Wel, ik heb gisteren ook zitten prutsen aan mijn moto.
De nieuwe batterij erin gestoken, normaal gezien een werkje van een dik kwartier maar... De Honda goden hadden die schroeven ook al muurvast gezet...
Een beetje WD40 en een goede sleutel en dat euvel was snel opgelost.
Bij het monteren van de batterij geen miserie gehad met de +pool maar aan de - pool kant paste de koppeling net niet, na een half uur klooien heb ik dan maar den draad 90° gedraaid en die bovenaan i.p.v. opzij gemonteerd. De bevestiging van de beide polen zit wat verder naar binnen dan bij de originele batterij, vandaar mijn geklooi.
Maar, batterij gemonteerd en de motor startte onmiddellijk. Nu nog wachten op Godot om een ritje te kunnen rijden.
Thuis melde Facebook dat de NCX net 4 jaar is geworden dus is die batterij eigenlijk een verjaardagsgeschenk.
En for the record : het is een Nitro van € 58 geworden ipv een Yuasa van € 164 geworden, in deze technisch werkloze Corona tijden begin ik hier ook al op te letten.