Jopet wrote: ↑15 Jun 2020 22:06Inderdaad Stefke, en de lockdown heeft dat bewezen, nergens is de luchtkwaliteit verbeterd tijdens de lockdown, in Stuttgart is tijdens de lockdown zelfs het smogalarm afgegaan....
Kijk, als je de levenskwaliteit voor de inwoners echt wilt verbeteren in centra dan doe je dit door alle auto's te verbieden, niet door een LEZ te maken en al zeker zo op deze asociale manier waar je vooral de mensen met beperkt budget het meest treft, want het zijn vooral de laagste inkomens die met de oudste auto's rijden en dus nu meer moeten betalen....
Groetjes,
Jopet
Wagens worden milieuvriendelijker met de jaren maar ik snap nog altijd niet dat ik met een wagen waar er vroeger een milieupremie voor bestond nu plots moet betaald worden om bepaalde steden binnen te rijden.
Onze Modus is zo'n wagen, daar hing een groene milieusticker op als we die kochten, dat was omdat het zo'n propere dieselmotor was.
Diezelfde propere dieselmotor is nu te vuil om in de grotere steden te rijden en heeft zo goed als geen restwaarde meer.
Onze conclusie is dat we die wagen oprijden en moest het eens nodig zijn dan betalen we gewoon een dagticket want dan is je wagen plots wel proper.
Wat ik nog minder snap is dat als we eens een dagje naar Antwerpen gaan wij braaf aan linkeroever in de open ruimte parkeren en de voetgangerstunnel nemen om dan langs vreselijk milieuvervuilende cruiseschepen te wandelen om zo het stad te bezoeken.
Wat nog meer onlogisch is zijn de bussen van De Lijn, die rijden constant rond in grootsteden met hun oude diesels. De Lijn, wij dus, krijgt hier boetes voor en heeft zo minder geld om zijn bussen sneller te vervangen...
Het zou misschien handig zijn om dat geld in een fonds te stoppen om zo sneller milieuvriendelijker bussen aan te kopen. Alé, ik ben geen minister maar dit lijkt me toch logisch.
Als extra zouden ze nog DAB+ radio's in de nieuwe bussen kunnen installeren om zo een gezellig muziekje af te spelen voor de reizigers.