Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by robman »

Awel ,

Rijden tijdens Corona tijden topic bracht me op het idee om eens eenieders beste momenten , mooiste herinnering eens te horen die hij of zij heeft meegemaakt tijdens één of andere activiteit waarbij er redelijk wat van dit forum bijwaren .

Voor mij was dat ' Den Airingrit ' in Elewijt , juiste datum weet ik niet meer . Maar de rit daarentegen ...... :shock:

Cafe ' Den Druugen Airing ' te Elewijt heeft redelijk veel jeugdsentiment voor mij .
Ik kwam er praktisch elke vrijdagavond binnen om leute te maken met mijn vrienden na mijn vrijdagavondtaak, studentenjob , bij Komatsu Vilvoorde te hebben afgerond .
We spreken periode 1987 - 1992 .
Toen had ik nog geen moto , moeder zei altijd " Koopt da als ge getrouwd zijt ! " ..... :grin:

Jaren later , 6 maanden getrouwd ...moto ...Motoren & Toerisme forum ...motorit ...aha ! :grin: :grin:
Ik daarheen zonder niemendal te weten , kennen , te verwachten ...niks :?

Ik herinner mij ene die daar het welkomstcomité wat regelde want blijkbaar hadden ze nickname pasjes gemaakt ...die kerel bleek achteraf te zijn : ' Big chief with one too less ' uit Teenokkerzeel .
Achteraf nog eens paar keer samen op stap geweest ondermeer ook was hij een ferme hulp bij het ritje dat ik ooit verzonnen had , ' De Schemerrit ' .
Ferme vent ! :beer:

De rit aan cafe Den Druugen Airing begon ...

Eerst volgde ik iemand met een VFR ( ik reed op die moment met een Soes SV1000N ) , ik ken zijn nickname niet meer maar ik weet dat hij in de horeca werkte en dat die de volledige rit niet kon afmaken .
Dus ergens in een of ander godvergeten gat , moest die huiswaarts en moest ik wachten op een volgend groepje waar ik wel mijn anker op ging uitwerpen want zoals eerder vermeldt had ik niks nada rien du tout mee .
Een groepje met hoogpoters alla GS , Varazero , KTM en ne TDM ... jep dat ging het worden .

Nooit gehoord van ET style ? :pillepalle: :Pyndn:
Awel dat was mijne intro op dit forum , euh toenmalige M&T forum , ...memorable rit , en geweldige prestatie van ene Longjohn achterop mijne Soes wanneer zijn achterveer het had begeven op een verkeersdrempel ...
en bedankt aan die mannen van toen , Fluppe , Aspirientje , Gé'es , t'Spook , Wimm , ...ik vergeet er nog enkele ....
Die rit heeft mijn leven verandert :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

En nu aan de rest .

shoot !

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Stefke »

Ik vraag mij af of ik tijdens de schemerrit aan de kant ben gezet door 2 felle madammen in uniform. We waren met 5 moto's een F19 ingereden en toen zag Piet Quinteyn dat we toch direct rechts moesten en we maakten linksomkeer. En daar stond de combi. 't is nog best gezellig geworden... 8-)
Maar de nachtritten blijven mij toch het meeste bij, inclusief pensen bakken, stokbrood en kampvuur. 8-)

Maar op den wilden boef naar den airing rijden en daar binnenvallen was toch ook de max. Dat is toch 15 jaar geleden vrees ik. Toen is de miserie begonnen... :grin:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Marsman »

sorry, maar ik heb zoveel beste herinneringen met de motor dat ik er niet één, maar kweeniehoeveel zou kunnen uitkiezen.

-Ik zou kunnen beginnen met die keer dat de Fluppe mij thuis kwam halen om mee te gaan naar de "ik-rij-filevrij"-dag. Ik had zelf nog geen motor en achterop met de krukken moet een bizar zicht geweest zijn. Tevens ook de eerste ontmoeting met Red Zebra: kompleet geschift, dat mokkel... :lol:
-Dan de allereerste forumrit van M&T, wél met mijn eigen motor en amper uit rodage. Met moeite de tijd gehad om een beetje op mijn positieven te komen na een vrij zwaar ongeval en ik kom daar terecht tussen een bende losgeslagen randdebielen die slechts één motto hebben: GAAAAAAAAAAAAAAAAAAZ. De eerste die zijn gas lost is een mietje... :shock: :lol:
-Nog een fijne herinnering: samen met enkele gelijkgestemden (al dan niet met een IQ dat kleiner is dan het vermogen van een 50cc-brommerke) in één dag van Waterloo naar Lyon (langs de binnenwegskes uiteraard) om daar in een cel van een abdij van Le Corbusier te gaan slapen.
-Wat ook in aanmerking komt is de begeleiding van zo'n 100-tal wielerterroristen uit het Antwerpse die, om de 125ste verjaardag van hun club te vieren, van Parijs naar Brasschaat wilden fietsen. Echt zot is da geweest: op zaterdagavond om 21:00 op de parking van Peutie vertrokken en op zondagavond om iets na middernacht terug thuis gekomen. Na zo'n 27 uur in het zadel te hebben gezeten was het wel effe genoeg geweest. Parijs was in ieder geval een maffe ervaring... :o :lol:
-De vollemaan-ritten: 's avonds rond 21:00 in Hannut vertrekken, tussen 01:00 en 02:00 pensen bakken in de Faan-bocht en dan na zonsopgang weer naar huis. :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:
-Niet meteen een motorervaring, maar toch gerelateerd met een forum: het filmke van de 4 ET's om nieuwjaar te wensen aan het M&T-forum. Ik herinner mij de voorbereiding (als die er al was) nog alsof het gisteren was: HI-LA-RISCH!!!! :lol: :lol: :lol:
-Ook niet meteen een motorervaring, maar wél van een verschrikkelijk emo-gehalte: na mijn ongeval, de bezoeken van veel, volstrekt onbekende sujetten, zowel in het ziekenhuis als thuis. Heel veel onbekenden leren kennen toen. En ook heel dikwijls met de krop in de keel gezeten. :oops: :smitten:
-Voor de ingewijden: zo'n 40kg patatten, 5kg handgerolde kroketten en een zak verse look... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Zo zou ik nog wel een tijdje kunnen doorgaan, maar de moderator zal me dan waarschijnlijk wel op de vingers komen tikken
:lol: :rayof: :ricky: :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Stefke »

Marsman wrote: 03 May 2020 21:40 sorry, maar ik heb zoveel beste herinneringen met de motor dat ik er niet één, maar kweeniehoeveel zou kunnen uitkiezen.
yep, dat is ondertussen wel een aardige hoop geworden... 8-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by bompa »

Ik heb er ook wel een paar bvb de rit in de Ardennen van Afrikan met de pauze aan de soepbus :thumbsup:

Het eerste kempenritje waar ook Afrikan daar voor het eerst offroad reed met zijne KTM en het nog goed deed ook 8-) :thumbsup:

Toen ik het tweede kempenritje aan het voorbereiden was, dat kende ik bijna vanbuiten ,en we ze dan is verkenden samen met OzzePaa 8-) :ricky:

Toen we het kempenritje gingen rijden met een man of 11 of 12 ik weet het niet juist meer hoeveel , :ricky: :thumbsup:

De rit van Tom Thumper die hij mij vroeg om voor te rijden voor een man of 6 :ricky: :thumbsup:

De grote oorlogsrit 8-)

Met OzzePaa op kop een paar keer Holand in :ricky: :thumbsup:

M&T rit rond Brussel :thumbsup: Eigenlijk te veel om op te noemen 8-)

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Mario »

ik heb ook geen 'beste' herinnering maar wel veel goede (en enkele slechte, lees valpartijen) :)

onder meer de 1ste rit die ik meereed, zo'n 1000 km naar de Vogezen en terug
moet zowat mijn eerste grote rit geweest zijn en dan nog in groep. Ik reed de hele tijd achter Fluppe geloof ik, in de 3de positie of zoiets
weet al niet goed meer of het café bovenop de Schlucht toen open of gesloten was
Johan reed toen mee, Boxerman (of zoiets), Roland en Eric met hun Blackbirds, Tom de BMW-fan
ben niet meer zeker of Mpeewee (nu dus marsman blijkbaar) toen ook meereed of enkel op het beginpunt iedereen stond op te wachten; ik geloof dat je er toen de hele rit bij was

enfin, en zo zijn er heel wat
laatste rit is wel al heel lang geleden en wellicht gaan er niet te veel meer volgen...

Robman,
ik denk dat de man uit de horeca gewoon "Jean" heet (toch als het een rode VFR was), heel sympathieke gast
Last edited by Mario on 04 May 2020 15:22, edited 2 times in total.

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by J2FK »

Omdat kiekjes soms meer zeggen dan woorden....deze blijven mij vooral bij....de kiekevelrit '04 en de krakende knieënrit '06.
Wat een eer was dat omdat al dat gepeupel te mogen ontvangen op ons erf, terras, keuken,...... :w00t: :rayof: :rayof:

Aangezien dat dateert uit de oertijd, is de kwaliteit van de plaatjes ook navenant :oops:

Kiekevelrit

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

krakende knieënrit '06

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by den Bullet »

robman wrote: 03 May 2020 17:20
...

Voor mij was dat ' Den Airingrit ' in Elewijt , juiste datum weet ik niet meer . Maar de rit daarentegen ...... :shock:

...
Begin (3?) april 2005 ;)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Tom Thumper »

De schoonste en meest memorabele forumrit blijft voor mij toch wel een winterrit die de Susse ineen had gestoken en die op zich wel ok was. De extra input kwam echter van een gast uit Oostende die hellblazer ofzo heette en die al direct begon met te vertellen dat hij, bij zijn eerste rit in Frankrijk per ongeluk op de boot naar Engeland was terecht gekomen, hij dacht dat het gewoon een peage was.

Beetje later heeft Hellblazer een platte band of twee die natuurlijk professioneel gedicht wordt en gaat hij nog een keer op zijn doos met als gevolg een gat in zijn carter die dan ook weer een professioneel gedicht wordt met de de goeie raad van Zwette Beire dat de metaalpasta 2 sigaretjes moet drogen.

En dan vooraf en achteraf of het wel verantwoord was om die gast mee te nemen tijdens die rit...

Het was goed geweest en nu genoeg melancholie voor één dag, op naar de volgende avonturen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Stefke »

Tom Thumper wrote: 04 May 2020 10:04 De extra input kwam echter van een gast uit Oostende die hellblazer ofzo heette en die al direct begon met te vertellen dat hij, bij zijn eerste rit in Frankrijk per ongeluk op de boot naar Engeland was terecht gekomen, hij dacht dat het gewoon een peage was.

Beetje later heeft Hellblazer een platte band of twee die natuurlijk professioneel gedicht wordt en gaat hij nog een keer op zijn doos met als gevolg een gat in zijn carter die dan ook weer een professioneel gedicht wordt met de de goeie raad van Zwette Beire dat de metaalpasta 2 sigaretjes moet drogen.

En dan vooraf en achteraf of het wel verantwoord was om die gast mee te nemen tijdens die rit...
Hilarisch, ik kom niet meer bij! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Muug »

Marsman wrote: 03 May 2020 21:40 sorry, maar ik heb zoveel beste herinneringen met de motor dat ik er niet één, maar kweeniehoeveel zou kunnen uitkiezen.
Zo zou ik nog wel een tijdje kunnen doorgaan, maar de moderator zal me dan waarschijnlijk wel op de vingers komen tikken
:lol: :rayof: :ricky: :mrgreen:
Zolang uw beste herinneringen ontopic blijven zou ik niet weten waarom de moderator zou moeten tussenkomen? :dontknow: :thumbsup:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by TRooPER »

Tom Thumper wrote: 04 May 2020 10:04 De schoonste en meest memorabele forumrit blijft voor mij toch wel een winterrit die de Susse ineen had gestoken en die op zich wel ok was. De extra input kwam echter van een gast uit Oostende die hellblazer ofzo heette en die al direct begon met te vertellen dat hij, bij zijn eerste rit in Frankrijk per ongeluk op de boot naar Engeland was terecht gekomen, hij dacht dat het gewoon een peage was.

Beetje later heeft Hellblazer een platte band of twee die natuurlijk professioneel gedicht wordt en gaat hij nog een keer op zijn doos met als gevolg een gat in zijn carter die dan ook weer een professioneel gedicht wordt met de de goeie raad van Zwette Beire dat de metaalpasta 2 sigaretjes moet drogen.

En dan vooraf en achteraf of het wel verantwoord was om die gast mee te nemen tijdens die rit...

Het was goed geweest en nu genoeg melancholie voor één dag, op naar de volgende avonturen.

Was daar aan de start ook geen pasmoment bij met een overall kaweken van MotorcycleBoy :lol:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by OzzePaa »

TRooPER wrote: 04 May 2020 11:32
Tom Thumper wrote: 04 May 2020 10:04 De schoonste en meest memorabele forumrit blijft voor mij toch wel een winterrit die de Susse ineen had gestoken en die op zich wel ok was. De extra input kwam echter van een gast uit Oostende die hellblazer ofzo heette ....
Was daar aan de start ook geen pasmoment bij met een overall kaweken van MotorcycleBoy :lol:
Wasser niet bij toen, maar daar circuleert naart schijnt ook nog een worldpress-winnende foto van :lol: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by toeternietoe »

Zoals al geschreven, zijn er - door de inzet van een heel pak memorabele figuren- veel even memorabele ritten en momenten geweest, waarvoor gemeende dank. Een rit die ik nooit zal vergeten is de eerste "forumrit" van de Varaman, aka Fluppe. Een concept dat mij toen volledig vreemd was, nl een hele bende motorrijders waarvan de meeste mekaar nooit gezien hadden bijeen krijgen om samen maar toch apart een rit aan te bieden MET Quiche als afsluiter. Alles kon en niks moest. Ik was een beginnend motorrijder en had nog niet veel zelfvertrouwen, had nog nooit een roadbook in mijn handen gehad, reed met een bescheiden Deauville en kende niemand van het forum persoonlijk. Na lang twijfelen toch maar beslist tot aan het startpunt te komen, met als gedachte dat als het tegenviel, ik nog altijd naar huis kon rijden. Nadat ik hersteld was van de shock, opgelopen door het zien van zoveel lelijke tronies, ben ik toch maar gebleven. De beste beslissing ooit in mijn bescheiden moto-leven.

Deze eerste "forumrit" heeft de basis gelegd voor talloze andere initiatieven met elk hun eigen invulling en karakter. Gewoon fantastisch dat ik daar heb kunnen van meeproeven. Daarom zal ze mij altijd bijblijven. Dank u Fluppe.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by red_zebra »

Een Ladies-rit dat we toen met de meisjes van het oude M&T forum hadden gedaan.
Ik denk dat we een tiental waren en we zijn zo naar Frankrijk gereden en in twee chalets ergens aan de kanten van de Baie de Somme gaan logeren.
In Nouvion gestopt voor de Allo-Allo grap met Mien.
Een pauze doen onderweg en een locale café-baas voor de gek houden; "zij jullie alleen maar vrouwen, geen mannen erbij" ... ja gast, dat mag ook zeker ... :freak:
Door de lokale Gendarmerie gestopt worden wegens in convooi rijden en ineens niemand meer dat Frans kon spreken (en ervan af gaan zonder boete).
Jungle Speed spelen en eerst aan sommige dames vragen om hun grote ringen uit te doen (Scalleke) :P
Dat was een super weekend :mrgreen:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by OzzePaa »

J2FK wrote: 04 May 2020 09:10 Omdat kiekjes soms meer zeggen dan woorden....deze blijven mij vooral bij....de kiekevelrit '04 en de krakende knieënrit '06.
Wat een eer was dat omdat al dat gepeupel te mogen ontvangen op ons erf, terras, keuken,...... :w00t: :rayof: :rayof:
Die staat me ook nog zeer helder voor de geest : 's morgens deed den Div900 niks en moest dat opgelost worden met een "knoppeke" ergens tussen contact en batterij ... Daarom veel te laat aangepikt, nog na het intermezzo in Ghosttown, maar wel optijd voor de foto van de QueensGuard 8-)
Omdat ik dat "knoppeke" later nogallis durfde vergeten af te zetten, bennik ene ManaMaNah en JeankeD nog altijd dankbaar toen ze een jaar later, na een WegWezen-Toer, de ziel uit hun lijf gelopen hebben om de zware Yam in gang te duwen :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Marsman »

de roze tutu-rit
Alweer een stunt van de ET's

JWWD

:lol: :lol: :lol: :pillepalle: :lol: :lol: :lol:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Roadster
Posts: 17
Joined: 16 Sep 2019 07:37

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Roadster »

Den Dré met zijn patatten en Isabelle die daarvoor op StuBru een oproep gedaan had, de Fluppe en zijn (Va-)Lieze hun trouw en de fratsen die we daar uitgestoken hebben, ne memorabele slow op datzelfde feest, Mario die na een avondje in de Caramba enthousiast en volle gaaz doch in tegenrichting van een eenrichtingstraat wegscheurt, op weg naar een Forumrit enthousiast zwaaiend los voorbij Cruella rijden die hoopte om mij te volgen naar de startplaats, de Faan zijn avondje vertellen over zijn reis door Zweden "edde gij tijd?", Ozzepa uit de boskes graven op de Moligné, ik herinner mij ook iets van Blij Met Mijn Machien en ducktape en een brooddoos (?), een BBQ in de Gijmel, ...
Ik herinner mij ook de begrafenis van Huub, dat heeft een diepe indruk nagelaten. :cry:
En verder zijn er nog dingen als bochten van 360gr, pissen tegen Varadero's, adiabatische derdegraadsintegralen met onafhankelijke variabelen en een fuif in de Druugen Airing.
En warme choco's. Hééél veel warme choco's... :mrgreen:

Daar zijn een paar hele mooie vriendschappen ontstaan, waarvan sommigen vandaag nog altijd meegaan, en maar goed ook 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Droopy »

Zoveel ritten heb ik helaas nog niet kunnen meerijden.

Eerste rit was de StuBru rit in Leuven voor music for life, berekoud, heen en weer op een snelweg die goed van zout was voorzien, een gps die het begaf net voor de afrit van Leuven, op goed geluk de juiste bende gevonden en dan in Duibdinges zijn spoor gereden, af en toe wat sneeuwplekjes op de baan maar het zag er een gezellige bende uit. :)
Ozzepa met zijn oude Div strijkijzer, de burgemeester van Teenokkerzeel, Iaouen (uiteraard), de chi en ik vergeet nog wat namen.
Na de rit snel naar huis wegens andere verplichtingen.

Tweede rit was de StuBru rit in Gent ook voor music for life, wat sneller de juiste bende gevonden en weer wat nieuwe gezichten leren kennen. :) oa Stekfe, Lietje en Loetje heb ik toen voor de eerste keer live gezien.
Na de rit snel naar huis wegens andere verplichtingen.

Derde rit was de Gele die vroeg of er iemand wou meerijden om een tourke te testen dat vertrok in Diksmuide en dan naar Noord-Frankrijk ging. :)
Tot ieders verbazing kwam daar redelijk wat volk op af en waren er een paar aan de late kant maar dan zijn we maar wat langer blijven kletsen voor de rit startte, de Fore en Blijmethaarmachien toen voor de eerste keer ontmoet.
Tijdens de rit snel naar huis wegens andere verplichtingen.

Vierde rit was de Gele herdenkingsrit, redelijk wat volk, weer wat nieuwe gezichten, een tof toerke en kennismaking met Duibcheck en Iaouen hun niet twee wel/niet identieke on/off roaders die voorzien waren van allerlei accessoires,. :)
En ja hoor : Tijdens de rit snel naar huis wegens andere verplichtingen. :whistling:

Het is tijd om eens aan rit nummer 5 te geraken (en die tot het einde proberen mee te rijden). :?

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Beste herinnering ooit op een of ander forum (rit )

Post by Bij »

Droopy,
tegen de volgende rit moet ge dan wel die "andere verplichtingen" uit uwen agenda schrappen :mrgreen: :peepwall:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Post Reply