Motorrijden met passagier.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Motorrijden met passagier.

Post by FransST »

Een neef van mijn vrouw rijdt al vele jaren een paar keer per jaar bij mij achterop de motor mee, o.a. naar de Superbikes in Assen, maar ook een dag toeren.
Hij vroeg mij of we nu ook weer eens een dag samen kunnen gaan rijden.
Ik heb gezocht op internet en kon alleen vinden dat we - in België - sinds 4 mei weer mogen motorrijden onder enkele voorwaarden, waaronder : rijden met een passagier die onder hetzelfde dak woont.
Dit zou betekenen dat ik voorlopig niet met hem achterop met de motor mag gaan toeren.
Geldt deze bepaling nu nog ??
( als dat zo is ben ik genoodzaakt donderdag alleen te gaan rijden :grin: )

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Motorrijden met passagier.

Post by zappa »

je mag naast je gezins bubbel, ook nog eens met 5 mensen afpreken, dingen doen, met minder dan anderhalve meter, dus geen probleem voor uw neef = https://www.watwat.be/corona/met-hoevee ... -afspreken
sig nature

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Motorrijden met passagier.

Post by FransST »

Hm, dat gaat om ontmoetingen thuis enz. Maar er was toch ook een regel mbt samen rijden in een auto met bv een collega. Indien geen 1,5 m afstand kan worden gehouden, zou een mondmasker gebruikt moeten worden.
Dan zou achterop de motor met beiden een mondmasker ook mogen.
Maar toen het motorrijden weer mocht, werd daarbij gesteld dat de passagier onder hetzelfde dak moest wonen. Ik heb nog nergens gelezen dat deze regel niet meer geldt.

Overigens, als ik volgens jouw redenering hem tot onze gezinsbubbel reken voor deze enen dag, gaat dat ten koste van iemand die we wel vaker willen ontmoeten.
( en dat wil ik niet).

Morgen nog maar eens bellen naar de "coronatelefoon " ( 088-14689). ( was vandaag steeds onbereikbaar)

Frans
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motorrijden met passagier.

Post by OzzePaa »

Neem nu dazze u tegenhouden, Frans ... dan is uw neef toch gewoon één van de 5 mensen uit je "close-bubbel" :arrow: je moet niet permanent een lijstje in onuitwisbare inkt mee hebben waar op staat wie dat precies zijn, hoor ;) :whip: :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Motorrijden met passagier.

Post by FransST »

Pa, das ook weer zo.
Misschien denken mijn vrouw en ik daar " te moeilijk " over.
We zullen zien, IK ga in elk geval donderdag met de motor rijden. :grin:

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

Post Reply