Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

"Een gelukkig nieuwjaar en een goeie gezondheid!", dat gaat binnenkort weer vlotjes over de tongen. Zonder dat we goed beseffen wat zo'n goeie gezondheid wel waard is. Hoeveel moeilijker het leven wordt als je lijf niet meewil. Moedig dat je je verhaal hier wilde delen, Wipr; ik hoop dat je de moed blijft vinden om er het beste van te blijven maken!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Chapeau dat je met al die mizerie nog zo positief in het leven staat, Wim :shock:
Hopelijk vindt je de moed, kracht en bijstand om dat ook nu weer zo verder te doen.
Keep it up :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

een jongeman moeten begraven na een beroerte/hersenbloeding.
Gewoon niks aan te doen.

Kerngezond, niet eens dertig.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Mijn eerste werkdag sinds lange tijd is gisteren al meteen slecht afgelopen. Op 200 m van de eindbestemming ligt een strak asfaltje dat regelmatig spekglad kan liggen bij vriestemperaturen. Ondank de redelijke drukte in die woonomgeving wordt daar zelden gestrooid. Dus ook gisteren merk ik bij 3° buitentemperatuur dat de boel spiegelglad ligt. Ik draai stapvoets af en hupla! Ik verschiet, verkramp en kan de moto toch rechthouden. Maar ik voel gelijk dat er wat in mijn onderrug/heup schiet. En zo zit ik vandaag terug thuis en kan ik nauwelijks bewegen. :furious3:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 22 Dec 2020 13:55 een jongeman moeten begraven na een beroerte/hersenbloeding.
Gewoon niks aan te doen.

Kerngezond, niet eens dertig.
sterkte ! Wel heel triest ! :cry:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

Stefke wrote: 29 Dec 2020 10:41 Mijn eerste werkdag sinds lange tijd is gisteren al meteen slecht afgelopen. Op 200 m van de eindbestemming ligt een strak asfaltje dat regelmatig spekglad kan liggen bij vriestemperaturen. Ondank de redelijke drukte in die woonomgeving wordt daar zelden gestrooid. Dus ook gisteren merk ik bij 3° buitentemperatuur dat de boel spiegelglad ligt. Ik draai stapvoets af en hupla! Ik verschiet, verkramp en kan de moto toch rechthouden. Maar ik voel gelijk dat er wat in mijn onderrug/heup schiet. En zo zit ik vandaag terug thuis en kan ik nauwelijks bewegen. :furious3:
Ai, stijf het jaar in gestrompeld ? Foto's laten nemen? Voor 't zelfde is daar een barst in je heup ? Vlug beter !
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

ai ai ai ai :|

Willen we een kwaaltjes-topic openen? Ik kan ook wel nog 't een en 't ander neerpennen. :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Jan de Vries is overleden. :cry: Wereldkampioen 50cc in 1971 en 1973. Heeft aardig wat kunnen racen aan de zijde van Angel Nieto en zelfs Barry Sheene.
Samen met Henk van Kessel, Jos Schurgers (yep die van de kuipen...) en le petit Belge Juliaan Van Zeebroeck (yep die van de motokledingwinkel...) toch toppers in de hoogdagen van de 50cc raceklasse. En die Nederlanders zijn nog steeds bezig met het bouwen en conserveren van 50cc Kreidler racebrommertjes. En zeer bereikbaar voor anekdotes, advies en wisselstukken. Mijn maten zijn daar stilaan vaste klant geworden. Ik had gehoopt om de Vries eens live te mogen ontmoeten bij een bakkie koffie.... :cry:
Image
Image

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »


User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Hmm, ik kende dat museum zelfs niet eens :?
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

En elke keer opnieuw als ik daar stond, waauwww, knap, tof, maar nu niet, volgende keer.... Er is dus geen volgende keer, fuck zeg! :wall:

Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Raketman wrote: 18 Jan 2021 21:00 Hmm, ik kende dat museum zelfs niet eens :?
Ik ook niet. Maar het is er blijkbaar pas sinds 2016. Ik ben er maar één keer gepasseerd, en dat was in 2008, denk ik.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Blijkbaar zijn er toch nog een handvol gered volgens dit topic
https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/86 ... afgebrand/
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Vorige week originele uitlaat gekocht in Nederland en laten op sturen met DPD...
Blijkbaar zit het pakketje momenteel in Budapest (HU)... benieuwd of dat ooit nog hier geraakt...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Aangezien echt op avontuur trekken momenteel wat moeilijk ligt heb ik me vandaag gewaagd aan een digitaal avontuur bij de Belgische belastingsdienst. Het ging ongeveer alsvolgt:
- ik ontvang een email op mijn smartphone van Doccle. Er staat een nieuw document op mij te achten in mijn digitale kluis.
- ik klik op de link in de email om het document te openen. Mijn smartphone is echt smart en weet zelf dat ie daarvoor de Doccle app moet open doen
- ik log in bij Doccle en voorwaar, daar staat een document van de overheid op mij te wachten.
- ik probeer het document te openen, maar moet me eerst toch nogmaals identificeren. Het zal wel iets belangrijk of gevoelig zijn zeker? :dontknow:
- na een nieuwe identificatie krijg ik het document lezen waarin staat... eigenlijk niks. Enkel dat er op MyMinFin een document op mij staat te wachten. :roll:
- bon, ik klik op de link in dat document naar dat andere document en mijn smartphone is echt smart, die doet automatisch mijn browser open
- myminfin vraagt me om in te loggen met Itsme of een eID lezer. Ik kies voor itsme. Daarvoor moet ik weer uit de browser om de itsme app te openen
- na het openen van de app duurt het een 10-tal seconden, maar dan verschijnt er toch een bericht waar ik kan bevestigen dat ik wel degelijk wil inloggen op MyMinFin. Hoera!
- maar wacht, eerst moet ik nog een icoontje kiezen. Om te zien welk icoontje moet ik weer van applicatie wisselen naar de browser. Daar zie ik nen driehoek.
- opnieuw van applicatie wisselen naar Itsme en de driehoek kiezen. Hoera! Itsme zegt dat ik alles goed gedaan heb en toegang krijg. Proficiat, een bank vooruit en een kus van de juffrouw.
- Maar ik moet toch nog zelf van applicatie wisselen naar de browser om door te gaan naar MyMinFin. Hoera! nu zal ik dat document wel te zien krijgen.
- Neen, te vroeg gejuicht, MyMinFin wil eerst weten of ik wil inloggen als mezelf of als een firma. Allez, mijneigenzelve dan maar. Nu ga ik dat document toch wel eindelijk te zien krijgen?
- Neen, ik krijg te zien dat er een nieuw bericht voor me is. Het bericht openen leert me dat er een nieuw document beschikbaar is. No shit sherlock!
- allez, die link in dat bericht klikken dan maar. Die brengt me... niet naar het document.
- ik krijg een lijst documenten te zien waarvan er eentje "nieuw" is. Bon op het documentje klikken dan maar.
- De browser vraagt of ik zeker ben dat ik het document wil downloaden. Allez, ja zeker?
- het document is gedownload, of ik het wil openen? Allez, ja zeker?
- de smartphone wil weten of ik daarvoor acrobat reader wil gebruiken? Allez, ja zeker?
- Het document gaat open en ik verwacht halvelings te lezen dat er ergens een nieuw document op mij staat te wachten. Maar deze keer is het prijs! Na een halve dag doorklikken leer ik dat ik eind maart wat geld ga terugkrijgen dat ik renteloos en ongevraagd aan de staat heb geleend.

Misschien moet ik op de volgende Discover Overland maar een workshop organiseren omtrent mijn digitale avonturen?!?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 25 Jan 2021 18:40 Aangezien echt op avontuur trekken momenteel wat moeilijk ligt heb ik me vandaag gewaagd aan een digitaal avontuur bij de Belgische belastingsdienst. Het ging ongeveer alsvolgt: ... dat ik eind maart wat geld ga terugkrijgen dat ik renteloos en ongevraagd aan de staat heb geleend.

