Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Het zou kunnen dat ik de bal volledig mis, maar ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een deel van de straffe mannen bij Tractive het vak geleerd hebben bij WP. Toen dat ook nog een Hollandse firma was.

Tot een paar jaar terug was Tractive in Mol ook gewoon WP Mol.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

werkdag 4.
320.7 km.
getankt, aja natuurlijk...verder niks aan de moto gedaan.

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by petervdc »

Morgen zelf oliewissel, 42k km's nu
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Mijn achterwiel gekuist

User avatar
Bij
Posts: 444
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Bij »

Lagerkes van de cardanklok vervangen (in afwachting van mijn gereviseerde cardan)

Vandaag ook nog in Turnhout geweest (familiebezoek) en ik dacht ineens eens bij deltamotors te gaan proefzitten op ne guzzi V85TT maar was uitzonderlijk gesloten vandaag :devil:
Dus maar efkes staan kijken naar dien in de virtine :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by petervdc »

Bij wrote: 11 Jun 2020 21:25 Lagerkes van de cardanklok vervangen (in afwachting van mijn gereviseerde cardan)
Jadadde.
Mijn technisch vermogen beperkt zich tot een oliewissel...

En dan nog moet ik eerst die bashplate eraf krijgen, want de vijzen draaien zot.
Bah.
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

werkdag 5.
298,8 km. getankt. en hopelijk volgende week een rustigere week. :roll:

J2FK
Posts: 140
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by J2FK »

Ikke niks eigenlijk, maar mijnen dealer heeft mijn beestje zijn 100.000km verwenbeurt gegeven.
- wa olie
- wa klein materiaal
- 2 nief sloeven MR5 Trail
- setje remblokken vooraan.... volgens mijn facturen en mijn excelleke, want ik hou alles netjes bij, is dat mijn eerste nieuw setje vooraan
100.000km !!! nie slecht mijn gedacht of heb ik toch ergens iets gemist :whistling:

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

J2FK wrote: 12 Jun 2020 20:20 Ikke niks eigenlijk, maar mijnen dealer heeft mijn beestje zijn 100.000km verwenbeurt gegeven.
- wa olie
- wa klein materiaal
- 2 nief sloeven MR5 Trail
- setje remblokken vooraan.... volgens mijn facturen en mijn excelleke, want ik hou alles netjes bij, is dat mijn eerste nieuw setje vooraan
100.000km !!! nie slecht mijn gedacht of heb ik toch ergens iets gemist :whistling:
:shock: Zelf ik geraak niet zover met de voorste remblokken! Maar, haha hoe geweldig is dees zeg! ik zie nog zo nen twijfelaar staan naast mij ergens in een ondergronds parking... Mja, dju, toch wat boven mijn vooropgesteld budget... tja nen BMW, kweet niet goed... momentje, efkes bellen... :ricky: En ik denken, maat als ge deze laat staan... :furious3:
Alez hop een feestje en op naar de 200000! :mrgreen:

J2FK
Posts: 140
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by J2FK »

Stefke wrote: 12 Jun 2020 21:32
J2FK wrote: 12 Jun 2020 20:20 Ikke niks eigenlijk, maar mijnen dealer heeft mijn beestje zijn 100.000km verwenbeurt gegeven.
- wa olie
- wa klein materiaal
- 2 nief sloeven MR5 Trail
- setje remblokken vooraan.... volgens mijn facturen en mijn excelleke, want ik hou alles netjes bij, is dat mijn eerste nieuw setje vooraan
100.000km !!! nie slecht mijn gedacht of heb ik toch ergens iets gemist :whistling:
:shock: Zelf ik geraak niet zover met de voorste remblokken! Maar, haha hoe geweldig is dees zeg! ik zie nog zo nen twijfelaar staan naast mij ergens in een ondergronds parking... Mja, dju, toch wat boven mijn vooropgesteld budget... tja nen BMW, kweet niet goed... momentje, efkes bellen... :ricky: En ik denken, maat als ge deze laat staan... :furious3:
Alez hop een feestje en op naar de 200000! :mrgreen:
Idd, in die ondergrondse parking ergens in een hoekske onder een dik suizeke......da twijfelen toen :oops: :oops: . Chance da ge derbij waart of ik stond daar nu nog. :whistling:
Weet ge nog wat ge toen in den auto zei..."eigenlijk hebt ge nu een topkoffer gekocht van xxxxx euro", want da was alles wat we toen meekregen. :lol: . Ge weet toch ook nog dat, als ik schrijf over mijn GayS, dat dat komt omdat gij hem zo gedoopt hebt :ricky:
Enfin, ge moogt nog meegaan...als ik eens van goesting verander, maar tzal nie voor direct zijn. :rayof:

Ik teken direct voor de volgende 100.000km met dezelfde gebreken:
- 1 batterij na +- 85.000km,
- 1 defecte rechterhandvatverwarming, wat toch een essentieel iets is voor mij :oops: ....niewaar Marsman :lol:
- 1 set remblokken achter na +- 60.000km

Komt maar meevieren, twordt da ge nog eens passeert :whip:

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

GSa op de remork gezet.... man man dat punt waar die net boven je hoofd uittorent.... is het minst leuke moment....

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

De scottoiler geïnstalleerd.

Zelf.

Men stelt dat de installatie ongeveer een uur kost. Dat kan kloppen, ik heb het op 3 uur en 3 kwartier gedaan. :grin: :oops: :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1274
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

Heb gisteren een cardo freecom in mijn helm ingebouwd en vandaag getest.

Ik hoorde nu een amerikaanse madam die mij calimoto gewijs op weg helpt.

Terwijl een muziekje 'streamt'.
Prachtig.


Heel vroeger had ik een Baehr. Dat kostte veel meer, kon precies wat minder en 10m (dikke) kabels vandoen.


Nu hopen dat het bike to bike ook marcheert.

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

F M wrote: 13 Jun 2020 18:26 De scottoiler geïnstalleerd.

Zelf.

...
:o :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

F M wrote: 13 Jun 2020 18:26 De scottoiler geïnstalleerd.
Zelf.
ik heb het op 3 uur en 3 kwartier gedaan. :grin: :oops: :roll:
en dan? :dontknow: en hoeveel voldoening heb je in de plaats gekregen? :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Wel,

Ik was heel blij dat het gelukt is :)
Ik heb een half uur zitten zoeken waar exact ik de container op de framebuis moest plaatsen zodat ik de container nog op de houder kan schuiven, en het toch nog in de uitsparing van de linkerflankcover past...
Ik heb wel 20 keer zitten zoeken waar ik dat spul gelegd had wat ik nodig had en 15 seconden ervoor nog vast had...
Ik heb 2 keer zitten zeggen dat het niet lukt wat ik in gedacht had of hoe het zou moeten volgens de handleiding en dan toch een oplossing gevonden.
Ik heb maar 1 keer de zwarte draad aan de rode pool en de rode draad aan de zwarte pool op de batterij aangesloten, en dat ontdekt toen het spul niet wou starten...
Ik heb er 20 minuten over gedaan om de slang van de connector te prutsen, omdat de slang moest ingekort worden.
Ik heb er een half uur over gedaan om te beslissen waar ik de slang vanaf de kettingbegeleider naar boven kon leiden. Dat is het stuk waar ik het minst tevreden van ben. Maar de slang hangt op de 790 altijd ergens redelijk vrij in het zicht. Of ten minste, ik zie geen andere oplossing.

Misschien dat ik over een paar jaar nog eens iets zelf aan de moto probeer te doen :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

gedaan aan mijn moto = ne stap achteruit gezet van het verschieten, heeeee zeg der staat hier een moto !!! :shock:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 14 Jun 2020 19:35 Ik heb wel 20 keer zitten zoeken waar ik dat spul gelegd had wat ik nodig had en 15 seconden ervoor nog vast had...
Dees doe ik na jarenlang sleutelen nog steeds elke keer :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

zappa wrote: 14 Jun 2020 21:38 gedaan aan mijn moto = ne stap achteruit gezet van het verschieten, heeeee zeg der staat hier een moto !!! :shock:
:w00t: :w00t: :w00t:
Was het geen vaderdag geweest ik zou wel gaan rijden zijn.
Gij zijt trouwens uwe Scrambler beu, en ge kijkt er express meer naast dan naar, volgens mij. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Moto efkes buiten gezet, gestart, wat geluisterd naar potentiële uitlaatlekken, wat gesleuteld, testritje van tien minuten. Moto terug binnen. :whistling:

Locked