KTM 790 Adventure
Re: KTM 790 Adventure
Ik wilde specifiek een middenbok op de KTM om geen paddockstand te moeten gebruiken.
Want ik weet dat ik gegarandeerd de moto daar meer als één keer af ga laten vallen.
Want ik weet dat ik gegarandeerd de moto daar meer als één keer af ga laten vallen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
En ge krijgt geen vuiligheid op de oprit ?
Want ik zal het ook zo moeten doen, maar als mijn madam ziet dat ik de pas gekuiste klinkers aan het vuil maken ben, dan zal het rap gedaan zijn met de KTM...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
Kartonneke gebruiken of een spuitbus kopen met spatbescherming: https://www.rad.eu/nl/c/p/47669-s100-ke ... erming.htm
Vi veri veniversum vivus vici. -V-
Re: KTM 790 Adventure
Of goed mikken. Dat is ook een optie.
Re: KTM 790 Adventure
Voor die Cobrra moet ik waarschijnlijk het zijpanel eraf halen. Want ik zie geen route om de slang van het stuur naar achter te krijgen.
Ten tweede zie ik dat iedereen de slang richt op de plaats waar de ketting op het tandrad achteraan aansluit. Dat kan niet bij de 790 omwille van de kettingbegeleider.
Ten derde, als ik de olie wil richten op de plaats waar de ketting in de kettinggeleider gaat, zit ik met het probleem dat de 'bracket' op een vlak oppervlak moet geplakt worden, terwijl de arm bij de KTM bol is.
Twijfels, twijfels, twijfels dus...
Ten tweede zie ik dat iedereen de slang richt op de plaats waar de ketting op het tandrad achteraan aansluit. Dat kan niet bij de 790 omwille van de kettingbegeleider.
Ten derde, als ik de olie wil richten op de plaats waar de ketting in de kettinggeleider gaat, zit ik met het probleem dat de 'bracket' op een vlak oppervlak moet geplakt worden, terwijl de arm bij de KTM bol is.
Twijfels, twijfels, twijfels dus...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
Op mijn NCX heb ik een scottoiler gemonteerd en daar ben ik heel tevreden over.
Daar zit helaas geen bediening aan het stuur op maar het werkt goed en als ik dat zelf kan monteren dan kan zowat iedereen dat en ik vermoed dat je dit op een andere plaats aan de ketting kan bevestigen.
Daar zit helaas geen bediening aan het stuur op maar het werkt goed en als ik dat zelf kan monteren dan kan zowat iedereen dat en ik vermoed dat je dit op een andere plaats aan de ketting kan bevestigen.
Re: KTM 790 Adventure
Ik heb de 790 nog eens in detail gaan bekijken, qua plaatsing van een Cobrra Nemo 2.
Ik vind geen echt geschikte plaats om de slang te bevestigen in de buurt van de ketting. En als ik daar toch een minder geschikte plaats voor kies, heb ik geen idee hoe ik die slang door de moto moet geleiden naar het reservoir aan de voorkant.
Weer een illusie armer.
Ik vind geen echt geschikte plaats om de slang te bevestigen in de buurt van de ketting. En als ik daar toch een minder geschikte plaats voor kies, heb ik geen idee hoe ik die slang door de moto moet geleiden naar het reservoir aan de voorkant.
Weer een illusie armer.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
Scroll naar "step 3":
http://kbvps.scottoiler.com/article/790 ... 19-on.html
Lijkt mij een goei bevestigingspunt voor dat cobbra ding?
Het scottoiler systeem heeft sheila trouwens op haar street twin, wij zijn daar wel content van.
http://kbvps.scottoiler.com/article/790 ... 19-on.html
Lijkt mij een goei bevestigingspunt voor dat cobbra ding?
Het scottoiler systeem heeft sheila trouwens op haar street twin, wij zijn daar wel content van.
Re: KTM 790 Adventure
Nope. Een scottoiler zou misschien wel kunnen. Dat Cobrra reservoir moet echt verticaal staan, je moet er redelijk gemakkelijk aan geraken om het te vullen en er aan te kunnen draaien (want het is manueel). Een scottoiler reservoir is wat dat betreft wat gemakkelijker denk ik.
By the way, geen enkele van die foto's toont natuurlijk een 790 Adventure.
Het kan nog zijn dat ik naar een vriend/mecanicien ga. Die zijn oordeel eens vragen. En misschien wil die het ook wel installeren voor mij.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
Ik heb net gezien dat ik exact zulke bus nog heb liggen.
Van in de tijd van de 1190. Dat zal wel een hele tijd goed blijven zeker ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
You rang mylady?red_zebra wrote: ↑19 May 2020 16:38 Anders zijn er handige Harry's (ook gekend als Blackbert's) die van die fantastische eigenmaaksel dingetjes gerbruiken, zo klein en handig dat je het mee in de tankzak kan nemen
Ik laat het aan hem en zijn betere NL om uit te leggen hoe het in elkaar is want mijn uitleg zal maar zoeits zijn:
"het zijn twee metalen pootjes dat je van elkaar kan vijzen door een ding in het midden en als je het apparaat onder jouw frame, zet aan de andere kant van de motor/pikkel, en zo uitvijst, dan gaat de achterwiel van de grond omdat de motor verder op zijn pikkel in evenwicht ga ... un peu comme un cric de voiture en fait"
Man ik herlees me en ik vind het zelf niet duidelijk ...
Ask Blackbert
He's the genius !
Jjup, 5 moto's geleden of zoiets (bij mij is dat vele jaren). ZZR en Bandit zonder middenbok. Iets met draadstang, moeren en stukjes L-ijzer. rechts onder het uiteinde van de achterbrug, icm zijpikkel wiel van de grond. was voor mij handig genoeg om op de parking van de B&B de ketting te smeren.
Een scottoiler of osco is handiger.
Een ketting kuisen kan nodig zijn als ge de dag doorgebracht hebt in een modderbad. Daarbuiten onnodig.
Een ketting smeren doe je best aan de 'binnenkant', waardoor het smeersel eerst doorheen de ketting moet eer het eraf kan vliegen, tijdens het rijden.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: KTM 790 Adventure
goedkoper
En bij scottoiler moet je dacht ik een vacuum vinden. Dat gaat sowieso mijn petje te boven.
Vandaar. Maar ik begin scottoiler nu wel te overwegen.
En bij scottoiler moet je dacht ik een vacuum vinden. Dat gaat sowieso mijn petje te boven.
Vandaar. Maar ik begin scottoiler nu wel te overwegen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
ik heb mijn Scottoiler zelf gemonteerd en daar kwam inderdaad wel een zekere dosis aan technische kennis en wat durf aan te pas: de benzinetank moest eraf en de onderdrukleiding moest doorgeknipt.
Gelukkig heb ik bij de aankoop van de motor een kleine investering gedaan in de vorm van een originele technische handleiding. Die vind je vandaag de dag voor minder dan €100. Met een Revue Moto Technique of een Haynes ben je ook al een heel stuk verder. Demontage/montage van de onderdelen die er af moesten ging dus zeer vlot.
Nog een handigheidje op de AT: de achtervork is hol en daar zijn gaten in voorzien (afgesloten met een rubber dichting) om de olieleiding door te leiden. Op die manier zit die altijd beschermd tegen vuiligheid en steenslag.
En de Scottoiler zelf? Wel, die doet z'n werk voortreffelijk
Wel een beetje uitkijken dat je de motor niet te lang in z'n vrijloop laat draaien want van zodra die loopt krijg je smering en dat resulteert wel eens in een druppeltje olie, ergens op een mooie oprit
En ook vergelijken waar je de olie koopt want de prijzen die ze daar voor durven vragen....
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: KTM 790 Adventure
Ik heb bij Scottoiler wat verder gekeken. Jij hebt de v-versie, die met vacuum werkt. Daar begin ik niet aan.
Maar voor het dubbele van de prijs heb je de x-versie. Die werkt met een elektrische pomp. Dat is gemakkelijker te installeren.
Alleen, het reservoir is 15 cm lang. Ik ben nog altijd aan het zoeken waar ik dat bij de 790 kwijt kan. Een rechtopstaande buis van het frame leek me de beste oplossing, maar die is net iets korter....
Aan de achterste voetsteun zou het kunnen, waarbij de onderkant van het reservoir een paar cm zou uitsteken onder de voetsteun...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
Ik ben al jaren content van de Spray Oiler....
"...the path is the destination"
- duibhce Kaelann
- Posts: 2914
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: KTM 790 Adventure
Een kettingsmeersysteem kunt ge ook gewoon zelf maken: http://destinationworld.be/home-made-ma ... ain-oiler/
ondertussen is die al wat verder geëvolueerd met andere reservoirs en nog wat eenvoudigere manier om de nozzle te richten. Staan zowel op onze Terra's als op de Kawa's.
ondertussen is die al wat verder geëvolueerd met andere reservoirs en nog wat eenvoudigere manier om de nozzle te richten. Staan zowel op onze Terra's als op de Kawa's.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings