Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Droopy wrote: 12 Apr 2020 11:18
Wipr wrote: 12 Apr 2020 00:50
Ik heb een Inmotion V8 gekocht! Topsnelheid 30km/u dus 25km/u is te doen maar zal eerder iets tussen de 20-23 zijn en een fabrieksrange ongeveer 45km (20-25km/u irl) maar de ervaring met de elektrische steps en monowheels is dat je een realistische range kent door de fabrieksrange simpelweg in de helft te doen!
....
Begin maart in Montpellier geweest en daar stond een Ninebot Z10 monowheel. Zo een turbo monowheel. Weegt rond de 22-23kg
Dat heb ik toch even moeten opzoeken, met discolampjes inbegrepen zie ik, ziet er leuk uit. :thumbsup:
(je gaat daar toch ook geen andere uitlaat opzetten vooraleer je die verkoopt hé :w00t: :lol: )

Die Ninebot ziet er toch gevaarlijk uit als je geen ervaring hebt, aan 25 km/h op je gezicht vallen met zo'n monowheel kan al heel pijnlijk zijn, laat staan aan 50km/h. :shock:
De discolampjes waren datgene dat me over de streep hebben getrokken er ene aan te schaffen :mrgreen:

Idd, je kan daar lelijk mee vallen maar ondanks dat ik de wilde haren niet verloren ben worden ze toch al wat “grijs” dus heb ik geen nood meer aan halsbrekende toeren.

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

twee moto's verzet zodat ik wat meer plaats heb... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Niks, ik ben moe. :lipsrsealed2:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Juist een volledige originele uitlaat voor mijne Triumph scrambler besteld, ik kan hem maar liggen hebben ,die demper die er nu opstaat daar staat geen E keurstempel op ,ik heb in de demper wel een db killer gestoken ,maar op de keuring zal dat niet volstaan denk ik als er geen E keurstempel op staat,'k ben is benieuwd hoe die moto er zal uitzien met een dubbele uitlaat onder mekaar zo naast de moto :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Keuring? welke keuring? :dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 14 Apr 2020 15:43 Keuring? welke keuring? :dontknow:
Naar het schijnt gaat de klap dat de mogelijkheid dat "men" serjeus overweegt die "Europees opgelegde regelgeving" vanaf begin volgend jaar ook hier (na jarenlang gepalaver en al tig keer aangekondigd) in voege te laten treden.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Blackbert wrote: 14 Apr 2020 15:43 Keuring? welke keuring? :dontknow:
Binnen twee jaar zou er toch een keuring voor moto's komen hebben ze mij wijs gemaakt , voor mij moet die er zeker niet komen , maar als ze er komt is de uitlaat van mijne moto dan toch in orde, allee die moto is in orde ,voor mij toch ,het werkt allemaal :mrgreen: , maar er staat overal geen keurmerk op op hetgeen ze gebruikt hebben :whistling:

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

bompa wrote: 14 Apr 2020 13:17 'k ben is benieuwd hoe die moto er zal uitzien met een dubbele uitlaat onder mekaar zo naast de moto :mrgreen:
:cry: , gelijk een tang op een varken? :roll:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Stefke wrote: 14 Apr 2020 17:22
bompa wrote: 14 Apr 2020 13:17 'k ben is benieuwd hoe die moto er zal uitzien met een dubbele uitlaat onder mekaar zo naast de moto :mrgreen:
:cry: , gelijk een tang op een varken? :roll:
Ja da zit er dik in :? : , maar als ik daar dan mee rij zie ik dat zelf toch niet 8-) ,maar ik denk dat ik die uitlaat maar pas volgende winter zal passen :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 14 Apr 2020 19:25
Stefke wrote: 14 Apr 2020 17:22
:cry: , gelijk een tang op een varken? :roll:
Ja da zit er dik in :? : , maar als ik daar dan mee rij zie ik dat zelf toch niet 8-) ,maar ik denk dat ik die uitlaat maar pas volgende winter zal passen :mrgreen:
Den originele Steve McQueen had toch ook zo 2 pijpkes tegen zijn rechterkant geplakt staat mij voor. Heeft wel iets, mijgedacht :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Mijn schoonouders wonen deels in Spanje, deels in Belgie maar nu zitten ze door de lock down vast in Spanje. Een stuk strenger dan hier blijkbaar.

Maar goed, de man van mijn schoonmoeder heeft daar een 125cc scooter (ken het merk niet) maar hij moet daar mee naar een motorkeuring hoor heb ik van de week vernomen! :shock:

Laat het maar zo die keuring!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 14 Apr 2020 22:15
bompa wrote: 14 Apr 2020 19:25
Den originele Steve McQueen had toch ook zo 2 pijpkes tegen zijn rechterkant geplakt staat mij voor. Heeft wel iets, mijgedacht :thumbsup:
Dat zou wel is kunnen? maar ik heb nog niet op google gekeken. Maar in de loop van volgende week zou ik die uitlaat thuis hebben als de koerier van DHL over de grens mag. 8-)
Last edited by bompa on 15 Apr 2020 12:07, edited 1 time in total.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Wipr wrote: 15 Apr 2020 01:48 Mijn schoonouders wonen deels in Spanje, deels in Belgie maar nu zitten ze door de lock down vast in Spanje. Een stuk strenger dan hier blijkbaar.

Maar goed, de man van mijn schoonmoeder heeft daar een 125cc scooter (ken het merk niet) maar hij moet daar mee naar een motorkeuring hoor heb ik van de week vernomen! :shock:

Laat het maar zo die keuring!
Den eerste keer da ik na al die jaren een verbouwde moto koop :( nu zullen ze er is mee afkomen :?

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 14 Apr 2020 22:15 Den originele Steve McQueen had toch ook zo 2 pijpkes tegen zijn rechterkant geplakt staat mij voor. Heeft wel iets, mijgedacht :thumbsup:
Oei, ik ben een beetje in de war, die van bompa heeft al toch 2 hoogstaande uitlzaatjes opzij of ben ik zo mis. :roll: Ik dacht overschakelen naar laagliggende links en recht de bedoeling was... :dontknow:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Stefke wrote: 15 Apr 2020 14:40
OzzePaa wrote: 14 Apr 2020 22:15 Den originele Steve McQueen had toch ook zo 2 pijpkes tegen zijn rechterkant geplakt staat mij voor. Heeft wel iets, mijgedacht :thumbsup:
Oei, ik ben een beetje in de war, die van bompa heeft al toch 2 hoogstaande uitlzaatjes opzij of ben ik zo mis. :roll: Ik dacht overschakelen naar laagliggende links en recht de bedoeling was... :dontknow:
Ik heb is gegoogeld ,bij Steve McQueen ,da was er een met twee rechte pijpen onder elkaar naast de moto ,maar nu kan je zo een model van moto blijkbaar terug kopen,maar hij had ook ne moto met de pijp onder de moto.
De uitlaat bij mij voor de moment is een pijp naast de moto ,van twee in een,zoiets ongeveer ,Image

Die ik nu gekocht heb,de originele pijpen zijn er twee onder mekaar met vanachter op elke pijp een verdikking ,maar men moet ze ook naast de moto plaatsen Image

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

die 1200 vind ik wel top!
Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Stefke wrote: 15 Apr 2020 19:04 die 1200 vind ik wel top!
Image
Ja die is mooi , die uitlaat is korter dan die originele van de 900 en dat vind ik ook mooier.

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Zelf zou ik héél graag eens met deze Triumph 1200 rijden.
Men is nl. lyrisch over het soepele, laagtoerige en koppelrijke motorblok. Verder vind ik 'm ook erg knap.

Image

https://www.triumphmotorcycles.be/motor ... speed-twin

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Muug wrote: 16 Apr 2020 11:17 Zelf zou ik héél graag eens met deze Triumph 1200 rijden.
Men is nl. lyrisch over het soepele, laagtoerige en koppelrijke motorblok. Verder vind ik 'm ook erg knap.

Image
Ik denk wel dat die goed rijd ,als ik van de 900 van uit ga, ik reed een testritje dat ging soepel en vlotjes en ik was verkocht ,alleen al op de snelweg ga ik rustiger rijden dan vroeger want ik zit helemaal in de wint,maar erg is dat niet.
Die 1200 zal zeker goed rijden denk ik,en ziet er nog goed uit ook,

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Cotthem »

Onlangs waterpomp laten vernieuwen en gisteren stond mijn dashboard te flikkeren dat em te heet stond...toen ik thuis kwam.
Achterwiel uitgepakt, valbaren gedemonteerd, zijstukken er af...voorkant naar omhoog gebracht met blokken...dop radiator open en koelstof bij gegoten...nekeer schudden...klokklokborrelborrel geluiden....nog es bijvullen en schudden....en azo 35 keer tot de lucht eruit was....
Effe laten warmdraaien tot ventilator aansloeg en weer uitging....
Motor uit. Overdrukventiel voorzichtig lichtjes open zoals bij het ontluchten van de radiator....tot er een klein straaltje water uitkwam zonder gepruttel....
Alles gemonteerd en testrit gedaan....so far so good....dat was een avondvullend programma...
"...the path is the destination"

Locked