Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Koeno
Posts: 3210
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

en vanwaar hebt ge die juist?
en lost dat dan ook achteraf zonder lak te verwijderen?

User avatar
Muug
Posts: 11786
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 27 Jan 2021 14:34 en lost dat dan ook achteraf zonder lak te verwijderen?
Beetje voorzichtig warm maken met verfstripper, en nadien lijmresten verwijderen met wasbenzine :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 27 Jan 2021 14:34 en vanwaar hebt ge die juist?
en lost dat dan ook achteraf zonder lak te verwijderen?
deze komt van Amazon: https://www.amazon.de/-/en/dp/B07Z1M4XJ ... ct_details

achteraf verwijderen zal ik u weten te zeggen als het ooit zover komt. Het is de eerste keer dat ik deze specifieke gebruik. Maar de methode die Pol aangeeft is wel de meest aangewezen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Wipr »

duibhce Kaelann wrote: 25 Jan 2021 09:07 Gisteren wat doorzichtige vinyl panelen op de kont van de T7 geplakt als bescherming tegen krassen van de Enduristan Blizzard zijtassen.
WoW, ik heb duidelijk wat gemist....een T7 waaauuuuwwwww. Staat er hier op het forum een fotootje van? :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11786
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Een rol van drie meter! Daarmee kunt ge heel uw moto inpakken.

Bij RAD verkopen ze ook zoiets, in velletjes van 30 op 23cm.

Koeno
Posts: 3210
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Gisteren de nieuwe 2dehands uitlaat voor de CB 1000 uitgepakt...
Na het misverstand met de 1e (die nog steeds in Bulgarije ergens rondzweeft) was de verkoper zo vriendelijk om een 2de uit zijne stock te toveren en op te sturen...

Enige misverstand langs mijne kant, ik dacht dat de bouten voor montage erbij zaten, dus die moet ik nog eens bestellen...
Dan wordt het de grote test.. 'k heb hier een DB-meterke liggen en 'k ga beide uitlaten eens testen hoe luid ze zijn op stationair toerental (en als ik ne partner in crime vind ook op verhoogd toerental).
want eerlijk gezegd is de huidige ixil uitlaat een pakske schoner dan het originele... Maar Koeno wilt niet te veel onnodige aandacht trekken door lawaai te maken...

De 2dehands waterpomp is ook onderweg, want na elke rit plast de cb wat koelvloeistof...
'k had ontdekt dat die van een CBR 1000 RR uit 2006 exact dezelfde is... dus gokske gewaagd en voor 35euro ipv 185euro een 2dehands modelleke gekocht...
als het dan toch misgaat...... moet ik toch nog eens 185euro uitgeven :lipsrsealed2:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote: 28 Jan 2021 01:10 WoW, ik heb duidelijk wat gemist....een T7 waaauuuuwwwww. Staat er hier op het forum een fotootje van? :ricky:
awel, hier, hier en hier en ook nog hier
Last edited by duibhce Kaelann on 28 Jan 2021 10:40, edited 1 time in total.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11786
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 28 Jan 2021 08:46 Gisteren de nieuwe 2dehands uitlaat voor de CB 1000 uitgepakt...
de 1e (die nog steeds in Bulgarije ergens rondzweeft)
de bouten voor montage erbij zaten, dus die moet ik nog eens bestellen...
De 2dehands waterpomp is ook onderweg, want na elke rit plast de cb wat koelvloeistof... 2dehands modelleke gekocht...
als het dan toch misgaat...... moet ik toch nog eens 185euro uitgeven :lipsrsealed2:
Avonturen ! :lol:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Vandaag poging gedaan om het voorste subframe (ook het "gewei" genoemd :mrgreen: ) van den FJR weer recht te krijgen ... :roll:
Aluminium plooit wel makkelijker dan staal, maar dees niet op de goeie plek(ken) :(
Moeilijk goed vast te pakken/zetten om er wat gericht geweld op uit te oefenen en al rap besloten dat het nooit op iet gaat trekken. :furious3:

Gelukkig vond Google de internetstek van een paar formidabel sympathieke restauratieliefhebbers in een godvergeten Duits dorpke, waar dat onderdeel "sehr preiswert" aangeboden werd :rayof: :thumbsup: :)

Voorts hier :arrow: https://www.hgpowerglue.nl/ een setje superlijm/herstelkit voor ABS en ander plastiek besteld.

Niet echt goedkoop spul, maar ik heb de beste hoop dat hiermee alle (behalve één totaal kaduuk stuk) body-plastic weer bruikbaar gaat kunnen gemaakt worden :ugeek:
Nu nog verder het WWW afschuimen naar betaalbare een rechter spiegel :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Wipr »

duibhce Kaelann wrote: 28 Jan 2021 08:51
Wipr wrote: 28 Jan 2021 01:10 WoW, ik heb duidelijk wat gemist....een T7 waaauuuuwwwww. Staat er hier op het forum een fotootje van? :ricky:
awel, hier, hier en hier en ook nog hier
Proficiat, knappe motor! :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 28 Jan 2021 16:27 Vandaag poging gedaan om het voorste subframe (ook het "gewei" genoemd :mrgreen: ) van den FJR weer recht te krijgen ... :roll:
Aluminium plooit wel makkelijker dan staal, maar dees niet op de goeie plek(ken) :(
Moeilijk goed vast te pakken/zetten om er wat gericht geweld op uit te oefenen en al rap besloten dat het nooit op iet gaat trekken. :furious3:

Gelukkig vond Google de internetstek van een paar formidabel sympathieke restauratieliefhebbers in een godvergeten Duits dorpke, waar dat onderdeel "sehr preiswert" aangeboden werd :rayof: :thumbsup: :)

Voorts hier :arrow: https://www.hgpowerglue.nl/ een setje superlijm/herstelkit voor ABS en ander plastiek besteld.

Niet echt goedkoop spul, maar ik heb de beste hoop dat hiermee alle (behalve één totaal kaduuk stuk) body-plastic weer bruikbaar gaat kunnen gemaakt worden :ugeek:
Nu nog verder het WWW afschuimen naar betaalbare een rechter spiegel :?

Motorslopen contacteren. Zijn die stukken dan nog zo duur? De FJR is zodanig populair geweest dat je daar toch de stukken van kan vinden bij de motorsloop of vergis ik me? Het zou me verbazen dat je daar zelf nog niet aan gedacht hebt toch?

User avatar
Muug
Posts: 11786
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Als er ene is die het internet goed kent is het Ozzepa wel.
Mogelijks zijn die onderdelen heel popuplair, en dus heel duur, of natuurlijk zijn ze bij ongevallen telkens zwaar beschadigd en dus inderdaad onvindbaar.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by den Bullet »

Muug wrote: 29 Jan 2021 08:10 Als er ene is die het internet goed kent is het Ozzepa wel.
Mogelijks zijn die onderdelen heel popuplair, en dus heel duur, of natuurlijk zijn ze bij ongevallen telkens zwaar beschadigd en dus inderdaad onvindbaar.
Tweedehandsonderdelen voor auto of moto vraag ik aan op www.onderdelenzoeker.nl/motorfiets-onderdelen-zoeken ;)

User avatar
Muug
Posts: 11786
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

den Bullet wrote: 29 Jan 2021 09:33
Muug wrote: 29 Jan 2021 08:10 Als er ene is die het internet goed kent is het Ozzepa wel.
Mogelijks zijn die onderdelen heel popuplair, en dus heel duur, of natuurlijk zijn ze bij ongevallen telkens zwaar beschadigd en dus inderdaad onvindbaar.
Tweedehandsonderdelen voor auto of moto vraag ik aan op www.onderdelenzoeker.nl/motorfiets-onderdelen-zoeken ;)
pffffffff ik heb dat ook al geprobeerd, maar nog geen succes mee gehad.
Dan liever een uur googlen en bellen naar alle motorslopen die ik vind. Dat werkt in mijn geval beter. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 29 Jan 2021 09:37
.... een uur googlen en bellen naar alle motorslopen die ik vind. Dat werkt in mijn geval beter. :thumbsup:
Inderdaad :stupid: ... Soms wel (veel) wat langer dan een uur, maar zelfs bij wanhopige gevallen, zoals bv dat "gewei", is er meestal ergens in een uithoekje wel iets prijsgunstig te vinden.
Dit ding moet OEM 444 knotsen kosten. Okkazies kwazie onvindbaar. Een volgehouden graverij leverde na enkele in diverse staat verkerende exemplaren met even uiteenlopende prijzen van 195 tot 389€, een witte raaf op.
80€ en kwazie nieuw :rayof:
Met "Parts/Onderdelen Yamaha FJR 1300" zijde 2 jaar zoet. Het onderdeelnummer is vanzelfsprekend een eerste goeie zet. Vele stukken zijn immers identiek op diverse modellen en modeljaren. De juiste naam/omschrijving in alle mogelijke talen (eerst daarnaar opzoek gaan natuurlijk) levert vervolgens dikwijls verrassingen op. Zeker als je prentjes kijkt ipv URL's.
Zo viel mijn oog op deze na intikken van "Yamaha Geweih Verkleidungshalter". Omdat het onderdeel (zonder origineel onderdeelnummer) stond gecatalogeerd op de site onder "FZR" ipv "FJR", was dat natuurlijk niet te vinden met bv een "FJR 1300 Teile" zoekstring.
Soms is het dus ook een "lucky find" ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3210
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 29 Jan 2021 10:59 Soms is het dus ook een "lucky find" ;) :thumbsup:
Dat zijn de leukste... da's hoe ik mijn CBR heb kunnen in propere staat krijgen voor 300euro in totaal na mijn crash op circuit...
Niet slechts als ge weet dat quasi al het kuipwerk vervangen is, inclusief de topkuip steun...

maar als de lucky find niet meevalt... dan kan het soms platte miserie zijn...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 29 Jan 2021 10:59 Omdat het onderdeel (zonder origineel onderdeelnummer) stond gecatalogeerd op de site onder "FZR" ipv "FJR", was dat natuurlijk niet te vinden met bv een "FJR 1300 Teile" zoekstring.
op ebay en andere marktplaatsen zijn zo wel koopjes te doen. Onderdelen die verkeerd gecatalogeerd zijn blijven vaak lang staan en dat drukt de prijs.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3210
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Onlangs aan de motor gedaan.... de voorvorkolie die op de vloer & de poot hing opgekuist...
straks alvast nieuwe dichtingen bestellen....
man man man

User avatar
Muug
Posts: 11786
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Welke moto?

Koeno
Posts: 3210
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

De CB 1000 lapt het mij...
- waterpomp is onderweg
- uitlaat is ondertussen aangekomen.
- voorvork lekt (en dus niet een beetje want 't was echt een plasje).

Al opgezocht hoe het werkt om zo'n upsd vork te voorzien van nieuwe dichtingen, lijkt wel mee te vallen...
moeilijkste is de dichting erin krijgen, maar kameraad heeft blijkbaar seal driver in bezit/onderweg die ik kan gebruiken...
't is te hopen dat het nadien allemaal ffkes ophoudt...

Locked