Misschien moet ik op de volgende Discover Overland maar een workshop organiseren omtrent mijn digitale avonturen?!?
Dat valt dan nog goed mee. Ik had via doccle en inloggen via itsme en een icoontje een document van MyEbox waarin ik dan ook weer moest inloggen met itsme en het befaamde icoontje en doorklikken enzo om er dan achter te komen dat het document dat ik gekregen had, een document was waarin mij fijntjes werd medegedeeld dat ik een medisch onderzoek heb gehad, alsof ik dat zou vergeten, en dat de kosten daarvan door het ziekenfonds betaald worden en ikzelf niets moet doen... :dontknow:

Maarja, zoals bij elk avontuur gaat het over de trip, niet over de bestemming! 8-)
Me gusta la moto, me gustas tu.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

duibhce Kaelann wrote: 25 Jan 2021 18:40 Aangezien echt op avontuur trekken momenteel wat moeilijk ligt heb ik me vandaag gewaagd aan een digitaal avontuur bij de Belgische belastingsdienst.

Vroeger toen die brieven nog per post werden verzonden ging je moeten rechtstaan vanuit je luie zetel om naar de brievenbus te lopen om te zien of de postbode wel degelijk een brief voor jouw had gedropt in je brievenbus....
Maar toen wist je nog niet welke soort brieven of pakjes de postbode had gedropt.
Maar éénmaal het deurtje van de brievenbus geopend zag je direct wat het was, het kon reclame geweest zijn, waar ook een pakje met je drie maandelijkse boek/CD van ECI of NBC, of facturen van Ebes, PTT, RTT, het Kijk en Luistergeld of..... de belastingsdienst.... en de fun was er toen al af... :dontknow:

Nu kun je tenminste in een paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar klikken, dus na het opbouwen van de spanning (ook voorspel genoemd), vanuit je luie zetel weten waarover het gaat zonder dat je daarvoor recht moet staan. :mrgreen:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Jopet wrote: 25 Jan 2021 20:36 Nu kun je tenminste in een paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar klikken, dus na het opbouwen van de spanning (ook voorspel genoemd), vanuit je luie zetel weten waarover het gaat zonder dat je daarvoor recht moet staan. :mrgreen:
Ik wacht op de moment dat er een brief in de postbus zit om te zeggen dat er een document van de belastingen in mijn Doccle zit. :mrgreen:
of, bpost kennende: een papierke om te zeggen dat ik niet thuis was en die brief vanaf morgen na 11u kan gaan ophalen in het postpunt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Jopet wrote: 25 Jan 2021 20:36
duibhce Kaelann wrote: 25 Jan 2021 18:40 Aangezien echt op avontuur trekken momenteel wat moeilijk ligt heb ik me vandaag gewaagd aan een digitaal avontuur bij de Belgische belastingsdienst.

Vroeger toen die brieven nog per post werden verzonden ging je moeten rechtstaan vanuit je luie zetel om naar de brievenbus te lopen om te zien of de postbode wel degelijk een brief voor jouw had gedropt in je brievenbus....
Maar toen wist je nog niet welke soort brieven of pakjes de postbode had gedropt.
Maar éénmaal het deurtje van de brievenbus geopend zag je direct wat het was, het kon reclame geweest zijn, waar ook een pakje met je drie maandelijkse boek/CD van ECI of NBC, of facturen van Ebes, PTT, RTT, het Kijk en Luistergeld of..... de belastingsdienst.... en de fun was er toen al af... :dontknow:

Nu kun je tenminste in een paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar paar klikken, dus na het opbouwen van de spanning (ook voorspel genoemd), vanuit je luie zetel weten waarover het gaat zonder dat je daarvoor recht moet staan. :mrgreen:
:ImaPoser: :ImaPoser: :ImaPoser:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Duib, ik ben zinnens om uw tekst te copy pasten in een mail naar mijn collega's die dat soort 'omstandigheden' behandelen.
Maar ik moet u wel zeggen dat ik nog nooit dergelijke toestanden heb meegemaakt en ik gebruik al die omgevingen die ge hebt opgenoemd ook.
Maar zoals ge merkt: ik maak werk van administratieve vereenvoudiging ... 8-)

Locked