Toeter vervangen
Toeter vervangen
Wel,
ottomakers zijn de slimste nog niet.
Ge zou zo denken.... de fabrikanten testen wekenlang allerlei montagemethodes uit om het monteren van voertuigen zo rap en efficiënt mogelijk te laten lopen. Er gaan jaren van ontwikkeling vooraf eer het opbouw proces van een wagen op punt staat.... dus ge zou zo denken.... dat die mannen hun motto is: hoe simpeler hoe beter.... en toch.... als ge de claxon van een Viano wilt vervangen omdat dat ding teut doet in plaats van TOEOEOOEOEOEOET....dan moet de hele bumper eraf.
ottomakers zijn de slimste nog niet.
Ge zou zo denken.... de fabrikanten testen wekenlang allerlei montagemethodes uit om het monteren van voertuigen zo rap en efficiënt mogelijk te laten lopen. Er gaan jaren van ontwikkeling vooraf eer het opbouw proces van een wagen op punt staat.... dus ge zou zo denken.... dat die mannen hun motto is: hoe simpeler hoe beter.... en toch.... als ge de claxon van een Viano wilt vervangen omdat dat ding teut doet in plaats van TOEOEOOEOEOEOET....dan moet de hele bumper eraf.
Re: Toeter vervangen
Een moderne auto is als een diepvrieskist. Om hetgeen er eerst in ging te bereiken ...
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Toeter vervangen
Mijne maat is Renaultdealer.
Voor de meeste werken in het motorcompartiment.... koplampen eruit, Bumper eraf en ineens is alles veel bereikbaarder.
Als je het weet een pace of cake
Voor de meeste werken in het motorcompartiment.... koplampen eruit, Bumper eraf en ineens is alles veel bereikbaarder.
Als je het weet een pace of cake
Oldtimer BMW fanaat
Re: Toeter vervangen
Daweetikwel. Maar dat concept is nog niet doorgedrongen in de autowereld.
grease up your baby for a ball on the hill
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Toeter vervangen
Bij UAZ zijn ze nog niet aan de diepvriezers geraakt, daar doen ze het nog gewoon met ijskelders: https://www.uaznederland.com/modellen/bukhanka
En bij Lada hebben ze maar juist geld genoeg om het met een koelbox te doen: https://www.motor1.com/news/388306/2020 ... -facelift/
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Toeter vervangen
Bon, ik heb een tijdje in een autogarage van een redelijk bekend duitsch merk gewerkt en ik geloof geen kloten van wat gij hier komt verkondigen, integendeel: als ze u het leven kunnen lastig maken zullen ze het ZEKER niet laten.Muug wrote: ↑12 May 2020 21:41
Ge zou zo denken.... de fabrikanten testen wekenlang allerlei montagemethodes uit om het monteren van voertuigen zo rap en efficiënt mogelijk te laten lopen. Er gaan jaren van ontwikkeling vooraf eer het opbouw proces van een wagen op punt staat.... dus ge zou zo denken.... dat die mannen hun motto is: hoe simpeler hoe beter....
Probeer de dag van vandaag maar eens een simpel lampje in uw koplamp te vervangen
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: Toeter vervangen
awel, ik heb in de jaren '80 een tijdje met een Lada 1300 rondgereden en, geloof mij, die heeft mij OVERAL naartoe gebracht (en vooral naar de naftepomp). En als er pannes waren, want die waren er wel degelijk, dan kon je dat makkelijk zelf oplossen in een minimum van tijd. Ik heb daar ooit een distributieketting op vervangen in een tweetal uurtjes tijd: 4 vijzen van de bumper (toen nog 'echte' chroom), 4 vijzen van de radiator (toen nog echt koper), frontplaat van de motor eraf en je kon aan alles aan zonder u in honderdmiljoenduizendmiljard bochten te wringen ofte speciaal gereedschap te moeten gebruiken. Met een platte sleutel van 10 en 13, een platte tournevis en een breekhamer kon je heel dat ding uit mekaar halen en daarna weer ineen steken. In een minimum van tijd. Simpeler vond je het nietduibhce Kaelann wrote: ↑13 May 2020 21:24 En bij Lada hebben ze maar juist geld genoeg om het met een koelbox te doen: https://www.motor1.com/news/388306/2020 ... -facelift/
Alleen ging dat ding nogal gulzig om met naft...
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: Toeter vervangen
dat ging supervlot bij de Polo... de lamp eruit krijgen ging redelijk, daarna 3 kwartier sukkelen om die er terug in te krijgen en dat bleek onmogelijk. Handen en polsen lagen al open van overal tegen te schuren en die in duizend bochten te wringen. maar zie, de grille eruit, de voorbumper er af, dan kan je aan de bouten van de koplamp en kan je ook het lampje makkelijk plaatsen. En dan alles terug monteren... en we zijn dan 2 uur later...
Re: Toeter vervangen
wel, is dat niet erg eigenlijk?
Een mens zou voor minder zo'n UAZ kopen, of een ouwe Jaguar XJ6 waaraan het gemakkelijk sleutelen is. Uw geld gaat dan wel naar naft ipv werkuren maar ge hebt er tenminste leute van.
Een mens zou voor minder zo'n UAZ kopen, of een ouwe Jaguar XJ6 waaraan het gemakkelijk sleutelen is. Uw geld gaat dan wel naar naft ipv werkuren maar ge hebt er tenminste leute van.
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Toeter vervangen
Heel erg! De eerste keer dat het voorlicht van de Volvo V50 kapot was ben ik in alle naïviteit naar de winkel gegaan en een nieuw lampke gekocht. Volvo stond er vroeger voor bekend dat het gemakkelijk sleutelen was aan die auto's. Na 10 minuten turen onder de motorkap had ik nog geen idee hoe ik doe lamp zou kunnen vervangen. Dan heb ik de owners manual erbij genomen, de uitleg gelezen, in de auto gestapt, naar de garage gereden en gevraagd het lampke te vervangen. Toen kwam de rekening, die was even Premium als het marketingsegment waarin Volvo zich positioneert. Heel erg dus.
Gelukkig zijn er in de buurt een paar heel goede en niet merk gebonden mechaniekers voor auto's en moto's waardoor ik eigenlijk enkel nog met de bedrijfswagen in een officiële garage kom, dan betaalt de baas de rekening. De prijs bij een officiële dealer is ongeveer 3x zo hoog als bij die onafhankelijke mechaniekers, zelfs als alles op factuur gebeurt. En de kwaliteit bij zo een zelfstandige is meestal ook maal 3. Ik heb geen behoefte aan een chique toonzaal, een onthaalbediende om de afspraak te maken, de technisch bediende die de wagen incheckt en terug overhandigt, een wachtzaal met Wifi, een koffiemachien en al die zever die moet betaald worden maar die geen knijt bijdraagt aan de kwaliteit maar héél veel aan de prijs.
Last edited by Tom Thumper on 15 May 2020 12:40, edited 1 time in total.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Toeter vervangen
en dan vraag ik mij spontaan af: vatten die directeurs van die grote fabrieken dat niet.???? Zijn die ziende blind?
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Toeter vervangen
Die vatten dat maar al te goed en zien heel goed wat er op hun bankrekening blijft komen elke maand. Wat ik mij afvraag waarom consumenten dat niet vatten en teveel blijven betalen en naar die grote ketens van garages blijven gaan.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Toeter vervangen
Omdat een mooie, ruime, glanzende toonzaal een betere indruk geeft en de verwachting doet ontstaan dat het er veel beter zal zijn dan in een kroezelige, kleine, vuile garage.
It's all about the looks tegenwoordig.
It's all about the looks tegenwoordig.
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Toeter vervangen
Nu moet ik er wel bijzeggen dat de garages waar ik ga alles behalve groezelig, klein en vuil zijn. Sammy zijn atelier is properder dan een willekeurig O.K. in een willekeurig Universitair ziekenhuis.
Maar ja inderdaad, blijkbaar zijn de looks voor veel mensen belangrijker dan de prijs en de kwaliteit.
Me gusta la moto, me gustas tu.
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Toeter vervangen
Voor mij alvast niet; ik hou van garages waar ge ziet dat er ambachtelijk gewerkt wordt, waar ge nog 'sporen' van vorige reparaties kunt tegenkomen en waar de echtgenote/secretaresse u een taske koffie maaktTom Thumper wrote: ↑15 May 2020 15:58 ...
Maar ja inderdaad, blijkbaar zijn de looks voor veel mensen belangrijker dan de prijs en de kwaliteit.
Re: Toeter vervangen
En de twee jaar extra garantie mits onderhoud door merkdealer. En de gratis pechverhelping, mits onderhoud door merkdealer. En...
Re: Toeter vervangen
of de auto waar je het binnenspartbord vooraan moet losvijzen om aan de koplamp te kunnen om het lampje te vervangen....
mijn eerste nieuwe camionet mocht op onderhoud , op afspraak.
Daar aangekomen kreeg ik ook de aanbieding van een kopje koffie in het salon van de showroom.
Ik bedank vriendelijk en ga langs de glazen deur mee naar het atelier waar ze aan MIJN camionet gaan werken.
De receptioniste; " maar meneer, u mag daar niet komen"
Trooper: " en waarom zou ik niet mogen kijken naar de werken aan MIJN camionet
de receptioniste: "wij zijn niet verzekerd in die ruimte voor onze klanten en eventuele ongevallen"
Trooper: " ik zal braaf blijven kijken, nergens aankomen, als ik niet naar MIJN camionet mag kijken , dan rijdt mijn camionet hier direct weer buiten"
Twas direct in orde.
En dan toffe babbelkes doen met de mechaniciens die ook raar kijken waarom er plots wel een klant naast hen staat.
mijn eerste nieuwe camionet mocht op onderhoud , op afspraak.
Daar aangekomen kreeg ik ook de aanbieding van een kopje koffie in het salon van de showroom.
Ik bedank vriendelijk en ga langs de glazen deur mee naar het atelier waar ze aan MIJN camionet gaan werken.
De receptioniste; " maar meneer, u mag daar niet komen"
Trooper: " en waarom zou ik niet mogen kijken naar de werken aan MIJN camionet
de receptioniste: "wij zijn niet verzekerd in die ruimte voor onze klanten en eventuele ongevallen"
Trooper: " ik zal braaf blijven kijken, nergens aankomen, als ik niet naar MIJN camionet mag kijken , dan rijdt mijn camionet hier direct weer buiten"
Twas direct in orde.
En dan toffe babbelkes doen met de mechaniciens die ook raar kijken waarom er plots wel een klant naast hen staat.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Toeter vervangen
Awel, ge geeft eigenlijk al zelf aan waar het om draait hé...de montage in de fabriek moet zo snel en efficiënt mogelijk gebeuren. Wat de techniekers in een garage ergens ten lande voorhebben om daarna de meest basic
herstelling uit te voeren zal die fabrikanten geheel ende compleet worst wezen. Dat is allang hun probleem niet meer.
Ik kan de keren niet tellen waarbij ge voor de vervanging van gelijk welk onderdeel aan een motorblok een schoon en duidelijke procedure krijgt, waarbij getimed geweest is hoelang de herstelling mag duren en hoeveel de klant daarvoor mag aangerekend krijgen. In die procedure staat dan wel een naakt motorblok op ne stand, waarbij de steeds aanwezige praktische aanhangsels van zo'n motorfiets zoals kuipdelen, frames, bekabeling etc etc als sneeuw voor de zon verdwenen zijn. Of misschien had ik het niet goed begrepen en was het de bedoeling dat de klant zijn uitgebouwde motorblok kwam afleveren ...
Nil volentibus arduum
Re: Toeter vervangen
bukhanka camionetjes zijn geweldig he. Helaas niet verkrijgbaar in Belgie.duibhce Kaelann wrote: ↑13 May 2020 21:24Bij UAZ zijn ze nog niet aan de diepvriezers geraakt, daar doen ze het nog gewoon met ijskelders: https://www.uaznederland.com/modellen/bukhanka
En bij Lada hebben ze maar juist geld genoeg om het met een koelbox te doen: https://www.motor1.com/news/388306/2020 ... -facelift/
"...the path is the destination"