Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by robman »

Morgen ...met ne maat ...de Nostalgierit van ll.
:rayof:
:rayof:
:friday:
:ricky:
:pom:
:tongue:
:sunny:
8-)
:headbang:
:wav:
:jester:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Maandag nog eens een duo vies goesting ritje richting Diksmuide gereden, zalig en rustig op de polderbaantjes en rond de Ijzer, lekker warm maar niet te warm (neen vandaag krijg je me niet op de moto) en overal plaats genoeg op de terrasjes. 8-) 8-)

Het blijft me verwonderen dat de cbr125 met de nieuwe Michelin pilot street zoveel meer vertrouwen geven aan mijn halve trouwboek (zonder dat ze het zelf beseft). ;)
De origine IRC banden hadden na 13.000 km nog zowat hetzelfde profiel als na 0 km maar waren keihard, gaven een zwabberig gedrag in de bochten en waren niet bepaald een toonbeeld van baanvastheid bij nat wegdek. :o

Met die Michelin banden gaat het bochtenwerk nog steeds gezapig maar een pak vlotter dan voorheen en dat maakt het voor allebei leuker.
Wel grappig is dat beide banden door de smalle maat eigenlijk voorbanden zijn. :grin:

Oh ja, ik heb stukken van een van Paul Rt zijn polderritten gereden, weliswaar zonder gps en zonder kaart maar door zijn eenvoudige en accurate beschrijvingen zaten er nog genoeg herkenningspunten in mijn "hegeuhen" om heel wat baantjes terug te vinden. :P

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Juichen: het gevoel dat ge hebt wanneer blijkt dat in een huis waar verder niks recht is, waar een aarden vloer een afloop heeft van 25 cm op amper 4 meter en toch opeens blijkt een muur exact 3 meter breed te zijn, net op de hoogte dat ge uw 3 meter metalen u-profiel voor de valse plafond wilt bevestigen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote: 22 Jul 2020 18:29 Juichen: het gevoel dat ge hebt wanneer blijkt dat in een huis waar verder niks recht is, waar een aarden vloer een afloop heeft van 25 cm op amper 4 meter
tafel met aan ene kant kortere pootjes ? in combinatie met een wankele bureau stoel? :dontknow: alvast heel handig om de suiker ne keer door te geven :mrgreen:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Zomaar.
AB, AB, Botanique
Nog steeds blij dat ik daar bij was.

grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Koeno wrote: 23 Mar 2020 20:58 Alleh kom... ik ga mee juichen...
Mijn dochter is zondag om 12.04 geboren...
En dan kan ne mens wel ne keer juichen......
Beetje laat dat ik het zie maar proficiat he papa. Mijn dochter is een dag eerder geboren ;) dus dat ga ik onthouden. :)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Wipr wrote: 14 Oct 2020 01:03
Beetje laat dat ik het zie maar proficiat he papa. Mijn dochter is een dag eerder geboren ;) dus dat ga ik onthouden. :)
Merci Merci, ja die kleinste spruit begint hier ook langzaamaan kruipbewegingen te vertonen.
Spijtig genoeg zijn beide kadeekes wat ziekjes al kunnen we juichen want het is geen corona...

Ik geef het nog een 4 maanden en ik denk dat ze ook op haar eigenste pootjes zal staan...
tijd gaat snel... word ik nu oud? ;)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Koeno wrote: 14 Oct 2020 09:26 tijd gaat snel... word ik nu oud? ;)
Een beetje.
Ge moogt u dat beginnen afvragen als ze naar 't lager gaan, dan zes jaar later (in uw beleving zes maand later) als ze naar 't middelbaar gaan (in uw beleving is dat dan drie maand later).....
en verder zitten we zelf nog niet :oops:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ik was effenaf vergeten dat deze topic bestond :grin:

Allez, ik juich want ik heb voor de eerste keer in mijn leven een echte enduro gekocht ! :rayof: Da's voor die dat het nog niet weten of nog steeds twijfelen of dat dat nieuws wel waar is. :thumbsup: Nu nog wachten op de officiële papierkes, en dan ga ik hier ne keer heel de gebuurte rustig aftuffen, weg van de (snel)weg! :ricky:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 14 Oct 2020 09:42 Een beetje.
Ge moogt u dat beginnen afvragen als ze naar 't lager gaan, dan zes jaar later (in uw beleving zes maand later) als ze naar 't middelbaar gaan (in uw beleving is dat dan drie maand later).....
en verder zitten we zelf nog niet :oops:
Als ze werken en de leeftijd hebben waarin ik al een jaar vader was, als de jongste erop staat om boodschappen te betalen, Als het pensioen voor de deur staat ...
Verder zit ik nog ni :oops:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Als er af en toe bij u een kleinkind afgezet wordt zijt ge wel blij dat ge die kunt terug geven :grin: :mrgreen:
(zover zijn wa al :whistling: )
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

den Bullet wrote: 14 Oct 2020 14:35
Muug wrote: 14 Oct 2020 09:42 Een beetje.
Ge moogt u dat beginnen afvragen als ze naar 't lager gaan, dan zes jaar later (in uw beleving zes maand later) als ze naar 't middelbaar gaan (in uw beleving is dat dan drie maand later).....
en verder zitten we zelf nog niet :oops:
Als ze werken en de leeftijd hebben waarin ik al een jaar vader was, als de jongste erop staat om boodschappen te betalen, Als het pensioen voor de deur staat ...
Verder zit ik nog ni :oops:
Als ze werken en huizen kopen, en als het eerste kleinkind op komst is... verder zitten we zelf nog niet ( zelfs nog geen pensioen voor de deur).

En nu zou pas de Bijbijdrage mogen komen 😀
I am confused. Oh no, maybe not!

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by robman »

Eindelijk !

Na 1 jaar en 2 maanden is de verzekering van de tegenpartij tot besef gekomen dat hun client in fout is .....( motorongeval van vorig jaar waarbij ik langs achter weggemaaid werd en hij positief testte ) .
Vandaag telefoontje gekregen van de verzekering dat ik volledig zal worden terugbetaald + emo-schade erbij .
Binnenkort centjes op de rekening en kan ik de moto verder laten herstellen ( tank en einddemper nog ) .

Geduld wordt dus altijd beloond .... :thumbsup:

Gelukzalig gevoel ! :)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Een zondagvoormiddag toertje gereden, even weg van de kudde die massaal aan de zee is neergestreken. :o

Mijn helm alias mijn visbokaal op mijn kop zodat ik mijn eigen bubbel zat en weg ermee. :ricky:

Een zalige zen rit tussen de moddersporen van alle tractors op de Zeeuwse polderwegen. :) (ja, je mag nog altijd de Nederlandse grens over) ;)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

robman wrote: 27 Oct 2020 19:36 Eindelijk !

Na 1 jaar en 2 maanden is de verzekering van de tegenpartij tot besef gekomen dat hun client in fout is .....( motorongeval van vorig jaar waarbij ik langs achter weggemaaid werd en hij positief testte ) .
Vandaag telefoontje gekregen van de verzekering dat ik volledig zal worden terugbetaald + emo-schade erbij .
Binnenkort centjes op de rekening en kan ik de moto verder laten herstellen ( tank en einddemper nog ) .

Geduld wordt dus altijd beloond .... :thumbsup:

Gelukzalig gevoel ! :)
pfwww :shock: en dan nog meer dan een jaar moeten wachten op uw gelijk ! :roll:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Een week verlof is vandaag begonnen! :w00t:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 02 Nov 2020 11:00 Een week verlof is vandaag begonnen! :w00t:
tankt dat crf'ke maar vol! :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 02 Nov 2020 11:35
Muug wrote: 02 Nov 2020 11:00 Een week verlof is vandaag begonnen! :w00t:
tankt dat crf'ke maar vol! :mrgreen:
Goed dat ge het zegt!
Want met mijn 1,7L reserve geraak ik maar ongeveer 50km ver! :w00t:
(volgens de boekskes)

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

zappa wrote: 01 Nov 2020 20:44 pfwww :shock: en dan nog meer dan een jaar moeten wachten op uw gelijk ! :roll:
best vlotjes een jaar en twee maanden.... 8-)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

Stefke wrote: 02 Nov 2020 16:57
zappa wrote: 01 Nov 2020 20:44 pfwww :shock: en dan nog meer dan een jaar moeten wachten op uw gelijk ! :roll:
best vlotjes een jaar en twee maanden.... 8-)
:o

Toen dat juffrouwke mijne spiegel naar de vuilbak hielp en haar fiets dubbel plooide onder het linkerhoekje van 't gelede busje waar ik mee aan 't rijden was op dat moment. (omdat ze geen zin had om te stoppen en voor de bus links wou inslaan, (op een kruispunt met verkeerslichten, ik groen en rechtdoor) reeds de wachtende rij auto's die ook links moesten inslaan, rechts voorbij gestoken) En waarschijnlijk verwachtte ze dat een autobus altijd stopt, en ja dat deden we ook, maar net ne meter te ver en ondertussen vlogen de reizigers door de bus ( gebroken pols en andere kneuzingen als gevolg)
Wel binnen de 2 maand brief van haar verzekering dat ze de kosten gingen betalen.
sig nature

Locked