Favoriete muziek

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Favoriete muziek

Post by F M »

Theo wrote: 14 Apr 2018 15:54 The Links; Lola
Moet dat niet zijn:
The Links, Kola ?

:lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Favoriete muziek

Post by OzzePaa »

F M wrote: 14 Apr 2018 17:35
Theo wrote: 14 Apr 2018 15:54 The Links; Lola
Moet dat niet zijn:
The Links, Kola ?

:lol:
Ja, den Téej had een beke verward moment denk' :? ...want Joe Jackson stelt zich dacht ik wel degelijk de vraag "Is She really goin' out with him?"
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Favoriete muziek

Post by Blackbert »

Morgen :(



En voor wie geen zin heeft in een ritje morgen: de song inspireerde tot de reeks Hard Sun, waarschijnlijk wel ergens te binchwatchen.
Ideaal om uw grijze winterse lockdownzondag helemaal zwart te maken. :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Favoriete muziek

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 09 Jan 2021 19:20 Morgen :(
Mja, alsof het gisteren was. ... Maar Luc De Vos was ook gisteren, Kurt Cobain verleden maand ofzo, slechte maanden ook met Senna... En om dit weekend te starten zaten we aan tafel, het ging over Dakar, dat veel beter was met Pariijs erbij. Maar bon, Claude Brasseur is er niet meer, Ickx is 76 geworden en hoe verwerk je een crash waarin je co Tarin dood achterblijft. En toen kwam ook Daniël Balavoine ter sprake, in mijn gedachten was dat ook gisteren. Ik wist het nog glashelder vooral omdat Thierry Sabine toen in dezelfde crash het leven liet en dat was een schok voor mij. 14 januari 1986. Maar Louis Neefs was ook een schok. Raar dat sommige dingen zo hard blijven hangen en ge ineens 40 jaar verder zit.... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete muziek

Post by Muug »

Tijd voor een "shrink" zeg ik dan.
En misschien heeft een slecht geheugen dan toch één voordeel :|

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Favoriete muziek

Post by Tom Thumper »

Blackbert wrote: 09 Jan 2021 19:20 Morgen :(



En voor wie geen zin heeft in een ritje morgen: de song inspireerde tot de reeks Hard Sun, waarschijnlijk wel ergens te binchwatchen.
Ideaal om uw grijze winterse lockdownzondag helemaal zwart te maken. :twisted:
:(

Staat hier vollenbak op, voor de rest van de dag.

"Don't fake it baby
Lay the real thing on me
The church of man, love
Is such a holy place to be"
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Favoriete muziek

Post by TRooPER »

Blackbert wrote: 09 Jan 2021 19:20 Morgen :(



En voor wie geen zin heeft in een ritje morgen: de song inspireerde tot de reeks Hard Sun, waarschijnlijk wel ergens te binchwatchen.
Ideaal om uw grijze winterse lockdownzondag helemaal zwart te maken. :twisted:
we hebben die zondag op 450m hoogte zeer wit mogen beleven met de nodige sneeuwpret en geen volk in die uithoek van de ardennen (Libin)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Favoriete muziek

Post by red_zebra »

Oneindig onderwerp!

Heel veel van de jaren 70 (en eigenlijk ook heel veel pop van de jaren 80).
Rock Classics (ik ga ze niet allemaal noemen, het zijn de classics), Pink Floyd (the early years), alles met wat deftige guitars, Tom Waits (amai zijn stem), Nick Cave, heel veel van Classic Hard Rock, Madrugada, The Cure, veel blues, CCR, alles wat een deftige bass lijn heeft, en dan ga ik niet over Klassieke Muziek spreken want dan ben ik weg voor een ganse topic (maar kortom alles wat rond piano en cello te doen heeft met Rachmaninoff, Bach en Mozart in mijn top 3).

Music was my first love, and it will be my last.

Eigenlijk hou ik van bijna alle genres, het enige waar ik af en toe problemen mee heb is techno of dergelijke en rap (maar er zijn van beide ook goeie nummers, af en toe).
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Favoriete muziek

Post by den Bullet »

Voor mij geen schlagers (Nederlands of Duits) of carnavalmuziek (op welgeteld één nummertje na).

Voor de rest zit in elk muziekgenre wel iets goeds (zelfs Gregoriaans of tussen de madrigalen ...).

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Favoriete muziek

Post by F M »

den Bullet wrote: 11 Jan 2021 14:28 Voor mij geen schlagers (Nederlands of Duits) of carnavalmuziek
:stupid:
In onze volleyploeg zijn er 2 zussen die daar absolute aanhangers van zijn. Die organiseren zelfs bussen naar het schlagerfestival. We moeten er voor zorgen dat ze de wificode van de luidsprekers niet te pakken krijgen, of we hebben het vlaggen ! :mrgreen:

Voor de rest, voor mij toch geen metal, en ook geen rap en aanverwanten.

Maar wat ik bv wel fantastisch vind, is de zomerhit van vorig jaar: Regi met 'kom wat dichterbij'. Die scoort voor mij een 10. Voilà, ik ben uit de kast gekomen. :peepwall:

En daarnaast zijn ook Pearl Jam - Black en Tom Waits - Waltzing Mathilda ook aan mijn lijst toegevoegd.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Favoriete muziek

Post by den Bullet »

F M wrote: 11 Jan 2021 15:58
...

Voor de rest, voor mij toch geen metal, en ook geen rap en aanverwanten.

...
Hier ter stede heb ik mij toch al geamuseerd met de plaatselijke metalen barden (Fleddy Melculy). Maar da zal wel een vorm van chauvinisme zijn, zeker? :grin:

En Kendrick Lamar en aanverwanten kan ik toch wel smaken, of 't Hof Van Commerce ...

Mijn vaste waarden blijven wel èchte Rockabilly, oer-R'nR, gitaarbleus (SRV) en fingerpicking blues.

En uiteraard The Sensational Alex Harvey Band die spijtig genoeg hier vrijwel compleet onbekend is :cry:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Favoriete muziek

Post by F M »

Wel, ik heb die ooit in een tent op het sportkot in Leuven live gezien...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete muziek

Post by Muug »

red_zebra wrote: 11 Jan 2021 13:02 Oneindig onderwerp!
Eigenlijk hou ik van bijna alle genres, het enige waar ik af en toe problemen mee heb is techno of dergelijke en rap (maar er zijn van beide ook goeie nummers, af en toe).
Jazz ?

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Favoriete muziek

Post by Blackbert »

F M wrote: 11 Jan 2021 15:58 ...
En daarnaast zijn ook Pearl Jam - Black en Tom Waits - Waltzing Mathilda ook aan mijn lijst toegevoegd.
Voilà, ne mens is nooit te oud om te leren, da komt nog goed met FM-radio. :mrgreen:

Tom Waits, toch meer een voorkeur voor de nummers met een hoek af: I don't wanna grow up, Bad as you, ...

Alex Harvey, Bullet, is da nie waar de Stones het van geleerd hebben, onder andere, hoe ze als bleekscheet een blueske moeten spelen?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete muziek

Post by Muug »

YouTube is op dat vlak wel fun omdat die suggesties geeft. Zo heb ik de filmmuziek van François De Roubaix ontdekt. En nog een pak meer prachtige filmmuziek van die periode. :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Favoriete muziek

Post by Blackbert »

Muug wrote: 11 Jan 2021 19:13 YouTube is op dat vlak wel fun omdat die suggesties geeft. Zo heb ik de filmmuziek van François De Roubaix ontdekt. En nog een pak meer prachtige filmmuziek van die periode. :thumbsup:
Ja, en zo rol je van teen in tander. Covers, een kunst op zich.
Meesters, maar nog niet voor FM: Me first and the gimme gimmes (Merci aan Red Zebra)
De Motorhead versie van Heroes (zo zijn we terug bij Bowie)
Nick Cave heeft een straffe plaat vol, Pearl Jam begon op Werchter met een cover van PIL.
De Jolene van Miley Cyrus mag naast die van de White Stripes gezet worden.

Taylor Momsen, voormalig Disney kindje. Zingt in The Pretty Reckless. Maar als ge dees kunt (Soundgarden's Chris Cornell evenaren)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Favoriete muziek

Post by F M »

The Pretty Reckless; nog nooit van gehoord.


Hoe kan dat ? :w00t:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Favoriete muziek

Post by den Bullet »

Blackbert wrote: 11 Jan 2021 19:11
...

Alex Harvey, Bullet, is da nie waar de Stones het van geleerd hebben, onder andere, hoe ze als bleekscheet een blueske moeten spelen?
Alex was al actief in de jaren vijftig met blues en skiflfe (en R'nR) en heeft menig Brits muziektalent effectief in de goei richting gezet 8-)

Voor wie 't interesseert: er is wel heel veel te vinden over leven en werk van hem!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Favoriete muziek

Post by OzzePaa »

1971 : ik was 16 en vond den Alex zijn "To make my life beautifull" de ultieme ode aan uw lief ;) :thumbsup:
10 jaar plaatjes draaien op klasfuiven in de jeugdclub hebben me ontvankelijk gemaakt voor alle soorten muziek ... slechts het ogenblik van beluisteren maakt uit of het deuntje gesmaakt wordt of niet.
Maar ja, gitaren op een enigszinds harmonieuze wijze bespeeld mogen voor mij toch wel altijd. Zowel echt oud (Shadows enzo), ouder (CCR enzo) als nieuwer (Dire Straits enzo) , ruiger mag ook (Hendrickx enzo).
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete muziek

Post by Muug »

Dire Straits is ook al oud ondertussen :mrgreen:
Hedendaagser is bvb Joe Bonamassa. :thumbsup:

Post Reply