Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Jopet »

Droopy wrote: 06 May 2020 11:30
Wipr wrote: 05 May 2020 23:32
Waar is dit Droopy. Een Belgisch verkeersbord lijkt me maar geplaveid Nederlands goed?
Dat is de weg naar en door Zuienkerke, dat ligt in de polders bij Blankenberge. De foto is gemaakt aan de start van het baantje vanuit de richting Wenduine richting Zuienkerke. ;)

Dat is een baantje waar zowat elke motorijschool in de buurt langsrijdt met leerlingen om hun bochtentechniek te oefenen.
Als ik ga rijden met vrienden hier in de buurt dan steek ik dat baantje er ook altijd bij :rayof:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Een moto buitengezet. Stof wat laten afwaaien. Terug binnen gezet. Toch 2 keer 6 meter in de wielen. 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Jopet wrote: 06 May 2020 21:05 Als ik ga rijden met vrienden hier in de buurt dan steek ik dat baantje er ook altijd bij :rayof:
Te leuk baantje om te laten liggen hé , meestal probeer ik die in mijn heen en terugweg te stoppen als ik daar in de buurt ben. :grin:
En als je toch in de buurt bent Jopet en dat baantje vanuit de richting Blankenbergsesteenweg neemt (andere kant van mijn foto dus) rechtsaf richting Wenduine rijden, dan linksaf afslag De Haan nemen en net voor De Haan naar links richting Vlissegem, door Vlissegem rijden (ook een mooi klein dorpje) en dan doorrijden richting E40 en net voor het rondpunt (restaurant vijfwege) naar rechts rijden richting De Haan. Zalige en ideaal om de bochtentechniek te oefenen na een langere motopauze. :ricky: :grin:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Ik ben vandaag op 20 meter afstand geweest van mijn moto.

Althans, dat hoop ik toch.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

vandaag mocht ook ik een toertje doen zonder angst voor corona boetes. Toch een kleine 2 uur gereden om m'n nieuwe helm te testen.

Goedgekeurd :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Gisterenavond samen met TomTom een spannende route gereden naar Opwijk. :thumbsup:
Eerder op de avond een XT-R zitten kuisen gelijk zot.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

F M wrote: 06 May 2020 22:27 Ik ben vandaag op 20 meter afstand geweest van mijn moto.

Althans, dat hoop ik toch.
Als hij er volgende week vrijdag nog staat krijgt hij gezelschap van mijne ktm!
De vervangmoto waarmee ik naar huis zal rijden is een 1290 Super Adventure :ricky: ben eens benieuwd naar die actieve vering.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Davy78 wrote: 07 May 2020 07:33
F M wrote: 06 May 2020 22:27 Ik ben vandaag op 20 meter afstand geweest van mijn moto.

Althans, dat hoop ik toch.
Als hij er volgende week vrijdag nog staat krijgt hij gezelschap van mijne ktm!
Ik hoop van niet :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

F M wrote: 06 May 2020 22:27 Ik ben vandaag op 20 meter afstand geweest van mijn moto.

Althans, dat hoop ik toch.
ge moogt naderen tot 1.5 m hé... :peepwall:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

TuttoTerreno wrote: 06 May 2020 23:08 vandaag mocht ook ik een toertje doen zonder angst voor corona boetes. Toch een kleine 2 uur gereden om m'n nieuwe helm te testen.

Goedgekeurd :grin:
vandaag mocht ook ik een toertje doen zonder angst voor corona boetes. Toch een kleine 7 uur gereden om m'n nieuwe naft te testen.

Goedgekeurd :grin:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Omdat dagritjes er niet direct inzitten... worden het korte avondritjes...
Daarvoor halen we de GSa niet buiten, maar wel onze (mag ik het al zo noemen) oldtimer CB.... :geek: :ugeek:

Tijdens zo'n ritje verbaas ik mijzelf telkens weer in het vertrouwen dat ik heb in mijzelf....
Ik heb dat ding volledig uit elkaar gehaald en zelf weer in elkaar gestoken..... en toch durf ik daar nu op rijden :shock: :peepwall:

:ricky: :ricky: :rayof: :rayof: :ricky: :ricky:
Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Gisterenavond efkes weer "berserk" gegaan op mijn "mean, orange machine". :oops:
Afin, in bebouwde kommen ben ik beleefd en voorkomend geweest, tartend met de ik-geraak-mijn-rijbewijs-net-wel-of-net-niet-kwijt-grens.
Daarbuiten daarentegen. :|
Het heeft wel deugd gedaan, dat wel.
Gelijk Raketman eerder al zei: zo'n KTM is toch een ding dat u boven uzelven laat uitstijgen. En willen we dat niet allemaal :mrgreen:
Maar bon, dus gééén tijd om fotogenieke fotokes te nemen.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TRooPER »

Muug wrote: 08 May 2020 08:51 Gisterenavond efkes weer "berserk" gegaan op mijn "mean, orange machine". :oops:
Afin, in bebouwde kommen ben ik beleefd en voorkomend geweest, tartend met de ik-geraak-mijn-rijbewijs-net-wel-of-net-niet-kwijt-grens.
Daarbuiten daarentegen. :|
Het heeft wel deugd gedaan, dat wel.
Gelijk Raketman eerder al zei: zo'n KTM is toch een ding dat u boven uzelven laat uitstijgen. En willen we dat niet allemaal :mrgreen:
Maar bon, dus gééén tijd om fotogenieke fotokes te nemen.

toch wel nieuwsgierig naar uw 'berserk' kostum bij uw 'mean orange machine'...

fijn dat ge u hebt kunnen uitleven :ricky:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

TRooPER wrote: 08 May 2020 12:42
toch wel nieuwsgierig naar uw 'berserk' kostum bij uw 'mean orange machine'...

fijn dat ge u hebt kunnen uitleven :ricky:

Image

Om onschuldig en toch enigszins geloofwaardig te kunnen protesteren als de speedpatrol hem langs de kant zet. "Jomma mijnheer de polies, ik mocht daar een testritje me doen en ik gaf ekkik gas zoals op mijne GS. Azo verschieten dakkik dee".


:peepwall:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ehm, een gewoon lederen pakje van Revvit zal ook wel goe zijn zeker :whistling:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

De bandjes opgepompt, opgewarmd en wat extra slijtage op gezet. 2 tankbeurtjes gedaan. In't stof van da gifgroen monster voor mij gehangen. En onderwijl gecontroleerd dat de Molignée en de Samson nog op hun plaats lagen. En omdat toeristische trekpleisters nog steeds off-limits zijn, is Coronatours Rit 1 gedoopt tot de Net-Niet-Abdijenroute. Net niet langs de abdijen van Floreffe, Maredsous, Leffe en Ramée gepasseerd. Afgesloten met een zakske smoutebollen van de afhaalkraam om de hoek.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by robman »

duibhce Kaelann wrote: 08 May 2020 16:32 De bandjes opgepompt, opgewarmd en wat extra slijtage op gezet. 2 tankbeurtjes gedaan. In't stof van da gifgroen monster voor mij gehangen. En onderwijl gecontroleerd dat de Molignée en de Samson nog op hun plaats lagen. En omdat toeristische trekpleisters nog steeds off-limits zijn, is Coronatours Rit 1 gedoopt tot de Net-Niet-Abdijenroute. Net niet langs de abdijen van Floreffe, Maredsous, Leffe en Ramée gepasseerd. Afgesloten met een zakske smoutebollen van de afhaalkraam om de hoek.
Allee ...er was geen kat aan de abdij van Maredsous
Voor mij is dat geen toeristische trekpleister :wings: :tongue:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Een stress-rit, omdat ik ergens moest zijn en het verkeer (Corona is verleden tijd in het verkeer tijdens de daguren) zat dicht.

Ik hou van de vitpilen maar de zithouding is echt heel spartaans. Een ander stuur dringt zich op. Kostprijs net geen 300€ maar de plaatsing 250€ :o

Het zelf doen zou kunnen maar daar ben ik een halve dag aan bezig denk k.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

et alors? wat is nu een halve dag?

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Aan de prijs te zien de dealer ook.

maar uw stuurhelften en contact maken deel uit van de bovenste kroonplaat. Die moet dus mee vervangen worden (en nog wat leidingen en steuntjes waarschijnlijk,). wat de 300€ ook wel verklaart.
grease up your baby for a ball on the hill

Locked