Ik ken de gast die de TET in Bulgarije heeft samengesteld. Die rijdt mij op zijn 950 binnen de 10 seconden verloren op die paadjes, zelfs als ik het op een WR of CRF zou mogen doenOzzePaa wrote: ↑20 Nov 2020 17:32 Alleen al te zien aan het aantal keer dat den brommer (om allerlei verscheidene redenen) wordt opgeraapt, moete met een iets zwaarder apparaat dan zoiets inderdaad zelfs niet denken hieraan te beginnen, mijgedacht FM zijne KTM of Gertruud gaan vrees ik na 2 dagen in staking
EnduroDesteren
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: EnduroDesteren
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: EnduroDesteren
Ja, mijn Ktm kan dat ook nog. Maar mijn ligamenten niet.
Rustig offroad rijden, stoppen, rondkijken, is meer mijn ding. In Marokko rijden de locale helden ook met een brommerke over de duinen. Daar - en in Wales, waar sommige rijders meer wogen dan hun crosserke - zijn mijn ogen open gegaan.
Rustig offroad rijden, stoppen, rondkijken, is meer mijn ding. In Marokko rijden de locale helden ook met een brommerke over de duinen. Daar - en in Wales, waar sommige rijders meer wogen dan hun crosserke - zijn mijn ogen open gegaan.
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: EnduroDesteren
mijn zoektocht naar een deftig crosserke verloopt minder vlot dan gedacht.
maar neemt verrassende wendingen.
er zijn nog lui die WR250F's importeren , en ze legaal op de weg krijgen.
dat is nogal een geknoei en de exemplaren MY 2021 blijken onvindbaar/al verkocht.
maar een yam dealer wees mij op een alternatief: een volledige WR250F MY2021 af fabriek met Euro5 homologatie en kant-en-klare papieren!
de nieuwe Fantic XEF250
eigenlijk enkel de plastiek is verschillend.
andere mapping en andere demper is er ook, maar dat doet echt elke WR250F piloot blijkbaar toch onmiddellijk.
en er zijn zelfs 2 dealers in mijn buurt.
maar neemt verrassende wendingen.
er zijn nog lui die WR250F's importeren , en ze legaal op de weg krijgen.
dat is nogal een geknoei en de exemplaren MY 2021 blijken onvindbaar/al verkocht.
maar een yam dealer wees mij op een alternatief: een volledige WR250F MY2021 af fabriek met Euro5 homologatie en kant-en-klare papieren!
de nieuwe Fantic XEF250
eigenlijk enkel de plastiek is verschillend.
andere mapping en andere demper is er ook, maar dat doet echt elke WR250F piloot blijkbaar toch onmiddellijk.
en er zijn zelfs 2 dealers in mijn buurt.
Last edited by TuttoTerreno on 27 Nov 2020 19:30, edited 1 time in total.
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: EnduroDesteren
nu, mijn eerste gedacht was een CRF250 LA.
Maar, realistisch gezien, gaat het ding 90% vd tijd op een Mx parcours rondjes moeten draaien.
en 10% van de tijd op enduro weekend ergens in heuvels ver weg.
Daarvoor zoek ik iets dat liefst minder weegt dan ik plus uitrusting, pakweg 100kg.
Mijn tweede gedacht:
een Husqvarna TE150 TPI
Tweetakt met startmotor en injectie. En zelfs zonder dat debiele KTM PDS. Dat we dat nog mogen meemaken.
Maar : onvindbaar. Een paar fake advertenties van dealer op de gebruikelijke sites, that's it. Fake want die hebben de motor helemaal niet.
Mijn derde gedacht: de Beta Xtrainer 250 of 300.
250 kan je vergeten, onvindbaar.
300 dan?
Er zijn 3 Beta dealers in mijn buurt.
Geen enkele heeft ook maar 1 nieuwe Beta in zijn showroom. nessuna. Niente.
Laat staan een Xtrainer.
Ik geef niet op, ik ga ernaartoe om er eentje te bestellen: "april". "mei". Misschien.
Tweedehands kopen is ook een avontuur. Eentje in mijn buurt: voor mijn neus verkocht boven de vraagprijs. Blind gekocht.
nog eentje: duur geprijsd én 2 jaar oud maar nooit een nummerplaat gehad. Euro5 staat voor de deur, dat lukt nooit om die nog voor 1 januari aan een nummerplaat te helpen.
De Fantic XEF is ook zoiets. Nog niks van te vinden op de officiële Fantic site. Maar zou binnenkort geproduceerd worden.
De Fantic XE125 bestaat al wel en lijkt me hoogst verbazingwekkend: een YZ125 (=tweetakt crosser) met koplamp en nummerplaat
Maar, realistisch gezien, gaat het ding 90% vd tijd op een Mx parcours rondjes moeten draaien.
en 10% van de tijd op enduro weekend ergens in heuvels ver weg.
Daarvoor zoek ik iets dat liefst minder weegt dan ik plus uitrusting, pakweg 100kg.
Mijn tweede gedacht:
een Husqvarna TE150 TPI
Tweetakt met startmotor en injectie. En zelfs zonder dat debiele KTM PDS. Dat we dat nog mogen meemaken.
Maar : onvindbaar. Een paar fake advertenties van dealer op de gebruikelijke sites, that's it. Fake want die hebben de motor helemaal niet.
Mijn derde gedacht: de Beta Xtrainer 250 of 300.
250 kan je vergeten, onvindbaar.
300 dan?
Er zijn 3 Beta dealers in mijn buurt.
Geen enkele heeft ook maar 1 nieuwe Beta in zijn showroom. nessuna. Niente.
Laat staan een Xtrainer.
Ik geef niet op, ik ga ernaartoe om er eentje te bestellen: "april". "mei". Misschien.
Tweedehands kopen is ook een avontuur. Eentje in mijn buurt: voor mijn neus verkocht boven de vraagprijs. Blind gekocht.
nog eentje: duur geprijsd én 2 jaar oud maar nooit een nummerplaat gehad. Euro5 staat voor de deur, dat lukt nooit om die nog voor 1 januari aan een nummerplaat te helpen.
De Fantic XEF is ook zoiets. Nog niks van te vinden op de officiële Fantic site. Maar zou binnenkort geproduceerd worden.
De Fantic XE125 bestaat al wel en lijkt me hoogst verbazingwekkend: een YZ125 (=tweetakt crosser) met koplamp en nummerplaat
Re: EnduroDesteren
Dat ga je toch ook niet zo gemakkelijk vinden? Ik hou zelfs al mijn hart vast om bepaalde onderdelen er nog gaan zijn in de toekomst? De mijne is geen ktm met ne husaberg sticker
sig nature
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: EnduroDesteren
ik peins dat ik bij de WR250F ga blijven.
ik heb vandaag toch nog een aanbod gekregen voor een nieuwe. In vergelijking met de oranje fractie zelfs beterkoop.
en houden ook hun waarde.
ik heb vandaag toch nog een aanbod gekregen voor een nieuwe. In vergelijking met de oranje fractie zelfs beterkoop.
en houden ook hun waarde.
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: EnduroDesteren
in het bekijken vd Fantic reclamefilmpjes op deze hele mooie piste gestoten:
https://www.savignanomotocross.com/il-tracciato
in tegenstelling tot België, zijn er nog massa's MX/enduro pistes in IT.
hoewel, de ironie: alle Duitsers België blijken te kennen omwille van Bilstain.
Schijnt enorm populair te zijn.
https://www.savignanomotocross.com/il-tracciato
in tegenstelling tot België, zijn er nog massa's MX/enduro pistes in IT.
hoewel, de ironie: alle Duitsers België blijken te kennen omwille van Bilstain.
Schijnt enorm populair te zijn.
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: EnduroDesteren
honda heeft de CRF300L en Rally voorgesteld.
4kg lichter en wat meer veerweg.
4kg lichter en wat meer veerweg.
Re: EnduroDesteren
Jep. Niet belangrijk, ik ben dolgelukkig met deze CRF250L.
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: EnduroDesteren
ik heb de persmap gekregen van het Fantic programma.
MX (tweetakt) -
de XX125 is er al, heeft dit jaar heel wat wedstrijden en titels behaald.
de XX250 volgt tegen de zomer van 2021.
Enduro :
Tweetakt
XE 125 is er al
XE 300i (!) staat gepland!
Viertakt:
XEF 250 wordt vanaf deze maand uitgeleverd (=Yamaha WR250F met Euro5 homologatie)
XEF 450 volgt tegen de zomer van 2021 (=Yamaha WR450F met Euro5 homologatie).
U wist al dat Fantic in Oktober Minarelli gekocht heeft van Yamaha.
Minarelli was al eeuwig de producent van de Yamaha tweetakt motoren voor de YZ125 en YZ250, nu moeten ze het huis niet verlaten om in de fantics gebouwd te worden.
MX (tweetakt) -
de XX125 is er al, heeft dit jaar heel wat wedstrijden en titels behaald.
de XX250 volgt tegen de zomer van 2021.
Enduro :
Tweetakt
XE 125 is er al
XE 300i (!) staat gepland!
Viertakt:
XEF 250 wordt vanaf deze maand uitgeleverd (=Yamaha WR250F met Euro5 homologatie)
XEF 450 volgt tegen de zomer van 2021 (=Yamaha WR450F met Euro5 homologatie).
U wist al dat Fantic in Oktober Minarelli gekocht heeft van Yamaha.
Minarelli was al eeuwig de producent van de Yamaha tweetakt motoren voor de YZ125 en YZ250, nu moeten ze het huis niet verlaten om in de fantics gebouwd te worden.
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: EnduroDesteren
ja allo ! Dat zadel is een regelrecht epileerapparaat ?
Maar het ziet er een licht licht, fel ding uit !
sig nature
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: EnduroDesteren
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: EnduroDesteren
Een rondje in Passirano met een XE 125. Die klim heeft precies wel heel fijne rotsblokken (ca. na minuut 2 in het eerste filmpje en minuut 3 in het tweede).
https://www.youtube.com/watch?v=J0suucKm2zE
ik meen te begrijpen dat er 20 rapper waren in zijn categorie, en zo te zien waren er alvast 2 een stuk trager (vanaf minuut 7, de eerste drukt ie nog wat meer in de miserie )
en hier wat "best shots"
https://www.youtube.com/watch?v=d3CrgsyBZU0
https://www.youtube.com/watch?v=J0suucKm2zE
ik meen te begrijpen dat er 20 rapper waren in zijn categorie, en zo te zien waren er alvast 2 een stuk trager (vanaf minuut 7, de eerste drukt ie nog wat meer in de miserie )
en hier wat "best shots"
https://www.youtube.com/watch?v=d3CrgsyBZU0
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08