Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Of hoe volwassenen toch nog stiekem een beetje kleutertjes zijn :roll:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Muug wrote: 25 Jan 2021 08:44 lol

Jopet is jaloehoers, jopet is jaloehoers! :mrgreen:
Dat mag je zeker zijn :cry:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

't is ook wel iets om jaloers te zijn eh,
man ik zou mij ginder ferm amuseren met mijn CRFke !!!!! :rayof: :rayof: :rayof:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Motorpraatmod, gade dat nu naar de bleittopic verplaatsen of pas binnen een week of 2, 3, wanneer we weer met z'n allen in ons kot moeten blijven? :(

dit is geen persoonlijk aanval op wie dan ook, maar ik ben het ook allemaal beu. en toch blijf ik in België, kom ik met niemand in knuffelcontact enzoverder.
maar dankzij 160000 beterweters die toch vertrekken en nog een nest pipo's die toch met teveel moeten samenhokken voor hun god of een feest blijven we minstens ter plaatse trappelen. wordt allemaal ook veel te zacht aangepakt in deze omstandigheden.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

hehe
ik ga juist niks doen. 8-)
En zeker niet bleiten in deze topic, want daar bestaat een andere voor. :grin: :thumbsup:

Ikke heel blij dat de zon schijnt, da'k drie moto's heb, dat mijn dochter zich ondanks alles rot amuseert op school en thuis, da'k werk heb en dus geld verdien, en zo zijn er wel nog enkele positieve punten te melden maar ik wil de lezer niet té depressief maken :mrgreen: . :thumbsup: :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

Blackbert wrote: 25 Jan 2021 12:28 Motorpraatmod, gade dat nu naar de bleittopic verplaatsen of pas binnen een week of 2, 3, wanneer we weer met z'n allen in ons kot moeten blijven? :(

dit is geen persoonlijk aanval op wie dan ook, maar ik ben het ook allemaal beu. en toch blijf ik in België, kom ik met niemand in knuffelcontact enzoverder.
maar dankzij 160000 beterweters die toch vertrekken en nog een nest pipo's die toch met teveel moeten samenhokken voor hun god of een feest blijven we minstens ter plaatse trappelen. wordt allemaal ook veel te zacht aangepakt in deze omstandigheden.
België/Vlaanderen blijft ter plaatse trappelen omdat de maatregelen gewild halfslachtig zijn en niet dienen om de volksgezondheid te vrijwaren maar wel om de scholen toch maar open te houden.

Daarvoor zitten jullie thuis opgesloten en voor niks anders. Dat staat ook gewoon zo letterlijk in een kwaliteitskrant.

dat wisten ze honderd jaar geleden beter in Brugge, lees ik in punt 12.


die blabla over reizigers dient hoogstens als bliksemafleider,
zeker gezien België zelf altijd rode zone was en blijft.

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Feit is dat de eerste lockdown véél efficiënter was. Toen was ook echt álles gesloten, en de autostrades waren heel hard leeg. Dat er nu weer overal files zijn spreekt boekdelen.

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Klopt, halfslachtige maatregelen. veel geitewollensokken als het over de jeugd gaat, gewoon de boel dicht als het over oma en opa in het rusthuis gaat.

Ik heb wel een paar stukken reportage uit ziekenhuizen gezien op BBC. dat wil je niet meemaken. blijf dus thuis.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Muug wrote: 25 Jan 2021 21:43 Feit is dat de eerste lockdown véél efficiënter was. Toen was ook echt álles gesloten, en de autostrades waren heel hard leeg. Dat er nu weer overal files zijn spreekt boekdelen.
Inderdaad. Maar toen werd ook dadelijk weer gemopperd. Het was eigenlijk niet nodig om ook de scholen dicht te doen. En ondertussen zijn er veel maatregelen genomen qua interactie die er toen ook nog niet waren. Dus zal men niet alles in dezelfde mate dichtgooien, want dat komt daar weer te veel tegenstand op.

Het is nooit goed. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

En het zal ook nooit goed zijn.
Jamais, never, gelijk wat de experts of de regering beslissen.

Maar, dat gezegd zijnde, we leven al decennia in een zaag en klaag cultuur. Dus, wat is er eigenlijk veranderd? :dontknow:

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

ach ik heb het opgegeven... Mijn geloof in een goede afloop is afgelopen...

1. Vandaag was ik iets te laat op onze oudste zijn school. Daar hangt een papier omhoog, als je te laat belt kan je het secretariaat bellen om de poort te openen en de kindjes hun handjes te laten ontsmetten voordat ze naar de klas gaan.
Ik kwam toe en er stonden nog 3 andere gezinnen die ook te laat waren. Nederlands praatte lukte niet goed, dus maar in't frans gevraagd of ze al gebeld hadden... Géén antwoord of reactie,
maar de ene papa was alle kindjes van de 3 gezinnen over het hek aan't zetten en ging eventjes die van ons ook overnemen...
Dan maar lief gevraagd om toch 2 meter afstand te houden en dat ik eventjes zou bellen...
De ouders "vluchtten" weg en de secretariaat mevrouw bedankt mij uitvoerig omdat ik gebeld & gewacht heb tot zij de handjes kon ontsmetten...
als zo'n simpele regels al niet meer lukken.... wat dan wel nog....

2. mailtje van het werk: we moeten niet verwachten om voor September 2021 terug op de bureau te verschijnen. Thuiswerk blijft nog "eventjes" de norm.. nog "eventjes" doorbijten...
Al bijna 1 jaar thuiswerk, enkel collega's zien via videocalls

3. 't is allemaal Fijne vleeswaren, dames, maar vleeswaren is ook charcuterie en qua miserie is dat dus charcuterie met peren

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Gisteren voor het eerst in maanden nog eens mijn motopak van onder het stof geplukt, eenmaal op het starknopje gedrukt (Honda hé) en een zalig ritje gereden. :ricky:

En ja hoor, ik ben even gestopt bij die vettige apen in Brugge om eens naar de Benelli's te gaan kijken.
Die Imperiale is mooi maar een Enfield Bullet is nog net iets mooier en die TRK is ook mooi maar geen verbetering.

Houden wat we hebben dus. ;)
Last edited by Droopy on 27 Jan 2021 22:10, edited 1 time in total.

User avatar
tandwieleke.
Posts: 35
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by tandwieleke. »

Ik vind Jopet zijn opmerking hèèl terecht en to the point.

Mensen zoals Tutto Terreno hebben blijkbaar nog niet gehoord van solidariteit en medeleven.

Op reis gaan als het land in halve lock down is en als reizen ten sterkste afgeraden worden, vind ik nogal egocentrisch en bovenal vrij gevaarlijk, met de vele varianten van het virus, die vrij circuleren.
Terwijl er mensen zijn, die dagelijks in moeilijke omstandigheden hunnen nikkel afdraaien, om Covid- patiënten te verzorgen, met gevaar van zelf besmet te geraken, met alle gevolgen vandien.
Het is een moeilijke periode, met voorlopig geen perspectief, waar we alleen kunnen doorkomen, door onszelf en onze omgeving zo veel mogelijk te beschermen. En dit kan niet, door exotische stranden op te zoeken en er nog mee te koop lopen ook.
En natuurlijk, na de thuiskomst, zeker niet in zelf opgelegde quarantaine gaan, dat is voor woessies.

En ja, ik werk in de gezondheidssector.

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Ik weet niet goed waar Tutto Tereno woont maar ik dacht alvast niet in België?

User avatar
tandwieleke.
Posts: 35
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by tandwieleke. »

Koeno wrote: 27 Jan 2021 13:38 Ik weet niet goed waar Tutto Tereno woont maar ik dacht alvast niet in België?
Ik dacht dat Corona geen grenzen kende of heb ik het mis?

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

tandwieleke. wrote: 27 Jan 2021 13:41 Ik dacht dat Corona geen grenzen kende of heb ik het mis?
Neen maar de regels waarmee iedereen wilt zwaaien wel of heb ik het mis... :peepwall:

User avatar
tandwieleke.
Posts: 35
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by tandwieleke. »

Koeno wrote: 27 Jan 2021 14:09
tandwieleke. wrote: 27 Jan 2021 13:41 Ik dacht dat Corona geen grenzen kende of heb ik het mis?
Neen maar de regels waarmee iedereen wilt zwaaien wel of heb ik het mis... :peepwall:
Gezond verstand houdt niet op aan een landsgrens. :roll:

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

tandwieleke. wrote: 27 Jan 2021 17:38 Gezond verstand houdt niet op aan een landsgrens. :roll:
jaja, draait nog wat met de oogskes...

Corona verslaan lukt het beste met vingerkes wijzen en oogskes draaien. :pillepalle:

User avatar
tandwieleke.
Posts: 35
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by tandwieleke. »

Koeno wrote: 27 Jan 2021 17:53
tandwieleke. wrote: 27 Jan 2021 17:38 Gezond verstand houdt niet op aan een landsgrens. :roll:
jaja, draait nog wat met de oogskes...

Corona verslaan lukt het beste met vingerkes wijzen en oogskes draaien. :pillepalle:
Koeno, je wilt echt niet op de een Covid afdeling belanden als patiënt. Die mensen zijn doodziek, sommige sterven zelfs. Maar het afdoen als een simpel "griepje" , lijkt me meer en meer "bon ton" op sommige fora. Voor de rest, I rest my case. Hou het veilig en gezond, vooral voor de anderen.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Koeno wrote: 27 Jan 2021 13:38 Ik weet niet goed waar Tutto Tereno woont maar ik dacht alvast niet in België?
Neen, hij woont in Duitsland (München)...
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Locked