Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

toeternietoe wrote: 09 May 2020 19:30
Koeno, hier is wat verwarring ontstaan.
Woops, en dan reageer ik nog eens lekker kattig ook... :oops:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 10 May 2020 07:00
toeternietoe wrote: 09 May 2020 19:30
Koeno, hier is wat verwarring ontstaan.
Woops, en dan reageer ik nog eens lekker kattig ook... :oops:
Iedereen heeft al es een slechte dag ;)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

toeternietoe wrote: 09 May 2020 19:05 dat ik reageerde op de drang naar reizen in de onmiddellijke toekomst. Jij gaat ervan uit dat er volgend jaar een vaccin is.
Ehm neen, ik ga er niet van uit dat er volgend een vaccin is.... Ik hoop eenvoudigweg dat het virus binnen een jaar voldoende weg gedeemsterd zal zijn zodat we weer over de grenzen mogen gaan. :oops:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

ah, 't is ik die hier geviseerd word ?
wel, wees gerust toeternietoe, ik heb dat niet gepost om nog wat meer te zeuren over te strenge/te slappe maatregelen (er is al gezeik/gezanik genoeg op de sociale media) maar vind het gewoon jammer, 't is hier toch het bleittopic dacht ik

beide reizen (naar de Aude en de Bourgogne) zijn in december vorig jaar geboekt en ik vind het gewoon jammer dat er al een van wegvalt, meer niet, 't is niet dat mijn wereld ineenstort
zal ook niet gebeuren als we de reis naar de Morvan uiteindelijk ook moeten afzeggen, maar ook dat zal ik jammer vinden ; we zien wel

in de Aude zou ik me best nog wel bezig hebben kunnen houden, ook met alle 'attracties' gesloten; dan zou ik genoten hebben van gewoon andere lucht opsnuiven (letterlijk zelfs) en op 't gemak wat lezen of zo

ik reken me zelfs tot de gelukkigen tot nu toe, want vlak voor de quarantaine zijn we in maart nog met 2 naar Boedapest kunnen gaan alwaar het heel mooi weer was en amper volk (crisis was toen al begonnen en Italië zat al vast ; overigens reis was in januari geboekt dus lang voordat we hadden kunnen vermoeden wat er allemaal ging gebeuren)
dat was fijn, zo'n stad op ons gemak kunnen bezoeken zonder de horden toeristen die er doorgaans op zo'n plaatsen zijn
onder meer die fijne herinnering helpt me nu wel door deze periode heen

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by toeternietoe »

Mario wrote: 10 May 2020 13:39 ah, 't is ik die hier geviseerd word ?
....
:?: :?:
Het moet toch zijn dat die Corona-toestanden de lontjes wat heeft ingekort en de tenen verlengd. :o Ik heb mijn post nog eens herlezen en ik zie daar toch echt niets in staan dat ook maar enigszins als een persoonlijke aanval zou kunnen beschouwd worden. Dus Mario, jij wordt ook niet geviseerd, niemand trouwens. Waarom zou ik ook? Ik verbaas er mij gewoon over dat er zoveel belang aan wordt gehecht om nog dit jaar op reis te gaan en stel dat - naar mijn mening - niet realistisch lijkt. Maar blijkbaar is dat een mening die tegen de trend van het forum ingaat en is die niet welkom. Ik zal nu maar stoppen voor ik hier met pek en veren wordt weggejaagd. :lipsrsealed2:
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

toeternietoe wrote: 10 May 2020 19:00
Mario wrote: 10 May 2020 13:39 ah, 't is ik die hier geviseerd word ?
....
:?: :?:
Het moet toch zijn dat die Corona-toestanden de lontjes wat heeft ingekort en de tenen verlengd. :o Ik heb mijn post nog eens herlezen en ik zie daar toch echt niets in staan dat ook maar enigszins als een persoonlijke aanval zou kunnen beschouwd worden. Dus Mario, jij wordt ook niet geviseerd, niemand trouwens. Waarom zou ik ook? Ik verbaas er mij gewoon over dat er zoveel belang aan wordt gehecht om nog dit jaar op reis te gaan en stel dat - naar mijn mening - niet realistisch lijkt. Maar blijkbaar is dat een mening die tegen de trend van het forum ingaat en is die niet welkom. Ik zal nu maar stoppen voor ik hier met pek en veren wordt weggejaagd. :lipsrsealed2:
ik heb de mijne ook nog eens herlezen ; ik heb toch kalm gereageerd, zonder u echt aan te vallen ?

mij lijkt het begrijpelijk dat velen uitkijken naar hun vakantie en teleurgesteld zijn als die onmogelijk blijkt. Velen hier leggen zich er echter wel bij neer ipv te beginnen schelden of het hier op iemand uit te werken

van mij mag jij een tegendraadse mening hebben, anders zouden er maar weinig discussies zijn en weinig nieuwe inzichten, dus blijf gerust :) en wees voorzichtig :)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Ach, vakanties.

Ik vind dat echt spijtig, dat die niet door kunnen gaan. Onze fietsvakantie en het fietsweekend met de volley, dat is fietsen en vooral samen zijn met vrienden; waar altijd geweldig veel ambiance is.
Dat zal ik heel hard missen.

De motorvakantie in de Dolomieten, tja motorrijden in de bergen, is toch het mooiste wat er is.
Dat zal ik heel hard missen.

De vakantie met de vrouw naar het westen van de USA, dat was mijn droomvakantie waarvan we voor onze 35e huwelijksverjaardag gingen genieten.
Dat zal ik heel hard missen.

Temeer omdat ik niet echt graag meer werk, en nog 6 jaar moet wachten op mijn pensioen. Dus zoals Muug, ik werk nog om op vakantie te kunnen gaan (met wat lichte overdrijving).

Maar anderzijds, heb ik nu nog veel zin om die USA-reis toch nog te maken? Ook niet, want ik besef dat dit in deze tijd eigenlijk niet mogelijk is.
Dus moet ik maar geduld uitoefenen, en hopen dat ik gezond blijf en dat ik dat binnen een nog onbepaalde tijd allemaal kan inhalen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

F M wrote: 11 May 2020 09:22Dus zoals Muug, ik werk nog om op vakantie te kunnen gaan (met wat lichte overdrijving).
Goh,
er zijn natuurlijk mensen die geboren worden met een onstuitbare drang om te werken, met een roeping als het ware. Maar ik denk dat het gros der mensheid toch vooral werkt om centjes te hebben om aan de primaire behoeftes (eten, drinken, pipi, kaka, huisje) te kunnen voldoen, niet? En na de primaire komen de secundaire, en de tertiaire en zo. We voeden onze kinderen ook in die richting op, in het besef dat ze moeten werken.
Maar echt gaan werken voor 't plezier? Die zijn met de minderheid, toch, niet?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TRooPER »

Muug wrote: 11 May 2020 10:50
Maar echt gaan werken voor 't plezier? Die zijn met de minderheid, toch, niet?
er zijn er misschien die zoveel plezier hebben op of met hun werk, dat werken een plezier is.
of dat hun hobby/plezier werk geworden is,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Muug wrote: 11 May 2020 10:50 Maar echt gaan werken voor 't plezier? Die zijn met de minderheid, toch, niet?
Tot voor corona was ik dus bij die minderheid. :grin:
Vroeger makkelijk 50 u per week, de laatste jaren een 35 u per week maar ik moet nog steeds regelmatig werken op dagen dat een ander thuis is. :o
Mijn werk doe ik nog steeds graag maar ik ben van mezelf geschrokken dat ik nu enorm aan het genieten ben van mijn gedwongen stap uit de ratrace. :)
Vorige week heb ik een keiharde monoloog van mijn baas mogen aanhoren over mijn toekomst bij hem, ik mag blijven maar aan "aangepaste" voorwaarden. :shock:
Een "kick in the balls" na 22 jaar trouwe dienst dus ik ben aan het nadenken over mijn toekomst.
Zonder werk ben ik nog niet en ik zie wel waar het schip zal stranden.
En neen, geen vakantie plannen tot er een antivirus is. ;)

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

Droopy wrote: 11 May 2020 13:25
Muug wrote: 11 May 2020 10:50 Maar echt gaan werken voor 't plezier? Die zijn met de minderheid, toch, niet?
Tot voor corona was ik dus bij die minderheid. :grin:
Vroeger makkelijk 50 u per week, de laatste jaren een 35 u per week maar ik moet nog steeds regelmatig werken op dagen dat een ander thuis is. :o
Mijn werk doe ik nog steeds graag maar ik ben van mezelf geschrokken dat ik nu enorm aan het genieten ben van mijn gedwongen stap uit de ratrace. :)
Vorige week heb ik een keiharde monoloog van mijn baas mogen aanhoren over mijn toekomst bij hem, ik mag blijven maar aan "aangepaste" voorwaarden. :shock:
Een "kick in the balls" na 22 jaar trouwe dienst dus ik ben aan het nadenken over mijn toekomst.
Zonder werk ben ik nog niet en ik zie wel waar het schip zal stranden.
En neen, geen vakantie plannen tot er een antivirus is. ;)
een stank voor dank monoloog....dat zuigt....hopelijk komt er een momentje dat karma jouw baas een langdurige bijbal onsteking kado geeft. :mrgreen:
"...the path is the destination"

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Marsman »

Cotthem wrote: 11 May 2020 17:47 een langdurige bijbal onsteking :mrgreen:
pijnlijk. :shock:
Heel pijnlijk :shock: :shock: :shock:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Muug wrote: 11 May 2020 10:50 Maar echt gaan werken voor 't plezier? Die zijn met de minderheid, toch, niet?
Goh, ik doe mijn werk met heel veel plezier. In zeker zin is het de jongensdroom van mijn 13-jarige zelf die ik nu (nog steeds, -tig jaar later) beleef. Maar zoals ik al wel 's half lachend tegen mijn baas zeg: ik doe dit werk omdat ik het graag doe, maar ik doe dit werk voor jou omdat je mij ervoor betaalt ;)

En als ik eerlijk ben, de laatste weken van lockdown-relax-van-thuis-werken doen me toch twijfelen of ik die dagelijkse verplaatsing van 1u+ (enkel) er nog wel voor over heb...

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 11 May 2020 10:50 ...
Maar echt gaan werken voor 't plezier? Die zijn met de minderheid, toch, niet?
Ik behoor dan toch tot die minderheid.

In principe zou ik binnen twee jaar met pensioen (moeten) gaan (65), maar afhankelijk van de politieke toekomst zou ik daar best nog wel twee jaar willen aanbreien (meer wordt niet toegestaan).

Ik voel mij nog veel te jong om te stoppen ... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

den Bullet wrote: 12 May 2020 09:28 Ik voel mij nog veel te jong om te stoppen ... :peepwall:
Mooi toch, als je dat kan zeggen. :thumbsup:
Mijn pa heeft ook geen dag gaan werken. Er zijn vroedvrouwen die plots merken dat ze op pensioen moeten, na 45 jaar dienst... dus het kan wel. :grin:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Davy78 »

pingu wrote: 11 May 2020 19:50 Goh, ik doe mijn werk met heel veel plezier. In zeker zin is het de jongensdroom van mijn 13-jarige zelf die ik nu (nog steeds, -tig jaar later) beleef. Maar zoals ik al wel 's half lachend tegen mijn baas zeg: ik doe dit werk omdat ik het graag doe, maar ik doe dit werk voor jou omdat je mij ervoor betaalt ;)
:whip: :lol:
Zat jij ook niet in IT?
pingu wrote: 11 May 2020 19:50 En als ik eerlijk ben, de laatste weken van lockdown-relax-van-thuis-werken doen me toch twijfelen of ik die dagelijkse verplaatsing van 1u+ (enkel) er nog wel voor over heb...
Gij niet alleen denk ik ...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Davy78 wrote: 12 May 2020 10:58
pingu wrote: 11 May 2020 19:50 Goh, ik doe mijn werk met heel veel plezier. In zeker zin is het de jongensdroom van mijn 13-jarige zelf die ik nu (nog steeds, -tig jaar later) beleef. Maar zoals ik al wel 's half lachend tegen mijn baas zeg: ik doe dit werk omdat ik het graag doe, maar ik doe dit werk voor jou omdat je mij ervoor betaalt ;)
:whip: :lol:
Zat jij ook niet in IT?
Jazeker, en gelukkig nog in een tak waarin we zéér veel contact hebben met mensen, namelijk een ICT Support Dienst. Dus we krijgen mails, we chatten, we bellen veel. Dat menselijk contact is wel belangrijk voor mij (daarom dat alleen gaan motorrijden mij niet zo boeit). Zonder dat zou ik van mijn job weglopen. Wat ik trouwens in 2005 gedaan heb. Maar da's een ander verhaal. 8-)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Davy78 wrote: 12 May 2020 10:58 :whip: :lol:
Zat jij ook niet in IT?
Yup, vooral financiële sector met tussendoor wat logistiek, retail, enz. En in het verleden een aantal jaar FOD Financiën. Ge krijgt niks België in of uit zonder dat uw pakje via één van mijn 'kindjes' gepasseerd is (als het op een legale manier hier terechtkomt toch ;) )

User avatar
tandwieleke.
Posts: 35
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by tandwieleke. »

Muug wrote: 12 May 2020 09:59
Mijn pa heeft ook geen dag gaan werken.
Ik ook niet. ;)

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

Pensioen....daar wil ik niet eens aan denken....tis goed zoals het nu is....
"...the path is the destination"

Locked