Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2925
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Sja, deze en andere farma's hebben ten tijde van SARS en MERS besloten dat andere pillekes en siroopkes meer opbrachten dan verder onderzoek naar een vaccin. Merk op dat deze twee ziektes ontbreken in het lijstje van ziektes waarvoor ze "actief betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe vaccins en behandelingen". Verder ook geen politici die het nodig vonden om belastingsgeld uit te geven aan verder openbaar (universitair) onderzoek naar vaccins trouwens.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

In the end helaas nen business als een andere zeker :roll: :dontknow: En als (zoals ik mij toevallig dezer dagen tijdens mijn WWW-zwerftochten mocht verbazen) door sommigen dan ook nog geopperd wordt dat Bill Gates in heel dat circus een niet zo proper spelleke speelt, is het soms toch geen evidentie om niet in een wat somberder stemming te geraken wat betreft een mens zijn tot op heden gehanteerde overtuiging van de in cé menselijke goedheid.
Het zou me trouwens ook verbazen als (en dan heb ik het niet over de helden van vandaag) ziekenhuizen nog gerund worden vanuit dezelfde instelling als die van de vroegere moeder-oversten of vader-abten toen die hun "gasthuizen" open stelden. Laat staan de beweegredenen van middeleeuwse monniken, medicijnmannen of Oud-Griekse tempelgenezers ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

OzzePaa wrote: 23 Apr 2020 10:56 In the end helaas nen business als een andere zeker :roll: :dontknow: En als (zoals ik mij toevallig dezer dagen tijdens mijn WWW-zwerftochten mocht verbazen) door sommigen dan ook nog geopperd wordt dat Bill Gates in heel dat circus een niet zo proper spelleke speelt, is het soms toch geen evidentie om niet in een wat somberder stemming te geraken wat betreft een mens zijn tot op heden gehanteerde overtuiging van de in cé menselijke goedheid.
Het zou me trouwens ook verbazen als (en dan heb ik het niet over de helden van vandaag) ziekenhuizen nog gerund worden vanuit dezelfde instelling als die van de vroegere moeder-oversten of vader-abten toen die hun "gasthuizen" open stelden. Laat staan de beweegredenen van middeleeuwse monniken, medicijnmannen of Oud-Griekse tempelgenezers ...
Tja, de Bill Gates kwakkel :roll: , en als je een hoedje van alu folie op uwe kop zet, dan ben je beschermd tegen allerlei kosmische stralen. Ik heb hoe langer hoe meer de indruk dat er naast de corona pandemie even hard gevochten moet worden tegen het fake news virus en de complottheorieën.

En wat de ziekenhuizen betreft, gelukkig is de tijd van de nonnekes en de paters lang achter de rug of zoals Pastoor Munte het al lang geleden zei: "Dat is geen non, dat is een zeerover!" In die tijden hadden de helden van vandaag erg te maken met pure uitbuiterij, over andere vormen van misbruik gaan we het dan nog niet hebben. Tja als we daar terug naartoe willen... Maar wees gerust de meeste zieken zijn nog in hande van de "Christelijke zuil", daar is openheid over hé, dat is niet zoiets magisch, van elk ziekenhuis is het publiek hoe en door wie die gerund worden, worden jaarverslagen enzo gepubliceerd, is er controle op alle mogelijke vlakken en ja, dat alles is publiek. Maar natuurlijk is het gemakkelijker om zo een beetje verdachtmakingen rond te strooien.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11813
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ozzepa is er duidelijk niet gerust op, op heel dat Corona-gebeuren. :|
Téveel tijd om op 't www te zitten, en té is altijd slecht nie waar? :mrgreen: Behalve in een uitzondering of twee 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Sorry hoor, Tom ... Als mijn overdenking hierboven overkomt als verdachtmakingen rondstrooien, daarbij tot ideeën leidt dat ik alles wat met nonnen en pastoors te maken heeft onaantastbaar en als waarheid beschouw, dan is ze waarschijnlijk slecht geformuleerd.
Evenzo m'n ekskuzes als bovenstaande gelezen wordt alsof mijn meningen gevormd worden onder invloed van hoaxes of (nowadays) fake news, uit welke hoek dat ook komt, of het nu gaat over Gates, 9/11, de Maanlanding(en), van chemtrails tot het in handen hebben van het wereldbestuur door de Joden, of Covid19 veroorzakende 5G...
Waar ik wel voor sta, is de vrijheid om met een kritische blik en oor in het leven te staan. En dat ik dat op basis van tlevenservaring tamelijk nuchter en onbevooroordeeld kan doen. Een forum in analoge vorm ligt me wat dat betreft waarschijnlijk beter :|
Daarom ; een evenzeer niet van meningen gespeend forumlid citerend : je repose mon fromage ... of wacht : mes fromages ;)

... En Muug : merci voor de relativeringshint :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11813
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 23 Apr 2020 14:16 ... En Muug : merci voor de relativeringshint :thumbsup:
:grin: :thumbsup:

Pa, men kan zijn oogkleppen niet breed genoeg openzetten, ik ga daarmee volledig akkoord. Perifeer zicht is in alle omstandigheden uitermate belangrijk, ongeacht of ge per moto rijdt, op de BBQ uw sossissen in de gaten houdt, of over dat biervirus allerlei weetjes en nieuwtjes bij elkaar schart. :thumbsup:
Het is altijd interessant om te weten wat de ernstige media brengen, en wat de niet-zo-ernstige media verkondigen.
Maar daarbij kan het nooit kwaad om te beseffen en te aanvaarden dat men "er" nooit het fijne van zal weten of kennen, want het is eenvoudigweg onmogelijk om alle facetten van alles te kennen. :ugeek: Er is altijd wel een stukske informatie die wegvalt, een nuance die wordt geknipt omdat het artikel anders teveel woorden telt, etc.... dus ge moogt uwe pot zout nooit te ver weg zetten.... :)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

OzzePaa wrote: 23 Apr 2020 14:16 Sorry hoor, Tom ... Als mijn overdenking hierboven overkomt als verdachtmakingen rondstrooien, daarbij tot ideeën leidt dat ik alles wat met nonnen en pastoors te maken heeft onaantastbaar en als waarheid beschouw, dan is ze waarschijnlijk slecht geformuleerd.
Evenzo m'n ekskuzes als bovenstaande gelezen wordt alsof mijn meningen gevormd worden onder invloed van hoaxes of (nowadays) fake news, uit welke hoek dat ook komt, of het nu gaat over Gates, 9/11, de Maanlanding(en), van chemtrails tot het in handen hebben van het wereldbestuur door de Joden, of Covid19 veroorzakende 5G...
Waar ik wel voor sta, is de vrijheid om met een kritische blik en oor in het leven te staan. En dat ik dat op basis van tlevenservaring tamelijk nuchter en onbevooroordeeld kan doen. Een forum in analoge vorm ligt me wat dat betreft waarschijnlijk beter :|
Daarom ; een evenzeer niet van meningen gespeend forumlid citerend : je repose mon fromage ... of wacht : mes fromages ;)

... En Muug : merci voor de relativeringshint :thumbsup:

Hey Pa,

Ik besef dat ik de indruk gegeven kan hebben je persoonlijk te viseren maar dat is helemaal niet mijn bedoeling. Sorry daarvoor. Ik heb zeker ook niet de bedoeling om jou persoonlijk te gaan beschuldigen van wat dan ook.

Ik vind het eveneens heel belangrijk met een open blik te kijken naar alle zaken en dingen niet zomaar aan te nemen en dan kom je gelukkig tot schoon inzichten. Mooi voorbeeld was de uitleg van Arjen Lubach zondag over de WHO. Al weken roepen allerlei extreem rechtse bronnen over het fake news dat de WHO onder invloed van China brengt en dat China de bron is van alle kwaad en dan komt het zelfs zo ver dat de man die zich president van Amerika noemt, stopt met geld te geven aan de WHO. Allemaal heel dom en weinig onderbouwd. Lubach die dan met een open blik kijkt naar wat eigenlijk aan de hand is en - daar maakt hij een verschil met de meeste bronnen die tot nu van leer trokken tegen de WHO - hij onderbouwt waar het fout gaat. En ja, natuurlijk gaat er heel wat fout! Wil dat dan zeggen dat we dan ineens alles maar moeten weggooien zoals Trump doet en op die manier heel wat meer miserie veroorzaken? "Je mag het kind niet met het badwater weggooien" vind ik een heel schoon uitdrukking. Een ander voorbeeld is "de farma industrie". Ja, ook daar loopt er heel wat fout en op die industrie valt heel wat kritiek te geven, denk maar aan dat ganse verhaal van Baby Pia waar elke weldenkende mens van moet kotsen. Maar wil dat dan zeggen dat die ganse industrie verwerpelijk is? En dat we dan maar in de plaats homeopathische middeltjes moeten gaan gebruiken? Omdat de ene industrie te veel geld vraagt voor zijn producten, gaan we dan klakkeloos aannemen wat verkopers van geschud water zeggen en dan zonder problemen nog veel keer meer te veel geld gaan geven aan die industrie? Het is ook wel de farma industrie, die samen natuurlijk met andere, er mede voor gezorgd heeft dat de medische wetenschap nu staat waar ze staat en dat mogelijkheden zijn die er nog nooit waren. Dat mensen nu op een vrij comfortabele manier oud kunnen worden enzo.

En ja, dan reageer ik nogal eens heftig op verklaringen die maar één kant belichten. Sorry, het wordt tijd dat we nog eens met ons brommerkes mogen gaan rijden!
Me gusta la moto, me gustas tu.

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by robman »

Vandaag toch iets gehoord van dhr Steven v Gucht dat me even deed nadenken ....een griepepidemie niet zo lang geleden bracht een 400-tal doden per dag ...op de hoogste piek van deze corona crisis was dat een 600-tal per dag .

En dat met de maatregelen en geen vaccin ...is dat toch een dikke chapeau voor de bevolking me dunkt !

:thumbsup:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

Tom Thumper wrote: 23 Apr 2020 17:04
OzzePaa wrote: 23 Apr 2020 14:16 Sorry hoor, Tom ... Als mijn overdenking hierboven overkomt als verdachtmakingen rondstrooien, daarbij tot ideeën leidt dat ik alles wat met nonnen en pastoors te maken heeft onaantastbaar en als waarheid beschouw, dan is ze waarschijnlijk slecht geformuleerd.
Evenzo m'n ekskuzes als bovenstaande gelezen wordt alsof mijn meningen gevormd worden onder invloed van hoaxes of (nowadays) fake news, uit welke hoek dat ook komt, of het nu gaat over Gates, 9/11, de Maanlanding(en), van chemtrails tot het in handen hebben van het wereldbestuur door de Joden, of Covid19 veroorzakende 5G...
Waar ik wel voor sta, is de vrijheid om met een kritische blik en oor in het leven te staan. En dat ik dat op basis van tlevenservaring tamelijk nuchter en onbevooroordeeld kan doen. Een forum in analoge vorm ligt me wat dat betreft waarschijnlijk beter :|
Daarom ; een evenzeer niet van meningen gespeend forumlid citerend : je repose mon fromage ... of wacht : mes fromages ;)

... En Muug : merci voor de relativeringshint :thumbsup:

Hey Pa,

Ik besef dat ik de indruk gegeven kan hebben je persoonlijk te viseren maar dat is helemaal niet mijn bedoeling. Sorry daarvoor. Ik heb zeker ook niet de bedoeling om jou persoonlijk te gaan beschuldigen van wat dan ook.

Ik vind het eveneens heel belangrijk met een open blik te kijken naar alle zaken en dingen niet zomaar aan te nemen en dan kom je gelukkig tot schoon inzichten. Mooi voorbeeld was de uitleg van Arjen Lubach zondag over de WHO. Al weken roepen allerlei extreem rechtse bronnen over het fake news dat de WHO onder invloed van China brengt en dat China de bron is van alle kwaad en dan komt het zelfs zo ver dat de man die zich president van Amerika noemt, stopt met geld te geven aan de WHO. Allemaal heel dom en weinig onderbouwd. Lubach die dan met een open blik kijkt naar wat eigenlijk aan de hand is en - daar maakt hij een verschil met de meeste bronnen die tot nu van leer trokken tegen de WHO - hij onderbouwt waar het fout gaat. En ja, natuurlijk gaat er heel wat fout! Wil dat dan zeggen dat we dan ineens alles maar moeten weggooien zoals Trump doet en op die manier heel wat meer miserie veroorzaken? "Je mag het kind niet met het badwater weggooien" vind ik een heel schoon uitdrukking. Een ander voorbeeld is "de farma industrie". Ja, ook daar loopt er heel wat fout en op die industrie valt heel wat kritiek te geven, denk maar aan dat ganse verhaal van Baby Pia waar elke weldenkende mens van moet kotsen. Maar wil dat dan zeggen dat die ganse industrie verwerpelijk is? En dat we dan maar in de plaats homeopathische middeltjes moeten gaan gebruiken? Omdat de ene industrie te veel geld vraagt voor zijn producten, gaan we dan klakkeloos aannemen wat verkopers van geschud water zeggen en dan zonder problemen nog veel keer meer te veel geld gaan geven aan die industrie? Het is ook wel de farma industrie, die samen natuurlijk met andere, er mede voor gezorgd heeft dat de medische wetenschap nu staat waar ze staat en dat mogelijkheden zijn die er nog nooit waren. Dat mensen nu op een vrij comfortabele manier oud kunnen worden enzo.

En ja, dan reageer ik nogal eens heftig op verklaringen die maar één kant belichten. Sorry, het wordt tijd dat we nog eens met ons brommerkes mogen gaan rijden!
:grin: :grin: Onderschat niet het "placebo-effect" van een homeopaat bij sommige mensen. Ik ken er die zweren bij hun homeopaat en eerst hun homeopaat bellen bij een acute blinde darmontsteking :shock: :? :lol: ....
dus "schudden voor gebruik" kan nooit kwaad denk ik dan....tenzij bij een cocktail in laagskes....
Zou een homeopaat een cocktail drinken in laagjes?
"...the path is the destination"

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Een begrafenis regelen in corona tijden...😢
Dubbel zo hard, een troosten schouderklop of knuffel mag niet en we moeten permanent mensen ontgoochelen die perse willen komen naar de dienst en niet snappen dat 13 mensen momenteel echt de limiet is.
Dat vader nu weduwenaar is en , door zijn dementie, dat niet eens beseft komt nu ook keihard binnen.😢😢

User avatar
Muug
Posts: 11813
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Sterkte, Droopy.
Onze collega heeft de 17de zijn vrouw mogen begraven, een corona-slachtoffer, 49 jaar, er mocht ook maar tien man zijn. :sad-grey:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Gecondoleerd, Droopy :cry: Moet ongetwijfeld extra zwaar zijn om vandaag deze anders al zo zware tijd door te komen ... :|
Paar jaar terug hier hetzelfde meegemaakt, maar gelukkig in omgekeerde richting : OzzeVaa wist ook gewoon niks meer en z'n vrouw had een half jaar eerder eigenlijk al afscheid van hem kunnen nemen.
Soms kan je dan weer bllij en opgelucht worden, bv als overbuurvrouw net komt vertellen dat haar man na 4 weken intubering vandaag wakker gemaakt is, en langs de goede deur de IC in Geel zal mogen verlaten.
Sterkte voor jullie allemaal.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by bompa »

Sterkte Droopy

Koeno
Posts: 3231
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Droopy wrote: 25 Apr 2020 17:39 Een begrafenis regelen in corona tijden...😢
Dubbel zo hard, een troosten schouderklop of knuffel mag niet en we moeten permanent mensen ontgoochelen die perse willen komen naar de dienst en niet snappen dat 13 mensen momenteel echt de limiet is.
Dat vader nu weduwenaar is en , door zijn dementie, dat niet eens beseft komt nu ook keihard binnen.😢😢
Spijtig genoeg ken ik het gevoel...
Vorige week mijn grootmoeder begraven... volgende week mijn grootvader...
Op 2 weken tijd mijn grootouders verloren...

Onwezenlijk om mijn vader & moeder in tranen te zien.... en ze niet mogen vast te pakken...
Om in een kerk te zitten met 2 stoelen tussen de aanwezigen...
om zelfs geen kruisje op de kist te mogen maken...

neen, afscheid nemen is nooit leuk... maar in deze periode... is het gewoon nog pijnlijker....

User avatar
Muug
Posts: 11813
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

:yikes: :( :( :( :bigcry:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Droopy, Koeno, veel sterkte.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

:cry: Ook voor jullie veel sterkte, KoenO ...
Tijdje terug vroeg je je in dit bleittopic nog af hoe je in godsnaam het grasveld bij je grootouders kon gaan maaien.
Onvoorstelbaar dat je ze nu beiden moet missen en je afvragen hoe je in godsnaam elkaar troostend afscheid kunt nemen. :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5078
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Sterkte, Koen en Droopy.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Davy78 »

Sterkte koen, droopy.

kirikoe 1.0
Posts: 27
Joined: 28 Jul 2019 11:25

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by kirikoe 1.0 »

Sterkte allebei

Locked