Frans, héél erg veel dank en merci dat je daarbij aan mij denktFransST wrote: ↑06 Mar 2021 19:05Hoever ben je met de zoektocht naar onderdelen ???
Hoorde dat een oud-collega paar dagen terug zijn blauwe FJR uit 2005 perte Total gereden heeft toen hij een wegversmalling te laat zag.
Motor is nu bij een motorzaak in Eersel in afwachting van de schade-expert. Dus nog niet bekend wat er nog heel aan is.
Heb je interesse, stuur me een bericht ( heb je ook PB gestuurd).
Frans.
Ik hoop vooreerst dat je oud-collega er geen of weinig lichamelijk letsel heeft door opgelopen
Als mijne ook een Gen I was geweest, zou dit goed van pas gekomen zijn.
Den Blaawe Geschelpte is echter een 2006-exemplaar en dus qua carosserie niet compatibel met dit ongelukkige, wat oudere, broertje.
De zoektocht is ondertussen geheel succesvol afgerond en het apparaat staat momenteel kwazie klaar om mee te vertrekken ...
Alle plastiek en alu-onderdelen met wat peuterwerk op tinternet allemaal op de kop kunnen tikken. Dus weinig nieuwe stukken moeten bestellen. Het duurste van die nieuwe prullen zijn (believe it or not ) : de valblokken Die kosten zo'n 70Euro bij BikeDesign, en dat is in vergelijking met de 25,60Euro (incl. verzendkost) die men verlangt voor de geplooide M12x1,25x120 bout wel te verteren.
Je ziet het hem dus wel aan dat den FJR al wat heeft meegemaakt, maar zoals de old-timer fanaten daarvan zeggen : hij staat dus "dans son jus" ... en dat heeft ook wel wat
Vandaag de carbon van de Devil-uitlaatpotten opnieuw gerivetteerd, want dat hing allemaal een beetje losjes van het trillen (en waarschijnlijk ook van enige bodemonderzoeken ) en her en der met het penseeltje de ergste schuurwondjes op spiegels en ander opvallend spul gecamoufleerd. En passant ook de koelvloeistof vervangen. Dat werd tijd na 8 jaar
Maar Stefke kan dus gerust zijn : de gele MGG-468 blijft nog efkes rondbollen