Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

Heb ik vandaag gedaan aan ZIJN moto - 2020 ...


met mijn al gekneusde ribben, door ons jongste paard, die me over die steun-baar in de trailer getrokken heeft terwijl ze de van uitstapte al steigerend...
nog eens extra bezeerd door das boot op mijn remorkse te zetten, afspraak voor die platte achterband te herstellen / vervangen en onderhoudje...


Aijeu... adem halen, heeeeeel voorzichtig :roll:


Image
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Een andere microbe heeft me gebeten.....paragliding en het leuke is dat ze bijna allemaal ook motards zijn. Vooral diegene die nog een moteurke op hunne rug hangen om in ons plat landje te vliegen.

In alle eerlijkheid moet ik wel bekennen dat ik op een BMW R850R stond maar toen ik wou afspreken om te gaan zien was hij net verkocht. Karma

Mooie quote Koeno....... :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Marsman wrote: 31 May 2020 19:56 't was inderdaad druk aan de onderkant van de taalgrens.

Met vooral veel motorrijders waarbij de winter nog steeds zwaar op de maag lag. :puke:
Met vooral veel motorrijders waarvan het overgrote deel compleet losgeslagen was. :twisted:
Met vooral veel motoren, in het bijzonder kruisraketten en arlies, waarvan de uitlaat, onder het verzinsel van "loud pipes saves lives", een hartaanval zou bezorgen aan de eerste, de beste decibelmeter. :whip:

Ik was eigenlijk content dat ik terug thuis was en heb mezelf beloofd dat ik mijn ijzer in 't vervolg zo weinig mogelijk nog zal uitlaten tijdens het weekend. :FLIPA:
Gisteren weinig van gemerkt. dardennen voor ons alleen. Bijna perfecte omstandigheden, alleen wat te veel wind. Normaal gezien was het dit weekend het 1000-bochten weekend. Het is dan een dagtrip geworden.

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Langzaam aan beginnen beseffen dat ik eigenlijk 3 stukken miserie in de garage heb staan :D

Ne GSa waarvan de schokdemper kaduuk is
Nen CB dat olie zweet
Nen CBR waarvan naks versleten is en dat ik daarnet in gang mocht lopen...

man man man
miserie miserie miserie

*klagen van weelde*

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 07 Jun 2020 19:27
...

Ne GSa waarvan de schokdemper kaduuk is

...
Aragosta is your friend ;)

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ah, doet die da nog?
Toch een beetje een rare kerel, niet?

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

den Bullet wrote: 07 Jun 2020 21:05
Koeno wrote: 07 Jun 2020 19:27
...

Ne GSa waarvan de schokdemper kaduuk is

...
Aragosta is your friend ;)
Ze (mijne brave meneer de garagist) heeft mij doorgestuurd naar Moto Tuning Mol, ze werken daar veel mee samen en altijd content af...
beetje ver, maar dat mag niet deren zeker...

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ikke dik content van Mol. :thumbsup:
Ik heb mijn vering daar ook al laten soigneren. Eén keer zelfs de voorpoten met de post opgestuurd en op een week had ik ze terug!

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Dat hoor ik graag.

Straks belleke doen met die mannen.
Alsook vanavond eens met mijn bandjes van de CBR langs meneer den bandenboer passeren...

Gisteren 80tal kilometer met de cbr gereden... en 't meeste zit toch nog in orde.
vanavond terug wat dingen demonteren om eens naar de naks te beginnen kijken...

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Muug wrote: 07 Jun 2020 21:28 Ah, doet die da nog?
Toch een beetje een rare kerel, niet?
Wel, enkele jaren geleden de achterveer van de 900SS laten reviseren door hem, en ik vond 'm heel professioneel.

Ook niet te duur ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 08 Jun 2020 08:00 Dat hoor ik graag.

Straks belleke doen met die mannen.
Alsook vanavond eens met mijn bandjes van de CBR langs meneer den bandenboer passeren...

Gisteren 80tal kilometer met de cbr gereden... en 't meeste zit toch nog in orde.
vanavond terug wat dingen demonteren om eens naar de naks te beginnen kijken...
Klinkt al pozitiever, KoenO 👍😉
Moeste besluiten in Mol aan uw poten te laten werken :mrgreen: : van harte welkom voor een "zjat kaffe" hé. Kan vanuit mijnen zowat zien wat die mannen aant doen zijn ;) :grin:
Voor Gertruud haar onderstel "klikte" het voor mij beter met TRP in St-Truiden. Voor jou even ver van huis vermoed ik, maar ik treed Muug graag bij in z'n ervaring dat WP ongetwijfeld ook puik werk levert :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

den Bullet wrote: 08 Jun 2020 08:47
Muug wrote: 07 Jun 2020 21:28 Ah, doet die da nog?
Toch een beetje een rare kerel, niet?
Wel, enkele jaren geleden de achterveer van de 900SS laten reviseren door hem, en ik vond 'm heel professioneel.

Ook niet te duur ;)
Ik ken hem van de sus die daar met zijn XJR was geweest. Ik ben nadien dan daar ook eens gepasseerd, met ik weet niet meer welke moto, misschien mijn ouwe GS, en die gedroeg zich toch min of meer afstandelijk en ongeïnteresseerd. Ik snapte er niks van en ben onverrichterzake terug naar huis gekeerd. En nu hoor ik u over hem stoeffen en ik snap er nog altijd niks van. :?: :?: :?: :dontknow: :dontknow: :dontknow:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Omdat de Z-2422 V-Stream in de loop der jaren nogal geabimeerd was geraakt omwille van Gertruuds aanhoudende neiging aan te innig bodemonderzoek te doen, gisteren de bestelde, lagere Z-2423 gemonteerd.
Dat viel prettig tegen : estetisch een stuk beter, maar praktisch een stuk slechter. Veel turbulenties, buffeting rond de helm en opwervelende wind smack in the face. Die ruit gaat dus retour in ruil voor een nieuwe Z2422.
Van de gelegenheid en op aanraden van vele ervaringsdeskundigen alhier, natuurlijk ook noggis een testrun zonder enig plexi gedaan.
In eerste instantie : heerlijk ! 👍😁 Echt een beter "motorrijden" zonder permanent die vitrine in je (perimetrisch) zicht ! Motor voelt ook echt anders aan zonder windbuffer. En met opgeklapt vizier best te doen om de vrije luchtstroom te ondergaan op de achterafbaantjes in de buurt ...
Helaas speelde na een tijdje, en zeker als het er wat langer snediger aan toe ging (dwz vanaf een beetje meer dan stadssnelheid) de wens door m'n hoofd dat er wél een soort windafleiding voor m'n neus stond.
Ongelooflijk leuk voor wat kortstondig rustig rondgerij, maar na een dagrit up-tempo stap ik toch liever van de moto met een gevoel dat er nog 100km bijkonden, dan dat "het wel genoeg geweest was voor vandaag" :whistling:
Zoals eerder allis gezegd ; de hoge vitrine wint geen schoonheidsprijs en is sommige situaties ronduit ambetant, maar de voor mijn gestalte en in the long run echt perfecte bescherming en rust die ze biedt, haalt het t.o.v de onmiskenbare voordelen ze níet gemonteerd te hebben.
De idee is nu wat met het afgedankte exemplaar te gaan experimenteren en ze beetje bij beetje in te korten tot er, who knows, toch een aanvaardbaar compromis uitkomt dat the best of both worlds biedt ...
Maar omdat het nu ook weer geen uuuren werk is da spel te de- en monteren, zout wel kunnen dat dat in zomerse omstandigheden ook gaat gebeuren. 8-) ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Ik heb wat paneeltjes van de 790 gehaald, de batterijcover verwijderd, ter bestudering van het toekomstig installeren van de Scottoiler.

Enkele bedenkingen.
1. KTM heeft in de 2 zijachterpanelen wat opbergruimte voorzien, bv voor toolkits. Ze leveren ook een toolkit mee. Die past niet in die opbergruimtes. :roll:

2. Bij het rechterpaneel is het open ringetje al gebroken wat schuift rond een 'rond ding' om het op zijn plaats te houden. :roll: En dat was al zo, heb ik niet gedaan. Gelukkig is er nog genoeg over om het panel vast te zetten.

3. Ik heb al gevloekt om de batterijcover terug te plaatsen. 2 schroeven vastschroeven en er tegelijkertijd voor zorgen dat de voorste zijden van de cover onder de flankpanels vastzitten, dat is een verdomde opgave voor mijn 2 linkerhanden en verward brein. :roll:

4. Het linkerachterpanel wilde maar niet rond dat rond ding schuiven. Ik zit daar aan te wringen en te doen. Na een minuut of 2 merk ik dat mijn vingers onder het smeer zitten. Met als gevolg een bende zwarte smeren op wit plastic. :roll:

Waarmee krijg ik dat eraf? Water is duidelijk niet genoeg. Afwasmiddel ook niet :oops:

:veryangry:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by red_zebra »

Van dat toolkit zou ik durven zeggen dat het zoals een Kinder-ei is, als je alles er goed terug in krijgt moet het in dat opbergruimte passen.
Wat de vlekken betreft zou ik brake-cleaner gebruiken, dat kuist alles, en het riekt goed :mrgreen:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

F M wrote: 08 Jun 2020 13:00 .....
Waarmee krijg ik dat eraf? Water is duidelijk niet genoeg. Afwasmiddel ook niet :oops:

:veryangry:
Dasty :idea: :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Hmmmmm, Dasty, voor bijna alles goed, maar niet voor autolak. Is dat niet hetzelfde als de lak op de plastic van de KTM ? :dontknow:

En brakereiniger, die smiley achter de zin doet me wantrouwen :?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

WD40
Remmenreiniger werkt ook goed, maar uw lak gaat dat niet leuk vinden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Ottolak is sterk spul. Dasty, white spirit, terpentine, WD40, wasbenzine ... Als je die dingen op een natte proper vod gebruikt met een emmer water bij de hand, denk ik dat het smeer veel rapper weg zal zijn dan dat het de kans krijgt de lak aan te tasten.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Duizendmaal bedankt ! WD40 did the trick !
:grin:


Is het al duidelijk dat ik ook al weinig weet van moto's kuisen? :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked