Tyre van Jan Boersma eens proberen?

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Tyre van Jan Boersma eens proberen?

Post by Jopet »

Toen ik Muug aan de lijn had en begon het over het programma Tyre van Jan Boersma viel die volledig uit de lucht....

Ik was nogal verwonderd dat zelfs onze Muug dit programma niet kende, maar dan begon ik te denken, overal op fora en FB pagina's worden er vragen gesteld over programma's als Basecamp, TT Mydrive, MyRoute-app, Kurviger enz... maar Tyre daar hoor je niet meer van.

Nu weet ik wel dat Tyre indertijd overgestapt is van een gratis app naar het betalend TyreToTravel, helaas was dit geen groot succes en daardoor bleef de doorontwikkeling uit, gevolg was dat het programma door de concurrentie wat op de achtergrond verdween. Omdat Jan met TyreToTravel een beetje op zijn honger bleef zitten is hij met Patrick het betalend programma MyRoute-App gestart en dit met redelijk succes.
Uiteindelijk besliste de eigenaar van TyreToTravel (niet Tyre dus) het programma op te geven, gelukkig is Jan geen mens die blijft stil zitten en heeft zijn oude hobby weer volledig in eigen handen genomen met een heropstart van het gratis Tyre programma met volledige functionaliteit tot gevolg, wat gezien het feit dat Tyre en MyRoute-app gedeeltelijk uit dezelfde bron afkomstig zijn, niet zo moeilijk was. Zo is het dat Tyre anno 2020 dankzij de hobby van Jan Boersma weer volledig gratis beschikbaar gesteld wordt.

Gezien het feit dat ik zelf het programma sinds het betalend geworden was in 2012 (denk ik) ook niet meer echt gebruikte is het nu voor mij weer een zoektocht hoe alles weer werkt.

Na mijn reis door de VS had ik alle belangrijke routepunten opgeslagen in Tyre en die kan ik nu weer bekijken. Voordeel is nu ook dat je bijna bij elk punt direct naar Street view niveau kan bekijken, route bekijken in Google Earth is natuurlijk ook geen probleem, wat leuk is als je de omgeving wilt ontdekken.
Met het zoekprogramma (Routes downloaden) kan je o.a. heel je pc laten doorzoeken naar itn (TomTom) of gpx (Garmin, geen GDB) bestanden.
De kaarten die je wilt gebruiken kun je kiezen, Google Maps (met Api sleutel, uitleg op de website), Wikimedia, Openstreetmap enz...

Er zijn op voorhand heel wat instelmogelijkheden zodat elk het programma naar zijn eigen behoefte kan gebruiken.

Misschien toch eens de moeite om deze gratis app op je PC te zetten.

https://www.janboersma.nl/gett/nl_index.php

Groetjes,
Jopet
Last edited by PraatAdmin on 19 Jul 2020 14:30, edited 1 time in total.
Reason: voornaam vervangen door nickname
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply