Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Online
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

Koeno wrote: 08 Oct 2020 14:59
F M wrote: 08 Oct 2020 14:43 Gij hebt misschien lange tenen? :peepwall:
Wel stenen kloten gekregen... :roll:
lijkt me contraproductief wat betreft de zithoogte :mrgreen:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 08 Oct 2020 13:27 Stuurtasje :!: :idea: Een superhandig ding om vanallesennogwa aan prullaria op te bergen en snel bij de hand te gebben. Gertruud haar exemplaar is stillekesaan aan vervanging toe ... Zal een kerstkadootip worden vermoed ik :grin:
P.S. Bompa : ge moet pesies nog ne warmwaterboiler installeren :?: :dontknow: ;)
Ik zag dat bij u en ik dacht zoiets moet ik mij ook aanschaffen , ik zag er eentje op het autosalon en vroeg achter de prijs dat was daar meer dan 100 euro :shock: :o en heb dat maar zo gelaten ,maar met op tweedhans te kijken zag deze voorbij komen in die bij reclame die ze daar ook afspelen , daar stonden de afmetingen bij en heb dat dan maar besteld ,dit koste maar iets van een 29 euro .
O die boiler heb ik maar gekocht die stond 14 dagen geleden in reclame, die wij nu hebben heb ik twee jaar geleden geplaatst ,maar voldoet eigenlijk niet echt voor ons het is een milieuvriendelijke maar eigenlijk te klein als je hem niet gebruikt gelijk het eigenlijk voorzien is. ik heb daar toen een tijdsklokje tussen gezet dat die alleen maar 's nachts verwarmd.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Muug wrote: 08 Oct 2020 13:31
OzzePaa wrote: 08 Oct 2020 13:27 P.S. Bompa : ge moet pesies nog ne warmwaterboiler installeren :?: :dontknow: ;)
Ja, van de moment dat 'm weet voor welke woning begint hij eraan :whistling:
:mrgreen: Nee nee da is er eentje voor bij ons als ik zo is goesting heb om die te plaatsen, als het zo is langer slecht weer is he .

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 08 Oct 2020 13:34 Wel hoog spul vinden ze ... voor hunne meter-twee-en-zeventig :mrgreen:
Ik ben maar een haar groter en heb er eigenlijk weinig problemen mee. Er zijn inderdaad geen compromissen gemaakt op de grondspeling, maar de motor en het zadel zijn wel vrij slank. Ik kan met beide voeten (net) aan de grond zonder op te tippen van mijn tenen te moeten gaan staan.
De 790S is op dat lak wel toegankelijker. De R is dan weer hoger.
Maar wat me onmiddellijk weer opviel toen ik er gisterenavond mee naar huis reed: geeft veel vertrouwen, stuurt heel gemakkelijk en het blok draait enorm zoet en soepel. Zelfs schakelen is in vergelijking met mijn vorige Yamaha-ervaringen quasi moeiteloos en geruisloos.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 08 Oct 2020 19:33
OzzePaa wrote: 08 Oct 2020 13:34 Wel hoog spul vinden ze ... voor hunne meter-twee-en-zeventig :mrgreen:
Ik ben maar een haar groter en heb er eigenlijk weinig problemen mee. Er zijn inderdaad geen compromissen gemaakt op de grondspeling, maar de motor en het zadel zijn wel vrij slank. Ik kan met beide voeten (net) aan de grond zonder op te tippen van mijn tenen te moeten gaan staan.
De 790S is op dat lak wel toegankelijker. De R is dan weer hoger.
Maar wat me onmiddellijk weer opviel toen ik er gisterenavond mee naar huis reed: geeft veel vertrouwen, stuurt heel gemakkelijk en het blok draait enorm zoet en soepel. Zelfs schakelen is in vergelijking met mijn vorige Yamaha-ervaringen quasi moeiteloos en geruisloos.
Dus eigenlijk gewoon met een hoger zadel gaat dat passen voor mij?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 09 Oct 2020 09:57 Dus eigenlijk gewoon met een hoger zadel gaat dat passen voor mij?
Dat kan zomaar eens zijn inderdaad. Zeker als je de hoogste versie neemt. :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 09 Oct 2020 09:57 Dus eigenlijk gewoon met een hoger zadel gaat dat passen voor mij?
Met het rally-zadel gaat dat voor u wel passen denk ik. :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 09 Oct 2020 10:41
Met het rally-zadel gaat dat voor u wel passen denk ik. :thumbsup:
Waarom moest je dat nu zeggen? Ik ben ff gaan checken op de site van Yamiayamie waar ik de rally uitvoering tegenkwam en nu heb ik mijn laptop helemaal onder gekwijld. Mag ik dat maandag weer gaan uitleggen op het werk. :drif:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 08 Oct 2020 19:33
OzzePaa wrote: 08 Oct 2020 13:34 Wel hoog spul vinden ze ... voor hunne meter-twee-en-zeventig :mrgreen:
Ik ben maar een haar groter en heb er eigenlijk weinig problemen mee. Er zijn inderdaad geen compromissen gemaakt op de grondspeling, maar de motor en het zadel zijn wel vrij slank. Ik kan met beide voeten (net) aan de grond zonder op te tippen van mijn tenen te moeten gaan staan.
De 790S is op dat lak wel toegankelijker. De R is dan weer hoger.
Maar wat me onmiddellijk weer opviel toen ik er gisterenavond mee naar huis reed: geeft veel vertrouwen, stuurt heel gemakkelijk en het blok draait enorm zoet en soepel. Zelfs schakelen is in vergelijking met mijn vorige Yamaha-ervaringen quasi moeiteloos en geruisloos.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat meer details.
Okkazie dus? Hoeveel kilometers?
Waar ga je eigenlijk op onderhoud met een YAM? Of doe je alles zelf ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 09 Oct 2020 11:01
duibhce Kaelann wrote: 09 Oct 2020 10:41
Met het rally-zadel gaat dat voor u wel passen denk ik. :thumbsup:
Waarom moest je dat nu zeggen? Ik ben ff gaan checken op de site van Yamiayamie waar ik de rally uitvoering tegenkwam en nu heb ik mijn laptop helemaal onder gekwijld. Mag ik dat maandag weer gaan uitleggen op het werk. :drif:
ik herhaal: doe er vooral geen testrit mee!
Doe er vooral geen TESTrit mee!
Herhaal: ik doe er vooral een TESTRIT mee!

:lol: :lol:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Muug wrote: 06 Oct 2020 11:19 Neenee, ge hebt goed gelezen. De plaat van de R100R hangt nu op de CRF250L.
Dit is een beetje uit de aandacht verdwenen.

Muug, de vorige aankopen waren toch met de bedoeling dat je vrouw er ook zou mee rijden, of ben ik verkeerd?
Deze lijkt me toch echt een speeldingetje voor jou alleen. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 09 Oct 2020 11:23 ik herhaal: doe er vooral geen testrit mee!
Doe er vooral geen TESTrit mee!
Herhaal: ik doe er vooral een TESTRIT mee!

:lol: :lol:
:stupid:
Verder kan ik meegeven dat de levertermijnen wel erg lang zijn. Toen ik bij de dealer informeerde was de feedback dat het tot na de jaarovergang zou kunnen duren. Gelukkig een deal kunnen doen op het demo-model, die kon ik op enkele dagen hebben.
Yamaha heeft het verkoopsucces wat onderschat denk ik.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 09 Oct 2020 11:01 Ik ben ff gaan checken op de site van Yamiayamie waar ik de rally uitvoering tegenkwam en nu heb ik mijn laptop helemaal onder gekwijld. Mag ik dat maandag weer gaan uitleggen op het werk. :drif:
Ge moogt de gewone altijd ne keer komen passen, hé. En als de inschrijving en nummerplaat rond zijn testritje doen :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 09 Oct 2020 15:53
Tom Thumper wrote: 09 Oct 2020 11:01 Ik ben ff gaan checken op de site van Yamiayamie waar ik de rally uitvoering tegenkwam en nu heb ik mijn laptop helemaal onder gekwijld. Mag ik dat maandag weer gaan uitleggen op het werk. :drif:
Ge moogt de gewone altijd ne keer komen passen, hé. En als de inschrijving en nummerplaat rond zijn testritje doen :whistling:
:deal:
Muug wrote: 09 Oct 2020 11:23 ik herhaal: doe er vooral geen testrit mee!
Doe er vooral geen TESTrit mee!
Herhaal: ik doe er vooral een TESTRIT mee!

:lol: :lol:
:argue: :argue:
:friday:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

F M wrote: 09 Oct 2020 11:44 Muug, de vorige aankopen waren toch met de bedoeling dat je vrouw er ook zou mee rijden, of ben ik verkeerd?
Deze lijkt me toch echt een speeldingetje voor jou alleen. :dontknow:
Ja. Nee. Ja. :whistling:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 09 Oct 2020 11:46 Toen ik bij de dealer informeerde was de feedback dat het tot na de jaarovergang zou kunnen duren. Gelukkig een deal kunnen doen op het demo-model, die kon ik op enkele dagen hebben.
Yamaha heeft het verkoopsucces wat onderschat denk ik.
Hazo, zijt gij met het demomodel van d'ieteren gaan lopen? Het kon in elk geval niet meer proefgereden worden in Tubize... 8-)

User avatar
Bij
Posts: 441
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Bij »

Ge kunt altijd eens contact opnemen met de koper van da laatste demo model :mrgreen: :peepwall:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Mijne maat stond hier verleden week met een demo Ten1200. Had ook graag met de 700 gereden maar die was er niet meer... 8-)
Heeft die nieuwe 1200 ook gekocht met 6000 euro korting... :shock: En vanaf nieuwjaar gaat dat d'ieteren testcenter hier 1 km verderop dicht. Iedereen is ontslagen. :o

Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Jopet »

Stefke wrote: 09 Oct 2020 22:24 En vanaf nieuwjaar gaat dat d'ieteren testcenter hier 1 km verderop dicht. Iedereen is ontslagen. :o
Alles in het belang van meer geld verdienen, d'ieteren is al jaren aan het kijken hoe ze nog meer geld kunnen verdienen, Kortenberg was te kostelijk om open te houden, dus afvoeren die site met gratis ritjes, groot dealernetwerk vinden ze ook niet voordelig dus ipv +/- 170 dealers zouden er maar +/- 27 mogen overblijven, m.a.w. 2 a 3 per provincie i.p.v. +/- 17... Yamaha en Motobecane brengen niet genoeg meer op, dus ook die tak moet afgevoerd worden.
En dit heeft niets met de Corona te maken, dit is iets waar ze al jaren geleden mee gestart zijn.
Kleine familiale bedrijven waar ze je nog met voornaam aanspreken moeten plaats maken voor grote megastores waar je een nummerke wordt... Ook het uitspelen van 2 garages om de beste voorwaarden te bekomen zal er niet meer inzitten.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Online
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

de activiteit als Yamaha importeur stond/staat toch te koop?

Locked