of iets vergemakkelijken.
Ik denk alweer aan de automatisch schakelende lichten op een auto, maar het zit hem tegenwoordig ook in véél simpeler dingen, zoals bij koffiefilters (bij opgietkoffie) waar tegenwoordig een lipke aan is waarmee je ze gemakkelijker kan opvouwen. En blijkbaar was het nog niet simpel genoeg want nu heb ik opgemerkt dat ze het papieren randje aan één zijde ervan twee millimeter lager gemaakt hebben, zodat je de filter nóg eenvoudiger kan openplooien. En dan vraag ik me écht af waar we mee bezig zijn. Waartoe het gaat leiden is me zelfs helemáál en raadsel.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 29 Mar 2020 08:32 ..... En dan vraag ik me écht af waar we mee bezig zijn. Waartoe het gaat leiden is me zelfs helemáál en raadsel.
Allez, Muug : dat is dezer dagen toch overduidelijk ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by petervdc »

3 weken thuiswerk nu gehad, en nog es 3 (kwerk bij Proximus).
Heeeeel rustig idd, 60 ipv 300 techniekers werk te geven.
Iedere avond een uurke wandelen.
Iedereen buiten is idd welgezinder, trager ook, de zotte wereld mag wel es stilvallen.
Geen juich reden is dat er weeral onduidelijkheid is of ik mijn niet-samenwonend-lief mag bezoeken.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

petervdc wrote: 31 Mar 2020 09:38 Geen juich reden is dat er weeral onduidelijkheid is of ik mijn niet-samenwonend-lief mag bezoeken.
Daar is geen onduidelijkheid over: het mag niet !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Gisteren tijdens het weer inmekaar-frommelen van den FJR zijn batterijvak-contreiën verdorie het oog afgebroken waarmee de massakabel van één van de Xenon-lampen op de accu vastgemaakt wordt Als amateur-ellentrieker zo natuurlijk niks in een dozeke liggen ... en ge moogt niet uit uw kot.
Nuja : waar zou ik het ook al gaan halen :mrgreen:
Gertruud dan maar opgezadeld en met een omwegske van zo'n 15km langs alle klein wegskes in de buurt, haar naftbuske gaan vullen en in den Alma appelsap, chips, Solo, speculoos en selder gaan inslaan. De terugweg was al even deugddoend. JUICH-JUICH !!
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Juich, juich, we mogen terug op den brommer.

Mijn eerste post-lockdownritje was echter bijna fout afgelopen. Pré-corona had ik nog nieuwe banden laten steken maar ik mocht toen mijn moto niet meer gaan ophalen. Sammy van atelier Vanmeensel, die me niet betaalt om zijn naam te vermelden, mocht natuurlijk wel thuis leveren. Wat hij dan ook gedaan heeft. The Awesome Big Marine Named Camouflage is dan gewoon de schuur ingeduwd.

Vandaag vertrokken en mijnen kop was dus al direct in goe zot modus en ik heb natuurlijk niet meer gedacht aan die nieuwe banden. Op het eerste kruispunt waar ik linksaf moest, heb ik mijn gas al flink opengedraaid. Mijn achterband was daar echt nog niet op voorzien en besloot rechtdoor te gaan. Aan de andere kant van het kruispunt stond meneer en madam op de RT met matching motorpakken te wachten. Ik dus al driftend over het kruispunt maar gelukkig had ik nog de coolheid bewaard om toch even te groeten, een kleine moeite en het kost geen geld.

Moet ik nog vertellen dat de rest van het ritje toch wat rustiger verlopen is? :ricky: :ricky: :ricky:

En dat deed toch deugd, zo gewoon nog eens met de brommer rijden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Locked