Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

ah
ge hebt een heel jaar tijd om je plannen te realiseren moet je maar denken :thumbsup:
Trouwens, die Sevenfifty, kan die ev. niet gewoon ergens bij uw ouders geparkeerd worden? Dekentje erover, nummerplaat opsturen, stockeren voor diverse jaren, weer liefdevol opstarten als je 45 bent. ;) Ik kan u zeggen dat ik nu nog steeds wat spijt heb dat ik mijn Bol d'Or verkocht heb. Hoewel ik goed besef dat ik toen wel moest, anders kon ik geen (ouwe) VFR kopen. :oops:

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Koeno wrote: 06 Jan 2021 10:02 Mijn enige verdediging: ik denk dat al mijn moto's samen nog steeds minder kosten als wat sommige hier aan 1 motor geven ;-)
Ach, van die onnozele excuses durf ik ook gebruiken... Ge moet niet naar een ander kijken! 8-)

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

De motor gebruikt... om het wiel van de wagen... waar een serieus vijzeke in zat naar bandenboetiek te brengen...
:peepwall:

Image

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Ik zou de naam van dat kot toch veranderen hoor. "Garage" dekt de lading niet meer. :lol:

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Muug wrote: 08 Jan 2021 13:27 Ik zou de naam van dat kot toch veranderen hoor. "Garage" dekt de lading niet meer. :lol:
100% gelijk...

Fitness ruimte: Bokszak is aanwezig.
Motor-garage: 3 moto's geparkeerd.
Fiets-kot: 1 fiets aanwezig.
Buggy-staanplaats: 2 buggy's geparkeerd.
Papiercontainer
Glasbak
Doorgang naar buiten...
Wij noemen het garage...

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 08 Jan 2021 13:33
Muug wrote: 08 Jan 2021 13:27 Ik zou de naam van dat kot toch veranderen hoor. "Garage" dekt de lading niet meer. :lol:
100% gelijk...

Fitness ruimte: Bokszak is aanwezig.
Motor-garage: 3 moto's geparkeerd.
Fiets-kot: 1 fiets aanwezig.
Buggy-staanplaats: 2 buggy's geparkeerd.
Papiercontainer
Glasbak
Doorgang naar buiten...
Wij noemen het garage...
:lol:
En mijn motokot dan:
- fietsenstalling
- motokot
- stookkot
- tuinkot
- doorgang naar buiten
- afvalsorteercentrum
- motowerkplaats
- zolder
- schrijnwerkerij
- elektrozaak
- drankencentrale
- verfatelier
:mrgreen:
Last edited by Muug on 08 Jan 2021 13:42, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Koeno wrote: 08 Jan 2021 13:33
Muug wrote: 08 Jan 2021 13:27 Ik zou de naam van dat kot toch veranderen hoor. "Garage" dekt de lading niet meer. :lol:
100% gelijk...

Fitness ruimte: Bokszak is aanwezig.
Motor-garage: 3 moto's geparkeerd.
Fiets-kot: 1 fiets aanwezig.
Buggy-staanplaats: 2 buggy's geparkeerd.
Papiercontainer
Glasbak
Doorgang naar buiten...
Wij noemen het garage...
Haha! Hier is die garage bijna identiek. Zelfs de bokszak! Alleen is het hier 1 moto en 3 fietsen en maar één buggy. :lol: :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Koeno wrote: 08 Jan 2021 13:06 De motor gebruikt... om het wiel van de wagen... waar een serieus vijzeke in zat naar bandenboetiek te brengen...
:peepwall:
Handig hé. Ben al een paar keer zo depannages gaan doen onderweg. Maar schaf wat kortere riempjes aan, werkt veel makkelijker en sneller. :thumbsup:
Ik ben ook al efkes vaste klant bij Glenn... 8-)

Image

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Stefke wrote: 08 Jan 2021 14:55 Ik ben ook al efkes vaste klant bij Glenn... 8-)
Glenn is ne zalige om bij te gaan :-) 't is dank zij het forum hier da'k daar ben beginnen gaan...
ondertussen gaat elke privé-band naar daar voor reparatie/vervanging...

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Vandaag nog eens getankt. Naast mij aan de pomp een schitterende echt splinternieuwe T7 Rally Edition. Dien mens was content, hij heeft efkes moeten zoeken maar toch nog eentje gevonden. In de vitrine van de Seat-garage in St-Niklaas. :o Splinternieuw zoals ongeveer 1km op de teller dus... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Dan is hij toch nooit bij Mototech gepasseerd...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Vandaag eindelijk Gertruud verder beginnen aankleden
: koppelingsnemercilinder gemonteerd, DOT4 vervangen en ontlucht. Alles is blijkbaar in goeie volgorde weer in het koppelinghuis gesmeten, want den embrayage werkt perfect. :thumbsup:
Nieuwe versnellings-sensor, Air-box en wat leidingskes, kabeltjes en stekkers weer op hun plaats gestoken en dan voorzichtig, zonder allerlei kabels te klemmen, haar achterwerk laten zakken en vastgezet.
Schetsplaten, achterdemper, Kat-box, injectors en startmotor er aangevezen en -gesloten.
Wel te lang zitten klooien met air-box aan te sluiten omdat ik een dikke maand geleden onbewust de luchtbuizen naar de carburateurs van kant verwisseld heb :whistling: :wall:
Morgen nog wat kabels goedleggen en dan kunnen mudsling, achterwiel en -rem, valbaren, accu, zijpanels, tank, Bagster en zadel erop waarna een hopelijk vlekkeloos testritje weer eens bewijst dagge veel geld kunt uitsparen met wat te knutselen. 8-)
Kwestie van bezig te blijven, wacht vervolgens dan weer de ontmanteling van een wat ongelukkig gelande FJR na z'n dubbele salto eind vorig jaar ... :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Goe bezig... dus binnenkort terug de baan op? Hoe ist met de fysiek gesteld? geen kwaaltjes meer van uw avontuur met den FJR?

Vandaag heb ik bericht gehad dat mijn bestelling van cmsnl morgen toekomt...
Dan gaan de kluswerken hier verder:
1. SV 650 S kan eindelijk zijn oliewissel krijgen en eens starten... rijden zal wel niet echt lukken in deze omstandigheden (da's hier bij god aan't sneeuwen).
2. De CB 1000R krijgt nieuwe dichtingen in die waterpomp en nieuwe o-ring tussen blok & waterpomp...
3. De CB Sevenfifty krijgt nieuwe rubberen dichting aan de kop & aan den dynamo...

we weten weer wat doen in de koude maanden...
Nu nog een betere verwarming vinden voor het tuinhuis :D

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 14 Jan 2021 10:09
... rijden zal wel niet echt lukken in deze omstandigheden (da's hier bij god aan't sneeuwen).
...
Fé is nochtans daarstraks in de sneeuw vertrokken voor nen bandenwissel bij Glenn ...

Maja, da 's ook ni den eerste keer :?

Image

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

den Bullet wrote: 14 Jan 2021 11:30
Koeno wrote: 14 Jan 2021 10:09
... rijden zal wel niet echt lukken in deze omstandigheden (da's hier bij god aan't sneeuwen).
...
Fé is nochtans daarstraks in de sneeuw vertrokken voor nen bandenwissel bij Glenn ...

Maja, da 's ook ni den eerste keer :?

Image
Goh, bij die SV is't vooral omdat de eerste rit een serieuze testrit zal zijn....
(remmen zijn gereviseerd, voorvork heeft werk gehad,) dat doe ik liever als't beetje droger/minder slibber is...

Niks dat mij zou tegenhouden (moest het zot in mijne kop komen) om de GS eens in een veldbaantje te sturen... :peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 14 Jan 2021 11:30 ......
Image
En passant ook nog de weg vrijmakend voor de vuilkar ... :lol:
Plezant prentje dees :thumbsup:
Koeno wrote: 14 Jan 2021 10:09 Goe bezig... dus binnenkort terug de baan op? Hoe ist met de fysiek gesteld? geen kwaaltjes meer van uw avontuur met den FJR?
......
@KoenO : bedankt voor de bezorgdheid ;)
Ik mag het hopen ... na 4 weken motoloos zetelzitten begint het vreed te kriebelen :lol: .
En dan heb ik het niet alleen over de fyzieke blauw plekken en beurse blutsen ;) :mad:
Het avontuur met den FJR "hangt" nog wat aan de ademhaling tussen m'n schouderbladen (beetje Covid19-like :mrgreen: ) en de aanzet van linker sleutelbeen is wat gevoelig voor te flukse beweging, maar verder ben ik weer helemaal flexibel :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 14 Jan 2021 12:20 Het avontuur met den FJR
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Op uwe foto afgaande dacht ik dat de FJR vrij ver van u geland was...
Maar die ligt gewoon naast uw hoofd??

Bizar ook om in de achteruitkijkspiegel eerst uwe maat onderuit te zien schuiven...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 14 Jan 2021 12:44 .....
Op uwe foto afgaande dacht ik dat de FJR vrij ver van u geland was...
Maar die ligt gewoon naast uw hoofd??

Bizar ook om in de achteruitkijkspiegel eerst uwe maat onderuit te zien schuiven...
Ja, alsem het gewaagd had nog een ietsie-pietsie dichterbij te komen, had ik hem nooit meer bekeken denkzo ;) :roll: :mrgreen:
Je ziet De Swa inderdaad zijn ding doen in de spiegel ... maar op het ogenblik zelve zag ik dat hij er eerst lag pas toen ik weer rechtgekrabbeld was :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Allez, en niet eens een drone in de geburen dat synchroon vallen te registreren. :|
Ziet dat ge ene koopt die u vanzelf kan volgen eh :grin:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

OzzePaa wrote: 14 Jan 2021 12:20 Het avontuur met den FJR
:shock: :shock:
Als je dan ziet waar je net daarvoor bent doorgereden...

Waarom liep het nu eigenlijk mis? Natuurlijk, straatbanden op een heel glad wegdek. Maar als je rechtdoor rijdt aan een constante snelheid, zou je eigenlijk niet moeten uitglijden, denk ik zo. Dus ofwel licht op hellinghoek gekomen, ofwel iets te veel geaccelereerd?
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked