Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

as ge nu aan 2 kanten van dat boke confituur smeert, geraakt die kat dan van haar melk of moet dat boke dan in therapie? :ugeek:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by red_zebra »

Blackbert wrote: 09 Jun 2020 16:16 as ge nu aan 2 kanten van dat boke confituur smeert, geraakt die kat dan van haar melk of moet dat boke dan in therapie? :ugeek:
Ah ja maar neen hé, dan is het effect helemaal ndk en heb je erbovenop een boke vol kattenhaar :pillepalle:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

:laughing: :laughing: :laughing:
Ik zal nog eens een serieuze vraag stellen :grin:

Vandaag (zonder eerst bij Marsman langs te gaan), een roltas gekocht bij RAD. Een Held tas van 60 liter. Daar moet ik wel een pyama in kwijt geraken.
Ik dacht eerst een 40 L tas te kopen, maar die van 60 leek me nog wel te doen op de moto. Steekt zo een 10 cm aan elke kant uit buiten de topkoffer.

Nu nog experimenteren hoe ik die best vast maak. Ik heb er Rock Straps bijgekocht.

Maar nu, die service bij RAD is toch niet geweldig. Ik wou wat uitleg aan die gast vragen, maar die wist van toeten of blazen.
"Is er bevestiging bij die tassen?".
"Ik denk het niet".
"Ah, nu ik heb gehoord dat "rock straps heel goed zou zijn"
"Wat voor iets ?"
"Jullie verkopen dat"
"En is dat hier in deze winkel?"
"Ik heb het op de site gezien"
"Kunt ge me dat eens tonen ?"

Ik heb ze uiteindelijk zelf gevonden... :roll:

En dan had ik nog chance dat die gast Nederlands verstond. Die aan de kassa heeft moeite een zin Nederlands te spreken zonder een paar Franse woorden ertussen.
En social distance, daar hadden ze het ook al moeilijk mee.

Je vraagt je soms af waarom nog naar een winkel gaan als je het on line ook allemaal vindt.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

werkdag 2.
338,7 km. 2 keer getankt.
F M wrote: 09 Jun 2020 19:06 Nu nog experimenteren hoe ik die best vast maak. Ik heb er Rock Straps bijgekocht.
Kostelijke dingen! :o
Hier doen deze riempjes al een paar jaar dienst. Verschillende lengtes, bullet proof, prijs tussen 2 en 5 euro ofzo in de betere diy-zaak... Weinig discreet maar geweldig goed gerief! Ik zou dat niet meer kunnen missen! In mijn bouwvakkermodus doen die zelfs dienst als broeksriem... :mrgreen:
Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 09 Jun 2020 20:07
..., bullet proof, ...
Merci zelle :whip:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

F M wrote: 09 Jun 2020 19:06
...

Je vraagt je soms af waarom nog naar een winkel gaan als je het on line ook allemaal vindt.
RAD Zaventem?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Inderdaad, Zaventem.

Vastmaken is gelukt. is eigenlijk redelijk simpel met die Rok Straps. Alleen, met die KTM 790 Adventure valt me altijd weer op hoe weinig plaatsen die heeft waar je iets vast kan maken. ik heb met Jo als eens gezien waar ik de rok strap van de tanktas kan bevestigen; het was zoeken. Ook voor het reservoir van de Scottoiler was het zoeken, en zelfs voor de roltas heb ik niet veel keuze.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

F M wrote: 09 Jun 2020 20:51 Inderdaad, Zaventem.

...
Tjah, RAD werkt van maart tot oktober met studenten/interims en die worden niet uitgebreid uitgeplozen :?

Felix was ook zo in maart begonnen, maar moet in het oog zijn gesprongen want in juni had hij al zijn vast contract in handen.
Heeft als perfect drietalige ook gewerkt in Zaventem en Willebroek.

Spijtig genoeg is zijn winkel (Sint-Pieters-Leeuw) gesloten en hadden ze niet direct een plaats voor hem (noch voor zijn collega). :cry:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 09 Jun 2020 19:06 Vandaag (zonder eerst bij Marsman langs te gaan), een roltas gekocht bij RAD. Een Held tas van 60 liter. Daar moet ik wel een pyama in kwijt geraken.
Ik dacht eerst een 40 L tas te kopen, maar die van 60 leek me nog wel te doen op de moto. Steekt zo een 10 cm aan elke kant uit buiten de topkoffer.
60L is meer dan genoeg. Zeker als je niet aan kampeer- en kookmateriaal en dergelijke moet sleuren. De tas die ik gebruik voor niet-kampeerreizen is een 30L Mosko of een 40L Lomo. Dat is voldoende.

Ik ben wel een fan van die Rokstraps. Ze zijn niet zo goedkoop, maar je hebt er uiteindelijk ook maar 1 of 2 van nodig voor een roltas en ze gaan lang mee. De mix van rekker, strap, snelsluitclip en doorlusbevestiging maakt ze heel handig in het gebruik. Ook voor de tanktas handig om snel los en vast te klippen bij het tanken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Ik neem al zeker per dag een T-shirt mee; ik kan geen t-shirt 2 dagen na mekaar aandoen. Dus dacht ik, beter te groot dan te klein :grin: Ik heb wel de indruk dat de tas niet te klein zal zijn. :pillepalle:

Nog niet gedaan, wegens nog niet aangekomen: scottoiler installeren. 1 vraagje alvast: ik ga de dispenser monteren op de plaats waar de bobbins voor een paddocstand ingevezen worden.

Ik gebruik waarschijnlijk best loctite om de moer vast te zetten?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Een drupke blauwe loctite kan geen kwaad, en vast is vast.
alternatief: gewoon kopervet.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

werkdag 3.
419.7 km.
getankt en ketting gesmeerd. ik zou ze eigenlijk eens moeten aanspannen maar ik heb daar nu precies geen zin meer in.

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Dus net terug van Mol....
Schokdemper achteraan: fin de carrière. (en 't wordt erger met de kilometer :p )
Revisie zien ze niet zitten, té veel kans dat het toch te duur uitvalt. Dus nieuwe schokdemper...
tractive (als ik het goed schrijf)... Zou beter moeten zijn zijn dan wilbers en evengoed of beter als origineel...

Vooraan gaan we een revisietje doen, kwestie dat we daar niet dezelfde miserie krijgen...
Zaterdag binnen brengen, volgende week zaterdag gaan afhalen en een half maandloon afstaan...
nobody said it was cheap...

maar ze beloven mij een GS die ik niet meer zal herkennen qua comfort :D

@Ozzepaa: sorry dat ik zelf niet geantwoord heb, ik euhm.... ben een onbeleef boerke uit Haaltert ;-)
Vandaag lukte echt niet om extra uitstapje te doen... maar zaterdag kan ik altijd mijn aanhangwagen eens komen showen :peepwall:

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Koeno wrote: 10 Jun 2020 21:21 Dus nieuwe schokdemper...
tractive (als ik het goed schrijf)... Zou beter moeten zijn zijn dan wilbers en evengoed of beter als origineel...
haha, 't is te hopen dat het beter is dan het origineel want dat blijft maar niks... 8-)
Ik zou vooraan niet reviseren en een volledige nieuwe set installeren. Op mijn Gs heb een setje volledig instelbare Wilbers geplaatst, dat was een jaar of 10 geleden, goed voor 1450 euro dacht ik. Maar wel onvoorstelbaar goed veercomfort in de plaats gekregen. En ik ben nog niet veel (standaard) moto tegengekomen die daar kan aan tippen... :rayof:

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Stefke wrote: 10 Jun 2020 22:11
Koeno wrote: 10 Jun 2020 21:21 Dus nieuwe schokdemper...
tractive (als ik het goed schrijf)... Zou beter moeten zijn zijn dan wilbers en evengoed of beter als origineel...
haha, 't is te hopen dat het beter is dan het origineel want dat blijft maar niks... 8-)
Ik zou vooraan niet reviseren en een volledige nieuwe set installeren.
Groot gelijk jong, maar met ESA erbij is dat plots allemaal een pakske duurder...
ik zit nu al aan +/- 1000euro, als ik voorkant ook moet doen gaat dat sebiet richting 2000euro...
De meneer in Mol, zag er ook geen reden toe precies, vond wel dat reviseren nuttig ging zijn (gezien de staat van den achterkant).

+ ik moet nog ergens op mijn centjes letten he, Ik wil niet met kapotte dingen rondrijden of met bucht, maar ovedrijven kan in twee richtingen ;-)
'k moet hier nog wat aan de kant houden voor nieuwe bandjes op 2 machientjes :D

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Gulden middenweg is de beste, geloof me. :thumbsup:
De voorkant van je GS was goed verend en goed dempend, maar kon gewoon een kleine revisie gebruiken omdat dat nog nooit gebeurd was.
Je achterkant daarentegen wist helemaal niet meer waarvoor ie ooit gemaakt was. :pillepalle:
Ge gaat verschieten! :laughing:
Ik vrees dat je op het volgende 2fast4u-weekend rapper dan de rest gaat zijn! :lol:
Dat wilt wel zeggen dat ik nu weer een testritje met die GS verdiend heb. 8-) ;)

Trouwens, Tractive Suspension, heb ik nog nooit van gehoord. Beter dan Wilbers zeggen ze? Straf! :shock: Eentje om te onthouden. :thumbsup:
Last edited by Muug on 11 Jun 2020 09:21, edited 1 time in total.

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 11 Jun 2020 09:15 Gulden middenweg is de beste, geloof me. :thumbsup:
De voorkant van je GS was goed verend en goed dempend, maar kon gewoon een kleine revisie gebruiken omdat dat nog nooit gebeurd was.
Awel, meneer Ludo was toch ook niet happig om die direct te vervangen... maar wel qua revisie...
Muug wrote: 11 Jun 2020 09:15 Je achterkant daarentegen wist helemaal niet meer waarvoor ie ooit gemaakt was. :pillepalle:
Ge gaat verschieten! :laughing:
Ik vrees dat je op het volgende 2fast4u-weekend rapper dan de rest gaat zijn! :lol:
Awel, Meneer Ludo moest lachen als hij die achteraan induwde... had hij precies nog niet veel gehad zo slecht...
Muug wrote: 11 Jun 2020 09:15 Dat wilt wel zeggen dat ik nu weer een testritje met die GS verdiend heb. 8-) ;)
Jup, maar dan moet jij wel de remmen van jouw KTM ontluchten :mrgreen:
Muug wrote: 11 Jun 2020 09:15 Trouwens, Tractive Suspension, heb ik nog nooit van gehoord. Beter dan Wilbers zeggen ze? Straf! :shock:
Daar zouden blijkbaar enkele mensen werken die mee het ESA systeem ontwikkeld hebben.
De schokdemper zou quasi hetzelfde moeten zijn, maar met paar technische verbeteringen die revisies vergemakkelijken.

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koeno wrote: 11 Jun 2020 09:20
Muug wrote: 11 Jun 2020 09:15 Dat wilt wel zeggen dat ik nu weer een testritje met die GS verdiend heb. 8-) ;)
Jup, maar dan moet jij wel de remmen van jouw KTM ontluchten :mrgreen:
:laugh3:
Is genoteerd. Gisteren de klauwen gedaan vooraan. Is al wat beter. Maar bij die 950's krijgt de rechterklauw eigenlijk zijn druk vanaf de linkerklauw, via een remleiding die U-vormig over 't voorspatbord loopt. Het hoogste punt dus. :| Dus als er daar lucht in zit, dan moet ik één remklauw demonteren, die met een touw aan 't stuur, in de hoogte, omhoog hangen, en wat tikken en kloppen op die "middelste" remleiding om de lucht tot in de remklauw te krijgen. Dan terug remklauw monteren erop lettend dat de misschien wel gevangen lucht schoon in de remklauw blijft, en dan die remklauw ontluchten. Beke omslachtig dus. :| Daar had ik gisteren niet zoveel zin in. Maar tegen dat wij erin slagen om eens af te spreken gaat dat wel weer in orde zijn, weest gerust. :laughing:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 11 Jun 2020 09:20
Muug wrote: 11 Jun 2020 09:15 Trouwens, Tractive Suspension, heb ik nog nooit van gehoord. Beter dan Wilbers zeggen ze? Straf! :shock:
Daar zouden blijkbaar enkele mensen werken die mee het ESA systeem ontwikkeld hebben.
De schokdemper zou quasi hetzelfde moeten zijn, maar met paar technische verbeteringen die revisies vergemakkelijken.
Klopt, KoenO : deR&D-mannen bij TracTiv hebben een BMW-verleden en ontwikkelden daar de ESAI en ESAII :arrow: https://tractivesuspension.com/motorbik ... -products/
TracTive maakt trouwens blijkbaar ook de veerspullen met een etiket van Touratech opgeplakt.
Dat zijn toch alleen maar pluspunten mijgedacht, dus 't zal wel dik OK zijn.
Of ze beter zijn dan Wilbers kan alleen iemand beoordelen die beide merken al onder zijn kont gehad heeft.
Zelf op de twee brommers zéér content van dat Nederlands/Duits alternatief, en zeker van TRP in St-Truiden waar ik ze vandaan haalde. :thumbsup:

Wat het prijskaartje betreft zulde waarschijnlijk ook hier ten lande bij Wilders wel goedkoper gesteld zijn : https://www.beemershop.com/category/esa ... 00gsa.html maar de Ludo verkoopt die natuurlijk niet.
Zou ook wel voor een volledig nieuw setje gegaan zijn ... eventueel met achterwegelaten van de ESA-optie om de prijs wat te temperen. Heb nog geen moment gedacht dat die luxe-optie wel handig zou zijn in deze of gene omstandigheid.

Als ge zaterdag uwe remork wilt komen stoefen ; vaneigens hé :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 11 Jun 2020 09:26 Maar tegen dat wij erin slagen om eens af te spreken gaat dat wel weer in orde zijn, weest gerust. :laughing:
Awel, ik mag de GS normaal den 20e terug ophalen... terug zondagavond eens rondrijden? ;-)
kwestie van wat druk op uwe ketel te zetten he seg... 't is voor uw eigen veiligheid dedju!

Locked