Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Muug wrote: 31 Mar 2020 11:09 Zo'n gebleit over wat mechanische issues. 8-)

Erger wordt het als ge niet naar de osteopaat kunt gaan, maar wel met wat wervels zit die uit de pas zijn gesprongen... :shock: ik weet niet hoeveel weken ik dat ga kunnen uithouden :furious3:

Zou ne mens naar de spoed mogen gaan of toch maar eerst eens de huisarts bellen om te vragen of hij ergens iemand weet die nog aan de mensen durft te komen? :dontknow:
Best de huisarts bellen denk ik, ziekenhuizen zijn momenteel versterkte burchten, zelfs de spoed. :?

Voor hetzelfde schrijft uw arts spier ontspanners voor en is je grootste miserie snel beter (alé bij mij werkt dat toch als het te pijnlijk is en als ik niet direct naar de osteo kan)

Succes. ;)



En mijn bleittopic is dat mijn moeder, opnieuw op intensieve ligt, 80 jaar oud, weer eens longen vol met vocht, voor de derde keer borstkanker die niet meer te genezen is (op haar resterende borst), een hartklep die amper nog werkt maar waar ze niet meer durven aankomen en vorige week heeft ze nog twee hartinfarcten gehad. Momenteel is ze beter en is alles onder controle maar ze hangt aan een beademingstoestel en als het heel druk zou worden op de corona afdeling dan zit ze sowieso op de eerste rij om haar beademingstoestel te moeten afgeven. :?
Een verhaal dat niet leuk zal eindigen maar we weten dit al een dik jaar dus niet leuk maar wel te plaatsen en mijn moeder is van een taai ras, 8 maand geleden is ze al door het oog van de naald gekropen dus duimen zeker dat het haar weer lukt om wat tijd te kopen. :|

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

hallo kroket. :|
Da's nog iets anders dan een scheef wervelke.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Ja Droopy, als 't ne keer begint ... :cry:

Ik heb het drie keer 'mogen' meemaken (78, '00 en '02) en toen was 't mij ècht genoeg geweest.

Zelfs 't laten inslapen van onzen Border heb ik niet willen meemaken :oops:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

Droopy wrote: 31 Mar 2020 13:39
Muug wrote: 31 Mar 2020 11:09 Zo'n gebleit over wat mechanische issues. 8-)

Erger wordt het als ge niet naar de osteopaat kunt gaan, maar wel met wat wervels zit die uit de pas zijn gesprongen... :shock: ik weet niet hoeveel weken ik dat ga kunnen uithouden :furious3:

Zou ne mens naar de spoed mogen gaan of toch maar eerst eens de huisarts bellen om te vragen of hij ergens iemand weet die nog aan de mensen durft te komen? :dontknow:
Best de huisarts bellen denk ik, ziekenhuizen zijn momenteel versterkte burchten, zelfs de spoed. :?

Voor hetzelfde schrijft uw arts spier ontspanners voor en is je grootste miserie snel beter (alé bij mij werkt dat toch als het te pijnlijk is en als ik niet direct naar de osteo kan)

Succes. ;)



En mijn bleittopic is dat mijn moeder, opnieuw op intensieve ligt, 80 jaar oud, weer eens longen vol met vocht, voor de derde keer borstkanker die niet meer te genezen is (op haar resterende borst), een hartklep die amper nog werkt maar waar ze niet meer durven aankomen en vorige week heeft ze nog twee hartinfarcten gehad. Momenteel is ze beter en is alles onder controle maar ze hangt aan een beademingstoestel en als het heel druk zou worden op de corona afdeling dan zit ze sowieso op de eerste rij om haar beademingstoestel te moeten afgeven. :?
Een verhaal dat niet leuk zal eindigen maar we weten dit al een dik jaar dus niet leuk maar wel te plaatsen en mijn moeder is van een taai ras, 8 maand geleden is ze al door het oog van de naald gekropen dus duimen zeker dat het haar weer lukt om wat tijd te kopen. :|
Sterkte!
"...the path is the destination"

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Ja, in deze surreële tijden wordt alles anders ... zeker wanneer het lijf niet meer helemaal goed mee wil.
Hebben ze je moeder dan ook al met een "clinical frailty scale-score" bedacht, Droopy ?
Mijn vrouw is voogdes over een 60-jarige verlengd-minderjarige. In de instelling waar die verblijft heeft elke cliënt een score gekregen op een schaal van 1 tot 9. Vanaf score 7 na overleg, en sowieso vanaf 8, komen ze niet meer in een ziekenhuis terecht ...
Jullie zijn, zo te lezen al wel wat voorbereid, maar in deze omstandigheden toch extra pijnlijk.
Sterkte !
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Droopy wrote: 31 Mar 2020 13:39
Muug wrote: 31 Mar 2020 11:09 Zo'n gebleit over wat mechanische issues. 8-)

Erger wordt het als ge niet naar de osteopaat kunt gaan, maar wel met wat wervels zit die uit de pas zijn gesprongen... :shock: ik weet niet hoeveel weken ik dat ga kunnen uithouden :furious3:

Zou ne mens naar de spoed mogen gaan of toch maar eerst eens de huisarts bellen om te vragen of hij ergens iemand weet die nog aan de mensen durft te komen? :dontknow:
Best de huisarts bellen denk ik, ziekenhuizen zijn momenteel versterkte burchten, zelfs de spoed. :?

Voor hetzelfde schrijft uw arts spier ontspanners voor en is je grootste miserie snel beter (alé bij mij werkt dat toch als het te pijnlijk is en als ik niet direct naar de osteo kan)

Succes. ;)



En mijn bleittopic is dat mijn moeder, opnieuw op intensieve ligt, 80 jaar oud, weer eens longen vol met vocht, voor de derde keer borstkanker die niet meer te genezen is (op haar resterende borst), een hartklep die amper nog werkt maar waar ze niet meer durven aankomen en vorige week heeft ze nog twee hartinfarcten gehad. Momenteel is ze beter en is alles onder controle maar ze hangt aan een beademingstoestel en als het heel druk zou worden op de corona afdeling dan zit ze sowieso op de eerste rij om haar beademingstoestel te moeten afgeven. :?
Een verhaal dat niet leuk zal eindigen maar we weten dit al een dik jaar dus niet leuk maar wel te plaatsen en mijn moeder is van een taai ras, 8 maand geleden is ze al door het oog van de naald gekropen dus duimen zeker dat het haar weer lukt om wat tijd te kopen. :|
Sterkte Droopy!

In het leven draait alles uiteindelijk om dingen en mensen los te laten, het enige wat dit loslaten kan verlichten is dat men afscheid kan nemen. Ik hoop dat jullie dit op 1 of andere manier toch kunnen doen!

Sterkte!

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Bedankt allemaal. :iloveyou:

De update van vandaag is dat mijn moeder een reuzegrote engelbewaarder moet hebben. :)
Er komt nog steeds vocht uit haar longen maar ze is stabiel. :)
Deze week gaan de artsen onderzoeken of ze nog een stent kunnen plaatsen.
Als het allemaal goed komt zal er dus, weer eens een serieze revalidatie volgen.
@ozzepa : mijn moeder heeft niet zo'n score maar mijn vader in het rusthuis wel.

Da's een ander bleitverhaal want hij is dement, heeft afasie en is aan een kant bijna doof maar toch ziet hij er gelukkig uit in zijn kleine wereldje.

Dan is er nog bleitvethaal drie maar daar gooi ik niet graag details van op internet. (Dat gaat over ons zorgenkind.)

Het kan gek klinken maar het voordeel van al die miserie is dat wij al jaren leven van dag tot dag en in deze coronatijden is dat een enorm voordeel.
Pluk allemaal de dag, geniet van de zon, elkaars gezelschap en de kleine dingen des levens. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Allez...
vandaag heeft een ook zwaar zieke collega met zijn zoon afscheid gaan nemen van zijn vrouw die bezweken is aan corona.... iemand die werkte in een woonzorgcentrum...
Toch een bleitmomentje....

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Muug wrote: 07 Apr 2020 18:59 Allez...
vandaag heeft een ook zwaar zieke collega met zijn zoon afscheid gaan nemen van zijn vrouw die bezweken is aan corona.... iemand die werkte in een woonzorgcentrum...
Toch een bleitmomentje....
Vooral als ge de pano reportage van vorige week moogt geloven over hoe dat afscheid geregeld wordt: via video-chat want ge moogt de kamer niet in... :? 't zal maar je partner, ouder, kind zijn...

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

Muug wrote: 07 Apr 2020 18:59 Allez...
vandaag heeft een ook zwaar zieke collega met zijn zoon afscheid gaan nemen van zijn vrouw die bezweken is aan corona.... iemand die werkte in een woonzorgcentrum...
Toch een bleitmomentje....
...moet verschrikkelijk zijn...
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Cotthem wrote: 07 Apr 2020 20:23
Muug wrote: 07 Apr 2020 18:59 Allez...
vandaag heeft een ook zwaar zieke collega met zijn zoon afscheid gaan nemen van zijn vrouw die bezweken is aan corona.... iemand die werkte in een woonzorgcentrum...
Toch een bleitmomentje....
...moet verschrikkelijk zijn...
Die collega heeft twee zaterdagen geleden zijn toen al serieus zieke vrouw "afgegeven" aan 't ziekenhuis, en na anderhalf uur wachten is 'm naar huis gegaan zonder afscheid te kunnen nemen. En dus gisteren is 'm er efkes bij mogen gaan, met zijn zoon, maar die vrouw was al zo ver heen dat ze dat zo goed als zeker niet gemerkt heeft.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Koeno wrote: 27 Mar 2020 21:30 awel, ik vraag mij dus af...

Mijn grootvader zit in een rusthuis... zijn huis gaat verkocht worden...
Aan dat huis hangt een stukske grond (gras) van 15meter op 100meter diep...
Dat moet dringend afgereden worden....

de zitmaaier staat bij mij in haaltert (ninove)...
de grond ligt in Moorsel (Aalst)...
Is het nog toegestaan om de zitmaaier op een remork te zetten en dat in Moorsel te gaan afzetten?

Ik heb geen contact met anderen. 't is vrij essentieel, want als ik nog lang wacht gaat zelfs de zitmaaier moeite krijgen met de hoogte van het gras...
En voor de koper was het vraag aan ons om dat toch te onderhouden tot de verkoop effectief afgerond is...
Als er niemand in dat huis aanwezig is mag je daar zijn en doen wat je moet doen. Mijn schoonmoeder zit in lock down in haar woonst in Spanje. Het huis hier is niet bewoond momenteel en mijn vrouw gaat daar om de zoveel tijd langs om de planten water te geven en de brievenbus leeg te maken.

Dus als jij daar moet zijn om welke reden dan ook die “normaal” en aanvaardbaar zijn mag je dat. Als je tegengehouden wordt en je zegt de agent dat je thuis genen hof hebt en daar wil gaan zitten en er toch niemand is ga je misschien de portemonnee mogen bovenhalen. Als je zegt dat je daar heen moet met de door jou hierboven geschreven redenen gaan ze daar niet moeilijk over doen, op voorwaarde dat het huis niet bewoond is.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Al eens nagedacht over het gegeven “politiestaat”

Iets waarvan we dachten dat we dit nooit of te nooit zouden kennen in ons Belgenlandje. Het feit dat je dezer dagen jezelf moet verantwoorden over je doen en laten past helemaal in de definitie van een politiestaat.

Ik blijf meer dan goed genoeg in mijn kot maar het zet me wel aan het denken. Dat de grens tussen goed en kwaad, legaal en illegaal, geluk en ongeluk, leven en dood, goed en fout, en democratie en dictatuur enz enz toch flinterdun is en makkelijk overgeschreden kan worden.

Nog effe en we zijn er hopelijk allemaal snel vanaF.

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Wipr, ben het met u eens. En ik heb zo'n politieblauw vermoeden dat ze in de afbouwfase ook die controleapp gaan "uitrollen". Waar ze niks mee zijn tenzij er massaal getest wordt en er ergens toch wat persoonsgegevens doorgestuurd worden wegens anders geen nut.
Daarna is het afwachten wat er daar van afgeschaft wordt eens het allemaal over is. Met Jan Hesp en Crembo aan het roer vrees ik ervoor.

Ik snap de argumenten wel, nu. Als je dat beestje wil klein krijgen met zo weinig mogelijk slachtoffers moet je drastisch te keer gaan. We zijn duur de comprenuur. Kijk naar de toestanden aan Heverlee bos en dergelijke vorige week en de containerparken gisteren.

Over de toestanden wanneer iemand dood gaat hoor je niets in het nieuws. Doelbewust waarschijnlijk, de psychologische schade moet niet nog wat aangewakkerd worden, die zal zo al groot genoeg zijn. Ook bij de helden. Komt nog wel boven wanneer hun adrenalinepeil mag zakken. :(
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Wipr wrote: 07 Apr 2020 23:41 Al eens nagedacht over het gegeven “politiestaat”
Blackbert wrote: 08 Apr 2020 06:43 Wipr, ben het met u eens.

Ik snap de argumenten wel, nu. Als je dat beestje wil klein krijgen met zo weinig mogelijk slachtoffers moet je drastisch te keer gaan. We zijn duur de comprenuur. Kijk naar de toestanden aan Heverlee bos en dergelijke vorige week en de containerparken gisteren.
Wel ik ben het ook met je eens Wipr, laat ons hopen dat het enkel voor deze periode is maar ik vermoed dat er toch wel enkele zaken zullen blijven hangen.
Het probleem is dat er, zoals Blackbert zegt, veel mensen duur de comprenuur zijn en de brave of verstandigen moeten het dan ook ondergaan.
Blackbert wrote: 08 Apr 2020 06:43Over de toestanden wanneer iemand dood gaat hoor je niets in het nieuws. Doelbewust waarschijnlijk, de psychologische schade moet niet nog wat aangewakkerd worden, die zal zo al groot genoeg zijn. Ook bij de helden. Komt nog wel boven wanneer hun adrenalinepeil mag zakken. :(
Net zoals Muug poste over zijn collega kan ik hier helaas ook zo'n verhaal posten.
De schoonmoeder van mijn oudste nicht is vorige vrijdag gestorven aan corona. 55 jaar en tot over drie weken kerngezond en actief.
Nadat ze in het ziekenhuis belande kreeg de familie eenmaal per dag een telefonische update over haar toestand, die was elke dag wat slechter en als ze een telefoontje kregen dat ze mochten langskomen wisten ze dat het was om afscheid te nemen.
Moeder aan de beademingsmachine en in kunstmatige coma met stilvallende vitale organen, niet bepaald een afscheid in schoonheid.

En leuke edit : moeder is na 13 dagen intensieve van al haar drains, baxters en zuurstof verlost, (opnieuw) op naar afdeling geriatrie en revalidatie. :)
Last edited by Droopy on 08 Apr 2020 13:51, edited 2 times in total.

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

politiestaat politiestaat
ge ziet toch wel wat voor kiekens driekwart van de burgers zijn! :shock:
Staan ze een uur aan te schuiven aan containerparken, nog voor ze open zijn! :shock:
Mijn buren hier laten hun kinderen nog steeds samen spelen. Kinderen van vier-vijf huishoudens.
Geen probleem volgens hun omdat die kinderen al jaren met elkaar samen spelen.
Eén van de moeders werkt zelfs in zo een woonzorgcentrum.
Nochthans zijn dat intelligente mensen.
En toch interpreteren ze de regels op hun eigen manier. Ze snappen niet dat al die cirkels in elkaar grijpen. Ze willen de wiskunde achter de statistieken die ons gedrag nu bepalen niet aanvaarden.
Dus ja er zijn strenge maatregelen nodig.
Streng maar rechtvaardig,zoals een normale huisvader zou doen.
Want de gemiddelde burger is een dom kieken. En domme kiekens moeten strak geleid worden.

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Muug wrote: 08 Apr 2020 11:48 ...
Mijn buren hier laten hun kinderen nog steeds samen spelen. Kinderen van vier-vijf huishoudens.
Geen probleem volgens hun omdat die kinderen al jaren met elkaar samen spelen.
Eén van de moeders werkt zelfs in zo een woonzorgcentrum.
Nochthans zijn dat intelligente mensen.
En toch interpreteren ze de regels op hun eigen manier. Ze snappen niet dat al die cirkels in elkaar grijpen. Ze willen de wiskunde achter de statistieken die ons gedrag nu bepalen niet aanvaarden.
Laat je buren hier naar kijken : https://www.youtube.com/watch?v=fqK-pSMdGqY dan snappen ze hopelijk waarom er een tijdelijk streng beleid nodig is. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Droopy wrote: 08 Apr 2020 13:56 Laat je buren hier naar kijken : https://www.youtube.com/watch?v=fqK-pSMdGqY dan snappen ze hopelijk waarom er een tijdelijk streng beleid nodig is. ;)
Tutut, die mensen zijn te zeer van hun eigen overtuigd.
ik heb niet de gewoonte om iets te blijven herhalen.
Tegen dovemansoren ga ik niet blijven praten. :laugh3:

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Muug wrote: 08 Apr 2020 15:57 ....
Tegen dovemansoren ga ik niet blijven praten. :laugh3:
Van de papa zelf gehoord : zoonlief had tegen het advies van zijn ouders met drie vrienden afgesproken om samen in de tuin te voetballen. Die tuin is achter hun huis en met een haag rond. Buurvrouw miss Bucket belt de politie, een van de jongens kan wegflippen maar de andere drie hebben elk een boete van €250. In principe konden de agenten een boete erbij geven van €250 aan die vrienden omdat ze ook nog een nutteloze verplaatsing hadden gemaakt. Bij een volgende overtreding hebben ze nog kans dat het parket de boel bekijkt. 😲

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Één ding lijkt me ivm dit al dan niet nodig te achten in-uw-kot-blijven-gedoe inallegaval duidelijk : bij de jaarlijks terugkerende pandemie, waar wereldwijd telkens tussen 290.000 en 650.000 doden vallen, terwijl er zelfs al een vaccin voor bestaat :!: :!: denkt geen kat, en al zeker geen politieker, er aan om dezelfde rigoereuze beslissingen te nemen.
Zeer kurieus vind ik het dat de sterftecijfers toegeschreven aan het jaarlijks "griepje" schijnbaar allom aanvaard worden als normaal.
Héél even durfde Van Ranst die onthutsende cijfers even terloops vermelden tijdens een Op de Afspraak, maar daar werd meteen overgesprongen en geen enkele van de toch verondersteld intelligente gasten aan de tafel vroeg zich luidop af waarom we dat dan elk jaar weer zonder lockdown laten passeren.
In de optiek van de huidige heersende ontstentenis begrijp ik dat dus totaal niet.
Als de jaarlijkse oversterfte toegeschreven aan influenza een statistische realiteit is, een feit waar men elk jaar zeker van is, zelfs met de wetenschap dat het vaccin nog erger voorkomt, gewoon aanvaard wordt en geen enkele verder actie vereist, dan vraag ik me echt af waar we dees weken mee bezig zijn.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked