Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

FransST wrote: 06 Mar 2021 19:05
OzzePaa wrote: 25 Feb 2021 21:37
De achterkant van den FJR ontkleed en de reden ontdekt waarom die zo'n 2cm "uit den haak" staat na het bodemonderzoek eind vorig jaar.
Hoever ben je met de zoektocht naar onderdelen ???
Hoorde dat een oud-collega paar dagen terug zijn blauwe FJR uit 2005 perte Total gereden heeft toen hij een wegversmalling te laat zag.
Motor is nu bij een motorzaak in Eersel in afwachting van de schade-expert. Dus nog niet bekend wat er nog heel aan is.
Heb je interesse, stuur me een bericht ( heb je ook PB gestuurd).

Frans.
Frans, héél erg veel dank en merci dat je daarbij aan mij denkt :thumbsup: ;) 8-)
Ik hoop vooreerst dat je oud-collega er geen of weinig lichamelijk letsel heeft door opgelopen :o :?

Als mijne ook een Gen I was geweest, zou dit goed van pas gekomen zijn.
Den Blaawe Geschelpte is echter een 2006-exemplaar en dus qua carosserie niet compatibel met dit ongelukkige, wat oudere, broertje.
De zoektocht is ondertussen geheel succesvol afgerond en het apparaat staat momenteel kwazie klaar om mee te vertrekken ...
Alle plastiek en alu-onderdelen met wat peuterwerk op tinternet allemaal op de kop kunnen tikken. Dus weinig nieuwe stukken moeten bestellen. Het duurste van die nieuwe prullen zijn (believe it or not :mrgreen: ) : de valblokken :lol: Die kosten zo'n 70Euro bij BikeDesign, en dat is in vergelijking met de 25,60Euro (incl. verzendkost) die men verlangt voor de geplooide M12x1,25x120 bout wel te verteren.
Je ziet het hem dus wel aan dat den FJR al wat heeft meegemaakt, maar zoals de old-timer fanaten daarvan zeggen : hij staat dus "dans son jus" ... en dat heeft ook wel wat ;) :sweetheart:
Vandaag de carbon van de Devil-uitlaatpotten opnieuw gerivetteerd, want dat hing allemaal een beetje losjes van het trillen (en waarschijnlijk ook van enige bodemonderzoeken :peepwall: ) en her en der met het penseeltje de ergste schuurwondjes op spiegels en ander opvallend spul gecamoufleerd. En passant ook de koelvloeistof vervangen. Dat werd tijd na 8 jaar :dontknow: :lipsrsealed2:

Maar Stefke kan dus gerust zijn : de gele MGG-468 blijft nog efkes rondbollen ;) :blob1:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by FransST »

OzzePaa wrote: 07 Mar 2021 00:17
Frans, héél erg veel dank en merci dat je daarbij aan mij denkt :thumbsup: ;) 8-)
Ik hoop vooreerst dat je oud-collega er geen of weinig lichamelijk letsel heeft door opgelopen :o :?
Die oud-collega heeft wat kneuzingen en blauwe plekken en is wat stijfjes. Dus valt het mee.
Heb hem bericht gestuurd dat je geen interesse hebt is onderdelen van zijn motor(wrak).

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

Na 1 korte druk op het knopje, sprong de vulcano rosso op uit haar winterslaap.

De koffers ne keer opengedaan en helaas vastgesteld dat ik er mijn winterhandschoenen had vergeten uit te halen - die blijkbaar dik 4 maanden zeiknat in de topkoffer lagen....
nu quasi wit van al het haar dat erop staat.

Verder op zoek gegaan naar mijn tanktas, die ook al maanden vermist was. Na heel lang alles overhoop halen, uiteindelijk gevonden in de doos met de MX kleren van junior.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

gij zijt ook een kadee eh :mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

die handschoenen was ik uit het oog verloren, mea culpa, vergeten dat die ook nat waren geworden.


De tanktas plus inhoud had mijn vrouw weggehaald ende "opgeruimd". En vind daarna maar iets terug :furious3:

Soit, de Garmin XT zat dus in die tas, die is de komende 2 uur zoet met het updaten van software & kaartmateriaal.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 10 Mar 2021 11:08 De tanktas plus inhoud had mijn vrouw weggehaald ende "opgeruimd". En vind daarna maar iets terug :furious3:
:mrgreen: Ik wou er niet over beginnen, maar 't is niet meer nodig 8-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by bompa »

Daarjuist het originele zadel en de voetsteuntjes voor de duo terug op de moto gezet , om morgen de wagen naar de garage te brengen en met twee terug met de moto naar huis te komen :mrgreen: lang geleden dat ik nog is met duo gereden heb. :whistling: 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 11 Mar 2021 18:58 Daarjuist het originele zadel en de voetsteuntjes voor de duo terug op de moto gezet , om morgen de wagen naar de garage te brengen en met twee terug met de moto naar huis te komen :mrgreen: lang geleden dat ik nog is met duo gereden heb. :whistling: 8-)
Wel, ge zijt niet alleen, Bompa : op een "Bloesems-ritje" na in 2017, lijkt het een eeuwigheid geleden sinds OsMaa regelmatig mee was op een mototoerke of laat staan -vakantie ...
Lijkt me eerlijk gezegd ook niet evident om daar zo direct als vanouds weer mee weg te zijn :dontknow: :? ;)
Dus van jou duo-heropstap willen we natuurlijk een omstandig verslag lezen hé ;) :mrgreen: :lol:

Voorts vandaag den FJR z'n velgen weer doen blinken en de gehavende maar (ondeskundig :lipsrsealed2: :oops: ) bijgekladderde plastiek van enkele laagjes blanke lak voorzien.
Morgen zou hij er weer pico-bello en gebruiksklaar moeten bij staan 8-)
Met de nu propere wielen naar de Ronnie voor een vers setje Pirelli Angel GT2, zal iets voor volgende week zijn denk' :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

bompa wrote: 11 Mar 2021 18:58 lang geleden dat ik nog is met duo gereden heb. :whistling: 8-)
bij mij valt dat nog al mee omdat ik dat ongeveer alle dagen doe 8-) maar gisteren voor het eerst sinds lang weer eens zelf duo geweest. Dat op en af stappen viel qua elegantie best wel tegen moet ik zeggen... :mrgreen: Met dank aan een topkoffer. Maar ik rij toch liever zelf zenne! :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

ik
Stefke wrote: 12 Mar 2021 09:52
bompa wrote: 11 Mar 2021 18:58 lang geleden dat ik nog is met duo gereden heb. :whistling: 8-)
bij mij valt dat nog al mee omdat ik dat ongeveer alle dagen doe 8-) maar gisteren voor het eerst sinds lang weer eens zelf duo geweest. Dat op en af stappen viel qua elegantie best wel tegen moet ik zeggen... :mrgreen: Met dank aan een topkoffer. Maar ik rij toch liever zelf zenne! :ricky:
ik peis dat het voor bomma ook wel lang geleden was , dus weest maar voorzichtig! :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by bompa »

Het is zeker toch al 7jaar geleden dan Anne-Marie nog meegereden had, en vanmorgen zegde ze , seg we nemen de fietsen maar mee achterop de wagen, dus fietsen opgeladen , naar de garage gereden , en dan maar met de fietsen terug gekomen :? :mrgreen: ( Moto stond klaar) maar ze heeft wat last van haar heup en geraakt moeilijker op de moto ,en nu vanmiddag de wagen terug gaan halen met de fietsen , gelukkig hadden we wind af, 't was precies wind af en bergaf :P met duo rijden zal het nog wat wachten zijn op iets beter weer, want nu was ze er niet gerust in ,ze zegde zo gevaarlijk met die wind, en dan heb ik maar geluisterd en met de fiets meegereden :? 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 12 Mar 2021 13:53 Het is zeker toch al 7jaar geleden dan Anne-Marie nog meegereden had, en vanmorgen zegde ze , seg we nemen de fietsen maar mee achterop de wagen, dus fietsen opgeladen , naar de garage gereden , en dan maar met de fietsen terug gekomen :? :mrgreen: ( Moto stond klaar) maar ze heeft wat last van haar heup en geraakt moeilijker op de moto ,en nu vanmiddag de wagen terug gaan halen met de fietsen , gelukkig hadden we wind af, 't was precies wind af en bergaf :P met duo rijden zal het nog wat wachten zijn op iets beter weer, want nu was ze er niet gerust in ,ze zegde zo gevaarlijk met die wind, en dan heb ik maar geluisterd en met de fiets meegereden :? 8-)
Zo'n verslag had ik nu wel niet verwacht, Bompa ;) :lol:
Waarschijnlijk ga je makkelijker wegwaaien op ne fiets dan met z'n tweeën op ne moto :? , maar zoals ik zelf ook altijd zeg : als het tussen de oren niet goed zit :arrow: blijft eraf :headbang:
Den otto is tenslotte naar en van de garage geraakt, en dat was uiteindelijk waar het om ging. Bovendien is luisteren vaneigens altijd goed voor de goei punten hé ;) :mrgreen:

On topic : het geplande geknutsel aan den FJR uitgevoerd : alle plastiek, de Devils en de vitrine aan het apparaat gehangen. En passant her en der met wat Turtle Wax gesmost en, na onderstaande portret-sessie, en zowaar tevreden over het resultaat (lang geleden dattem nog zo proper stond :sweetheart: ) de motohoes over de herrezen Blaawe Geschelpte getrokken ...

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

WAW dat ziet er fameus uit!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 12 Mar 2021 21:24
bompa wrote: 12 Mar 2021 13:53 dan heb ik maar geluisterd en met de fiets meegereden :? 8-)
Bovendien is luisteren vaneigens altijd goed voor de goei punten hé ;) :mrgreen:

On topic : het geplande geknutsel aan den FJR uitgevoerd : alle plastiek, de Devils en de vitrine aan het apparaat gehangen. En passant her en der met wat Turtle Wax gesmost en, na onderstaande portret-sessie, en zowaar tevreden over het resultaat (lang geleden dattem nog zo proper stond :sweetheart: ) de motohoes over de herrezen Blaawe Geschelpte getrokken ...

Image
Ik heb eerst nog een sleutel moeten maken om dat afdekplaatje aan de voetsteun los te krijgen eer ik de voetsteun er op kon zetten ,maar om naar Turnhout te rijden heb ik dan maar geluisterd ,en nu zit mijne emmer weer vol goede punten :grin:
Ik heb nog niet veel weg geweest met de moto , 'k zit nog altijd zo wat te sukkelen met mijne rug.

De fjr ziet er zo te zien op het eerste zicht weer uit gelijk nieuw uit, nu kan hij er terug tegen :thumbsup:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

:shock: Een dikke pro ende ficiat OzzePaa. :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Blackbert »

Droopy wrote: 13 Mar 2021 13:32 :shock: Een dikke pro ende ficiat OzzePaa. :thumbsup:
Ja!
Al voorbereidingen aan 't maken voor de volgende stunt? :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Bij »

Pa, zijde zeker dat ge maar een beetje gesmost hebt met uwen turtle wax?? :mrgreen:
Anderzijds is stunten met ne propere moto veel plezanter :grin:

Ge hebt dat goed gedaan het resultaat is prachtig. :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

De twee rem/achterlichtlampkes van de FJR vervangen.
Gisteren tijdens z'n proefritje langs de Kasteelroute in de Voer brandde plots enkel nog het rechter remlicht :o :?
Hopelijk toeval dat die allebei gewoon E.O.L waren, en niet ergens een klemmend kabeltje de oorzaak is... :? :krabje:

Verder heeft den Blaawe dat perfect gedaan. Zelfs op de kwazie versleten Roadsmart III rubbers zijn rondepunten nog even voetsteunschrapend te pakken en op dottostraat spoort de kruisraket evenzo nog als een trein op rails. Geometrie voelt dus perfect aan na de toch redelijke smak die hij te verduren kregen na die bewuste dubbele salto :mrgreen:

Merci allemaal trouwens voor de lovende kritiek i.v.m hoe hij erbij staat te blinken :grin:
Blackbert wrote: 13 Mar 2021 18:57
Droopy wrote: 13 Mar 2021 13:32 :shock: Een dikke pro ende ficiat OzzePaa. :thumbsup:
Ja!
Al voorbereidingen aan 't maken voor de volgende stunt? :mrgreen:
Bert, gij zijt een slecht vel gij :whip: :!: :lol:
@Bij : inderdaad, naast de Turtle Wax ook met de hoge-druk-reiniger, Scratch Remover, Wondersteen, Poor Boy's Natural Look en Trim Restorer (thanx to KoenO's tip :!: ), Linotype Metal Polish en nog wat flesjes en potjes in de weer geweest om de karosserie toonbaar te maken.
Maar ondertussen is die weeral verleden tijd want dankzij twee hagelbuien rond Raeren en een stortbui annex ondergelopen E313 tijdens de laatste 20km huiswaarts, mag de vod terug boven gehaald worden :lol:

Ohja : volgens de termomether op de FJR was het gisteren overal en altijd 50° Celsius :pillepalle:
Iemand een gedacht hoe dat komt :?: :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

amai, op foto ziet den FJR als nieuw uit!
Sterk gedaan, echt waar....

En ook sjapo dat ge onmiddellijk terug de stepkes op de grond gaat rijden met zoveel vertrouwen....

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 15 Mar 2021 16:22 Ohja : volgens de termomether op de FJR was het gisteren overal en altijd 50° Celsius :pillepalle:
Iemand een gedacht hoe dat komt :?: :dontknow:
Osmaa heeft daar om u te pesten een plakker aangebracht. :mrgreen:

Locked