Electrisch offroaden

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Electrisch offroaden

Post by Davy78 »

Ideetje voor zij die al eens klagen dat ge nergens moogt offroaden ;)

https://www.motorfreaks.nl/artikel/repo ... tikel.html

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Electrisch offroaden

Post by duibhce Kaelann »

Ik heb daarmee eens enkele toertjes op een crossterreintje kunnen doen. Dat is echt wel fun zo'n ding! De autonomie blijft wel een limiterende factor.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Electrisch offroaden

Post by Stefke »

Ne maat van mij heeft dat al een jaar of 2, zoiets van ZERO. Gaat daar alle dagen mee werken en duikt daar ook best veel het veld mee in. Is daar redelijk wild van. Zelfs met 45 jaar enduro-ervaring in de vingers... 8-) Die maat wordt dit jaar trouwens 51... 8-)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Electrisch offroaden

Post by F M »

Stefke wrote: 26 May 2020 22:03 Die maat wordt dit jaar trouwens 51... 8-)
:? En wat wil je daarmee zeggen ? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Electrisch offroaden

Post by Muug »

ik ook niet. :dontknow:
Want dat is hier sowieso bijna exclusief voor 50- plussers. :whistling:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Electrisch offroaden

Post by Stefke »

F M wrote: 26 May 2020 22:50
Stefke wrote: 26 May 2020 22:03 Die maat wordt dit jaar trouwens 51... 8-)
:? En wat wil je daarmee zeggen ? :dontknow:
Dat hij enduro rijdt sinds zijn 6de...? 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Electrisch offroaden

Post by Muug »

Jah,
als mijn avonturen op mijn kinderfiets en mbx in de omliggende velden en grachten mogen meetellen dan doe ik ook al enduro sinds mijn zesde :lol:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Electrisch offroaden

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 28 May 2020 13:52 Jah,
als mijn avonturen op mijn kinderfiets en mbx in de omliggende velden en grachten mogen meetellen dan doe ik ook al enduro sinds mijn zesde :lol:
Tuttut ... dat is allemaal relevante ervaring en telt dus vaneigens mee om uw expertise te staven :thumbsup: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Electrisch offroaden

Post by TuttoTerreno »

ne keer gekeken naar die zero enduro dingen. Die zijn ongelooflijk duur, imho. En om de zoveel tijd komt er een update met een betere akku.

Het principe spreekt me wel aan. Ik heb vrij veel boswegeltjes in de geburen waar niet overal verbodsbordjes staan, maar ge komt er altijd volk tegen (die niet zo opgezet lijken met loud pipes e.d.)

maar >10k Euro ligt wel nog een paar veldwegen voorbij de pijngrens :(

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Electrisch offroaden

Post by bompa »

Maar als je er met een gewone enduro niet meer mag rijden , mag da ook niet met zone elektrische moto , ik heb al borden zien staan en dan mag je er ook met een elektrische fiets niet meer door. Maar waar kan je er mee heen om offroad te rijden , als je echt den elentriek er echt opzet geraak je niet ver en je moet nog altijd terug geraken ook, een cross 3/4 h en het is voorbij, zolang je er geen 250 km mee kan rijden zonder dat je moet oppassen met je gas zie ik dat nog niet zetten .Dan zie ik den bultaco beter zitten voor hierachter in de velden en bossen, is gelijk een MTB ,stroom op en je geraakt toch terug thuis al is het al trappend 8-) https://www.resa-racing.nl/bultaco-brinco-moto-bike-re

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Electrisch offroaden

Post by Muug »

Maar ik zou met een elektrische moto toch ook meer verbodsborden aan mijn laars lappen hoor :devil:
Die borden zijn daar vooral gekomen om lawaai te weren, toch? Dus, elektrisch moet kunnen.
Idem met al die verboden Alpenpassen en Zwartewoudsewegen. Allemaal erdoor op elektrische moto's! :ricky:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Electrisch offroaden

Post by bompa »

Muug wrote: 24 Jun 2020 16:05 Maar ik zou met een elektrische moto toch ook meer verbodsborden aan mijn laars lappen hoor :devil:
Die borden zijn daar vooral gekomen om lawaai te weren, toch? Dus, elektrisch moet kunnen.
Idem met al die verboden Alpenpassen en Zwartewoudsewegen. Allemaal erdoor op elektrische moto's! :ricky:
Alleen voor het geluid is het niet , er zijn tegenwoordig gekken die je gewoon voorbij vliegen als je met de mtb bent of aan het wandelen bent , als ze zich is aanpasten als ze iemand tegenkomen, t'zou al een heel verschil zijn, laatst zelf meegemaakt, ze vliegen over een zandweg waar je niet mag rijden met de moto naast een fietsweg, op het einde van die weg kwamen ze terug om het hardst aan gevlogen, 10 min hebben wij daar in het bos gestaan tot het stof terug gevallen was , hierachter staan al veel meer borden.Maar als ze het echt menen en je bent voorbij borden gereden zou je die moto wel is een tijdje kwijt kunnen zijn, een voordeel is er wel ,ze moeten je betrappen want horen doen ze je niet. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Electrisch offroaden

Post by Muug »

Spijtig toch, die aso's. :(

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Electrisch offroaden

Post by bompa »

Muug wrote: 24 Jun 2020 18:08 Spijtig toch, die aso's. :(
Ik vind dat spijtig , ikzelf heb altijd trager gereden of gestopt als ik iemand of paarden tegen kwam, zelfs als ik naast een weide reed met daarin dieren, maar nu zijn er bij gekomen die naar niks zien en overal door rijden , ik vind dat triestig. Hierachter hebben ze wegen afgesloten met een soort slagboom dat je er niet meer door kan , omdat platen niet hielpen, maar vroeger reden wij niet met den enduro in de zomer,omdat er dan teveel volk rondliep en fietste , maar nu rijden ze heel het jaar door , en dat brengt dat allemaal met zich mee.
Maar met nen elektrische moeten ze je al betrappen want ze horen niet dat je aan het rijden bent , maar je moet ook rekening houden met hoe vol je batterij nog is dat je niet te voet staat :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Electrisch offroaden

Post by Koeno »

't is ook dubbel he... hoe meer ze verbieden en onmogelijk maken, hoe meer er mensen gaan komen die inderdaad sch**t aan alles hebben...
(is de corona crisis niet het perfecte voorbeeld? )

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Electrisch offroaden

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 25 Jun 2020 13:25 't is ook dubbel he... hoe meer ze verbieden en onmogelijk maken, hoe meer er mensen gaan komen die inderdaad sch**t aan alles hebben...
(is de corona crisis niet het perfecte voorbeeld? )
Ja, very treu, maar voor zo' sjarels zoals Bompa hierboven beschrijft zie ik een Big Brother-aanpak zelfs legitiem ... :roll: :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Electrisch offroaden

Post by Blackbert »

Ja, maar 't is zoals overal 70 en dan staan roepen dat iedereen overal te snel rijdt.
Steeds meer onverhard verboden voor motoren ed, ...
Maar ene die zijn paard 't midden van de asfalt volschijt, die moet dat niet opkuisen. :mrgreen: :devil:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Electrisch offroaden

Post by zappa »

Blackbert wrote: 25 Jun 2020 19:13
Maar ene die zijn paard 't midden van de asfalt volschijt, die moet dat niet opkuisen. :mrgreen: :devil:
Ik vind dat ook dat als een paard, te midden van 't ooooo zooooo schone asfalt het volschijt , die gene die daar op dat paard zit dat persoonlijk moet oplikken :mrgreen:

Want mij zie je niet meer :evil: tussen de stomme koekeblikken, of ander claxongestoorden, respectlozen, 't is mijn baan egoïsten, ik laad mijn paarden op de trailer en ga voor 98% offroad gaan rijden. En arm Vlaanderen kan voor mijn part V O L L E D I G dicht gebetonneerd worden zodat de fietskes, geocachers met de otto, de landbouwers/loonwerkers die vlug van 't een stuk naar 't ander moeten gazzen, zelfs de mensen die zo'n gelande luchtballon moeten in hun remork krijgen, de sluikstorters die graag wat blikjes strooien in de zijkant van een schoon betonwegske, de ik moet naar de kust maar ik kan maar 1u mijne pipi ophouden en ik wil just naast mijne otto ontlasten, overal door kunnen. :stars:


:mrgreen: ( ik ben het hier echt wel beu )
sig nature

Post Reply