Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

en ge moogt niet uit uw kot....

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Marsman »

't is begot godgeklaagd: de naft staat hier in de buurt aan €0.962 per liter.....


.....en ge moogt niet uit uw kot

:furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Marsman wrote: 26 Mar 2020 12:52 't is begot godgeklaagd: de naft staat hier in de buurt aan €0.962 per liter.....


.....en ge moogt niet uit uw kot

:furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Prima, dan kom ik daar tanken! 8-)

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Mijnen brommer volledig onderhoud gegeven... De naft goedkoop en dan kan ik er nog ni mee buiten.
Moet nog wel alle dagen gaan werken dus noodzakelijke verplaatsing :mrgreen: maar met die O plaat valt ge nu echt wel op :dontknow:
dus blijft hij nog maar braafkes binnen staan... :(
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by robman »

....vandaag gingen we onze nieve tweedehandse auto afhalen ......waar we naar uitkeken .... :cry:



....en ge moogt ni uit uw kot :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

robman wrote: 27 Mar 2020 09:30 ....vandaag gingen we onze nieve tweedehandse auto afhalen ......waar we naar uitkeken .... :cry:



....en ge moogt ni uit uw kot :wall:
ha, ik had gisterenavond een heel schone rode F650GS gezien in de west-vlaanders, voor 2195 euro maar, ook met koffers en al, maar ge moogt niet uit uw kot. :evil:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Muug wrote: 27 Mar 2020 10:52 ha, ik had gisterenavond een heel schone rode F650GS gezien in de west-vlaanders, voor 2195 euro maar, ook met koffers en al, maar ge moogt niet uit uw kot. :evil:
Ik dacht 'm door te sturen. Ik zou toch gaan zien zenne.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Muug wrote: 27 Mar 2020 10:52
robman wrote: 27 Mar 2020 09:30 ....vandaag gingen we onze nieve tweedehandse auto afhalen ......waar we naar uitkeken .... :cry:



....en ge moogt ni uit uw kot :wall:
ha, ik had gisterenavond een heel schone rode F650GS gezien in de west-vlaanders, voor 2195 euro maar, ook met koffers en al, maar ge moogt niet uit uw kot. :evil:
Ha, ik had vorige week mijn 790 Adventure mogen gaan afhalen, maar ge moogt niet uit uw kot. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 27 Mar 2020 10:58
Muug wrote: 27 Mar 2020 10:52 ha, ik had gisterenavond een heel schone rode F650GS gezien in de west-vlaanders, voor 2195 euro maar, ook met koffers en al, maar ge moogt niet uit uw kot. :evil:
Ik dacht 'm door te sturen. Ik zou toch gaan zien zenne.
Er ging vandemorgen al ene gaan kijken, hij zal wel al verkocht zijn. :(
Tenandere, de flikken lachen er niet mee als ze u tegenhouden.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Ik ben vandaag toch uit mijn kot gekomen...voor een -voor mij- noodzakelijk werk. Ongetwijfeld niet voor de overheid, maar die gaat voor mij niet bepalen wat ik wel en niet noodzakelijk vind.
De essentie van de zaak is dat ik voor dat werkje niet in contact moest komen met andere mensen.

Ware het niet dat ik mijn pa zijnen auto daarvoor genomen had wegens meer laadcapaciteit, en die zijn batterij besloot om in het midden van den bos niet meer te willen starten. Dus moest mijn madam op haar beurt de baan op
met de starterpack. Ondertussen mijn pa gebeld die de garage contacteerde en onmiddellijk een afspraak maakte voor een nieuwe batterij. Daar toegekomen werd ik begroet door een nuclear fallout mannetje (bijna in miijn broek gedaan van't lachen) die den auto overnam terwijl ik op't straat mocht blijven wachten. Bleek dat de madam van de garage nog op stap moest naar een ander magazijn om een gepaste batterij te gaan zoeken.
Na 2,5 uur op mijne rug in't zonneke gelegen te hebben was den auto terug in orde. Terwijl ik daar lag te zonnen ben ik wel aangesproken door een politiepatrouille en moest ik uitleg geven waarom ik mij daar op mijn gemak met mijn eigen zaken lag te bemoeien...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

ha bon ge ziet ge zijn toch alert eh.
Of lag je in bloot bovenlichaam te zonnen? :w00t:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

awel, ik vraag mij dus af...

Mijn grootvader zit in een rusthuis... zijn huis gaat verkocht worden...
Aan dat huis hangt een stukske grond (gras) van 15meter op 100meter diep...
Dat moet dringend afgereden worden....

de zitmaaier staat bij mij in haaltert (ninove)...
de grond ligt in Moorsel (Aalst)...
Is het nog toegestaan om de zitmaaier op een remork te zetten en dat in Moorsel te gaan afzetten?

Ik heb geen contact met anderen. 't is vrij essentieel, want als ik nog lang wacht gaat zelfs de zitmaaier moeite krijgen met de hoogte van het gras...
En voor de koper was het vraag aan ons om dat toch te onderhouden tot de verkoop effectief afgerond is...

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 27 Mar 2020 21:30 awel, ik vraag mij dus af...

Mijn grootvader zit in een rusthuis... zijn huis gaat verkocht worden...
Aan dat huis hangt een stukske grond (gras) van 15meter op 100meter diep...
Dat moet dringend afgereden worden....

de zitmaaier staat bij mij in haaltert (ninove)...
de grond ligt in Moorsel (Aalst)...
Is het nog toegestaan om de zitmaaier op een remork te zetten en dat in Moorsel te gaan afzetten?

Ik heb geen contact met anderen. 't is vrij essentieel, want als ik nog lang wacht gaat zelfs de zitmaaier moeite krijgen met de hoogte van het gras...
En voor de koper was het vraag aan ons om dat toch te onderhouden tot de verkoop effectief afgerond is...
Ik zou de vraag stellen aan beide gemeentebesturen om u te kunnen indekken. Met hun beslissingen op papier kunt ge de verkoper overtuigen van uw goei intenties.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Koeno wrote: 27 Mar 2020 21:30 awel, ik vraag mij dus af...

Mijn grootvader zit in een rusthuis... zijn huis gaat verkocht worden...

En voor de koper was het vraag aan ons om dat toch te onderhouden tot de verkoop effectief afgerond is...
:? Dit valt een beetje onder mantelzorg wat zeker nog mag en tuinmannen mogen ook nog werken als ze de social distance respecteren. Misschien veiligheidshalve eens naar de politie of gemeente bellen :?:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 27 Mar 2020 10:58
Muug wrote: 27 Mar 2020 10:52 ha, ik had gisterenavond een heel schone rode F650GS gezien in de west-vlaanders, voor 2195 euro maar, ook met koffers en al, maar ge moogt niet uit uw kot. :evil:
Ik dacht 'm door te sturen. Ik zou toch gaan zien zenne.
Het was dus ene die al in de fabriek verlaagd was: kortere vering, middenbok en zijstandaard.
Daarin heb ik geen interesse, hoe laag de prijs ook.

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by diskeletloetje »

Vorige week dinsdag begeef ik mij ,wegens toch thuis, naar de keuring met de ik-leer-rijden- auto van de dochter. Keuringsbewijs was nog maar 14 dagen goed. Na 2,5 uur aanschuiven en net als ik mag binnenrijden, grabbel ik die papieren samen en merk ik dat dat keuringsbewijs thuis nog op de tafel ligt. Gelukkig geen probleem, ik kan een duplicaat bekomen, eveneens na een half uur buiten aanschuiven aan de kassa, 13 euro later komt mijnen auto met een rode kaart buiten gereden. 50% verminderde remkracht links vooraan. Soit, om een lang verhaal kort te maken: sanderdaags worden de keuringen gesloten en binnenkort aflopende keuringsbewijzen verlengd. Had ik dat op voorhand geweten dan konden we nu nog met die auto bollen want nu heb ik geen flauw idee wanneer die hersteld raakt...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

diskeletloetje wrote: 28 Mar 2020 23:14 sanderdaags worden de keuringen gesloten en binnenkort aflopende keuringsbewijzen verlengd. Had ik dat op voorhand geweten
Dat is alleszins in de media vermeld geweest, want ik wist het. :? Vier maand toe en de keuringsbewijzen ook zo lang verlengd, als ik me niet vergis.

https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en ... utokeuring
https://www.knack.be/nieuws/belgie/cent ... 1585467311
enz.

2,5uur aanschuiven is wel de hel.... :devil:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

diskeletloetje wrote: 28 Mar 2020 23:14 ...Soit, om een lang verhaal kort te maken: sanderdaags worden de keuringen gesloten en binnenkort aflopende keuringsbewijzen verlengd. Had ik dat op voorhand geweten dan konden we nu nog met die auto bollen want nu heb ik geen flauw idee wanneer die hersteld raakt...

https://www.lydiapeeters.be/minister/faq-autokeuring/

Zie punt 5. :thumbsup:

Garages mogen nog dringende herstellingen doen op afspraak, dus even bellen. ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 29 Mar 2020 10:27 https://www.lydiapeeters.be/minister/faq-autokeuring/
Zie punt 5. :thumbsup:
Garages mogen nog dringende herstellingen doen op afspraak, dus even bellen. ;)
DRINGENDE herstellingen :?: :?: :?

Den A6 heeft dus een rode kaart voor het (volgens de keuringsmeester :mad: ) buitensteken van de achtervelgen met 1,5mm.
Herkeuring moest voor 19 maart.
Wat te doen :?:

4 Kan ik mijn personenwagen opnieuw laten keuren?

Neen, dit kan niet. Enkel in geval van een herkeuring kan u zich aanbieden. In alle andere gevallen wordt de geldigheidstermijn van uw keuringsbewijs met 4 maanden verlengd na het opheffen van de coronamaatregelen.
ERGO : ik kan hem laten herstellen en herkeuren :!: ... als mijne bandenman tenminste open is.
De nodige verplaatsingen om deze onnozeligheid te regelen gelden hier dus als essentieel :?: :krabje: :pillepalle:

8 Welke maatregelen worden genomen om problemen met ongekeurde voertuigen te voorkomen?

Voor iedereen die na 13 maart naar de keuring moest gaan wordt de termijn verlengd met 4 maanden na het opheffen van de noodmaatregelen. Dit geldt zowel voor de eerste keuringen als de periodieke keuringen.
Voor de herkeuringen volstaat het om de kleine herstellingen te laten attesteren door een erkende garagist.


Ik moet hem laten herstellen en een "attest" vragen ... maar ... hoef niet herkeurd te worden :krabje:

17 Ben ik nog gedekt door mijn verzekering als ik een ongeval krijg tijdens mijn verlengingstermijn?

Elke bestuurder moet te allen tijde nagaan of zijn voertuig geschikt is om veilig rond te rijden. Dat wil zeggen dat ook in normale omstandigheden duidelijk zichtbare gebreken niet verzekerd zijn. In alle andere gevallen verplaatst u zich, gezien de verlenging, met een geldig keuringsbewijs.

Het gebrek (1,5mm buitenstekende achtervelgen) is DUIDELIJK zichtbaar :wall: ... dus NIET verzekerd :?:

10 Kan ik voorlopig een sanctie krijgen van de politie of een andere instelling?
Neen, u kan geen sanctie krijgen. Politiediensten worden geïnformeerd over dit Ministerieel Besluit.
U kan wel een sanctie krijgen van de politie als uw voertuig duidelijk niet voldoet aan de veiligheidsvereisten ook al zit u nog in uw geldige keuringstermijn of de verlengde termijn.

Het zal dus weer afhangen met welk been de ordehandhaver uit z'n bed gestapt is :stop:

Nogmaaris een voorbeeld van wat deze gestapo :lipsrsealed2: :peepwall: ... euuhh coronatijden aan absurde gedachtengangen teweeg brengt.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Zo'n gebleit over wat mechanische issues. 8-)

Erger wordt het als ge niet naar de osteopaat kunt gaan, maar wel met wat wervels zit die uit de pas zijn gesprongen... :shock: ik weet niet hoeveel weken ik dat ga kunnen uithouden :furious3:

Zou ne mens naar de spoed mogen gaan of toch maar eerst eens de huisarts bellen om te vragen of hij ergens iemand weet die nog aan de mensen durft te komen? :dontknow:

Locked